►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 24 iunie 2024
Apple Intelligence nu va fi lansat în Uniunea Europeană, nici iPhone mirroring și remote desktop »
24 Jun 2024 ·
AUTO ·
Poate că nu pare așa la prima vedere, dar cursa din Spania a fost o victorie pentru Red Bull făcută posibilă de strategia excelentă a echipei (sau măcar a lui Verstappen) într-o zi în care monoposturile McLaren le-au fost de fapt egale ca performanță.
A fost încă o cursă în care Norris s-a luptat de la egal cu Verstappen și, din ce-am citit eu pe la alții mai deștepți, se consideră acum că McLaren și Red Bull au monoposturi la fel de performante.
Mie mi-a plăcut mai mult confirmarea că upgrade-urile Mercedes confirmă așteptările. Monoposturile au început pe 3 și 4 și au terminat pe aceleași poziții, aducându-i lui Hamilton primul podium al sezonului.
Am văzut tot felul de materiale despre cum piața de transferuri este blocată până când Sainz ia o decizie pentru anul viitor. Și dacă vrea mulți bani sau așteaptă prea mult până ia o decizie, ar putea rămâne inclusiv fără un scaun pentru 2025. Puteți vedea aici acea analiză.
O ciudățenie a fost la Mercedes. Hamilton a făcut aluzii ca ar fi chiar sabotat în favoarea lui Russell, ca răzbunare pentru că se mută la Ferrari. Un email anonim, bănuit a fi trimis chiar de un angajat Mercedes, a făcut echipa să ceară ajutorul poliției pentru a investiga acuzațiile de sabotaj și leak de informații. Puteți citi despre asta aici.
Din calificări s-a văzut ceea ce apoi a fost evident și în cursă: McLaren au fost mai rapizi decât Red Bull, Norris luând pole position în fața lui Verstappen. Apoi, cele două Mercedes-uri s-au calificat înaintea celor două Ferrari, o altă surpriză plăcută.
Cele două Alpine au făcut de asemenea o figură frumoasă, urmând să ia startul de pe 7 și 8, iar Alonso, în cursa sa de casă, urma să plece până la urmă de pe locul 10.
Dacă McLaren au fost mai rapizi decât Red Bull, cum se face că Verstappen a câștigat? Simplu, a fost un exemplu perfect de strategie bine executată, alături de pilotajul excelent al olandezului.
Norris a plecat din pole, dar imediat la start a fost depășit de Russell și de Verstappen. Russell a condus cursa până în turul 3, când Verstappen l-a depășit, iar olandezul a tras tare apoi tur după tur, tocind anvelopele, dar câștigând câteva secunde în fața urmăritorilor.
În spatele său, Norris nu a putut trece ușor de Russell, care forța și el, și în plus a ținut de anvelope. Managementul bun al anvelopelor s-a cunoscut pentru Norris, care prin turul 15 a devenit cel mai rapid pilot de pe pistă. Mercedes l-a adus pe Russell la schimb de pneuri, că altfel ar fi fost ușor depășit de Norris, iar britanicul a rămas să-l urmărească pe Verstappen, câștigând 0,5 secunde per tur.
Și aici a fost strategia bună a Red Bull. Verstappen, cu un avans de câteva secunde, a intrat la boxe și a schimbat fără teama unui undercut. Norris era mai rapid la conducerea cursei, dar Verstappen a ieșit cu pneuri noi și a fost și el din nou rapid și a avut și noroc să nu dea peste piloți întârziați.
Când Norris a intrat și el pentru schimb, Verstappen a revenit la conducerea cursei. Ordinea s-a restabilit. Norris a avut de depășit niște piloți cu pneuri vechi. Verstappen avea vreo 8 secunde avans și abia prin turul 35 Norris a revenit pe locul 2, în spatele său, unde din nou a fost pilotul mai rapid.
Norris a micșorat distanța de Verstappen, moment când strategia inițială s-a repetat. Cu vreo 4 secunde avans, un timp suficient pentru a preîntâmpina mici probleme de schimb de pneuri, Verstappen a intrat la boxe și a ieșit cu anvelope noi. Norris a mai stat câteva tururi pe circuit, apoi a intrat și el la schimb și a ieșit cu 8 secunde în spatele lui Verstappen. A fost din nou pilotul mai rapid, dar nu suficient pentru a recupera avansul olandezului. 1️⃣ Verstappen a câștigat, 2️⃣ Norris locul 2.
Uitați însă cele mai rapide tururi ale lor:
0,661 secunde în favoarea lui Norris! La final, britanicul era dezamăgit și supărat că nu a câștigat o cursă pe care simțea că trebuia să o câștige. Părerea mea este că McLaren a pierdut din cauza strategiei, cum am spus mai sus. I-au lăsat pe cei de la Red Bull să impună ritmul schimburilor de pneuri, iar Norris a avut și ceva ghinion, fiind întârziat de Russell și alți piloți. Să știi însă când să schimbi pneurile ca să ieși apoi într-o zonă mai liberă a circuitului face parte, până la urmă, din strategie.
Și, desigur, părerea mea este că dacă era orice alt pilot la top, nu Verstappen, Norris câștiga. Verstappen a pilotat însă perfect, chiar și cu pneuri tocite, și a cedat cât de puțin se putea în fiecare tur către Norris. Un safety car care să compacteze plutonul probabil că i-ar fi adus lui Norris victoria, dar nu a existat unul.
În spatele lor s-au clasat 3️⃣ Hamilton și 4️⃣ Russell. Russell a fost în față majoritatea cursei, dar Hamilton a menajat mai bine anvelopele și la un moment dat l-a depășit cinstit. A obținut primul său podium în multe curse și este al 18-lea sezon în Formula 1 în care obține măcar un podium.
Clasarea aceasta mie îmi spune că Mercedes revine la un nivel înalt după upgrade-urile la monoposturi. Vor fi un concurent bun pentru McLaren și Ferrari în viitor.
Au urmat în clasament 5️⃣ Leclerc și Sainz, care s-au și certat după cursă. Sainz a încercat să-l depășească pe Leclerc, cei doi au avut și un ușor contact, din fericire fără alte urmări.
Leclerc a avut o declarație cam urâtă după cursă, spunând că el știa că strategia amândurora este să țină de anvelope pentru tururile finale, dar probabil că Sainz a vrut să se dea mare în cursa sa de casă și a încercat o depășire periculoasă. Mi s-a părut urât pentru că, în primul rând, da este important pentru un pilot să facă o cursă bună în țara sa de baștină și, în al doilea rând, Sainz a fost un coechipier fără cusur în Monte Carlo, când Leclerc a câștigat.
Leclerc a spus despre încercarea periculoasă de depăsire: “It’s a bit unnecessary, but I also understand that it’s his home race, and it’s also an important moment of his career, so I guess he wanted to do something a bit spectacular. But I probably wasn’t the right person to do that with.”
Sainz a replicat cu un sec: “too many times he complains after the race about something”. Sunt de acord cu asta, Leclerc se plânge prea mult când ceva nu iese în favoarea lui.
Puteți vedea faza în clipul de aici sau în embed-ul de mai jos, slide-ul doi, dacă merge.
Vezi această postare pe Instagram
În rest, Perez a pornit de pe 11 și a terminat pe locul 8, ceea ce nu cred că-l mulțumește. Surpriza plăcută a fost plasarea ambelor monoposturi Alpine în puncte, iar Aston Martin au dezamăgit, clasându-se pe 12 și 14.
Cursa a fost curată, nici un abandon, nici un safety car. Cred însă că important pentru acest sezon este mai degrabă că aici, în Barcelona, s-a văzut cel mai bine că acum monoposturile McLaren sunt cel puțin egale cu cele Red Bull, ceea ce este o premieră pentru ultimele două sezoane, și de acum va conta și mai mult talentul fiecărui pilot în parte și strategia generală.
The good:
The bad:
Norris a trecut pe locul 2 general și, la cum merg McLaren-urile, l-ar putea păstra până la finalul sezonului. Vom vedea în continuare bătălii interesante între Norris și Leclerc, dar și între Norris și Verstappen, ceea ce deja s-a întâmplat în ultimele curse.
Un pic mai jos, după upgrade-urile Mercedes, Perez-Piastri-Russell-Hamilton este un alt grup de urmărit.
În clasamentul echipelor, Red Bull are în continuare probleme pentru că Perez nu aduce puncte multe echipei, pe când la Ferrari ambii piloți fac asta din belșug. În funcție de evoluția viitoare a McLaren, aceștia ar putea trece pe locul 2.
Următoarea cursă: duminica aceasta, pe 30 iunie, în Austria.
« Știrile zilei despre tehnologie – 24 iunie 2024
Apple Intelligence nu va fi lansat în Uniunea Europeană, nici iPhone mirroring și remote desktop »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
24/06/2024 la 2:28 PM
Daca nu era dubluabandon Ferrari in cursa din Canada.. era tare bine. Imi place totusi sa il vad pe MAX muncind :))
eBogdan(Citează)
24/06/2024 la 4:04 PM
Să nu uităm că NOR a recuperat până când lui VER i-a fost comunicat că e timpul să pună mașina pe Strat10. Și de-atunci, NOR nu a mai recuperat așa drastic, deci nu știm exact câte rezerve mai avea VER.
GuestStar(Citează)
24/06/2024 la 5:59 PM
Comentatorii de la A1 la inceputul cursei: este un circuit unde depasilile se realizeaza foarte greu, spre imposibil. Tot ei dupa 3 minute: anul trecut au fost 107 depasiri. Ambele total eronate.
Florin(Citează)
25/06/2024 la 10:33 AM
Fiind foarte cald si neavand ocupatie, am dat drumu la tv. Am prins finalul de cursa, gen turu 40 si zic hai sa ma uit. Asa de intensa si interesanta a fost aceasta formula 1, ca m-a loat somnu si m-am trezit cand îi decora p-aia pe podium.
Blackskull(Citează)
25/06/2024 la 11:03 AM
E si normal. Daca nu intelegi regulile si subtilitatile sportului, te uiti ca broasca la sudura.
Sol(Citează)