►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Liberty Media este compania americană care a cumpărat Formula 1 în 2017 și acum intenționează să cumpere și MotoGP, clasa regină a motociclismului, la finalul anului 2024.
Când se spune că dețin Formula 1, se referă la faptul că dețin drepturile comerciale pentru respectiva competiție, nu echipele și circuitele, desigur. Dar drepturile comerciale sunt ceea ce contează, până la urmă, în discuție, de unde și exprimarea.
Liberty a cumpărat F1 în 2017 pentru 4,6 miliarde de dolari. Acum, vrea să dea 4,53 miliarde de dolari pe MotoGP (și clasele inferioare, dacă nu mă înșel). Faptul că MotoGP are aceeași valoare astăzi precum avea F1 acum 7 ani mie îmi spune că valoarea tuturor acestor sporturi a crescut în timp, iar investiția făcută de Liberty este una profitabilă.
Achiziția se face prin cumpărarea a 86% din compania Dorna Sports SL, o companie înregistrată în Spania și care deține drepturile pentru MotoGP și clasele inferioare, plus alte competiții moto.
Asta va reuni două dintre cele mai importante și vizionate sporturi cu motor sub o singură conducere. Ținta Liberty Media este să facă motociclismul popular din nou în SUA, unde a avut momentele sale de glorie, dar apoi a ieșit din atenția publicului după ce n-au mai fost raideri americani de top în competiție.
Cu Formula 1 le-a ieșit acest deziderat. S-a trecut de la dezinteres total la trei curse pe sezon în SUA, în Miami, Austin și Las Vegas, ultima fiind un succes de casă. Există un pilot american, Logan Sargeant, dar nu-i foarte bun. Haas F1 și Williams sunt echipa americane, dacă ne luăm după proprietarii lor, deși doar prima are sediul în SUA. O echipă 100% americană, Andretti Cadillac, ar fi putut intra în F1 din 2026, dar le-a fost refuzat accesul din motive stupide.
Achiziția MotoGP ar putea fi blocată de autorități pe motive de monopol. În trecut au fost astfel de discuții împotriva achizițiilor de acest gen. Vom vedea ce face Liberty Media până la urmă.
Personal mă uitam cu plăcere la MotoGP în era Rossi și mai ales pe finalul ei. La un moment dat n-am mai avut timp de urmărit competiția și am pierdut legătura, deși știu în continuare ce se întâmplă în campionat în linii mari. Mi se pare și că devine un sport tot mai periculos pentru piloți, vezi toate accidentările lui Marc Marquez din ultimii 5 ani. Să vedem dacă Liberty va face MotoGP great again.
Conform anunțului, Dorna Sports deține și drepturile pentru Moto2 și Moto3, MotoE, Superbike și campionatul feminin. Cred că toate aceste competiții vor trece la Liberty Media, de fapt.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
02/04/2024 la 11:50 AM
Uita-te la o cursa de MotoGP si, in comparatie cu Formula 1 actuala, e diferenta de la cer la pamant. Spectacol, depasiri, curse castigate de alti piloti mereu, tot ce vrei. Formula 1: Horner e vagabond.
NU MA INTERESEAZA ca Horner e vagabond, urmarind 20 de ani Formula 1 non-stop.
Ma intereseaza sa vad spectacol, iar spectacol nu vad. Si da, Liberty Media si-a bagat coada in a crea intriga, dar la spectacol, n-au umblat si rezultatele se vad.
Daca si MotoGP va avea soarta americanizarii, trebuie sa ma apuc de ceva competitii locale ca voi adormi la curse…
Gabriel(Citează)
02/04/2024 la 11:55 AM
Si cu toate ca F1 se spune ca este plictisitoare, veniturile aduse de aceasta competitie sunt din ce in ce mai mari.
Andrei G(Citează)
02/04/2024 la 12:03 PM
Daca cursele nu au accidente de acum sunt plictisitoare? Hai sa fim seriosi.
eBogdan(Citează)
02/04/2024 la 12:50 PM
Nu-i vorba de accidente, cu toate ca si astea fac parte dintr-o cursa. Cand niste multe masini merg cu viteza mare, una langa alta, se mai intampla si nasoale.
Dar dincolo de asta, la nivel de actiune, formula 1 e moartea pasiunii pe langa motogp. E ca “tanar si nelinistit” vs “john wick”
Blackskull(Citează)
02/04/2024 la 12:08 PM
cumpara (prezent, cert) sau intentioneaza (viitor, incert) sa cumpere?
clickbait sau neatentie?
john2381(Citează)
02/04/2024 la 12:42 PM
Nici una, nici alta, a cumparat (trecut foarte cert).
ipo(Citează)
02/04/2024 la 3:05 PM
Nici una, nici alta.
Liberty Media a facut deja oferta si negocierile s-au incheiat. Se asteapta finalizarea tranzactiei pana la finalul anului 2024, imediat dupa ce primesc aprobarea din partea autoritatilor de reglementare.
Deci titlul pare corect
“cumpără” – adica acum este in proces de achizitie
Andrei G(Citează)
02/04/2024 la 4:20 PM
MotoGp nu e mai periculos ca Marc s-a accidentat de multe ori. E fix la fel ca pe vremea cand lui Rossi ii treceau motociclete pe deasupra capului. Marc a fost nerabdator si dupa prima accidentare nu a “luat-o usor” si de acolo totul a recidivat.
MotoGP-ul e mai interesant ca bucatile alea de metal sunt mai mici, cu o enorma putere, iar pilotii sunt nebuni. Asa ca e evident ca sunt depasiri pe banda rulanta. Si nici macar nu sunt la fel e multe ca la moto2 si 3.
Ah, ar trebui sa ne bucuram de fetele cu umbrele pentru ca prevad disparitia lor :(
Vale(Citează)
02/04/2024 la 5:52 PM
Liberty Media a deschis extrem de mult tot ce inseamna F1 pentru publicul de acasa. Odata ca ai abonament la streamingul lor care este ne superior fata de ce este acum in Romania, respectiv Drive to Survive plus canalul oficial de youtube au adus extrem de multi oameni privitori la curse.
Toate lucrurile astea au adus insa niste chestii mai putin discutate si iubite cum ar fi:
-Disparitia circuitelor traditionale si migrarea catre circuite stradale . Daca ne uitam pe calendarul competitional o sa observam ca ponderea ciruitelor stradale este in crestere si ca trendul este tot mai in crestere asta in detrimentul unor clasice. Mai exista Hockenheim Ring sau Nurbugring? Mai exista Magny-Cours, LeMans sau Paul Ricard? Stiu discutam despre siguranta pilotilor si tot ce vine cu asta, dar in acelasi timp pilotii astia plus cei de langa ei au niste venituri astronomice. Astept ca in viitor cursa sa fie anulata la cea mai mica furtuna sau accident. Iar asta ma duce la punctul 2.
-Competitia in sine nu are foarte mult spectacol sportiv. Pe un sezon de formula 1 daca ai 3-4 curse cat de cat spectaculoase dintr-un total de 24 zici mersi. Asa ca pentru a compensa acest lucru creem diverse povesti, mai facem diverse prezentari, totul pentru a masca plictiseala generala in acest sport.
Din fericire MotoGP-ul are inca un dram de imprevizibilitate care ii confera un grad de spectaculozitate net superioara F1. Asa ca Liberty Media trebuie sa vada cum se va plia pe ceea ce este aici. Mai mult o sa fie extrem de interesant cat de dispusi vor fi spaniolii sa lase de la ei cand vine vorba de circuite si modul de organizare.
Asdad2005(Citează)