►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cursa din Canada mi s-a părut disputată, iar ploaia i-a făcut pe piloți să muncească și pe șefii echipelor să gândească strategii complexe. L-am văzut și pe Norris depășindu-l cinstit și curat pe Verstappen.
Chiar dacă olandezul a câștigat cursa pentru că a avut o strategie mai bună și un pic de noroc, forma mai bună a Mercedes-urilor m-a bucurat. Sper să revină la vârf.
Ocon nu va continua cu Alpine în 2025. Probabil decizia era luată dinainte de acroșajul piloților Alpine din cursa anterioară. Se spunea de mult că echipa Gasly cu Ocon nu funcționează bine, iar dintre cei doi mi s-a părut normal ca echipa să-l păstreze pe Gasly.
Tsunoda, în schimb, a semnat cu RB și pentru 2025. În cursa din Canada a avut ghinion, o mică neatenție l-a făcut să piardă puncte frumoase și o clasare în fața coechipierului Ricciardo, dar japonezul este un pilot rapid și mă bucur că rămâne cel puțin și în anul viitor în F1.
Și Perez are contractul prelungit pentru 2025 la Red Bull. Rămân tot mai puține echipe unde să-și găsească Sainz un loc pentru sezonul următor.
FIA a anunțat reglementările tehnice pentru 2026 și sunt foarte interesante. Am scris pe larg despre ele aici, vor include două aripi active, eliminarea DRS-ului, motoare hibride adevărate și alte schimbări care ar putea reseta complet campionatul începând cu acel an.
Cred că singurele surprize au fost ieșirea lui Perez în Q1 și a celor două Ferrari în Q2. Mercedes, cu upgrade-uri pe monopost, l-a dus pe Russell în pole position, cu timp egal cu Verstappen.
Russell a plecat din pole position, dar nu mă așteptam să aibă șanse de câștig. Nu cred că monopostul Mercedes este la acel nivel.
Cursa, însă, a fost mult mai complicată decât mă așteptam, cu start pe un circuit ud și pneuri Inter, plus complicațiile care au apărut chiar și după ce acesta a început să se usuce: mici derapaje în afara trasei ideale, ieșiri în decor șamd.
Mi-a plăcut cum Norris a venit din spate și l-a depășit cinstit pe Verstappen pentru locul 2 și apoi pe Russell pentru prima poziție. Norris a avut însă ghinion cu un safety car. Norris trecuse de intrarea la boxe când a intrat safety car-ul pe circuit și nu a putut schimba pneurile decât în turul următor.
1️⃣ Verstappen și 3️⃣ Russell, în schimb, au fost câștigătorii acelui schimb, iar olandezul a preluat conducerea cursei și a menținut-o până la final. McLaren-urile au revenit pe final, dar pneurile mai vechi nu le-au permis să se ducă la vârf. 2️⃣ Norris a terminat totuși pe locul 2, iar 5️⃣ Piastri pe locul 5.
Cred că Piastri avea șanse la locul 3 cu o strategie mai bună a echipei. Dacă Norris ar fi încetinit un pic pentru ca Piastri să aibă DRS în spatele său, Piastri n-ar fi putut fi ușor depășit de Russell și 4️⃣ Hamilton. McLaren, însă, nu a zis nimic în acest sens, poate sperând că Norris îl poate ajunge pe Verstappen, care era cu 2,5 secunde în față.
Russell a urcat și coborât de multe ori în clasament. La un moment dat, o greșeală i-a permis inclusiv lui Hamilton să-l depășească, dar Russell a revenit și cu DRS și-a reluat locul în fața coechipierului său. Mi s-a părut că-l merită. Mercedes clasează piloții pe locurile 3 și 4 și este primul lor podium în multe curse.
Mi-a părut rău de Tsunoda, care era pe locul 9 și o mică ieșire în decor l-a făcut să piardă punctele.
N-am zis nimic de Ferrari până acum. Cursa a fost dezastruoasă pentru ei. Leclerc a avut o problemă cu motorul și a abandonat după o vreme. Sainz a ieșit în decor și a abandonat, luându-l și pe Albon după el.
Rezumatul cursei poate fi văzut pe YouTube și arată mai bine câte schimbări au fost în clasament și cât de complicat a fost totul.
The good:
The bad:
În concluzie, mai important mi s-ar părea dacă Mercedes va confirma și în cursa următoare că a adus upgrade-uri bune pe monopost. În această cursă, fără Ferrari pe circuit, au luat puncte importante, dar să vedem situația când au concurență mai multă.
În clasamentul piloților, Verstappen profită de victorie și de abandonul lui Leclerc pentru a se distanța serios. Eu cred că Leclerc vs Norris va fi înfruntarea acestui sezon, de fapt.
În clasamentul echipelor, Ferrari este mai aproape de Red Bull decât este Leclerc de Verstappen la piloți. Faptul că Perez nu a mai contribuit cu multe puncte în ultimele curse se vede și nu le permite celor de la Red Bull să se distanțeze substanțial de urmăritori.
Totuși, clasamentul pare a fi format, înfruntarea mai interesantă rămâne tot Ferrari vs McLaren, iar Mercedes nu cred că se poate apropia de cele două echipe.
Următoarea cursă: Barcelona, 23 iunie, de la ora 16.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
11/06/2024 la 2:52 PM
https://vm.tiktok.com/ZGeq7ja5q/
🤣🤣
EGO(Citează)
11/06/2024 la 3:12 PM
Are ferrari talentul asta de a da cu mucii in fasole fix cand nu trebuie. Sa fi avut macar 25 puncte la constructori adunate de cei 2 piloti era MINUNATIE… dar italiano vero mucho not in canada…
eBogdan(Citează)
11/06/2024 la 3:45 PM
Au mai fost și cei de la Haas plecați cu pneuri wet care au câștigat in primele tururi locuri importante, dar ca sa piardă (Mag) zeci de secunde pe cric cand a intrat să schimbe pe intermediare.
alunelu(Citează)
11/06/2024 la 3:58 PM
sa salutam (probabil) primul articol despre f1 in care nu se foloseste cuvantul memorabil
vale(Citează)