►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Iată cum arată noul facelift Renault Captur
Am găsit un vendomat Telerenta de unde poți închiria iPhone și alte dispozitive »
Magazinele Amazon Fresh vor renunța la casele de marcat Just Walk Out. Aceste case nu presupuneau nici un fel de taxare în magazin. Clienții intrau, scanau un cod QR, luau de la rafturile aprozarului ce produse doreau și apoi plecau din magazin.
O rețea de senzori și de camere video identifica ce produs iei de la raft și la final taxau contul de Amazon al clientului și cardul bancar integrat acolo. Este o soluție bună pentru produse mărunte, pentru genul de magazin din care pleci cu un suc și o napolitană sau, în acest caz, un ananas și trei ardei kapia.
Surpriza pentru mine a fost să aflu că magazinele nu erau de fapt așa automatizate cum se credea. Amazon avea 1000 de angajați în India care supravegheau camerele video și verificau sistemele automate de taxare. Îmi închipui că funcționau ca un fel de moderatori umani. Dacă sistemul automat nu-și dădea seama ce produs ai ridicat de la raft, trimitea problema spre un om.
Mai sunt și alte situații, poate că sistemul automat nu-și dădea seama dacă ai luat o Cola normală sau una Zero, având etichete foarte asemănătoare. Nu contează. Ideea este că foloseau personal uman pentru acuratețea taxării.
Pariul Amazon cu tehnologia nu a funcționat, de fapt. Există vreo 40 de magazine Amazon Fresh în SUA. În loc să angajeze 40 sau 80 de casieri în plus pentru ele în SUA, Amazon a angajat 1.000 de indieni pentru monitorizare video.
Se pare că tehnologia nu a funcționat cum trebuie. 70% din tranzacții aveau nevoie de moderare umană, pe când ținta Amazon era de doar 5%.
Vor mai păstra Just Walk Out în magazinele Amazon Go. Pentru magazinele alimentare, Amazon trece însă la o altă tehnologie care ar putea funcționa mai bine: coșuri inteligente de cumpărături.
Amazon le numește Dash Cart. Este un cărucior care are în el senzori ce scanează codul de bare al produselor pe care le pui în interior. Un mic ecran de pe cărucior îți indică ce ai cumpărat până atunci și cât te costă. Pentru produsele care nu au cod de bare, coșul are și cântar integrat.
La casa de marcat, te duci pe linia specială de astfel de cărucioare. Căruciorul va comunica direct casei de marcat suma totală de plată, care cred că este retrasă direct din contul tău Amazon.
Mi se pare că și aici pot fi multe probleme. Nu știu cum faceți voi cumpărături, dar eu mai pun un produs în coș, mă mai răzgândesc și îl scot de acolo, poate îl ridic ca să citesc pe el dacă are sau nu Salmonella etc. Dacă un coș inteligent te taxează de câte ori iei și scoți un produs din coș, fără ca tu să poți modifica lista pe micuțul ecran de pe mâner, înseamnă timp consumat cu explicații date personalului din magazin.
Îmi place însă că Amazon încearcă diverse tehnologii. Mi se pare că asta trebuie să facă o companie cu resursele necesare de a testa diverse soluții de comerț.
Mi se pare că un punct slab al retailului actual este așteptarea la casa de marcat. Cred că procesul poate fi accelerat substanțial prin astfel de tehnologii care deja scanează integral sau parțial cumpărăturile tale în magazin, până să ajungi la casier, iar acolo doar descarcă o listă de produse.
Știu că există la noi diverse soluții, precum aplicația Carrefour cu care îți scanezi tu produsele înainte să le pui în coș sau scannerele portabile de la Kaufland sau Selgros, dar de fapt acestea doar transferă munca de la casier la client. Cu un pic de atenție și consecvență poți economisi astfel timp la casa de marcat, dar puțin sunt atât de riguroși în scanare în timpul shoppingului. Cred că tehnologia ar putea genera metode mai bune de taxare automată.
« Iată cum arată noul facelift Renault Captur
Am găsit un vendomat Telerenta de unde poți închiria iPhone și alte dispozitive »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
04/04/2024 la 2:30 PM
[…]Just Walk Out în magazinele Amazon Go. Sistemul Just Walk Out l-am vazut prin londra in mai multe magazine. Cu cat e fusta mai lunga si mai incapatoare a clientei cu atat functiona mai bine.
Boris(Citează)
04/04/2024 la 3:11 PM
Eu am fost heavy user de self scan din aplicatia Carrefour, eram unul din utilizatorii aia organizati de care zici. Ma plimbam printer rafturi, scanam produsul si apoi il puneam frumos in plasa din carucior. Avantajul e ca ajungeam la casa cu toate produsele asezate frumos in plase si doar plateam, fara sa mai stau sa le car pe banda si apoi sa le trantesc care cum apucam, la gramada, sa eliberez casa pentru urmatorul client.
Desigur indienii Carrefour-ului s-au plans ca nu vad in plasa ce produse am (e de inteles, probabil rata de “pierderi” explodase), asa ca au introdus un control minutios in care te duci la o casa speciala unde un angajat sta si citeste tot bonul rand cu rand si sapa prin caruciorul tau dupa produsele respective. Dureaza mai mult decat sa stai la o casa normala, asa ca am zis pas si am revenit la metodele clasice. Mai folosesc automatele de self checkout cand am cateva produse, dar la carucioare intregi stau frumos la coada.
Sistemul de la Decathlon cu RFID-uri mi se pare cel mai ok, dar e drept ca acolo nu prea cumperi zeci de articole deodata.
Sorin(Citează)
04/04/2024 la 5:37 PM
Se fac verificările astea aleator. Chiar zilele trecute am cumpărat scanând în aplicație și nu m-a pus nimeni să le arăt ce am în sacoșă. Bănuiesc că mai e o chestie în cazul tău. Ei spun că produsele trebuie să stea la vedere în timpul vizitei, să nu le pui direct în punga ta. Dacă tu zici că le pui direct în pungă, posibil de asta să te verifice mereu
Cătălin Tănase(Citează)
04/04/2024 la 8:10 PM
Nu se fac aleator, de ceva timp e o singura casa pe la care ai voie sa treci cu self scanul, si la aia am vazut de fiecare data procedura cu citit bonul rand cu rand, chiar si la cei care aveau 5 produse in cos. Imi dau si mesaj in aplicatie sa ma duc obligatoriu la casa numarul X.
Poate depinde de magazin si de cat s-a furat din el.
Sorin(Citează)
04/04/2024 la 3:22 PM
Mai nou folosesc si eu la auchan sistemu self scan. E ok. Iei produsu, scanezi cu phonu, pui in cos. Si aici, la finalul procedurii, vine un pandar si cere bonul, dar nu scormone prin cos. Scaneaza cu privirea cosu, gen 5 sec si gata.
Pana acu a mers ok.
Blackskull(Citează)
04/04/2024 la 3:55 PM
Folosesc self scan la AH. E super, singura imbunatatire ar fi posibilitatea de a plati direct din telefon, sa nu mai trec pe la o casa. Ar fi misto si autentificarea varstei, sa nu mai fie nevoie de angajati sa imi aprobe berea.
Giani Mucea(Citează)
04/04/2024 la 5:15 PM
Self scan cu telefonul, sau cu aparatul lor?
Legat de varsta, nu cred ca au vreo portita legala sa fii autentificat ca avand peste 18 ani doar pentru ca ai acces la telefon. Daca ar avea, cred ca ar folosi-o
C(Citează)
04/04/2024 la 5:19 PM
Cu telefonul. Aveam la un moment dat probleme cu conexiunea, dar se pare ca era vina MDM-ului firmei.
Sutn sigur ca daca Revolut si ceilalti pot sa ma autentifice, poate si AH. Da, nu e usor, dar as fi folosit optiunea asta daca stiu ca o fac o data si apoi nu mai astept dupa angajati. Bine, acum nu prea mai stau prin Olanda asa ca nu mai conteaza.
Giani Mucea(Citează)
04/04/2024 la 4:06 PM
Suntem siguri ca nu e o gluma de 1 aprilie?
Ca e de rasul curcilor, ditamai amazonul nu are un AI suficient de capabil ca sa urmareasca niste luari de pe raft?
Sau AIul e mai prost decat da impresia.
mac gregor(Citează)
07/04/2024 la 1:04 PM
Incearca sa folosesti o camera fie ea si 4k ca sa urmaresti o eticheta de produs. Ai-ul nu e problema, recunoasterea ocr automata de coduri din videouri live e.
Baltha Zerus(Citează)
04/04/2024 la 4:34 PM
Dar in Dash Cart-ul acesta poti sa pui produsele direct in sacosa? Sau trebuie sa le pui in cos, sa treci de “zona caselor” si apoi sa incepi sa le muti?
Andrei G(Citează)
04/04/2024 la 5:10 PM
eu consider ca sistemul bazat pe viziune (fie ea operata de casier, de client cu aplicatia sau scanner-ul, sau de AI) este lent, predispus la erori si deci impractic. da, prefer sa scanez eu in magazin, sau la casa rapida, decat sa astept la coada sa preia o tanti produsele la mana.
dar cred cu tarie ca solutia castigatoare este clar una bazata pe scanare non-directionala, aka radio. nu ma intereseaza de cate ori ai luat produsul din raft si pus la loc, nu ma intereseaza daca ai sau nu sacosa in cos (cat timp nu e faraday fabric, prietenii stiu de ce), eu scanez cu poarta cand iesi ce ti-a ramas efectiv in cos. sau in buzunar… si cred ca tehnologia RFID de la Decathlon e un prim pas.
sper ca evolutia naturala va fi ca fiecare produs sa aiba NU cod de bare, ci radio-tag, astfel incat sa fie citit de o poarta in mod automat – dar ramane problema urmatoare: daca ai in cos mai multe exemplare ale aceluiasi produs, cand bobina portii energizeaza etichetele si fiecare isi striga numele, cum facem sa ne dam seama cine a fost luat in calcul si cine nu?
cred ca e nevoie de etichete ceva mai inteligente, capabile de un dialog cu poarta, in care sa fie interogate ca un fel de broadcast, ele sa raspunda fiecare cu un GUID (in plus pe langa codul produsului) si poarta sa le spuna “bine, te-am marcat, acu taci” si ele sa confirme. astfel poarta afla cate produse de fiecare tip ai, si le calculeaza pretul total. acest ID unic poate fi generat random de catre cos in momentul in care “simte” produsul, si ii spune “tu esti produs de tip cutare, cod unic cutare” – daca il iei din cos, ID-ul unic sa fie “uitat” automat intr-un interval de timp. acea eticheta (plus inteligenta din poarta) probabil ar creste costul produsului dincolo de cat plateste magazinul casierii…
WhiteLion(Citează)
04/04/2024 la 5:20 PM
Amazon e o mizerie de companie pentru angajati, nothing more, nothing else.
venom(Citează)
04/04/2024 la 6:21 PM
Oare de ce nu au implementat ceva bazat pe RFID? Se pot scana automat toate produsele din cos iar tehnologia este destul de matura. La Decathlon functioneaza destul de bine implementarea lor.
etk(Citează)
05/04/2024 la 10:16 AM
La Decathlon majoritatea produselor sunt marci proprii (sau marci care se gasesc doar in Decathlon) si cred ca este mai simplu sa impuna folosirea unui anume cip RFID compatibil.
In schimb, intr-un hipermarket unde ai produse de la sute de producatori, este foarte dificil sa te asiguri ca absolut toti comerciantii au montat cipul respectiv. Si mai trebuie sa te asiguri ca si functioneaza.
Andrei G(Citează)
05/04/2024 la 7:57 AM
Eu fac asta de mult timp și nu am fost controlat până acum.
gabi(Citează)