►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Froo, un nou lanț de supermarketuri, se deschide în București
Două funcții care îmi plac la viitorul iOS (și noutăți despre Apple Intelligence și MacOS) »
eMAG a ținut astăzi o conferință de presă privind rezultatele anului trecut și planurile de viitor pentru următoarele luni. A lipsit însă un element wow atât din evoluția anului fiscal 2024, cât și din planurile din viitor.
De obicei pe la astfel de conferințe erau anunțate extinderi aproape explozive de easybox-uri sau de afaceri în alte țări sau poate categorii noi. În acest an, conferința ar putea fi rezumată prin “am crescut binișor în anul încheiat și vom crește în ritm similar și în următorul”.
eMAG a lansat însă Genius la nivel internațional și pregătește pentru 2024 o extindere masivă a propriului serviciu de finanțare, numit HeyBlu. Dacă vă plac statisticile, iată mai multe:
Flip este singura companie din grup care operează și în Grecia, dar oficial grupul eMAG operează acum în 4 țări.
În total au investit 3,2 miliarde de lei în ultimii 3 ani pe direcțiile de mai jos:
Rezultatele investițiilor, spun cei de la eMAG, se văd. Creșterea numărului de easybox-uri, marketplace mai amplu, tot felul de algoritmi de recomandare de produse, adaptare automată a prețului șamd au dus la rezultatele de mai jos: față de anul fiscal 2020 (aprilie 2019 – martie 2020, ceva așa), în anul fiscal 2024 au avut 56,6 milioane de comenzi, o creștere de 260%, și aproape o dublare a cifrei de afaceri.
Numărul de easybox-uri a ajuns la 5.700 în cele trei țări. Ponderea clienților care cumpără din minim 7 categorii a ajuns la 20% și indicatorul acesta este foarte important pentru eMAG. Au spus că de obicei oamenii ajung pe eMAG și cumpără ceva, iar scopul lor este să-i facă să mai încerce și alte categorii pentru că așa îi transformi în clienți fideli.
Cele mai mari creșteri în anul anterior le-au avut categoriile de mai jos, care arată și reorientarea clienților spre a căuta pe eMAG ceea ce au nevoie, nu doar electroIT. Cafeaua este printre ele, ceea ce mi se pare interesant.
În media, un client eMAG din România lansează 7,5 comenzi per an. Ce diferit stau lucrurile, nu? Eu lansez atâtea pe lună, poate și mai multe.
Genius a fost lansat internațional și cu succes. 100.000 de utilizatori în Bulgaria în 2 luni și 50.000 în Ungaria într-o lună de la lansare mi se par rezultate foarte bune. Au spus că nu intenționează să scumpească Genius în perioada următoare, dar fără a defini această perioadă.
Eticheta Super Preț, care se bazează pe un algoritm care analizează istoricul de preț și poate și prețul pe la concurenți, are succes și a fost “exportată” și în țările vecine.
În top categorii plătite cu My Wallet, conduce detașat cea fashion. Cred că sunt oameni care folosesc suma mare din wallet pentru a cumpăra multe haine, probează acasă, păstrează ce le place, returnează restul și, după cele 30 de zile, li se retrage de pe cardul lor de bani doar suma aferentă produselor păstrate.
66% din comenzi se duc la easybox.
12.000 de comercianți vând prin marketplace și în țările vecine, că se ocupă eMAG de export.
În termeni de cifră de afaceri, eMAG România a încheiat anul fiscal cu 5,979 miliarde de lei, o creștere de 11% față de anul anterior. Cifra include vânzările eMAG și comisionul luat de la sellerii din marketplace. Grupul Dante International a făcut 7,82 miliarde de lei.
Iată cum plănuiesc să investească 900 de milioane de lei în următorul an. În ce privește achiziții de alte companii, Sameday va achiziționa un curier din Ungaria, iar eMAG ar putea cumpăra companii care să-i susțină în business, dar nu vă gândiți la alte magazine online.
Ce vor să facă este în slide-ul de mai jos. S-a zis ceva ce pare interesant: o nouă modalitate de prezentare a produselor, una mult mai vizuală decât în prezent, când totul se bazează pe descrierea text a produsului. Sunt curios dacă vor face un fel de instastories sau poate ceva 3D. Mai durează câteva luni până vom vedea ceva concret.
Pentru 2024-2025, estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 11-15%. Spuneau că până acum, din lunile deja încheiate din acest an fiscal, sunt în partea de sus a intervalului ca creștere.
N-am întrebat când va fi Black Friday, mai este până atunci. Între timp, însă, mâine începe Revoluția Prețurilor și vor fi și premii pentru cumpărători, la tombolă.
« Froo, un nou lanț de supermarketuri, se deschide în București
Două funcții care îmi plac la viitorul iOS (și noutăți despre Apple Intelligence și MacOS) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
24 comentarii
10/06/2024 la 3:27 PM
zi-le sa reintroduca sms-u ala cand a ajuns comanda la locker.
lucian(Citează)
10/06/2024 la 4:24 PM
Eu am primit SMS cand a ajuns in locker, marti 4 iunie (acum aproape 1 sapt). Urmatoarea livrare, din 8 Iunie, nu mai gasesc SMS.
Uitandu-ma pe prezentare/screenshots constat un amatorism banal la “incropit” prezentarea, de la tot textul cu bold, la discrepante intre modul de prezentare a unitatilor de masura:
– mil – milioane – M (2M utilizatori)
– m – mld
– cifre cu / fara indicat valuta.
Compania fiind regionala, de ce prezinta cifrele in lei, si nu EUR / USD ca parca fac parte dintr-un grup international.
Prea mult text, prea putine poze – zici ca sunt profii din facultate care stiu ca PowerPoint e loc de “aruncat” tot suportul de curs.
Ariel(Citează)
11/06/2024 la 12:03 AM
Eh, prezentare facuta de contabili, ce sa le ceri mai mult?
Tom(Citează)
11/06/2024 la 9:37 PM
Este fix nu powerpoint facut pe genunchi din diverse materiale adunate rapid de la 2-3 persoane.
Andrei G(Citează)
10/06/2024 la 7:02 PM
Partea de filtrare la produse functioneaza si nu prea… si e enervant uneori cand selectez niste caracteristici si returneaza alea dar si altele si trebuie sa fiu mai atent si sa verific iar si iar doar ca in loc de 2 rezultate sa afiseze 23 sa para oferta mai bogata…
alexul(Citează)
11/06/2024 la 8:37 AM
E oribil când faci o filtrare super specifică, cu 5 filtre, și te trezești cu produse fără nici o legătură, de trebuie vânate alea corecte printre “promovate”. Adică, ce contează că omul caută memorii DDR5 cu frecvență și latență specifice, băgăm și un DDR3 între, poate îi convine prețul și comandă, nu se știe ce poate face prin casă cu niște RAM.
Și exasperant e că același produs apare de 2 ori, unul lângă altul, dar o dată cu eticheta “promovat”.
alunelu(Citează)
11/06/2024 la 9:38 PM
Pai si ce, nu poti sa cumperi si tu un amarat de DDR3?
Il dai cadou cuiva, ca are garantie pe viata.
Andrei G(Citează)
10/06/2024 la 7:12 PM
Lauda-ma gura, ca…poate ma cumpara Bezos.
Dr Love(Citează)
10/06/2024 la 9:08 PM
Poate ajunge unde trebuie:
De ce nu pun niște containere pentru carton lângă easybox-uri?
Și când corectează la chat
Dana sa alăturat conversației?
Madd(Citează)
10/06/2024 la 9:11 PM
Am lasat un review si le am zis ca produsul unui partener din marketplace e pur si simplu fake..l au respins ca nu respect termenii unui review. Pur si simplu nu ii intereseaza. La fel si cu un produs vandut/livrat de emag ajuns dupa 2 saptamani…a gresit firma de curierat(a venit prin sameday). Pur si simplu acum merg pe cantitate si atat.
Alin(Citează)
11/06/2024 la 8:44 AM
Era plin de produse luate bulk de pe Aliexpress in programul “Deschide Romania” (chiar, mai există?). Le-am scris, cu link spre Ali, nu le-a păsat, deși erau listate drept “bijuterii din argint” cu prețuri în jur de 100 de lei chestii care apăreau la sursă ca “stainless steel” cu prețuri sub 1 dolar.
alunelu(Citează)
10/06/2024 la 10:21 PM
E jale dacă vrei sa lași review negativ. Cred ca fiecare trebuie sa lase recenzii asa cum a trăit experiența.
Am scris de 5-6x un review și a fost aprobat doar după ce am dat 2 stele în loc de 1
Luci(Citează)
10/06/2024 la 10:34 PM
Eu am comandat ulei auto de la un partener emag carea avea nota mare, gen 4.8 si fara review-uri nasoale in ultimele 30-60-90 zile.
Aia “bolovani”, au trimis alta marca decat Castrol ce comandasem, parca si usor variat la specificatii. Nu mi-au accepta review-ul emag care descria frumos problema si mi-au spus sa deschid incident. Le-am dar retur, primit banii inapoi si apoi i-am gasit pe gMaps si le-am lasat review cu 1 stea acolo. Doar atunci am identificat ca au mai fost multi ca mine…
Ariel(Citează)
10/06/2024 la 11:08 PM
Sper că nu tragi nădejde să fie și original uleiul luat pe online…
Marinel(Citează)
11/06/2024 la 6:33 AM
Nu publica reviewuri, au multi parteneri dubiosi, pe partea de relatii clienti a devenit imposibil sa mai iei legatura cu cineva, variatii de preturi de te doare capu. Usor usor devin nefrecventabili.
Da’ daca ei zic ca treaba merge, bravo lor.
Blackskull(Citează)
11/06/2024 la 6:39 AM
Intre timp nu sunt in stare sa listeze corect un espressor Philips, care intre numele produsuui si descriere/specificatii pierde 4 tipuri de bauturi si nu e in stare sa faca nici macar cafea.
Norocul lor este ca au clienti si mai praf decat ei.
Gaelex(Citează)
11/06/2024 la 8:52 AM
Între timp aș vrea și eu o filtrare după “Favorite” când intru pe o categorie, ca să îmi arate numai chestiile cu inimioară.
alunelu(Citează)
11/06/2024 la 9:00 AM
Am renuntat acum 1 an la Genius. Comand tot de pe Amazon si alte site-uri. Au marit nesimtit preturile.
Deea(Citează)
11/06/2024 la 9:40 PM
Nu cumva ai renuntat acum un an la Genius pentru ca ai plecat din tara?
Andrei G(Citează)
11/06/2024 la 11:18 AM
sa mai spele easybox-urile alea, au praf 1cm in ele.
Tano(Citează)
11/06/2024 la 1:11 PM
Există opțiunea să ceri igienizare după ce ridici coletul
alunelu(Citează)
11/06/2024 la 12:34 PM
– Chestia cu “Super Pret” e doar o vrajeala. Cred ca aproape toate produsele au acea eticheta. Am tot urmarit multe produse. Chiar daca se ieftinesc sau scumpesc, au aceeasi eticheta.
– Niciodata nu mi-a fost acceptat un review de 1* pentru ca nu “respecta regulamentul”. Desi am vazut sute de review-uri de 5* care contin numai prostii, gen bancuri sau poezii…
– Jumatate din comenzi nu ajung a doua zi asa cum promit.
– Au un search de toata jena, iti baga doar produse promovate in fata si foarte greu gasesti ce vrei. In 99% din cazuri caut pe google ce vreau si de acolo ajung pe emag la produsul dorit.
– Nu ai cum sa-i contactezi in caz de o problema. (Parca era ceva lege ca trebuie sa ofere si suport telefonic, oare nu a fost aprobata inca?)
Nu mai e emag ce a fost odata.
Calin(Citează)
11/06/2024 la 4:39 PM
N-au zis nimic la prezentare de cati bani au economisit prin eliminarea oamenilor de la Customer Support? Dar de cum le-a fost afectat NPS-ul prin aceasta decizie?
A intrebat ceva jurnalist la conferinta care este gradul de satisfactie al clientilor si cum s-a modificat in ultimii ani?
Toate slide-urile de acolo sunt pe cum sa vanda mai mult, nu cum sa aibe clienti mai multumiti. Si da, au ramas la nivelul de PowerPoint de liceu.
corny(Citează)
13/06/2024 la 12:50 PM
Sigur nu mai prelungesc genius cand expira. Unele produse care au eticheta super pret le gasesti la supermarket la pret mai mic, m-am saturat sa dau livrat de emag si apoi sa caut manual si produse vandute de emag si nu de toti dubiosii, urasc mizeria cu promovat (cu toate ca dispare daca dai filtrare cu cel mai mic pret). Experienta e din ce in ce mai neplacuta, pacat. Poate e timpul sa incercam si de la altii.
david(Citează)