un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestorePC GarageFlipSecomAltex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Știrile zilei despre tehnologie – 7 mai 2024

7 May 2024  ·

ȘTIRI  ·

26 comentarii

Știri din România:

Cele mai importante știri:

Altele:

asus s5507

    26 comentarii

  1. “Musk ar trebui dat jos de la conducerea companiei, care este în scădere doar din cauza declarațiilor sale.”

    Da, fara Musk, probabil si-ar lua cam toti Tesla :)

      (Citează)

    • Nu stiu daca toti, dar stiu in schimb un caz concret: EU. Efectiv nu vreau sa ii platesc sociopatului aluia salariul si primele. Desi imi place foarte mult M3, pana la urma mi-am luat de la competitie masina electrica.

        (Citează)

    • Andrei: Da, fara Musk, probabil si-ar lua cam toti Tesla :)

      S-a studiat bine problema la americani și foarte mulți au declarat că și-ar fi luat Tesla, dar declarațiile lui Musk i-au îndepărtat de ideea aceasta. Am pus un link acum vreo săptămână. Era și o explicație bună, în general cumpărătorii de EVs sunt progresiști și democrați, pe când Musk pare foarte republican de la o vreme.

        (Citează)

  2. Limitatorul inteligent de viteză este un bumper care se ridică din asfalt dacă viteza citită cu ceva metri înainte e prea mare.
    Deci e ceva mai degrabă complex (citire viteză, transmitere date, acționare bumper etc) decât inteligent.
    Pe hârtie pare ceva super dar nu pot să nu observ că dispozitivul este instalat de o firmă înființată anul trecut și că România este a doua țară în care se montează după Mexic, țară unde doi fizicieni dintr-un centru de cercetare “in the optics and photonics” au stabilit că bumperele clasice fixe sunt rele dpdv poluare și zgâlțâie vertebrele cetățenilor.

      (Citează)

    • Chiar am vazut ieri la stiri cum il intrebau reporterii pe primar cat a costat limitatorul. Primarul a evitat subiectul spunand ca e un prototip, c-a mai fost testat in Mexic bla bla.

      Ma intreb daca primarul ascunde vreo combinatie…

        (Citează)

    • Nu cred, drumurile județene sunt administrate de CJ Ilfov, nu de primăriile traversate.

        (Citează)

    • @Vali, poate ca este cum spui tu. Dar atunci de ce isi asuma Primarul Comunei Snagov decizia de a instala acest limitator de viteza, daca nu face parte din atributiile lui?

        (Citează)

    • Nu eu spun cine administrează drumurile județene ci art. 22 din OG 43/1997.
      Astfel că legătura pe care o faci tu cu deciziile și atribuțiile primarului e inutilă.

        (Citează)

    • @Vali, da, tu ai dreptate cu articolul de lege. Doar ca nu este prima data cand o autoritate implementeaza un proiect care oficial ar fi in responsabilitatea altei autoritati.
      Exemple:
      – Pasajul Unirii din Bucuresti este in administratia Primariei Capitalei, dar a fost renovat (cu picioarele) de Primaria Sectorului 4;
      – Metrorex este in administratia Ministerului Transportului, dar statia Tudor Arghezi a fost construita de catre Primaria Sectorului 4.

        (Citează)

    • Ca o completare, CJ Ilfov spune ca sectoarele de drum aflate in intravilanul localitatilor sunt in administratia consiliilor locale. Asa ca pare ca te-ai cam inselat aici.

      Consiliul Județean Ilfov, în baza prevederilor art. 22 din O.G. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor „ Administrarea drumurilor judeţene se asigură de către consiliile judeţene, iar a drumurilor de interes local, de către consiliile locale pe raza administrativ-teritorială a acestora. Fac excepţie sectoarele de drumuri judeţene, situate în intravilanul localităţilor urbane, inclusiv lucrările de artă, amenajările şi accesoriile aferente, care vor fi în administrarea consiliilor locale respective.”, administrează rețeaua de drumuri județene a Județului Ilfov.

        (Citează)

    • Vali: Pe hârtie pare ceva super dar nu pot să nu observ că dispozitivul este instalat de o firmă înființată anul trecut și că România este a doua țară în care se montează după Mexic, țară unde doi fizicieni dintr-un centru de cercetare “in the optics and photonics” au stabilit că bumperele clasice fixe sunt rele dpdv poluare și zgâlțâie vertebrele cetățenilor.

      Eu sunt de acord cu asta. Dacă am deja o viteză mică, de ce să mă zgâlțâie? Nu m-ar deranja să fie mai multe din acestea cu ridicare la nevoie.

        (Citează)

  3. Despre limitatorul de viteza “inteligent”: da, se ridica din sosea daca ai viteza prea mare (in cazul acela peste 30km/h ca-i langa scoala).
    Probabil au pus ceva senzor de viteza cu 100-200m inainte de el.

    “Bumperul se ridică la 6 centimetri și jumătate dacă senzorii din asfalt detectează o viteză mai mare de 30 de kilometri pe oră. Dar coboară, dacă șoferii se încadrează în această limită.”

      (Citează)

    • Eu sunt curios cat va rezista sistemul acesta.

        (Citează)

    • Andrei G:
      Eu sunt curios cat va rezista sistemul acesta.

      Depinde cât țin motoarele alea. Cu mentenanță, țin pe termen lung. Problema este fix asta, sistemul are costuri recurente pentru un beneficiu nu foarte mare adus cetățenilor. Dacă ar fi toate bump-urile din oraș așa, probabil s-ar aduna o sumă mare pentru mentenanța lunară.

        (Citează)

  4. “În Snagov se montează un limitator inteligent de viteză. ” – in snagov si o bucata de cauciuc care sta pe sosea poate fi considerata inteligenta, comparativ cu cei care se perinda prin zona. Du-te in weekend la restaurantele alea de pe marginea lacului, sa vezi ca am dreptate.

      (Citează)

  5. Faza cu Sony si Helldivers a fost amuzanta. A incercat saraca corporatie sa faca o schema sa ia niste date moca, dar niste sute de mii de nesimtiti i-au pus bete in roate. Incredibil dom’le, n-ai cum sa faci o treaba cu aia care se joaca pe PC.

    Mult mai bine lucrezi cu baietii de pe PS5. Aia iau pozitie si zic saru’mana dupa.

      (Citează)

    • Participat si eu la boicot cu niste meme-uri + downvoturi intre 2 coaste de miel si o pulpa la cuptor. La ce nu m-am asteptat a fost reactia Valve, s-au miscat chiar rapid. Helldivers2 e jocul cu care imi mai inseninez juma de ora noaptea cu cei din eve online, cand nu avem ce face in eve.

        (Citează)

    • Eu n-am apucat sa partikip, pana sa ma intorc din vacanta s-a rezolvat problema. Dar ma bucur ca s-a rezolvat, si mie imi place jocul.

        (Citează)

    • Giani Mucea: A incercat saraca corporatie sa faca o schema sa ia niste date moca, dar niste sute de mii de nesimtiti i-au pus bete in roate. Incredibil dom’le, n-ai cum sa faci o treaba cu aia care se joaca pe PC.

      Da, dar jocul zicea de la început că e nevoie de cont PSN, doar ca nu activaseră funcția. Ce-i drept, este o istorie lungă despre cum reacția la schimbare, în special în gaming, este foarte puternică și de obicei împotriva ei.

        (Citează)

  6. In prezent se fac rezervoare pentru hidrogen lichid din fibra de carbon cu epoxy. Presiune de lucru 6-800 atmosfere…
    Ma indoiesc ca nu-i buna la submarine. Mai degraba e vorba de o greseala de proiectare. Materialul in sine ( fibra de carbon + epoxy ) este cel mai rezistent dpdv mecanic astazi.

      (Citează)

    • Ca sa intelegi diferenta intre rezervor si submarin: un PET plin de cola (rezervor) rezista si daca agiti sucul si se face o presiune destul de mare in interior, dar un PET gol presat din exterior (submarin) se turteste relativ usor.

        (Citează)

    • “The fatigue loading is the proximate factor leading to the performances degradation of the Carbon fiber reinforced polymer (CFRP) composites and structures, which detrimentally affects the service-life and damage tolerance.”

      De aia nu e buna la submarine si nici macar la biciclete.

        (Citează)

  7. De aia nu e buna la submarine si nici macar la biciclete.

    La biciclete nu stiu ce sa zic, cunosc multi care folosesc carbon si nu au avut probleme. Bine, eu nu ca sunt mai paranoic si am luat una din titan, dar cred ca e o problema de-a mea si nu una generala.

      (Citează)

  8. Andrei:
    Nu stiu daca toti, dar stiu in schimb un caz concret: EU. Efectiv nu vreau sa ii platesc sociopatului aluia salariul si primele. Desi imi place foarte mult M3, pana la urma mi-am luat de la competitie masina electrica.

    Eu îmi doream o Tesla acum ceva timp pentru că pe atunci era singura companie care pornise de la zero construcția unui automobil. Pe măsură ce Elon și-a arătat adevărata față și mai ales după ce a distrus Twitter, am spus că voi cumpăra de oriunde în afară de Tesla. Tesla avea avantajul de a putea porni de la zero un design fain și de a nu fi nevoită să respecte zeci de ani de design.

      (Citează)

    • Eh, mai are și alte avantaje, precum update-urile software. Acum vine unul care îmbunătățește interfața playerului multimedia, recent au introdus fază lungă adaptivă, trebuie un update care să facă mai bune ștergătoarele automate. Câți producători mai fac asta?

      Cred că o problemă și mai mare pentru Tesla este Cybertruck, nu Musk. Mașina aia este gaură neagră pentru bani.

        (Citează)

  9. Andrei Potorac

    18/05/2024 la 8:35 PM

    Andrei:
    Nu stiu daca toti, dar stiu in schimb un caz concret: EU. Efectiv nu vreau sa ii platesc sociopatului aluia salariul si primele. Desi imi place foarte mult M3, pana la urma mi-am luat de la competitie masina electrica.

    Si noi am renuntat sa luam si un Model Y (avem Model 3 deja), dupa ce aveam planificat sa facem asta. Africanul asta fascist, Space Karen, poate sa se mute in Rusia si sa plece de la Tesla. Si apoi mai vedem.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus