un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Japonia: Ferrari se ține totuși aproape de Red Bull

8 Apr 2024  ·

AUTO  ·

13 comentarii

Cursa din Japonia n-a fost memorabilă prin ceva anume. Mie mi se pare că doar a întărit ceea ce știam deja despre Formula 1 în acest sezon, anume că Ferrari au monoposturi performante și țintesc locul 2, în timp ce McLaren și Mercedes sunt sub ei.

Înainte de cursă

Nu s-au întâmplat multe lucruri. Cel mai interesant mi s-a părut să văd reacția altor piloți la penalizarea primită de Alonso pentru frânare periculoasă în cursa anterioară, părerile fiind foarte împărțite.

În rest, s-a mai spus că Vettel ar putea reveni în F1 pentru Mercedes în anul următor, dar mă îndoiesc că se va întâmpla asta.

În calificări

Momente interesante în calificările de la Suzuka au fost Perez plasându-se la doar 0,066 secunde de Verstappen pentru un start de pe locul 2, cu Norris pe locul 3. Tsunoda din nou s-a calificat mai bine decât Ricciardo (locurile 10 și 11), iar Sainz mult mai bine decât Leclerc (locul 4 versus locul 8), ceea ce mie îmi arată constant că este un pilot mai bun, cel puțin în acest sezon.

Cursa

Mie acroșajul din primul tur mi s-a părut vina lui Ricciardo. Acesta a agățat roata lui Albon la câteva viraje după start și inițial nu a fost clar a cui a fost vina pentru abandonul ambilor piloți. Și totuși, iată unde era Albon în momentul acroșajului, deja ieșise pe iarbă cu o roată:

Și uitați cât loc mai avea Ricciardo (mașina din centru, cum vedea Magnussen în față) în stânga sa, dar l-a înghesuit pe Albon. Probabil nu știa că Albon este acolo, dar oricum un abandon din primul tur pică foarte rău pentru australian, care nu pare deloc în formă în acest sezon, deși sunt sigur că spera să treacă la echipa mare Red Bull în 2025.

În rest, cursa a confirmat ceea ce ne indica deja startul de sezon: 1️⃣Verstappen și Perez pe primele două poziții, mexicanul dovedind în această cursă că este un wingman perfect. Monoposturile Ferrari au ajuns pe locurile 3 și 4, iar 3️⃣Sainz l-a depășit cinstit pe 4️⃣Leclerc pe final de cursă.

Pur și simplu Sainz dovedește că este un pilot performant și sunt de părere că Ferrari va pierde mult în sezonul următor. Nu știu dacă Hamilton va putea fi la fel de bun când îi ia locul lui Sainz.

Restul locurilor au fost un amalgam de piloți din echipele de top 5, cu 5️⃣Norris și Alonso clasându-se bine.

Mercedes au început cursa de pe locurile 7 și 9 și au terminat pe aceleași poziții, dar inversând piloții. Hamilton a fost mai lent, având și o problemă la direcție, inclusiv la un moment dat lăsându-l pe Russell să treacă pentru un mic avantaj. Majoritatea cursei cei doi au fost pe locurile 8 și 9, dar în ultimul tur Russell a reușit să-l depășească pe Piastri.

Tsunoda a făcut o cursă bună la el acasă, dar meritul pentru punctul câștigat prin locul 10 este mai degrabă al echipei. A fost un moment când 4-5 piloți au intrat la boxe, Tsunoda printre ei. Echipa i-a schimbat foarte rapid pneurile și Tsunoda a câștigat vreo 2 poziții acolo, ieșind primul de la boxe.

În rest, Alpine pe 15 și 16, chiar îmi pare rău de francezi. A fost dezastru și pentru Williams, cu un pilot ieșind din primul tur, iar Sargeant greșind într-un viraj și terminând ultimul cursa după o ieșire în decor.

Clasamente

Perez a recucerit locul 2 în clasamentul general. Este însă clar de aici că ordinea de moment este Red Bull, Ferrari și McLaren, Mercedes având probleme de performanță și luptându-se mai degrabă cu Aston Martin.

În clasamentul echipelor, Ferrari se ține destul de aproape de Red Bull, iar Mercedes are doar un punct în fața celor de la Aston Martin. În rest, avem trei echipe care încă nu au câștigat nici un punct în acest an, după patru curse.

Următoarea cursă: China, pentru prima oară după 2019, pe 21 aprilie la ora 10.

asus s5507

    13 comentarii

  1. Nu a fost o cursa spectaculoasa, dar a fost interesanta dpdv al strategiilor. Norris care parea a fi mutat excelent, dar s-a dovedit ca a facut pit-ul prea repede. Sainz cu 2 stop si Leclerc cu 1 stop cu management foarte bun. Mi se pare comic cum Mercedes pierde in fata unei echipe client. Rar se intampla asa ceva in Formula 1. Iar Hamilton deja pare “checked out” mental. El a fost cel care a intrebat pe radio daca sa il lase pe George in fata. Il alti anii nici nu se punea problema sa fie asa amabil cu vreun coechipier.

      (Citează)

    • Mai iau ceva de la Mercedes în afară de power unit? Într-o generație în care probabil vreo 80% din performanța mașinii vine din aerodinamică, nu e ceva atât de extraordinar ce se întâmplă. Adaugă la asta și înghețarea dezvoltării motorului (cea mai mare porcărie) și cost cap-ul obții exact ce se vede – cine are norocul sau inspirația să o nimerească din prima domină detașat tot intervalul pentru că ceilalți nu pot încerca să găsească avantaje și performanță în alte direcții și sunt legați de mâini și de picioare în timp ce trebuie să alerge după primii.

      Ce face Hamilton mi se pare că dă dovadă de maturitate și fair-play. Probabil și-a asumat că mașina nu va mai fi dezvoltată cu și pentru el în totalitate și va fi mai degrabă pilot secund/suport în momentul în care și-a anunțat plecarea cu un an înainte. Probabil dacă mașina era competitivă măcar de un loc 2-3 s-ar fi străduit mai mult și nu ar fi cedat așa ușor. Dar când ești de 7 ori campion (și o dată furat în cel mai evident mod) parcă nu îți mai vine să dai tot ce poți pentru locul 5-6.

        (Citează)

    • Adrian:
      […] obții exact ce se vede – cine are norocul sau inspirația să o nimerească din prima domină detașat tot intervalul pentru că ceilalți nu pot încerca să găsească avantaje și performanță în alte direcții și sunt legați de mâini și de picioare în timp ce trebuie să alerge după primii.

      Red Bull a aratat ca nu este chiar asa. Desi masina de anul trecut a dominat categoric campionatul si a fost partial copiata de jumatate din echipe, anul acesta au venit cu un nou concept.

        (Citează)

    • cine are norocul sau inspirația să o nimerească din prima domină detașat tot intervalul pentru că ceilalți nu pot încerca să găsească avantaje și performanță în alte direcții

      Cu aceleasi motoare ca anul trecut ABSOLUT TOATE echipele au fost semnificativ mai rapide in calificarile din Suzuka fata de 2023. Vazusem un tabel undeva cu castigurile cumulate pe echipe, parca Aston Martin castigase cumulat 1,7 secunde, erau in fruntea listei. Asa ca se pot face salturi majore de la un an la altul, nu e vorba de noroc ci de evolutie.

        (Citează)

    • Red Bull a avut cel puțin 6 luni în plus și sunt convins că și o parte din bugetul de anul trecut pentru dezvoltarea RB20. În timp ce restul au trebuit să se concentreze tot sezonul pe “prezent”, având în vedere competitivitatea din spatele lui Max. Toate mașinile au devenit mai rapide oarecum în paralel, pentru că distanța între echipe nu s-a schimbat substanțial. Singurii care s-au mai dus puțin pe copcă sunt Mercedes. Dar pare mai degrabă că a urcat McLaren și s-a relaxat Hamilton, decât că au decăzut ei foarte mult față de anul trecut.

        (Citează)

  2. Parerea mea e ca Mercedes a ajuns de rasul curului… Sa nu aiba HAM un pic de sange in instalatie si sa traga de masina aia mai mult… e prezent pe circuit doar ca sa fie ca in rest nu a avut nimic notabil de 2 ani incoace… La Ferrari zic eu ca telenovela Saniz va avea urmari nasoale pentru echipa si e mare pacat… spaniolul e insetat dupa podium, iar LEC parca a devenit fricos, nu risca niciodata mai mult decat e necesar… cat despre MAX.. e oricum din alta liga…

      (Citează)

    • Teoria conspiratiei la Ferrari: Il scot pe Sainz in fata ca sa il obisnuiasca deja pe Leclerc cu rolul de locotenent, pentru la anul.

        (Citează)

    • @Sol, teoria asta nu are nici o fundatie logica. Nu ar avea niciun sens ca Ferrari sa se saboteze singura si sa isi distruga orice sansa la tilul la constructori.

      Daca Leclerc, cu o masina care presupunem ca este la 90% din capacitate, a reusit sa obtina locul 4 in cursele din Bahrain si Japonia, nu crezi ca daca masina ar fi fost la 100% ar fi avut sansa la locul 2?

      Si atunci daca in cele doua curse aveam:
      1. Verstappen – 26 puncte
      2. Leclerc – 18 puncte
      3. Perez – 15 puncte
      4. Sainz – 12 puncte

      clasamentul pe echipe era putin mai apropiat:
      1. Red Bull – 135 puncte
      2. Ferrari – 126 puncte

        (Citează)

  3. Îmi e simpatic Albon, e bătăios și face din rahat bici, dar totuși nu avea ce să caute acolo, era jumătate de loc și cu mașina aia nu riști aiurea.

    P.S. Felicită pentru cronici, se vede că sunt scrise mai atent și nu mai faci greșeli de bază.

      (Citează)

  4. Cursa din Japonia n-a fost memorabilă prin ceva anume. – are you serious ?
    A fost cea mai buna cursa de anul asta si cu mult peste unele de anul trecut.

    Au fost o sumedenie de depasiri, inclusiv pe exterior in viraje dificile, au fost lupte intre echipe la boxe care au dat sau nu avantaje pilotilor, au fost strategii care s-au schimbat de la tur la tur si ordine de echipa care au jucat roluri importante + decizii ale pilotilor trecand peste cele ale echipelor. Clasamentul are un mix de echipe si in mod constant s-au invartit in timp real, altii au avut 4 opriri la boxe pe cand unii doar 1, degradarea a fost pe toate tipurile de anvelope folosindu-se de la soft la hard. A avut de toate si n-aveai timp sa te plictisesti nicio secunda, come on.

      (Citează)

  5. Exact.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus