►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Cursa din China s-a dovedit neașteptat de complexă, iar unele echipe au arătat o diferență mare de performanță între Sprint și cursa efectivă. Mercedes pare să fi atins un plafon de care nu poate trece, iar nivelul este scăzut. Pentru mine, cel mai bun pilot a fost Alonso, iar cea mai bună echipă McLaren.
Adăugați la asta și câteva declarații controversate după cursă, urmare a unui accident (practic sub safety-car!), și chiar rezultă o cursă care a avut de toate.
Ah, iar după această cursă, Red Bull a depășit echipa Mercedes la numărul de victorii în epoca modernă, 117 versus 116.
Calificările pentru cursa de Sprint au adus un clasament inedit la start: Norris, Hamilton, Alonso, Verstappen și Sainz au fost primii 5.
Norris și-a arătat un pic lipsa de sânge rece. Hamilton a plecat mai bine, iar Norris n-a reușit să țină trasa pe exterior și a pierdut câteva poziții imediat la start. A plecat din pole-position și a terminat pe locul 6.
Verstappen s-a ridicat de pe locul 4 pentru a câștiga Sprintul, dar Hamilton s-a menținut bine pe locul 2 și a luat puncte importante. Părea că vom avea un grand prix bun pentru Mercedes. Perez, Leclerc, Sainz, Norris, Piastri și Russell au luat și ei puncte.
Aici ceva n-a mers pentru Mercedes. Hamilton s-a calificat pe locul 18, după ce nu a putut face un tur rapid în cele 15 minute avute la dispoziție în Q1. Russell s-a calificat tocmai pe locul 9.
În schimb, lăsând la o parte Red Bull, Alonso s-a calificat pe locul 3, iar piloții McLaren pe locurile 4 și 5. Am avut din nou impresia că Mercedes iese din lupta pentru locul 2 în clasament, care se dă între McLaren și Ferrari, iar Alonso pur și simplu reușește imposibilul cu un monopost parcă turnat pentru el.
Cursa mi-a confirmat cele de mai sus. Alonso, de exemplu, a fost printre puținii piloți care au făcut 3 schimburi de pneuri. Cu vreo 10 tururi înainte de final, Alonso schimbă pe Medium când toți ceilalți aveau Hard. Revine pe circuit pe locul 12 și începe să câștige loc după loc.
La un moment dat, în timp ce-l urmărea pe Hamilton, face o greșeală. Într-un viraj iese larg, pierde spatele care fuge puternic într-o parte, Alonso restabilește rapid controlul, reia cursa după Hamilton și, în decursului aceluiași tur de circuit, îl depășește pe Hamilton și apoi și pe Piastri. A terminat cursa pe locul 7.
Iată-l pe Alonso pierzând spatele, ceea ce ai spune că-l va costa multe secunde, nu că va câștiga chiar 2 poziții în următorul tur:
Nu zic, a plecat de pe locul 3, așa că un finish pe locul 7 poate că nu sună bine, dar a pilotat perfect și a obținut tot ce se putea cu un monopost care nu este de nivelul Red Bull, McLaren sau Ferrari.
1️⃣ Verstappen a câștigat după o cursă tipică în care a condus fără probleme. Eu trec ușor peste asta deoarece mă uit la spectacolul din restul clasamentului, dar am început să aud de la oameni că nu-i mai interesează Formula 1 pentru că și-a pierdut spectacolul. Da, dacă te uiți doar la locul 1, așa este. Nu toate sezoanele pot fi precum cel din 2021.
2️⃣ Norris s-a revanșat pentru greșeala din Sprint și a obținut în cursă locul 2, iar 3️⃣ Perez a urcat pe locul 3, dar fără șanse de a-l ajunge pe Norris după un schimb ușor inoportun de pneuri.
4️⃣ Leclerc și 5️⃣ Sainz au terminat pe locurile 4 și 5, iar Russell pe locul 6, după o cursă în care nu a fost observat. Hamilton a plecat de pe locul 18 și prima jumătate din cursă a stat în spate, parcă fiindu-i dificil să depășească monoposturi mult mai slabe. A terminat pe locul 9, după ce s-a plâns constant de monopost.
Am văzut și o declarație ușor controversată a lui Toto Wolff după cursă, care a spus că au pus pe circuit cel mai performant monopost posibil pentru Mercedes și au obținut doar locul 6 cu el. Personal încep să cred că Mercedes nu are șanse la locul 2 în clasament în acest an, poate nici măcar la locul 3 dacă nu vin cu upgrade-uri serioase în curând.
A fost scandal mai mare după cursă din cauza unui accident petrecut sub safety car, ceea ce nu vezi chiar des. Un safety car prin turul 27 din 56 a compactat plutonul. Știți cum la reluarea cursei safety-car-ul se retrage de pe circuit, iar pilotul din vârf impune încă o vreme ritmul și nu îl poți depăși?
În fruntea plutonului se afla Verstappen, desigur, care într-un viraj a frânat destul de puternic, iar apoi a demarat puternic, semnalând astfel reluarea cursei.
Problema este că acea frânare puternică a produs un efect de acordeon. Câteva mașini mai în spate, Alonso a blocat pneurile și s-a dus larg în viraj. Vreo trei monoposturi din spatele său au fost nevoite să frâneze și mai puternic. Stroll, poate din neatenție sau pur și simplu pentru că acordeonul s-a strâns prea tare, l-a lovit din spate pe Ricciardo, ceea ce a dus la abandonul australianului.
Uitați cât de apropiat era plutonul când Verstappen a redus foarte mult viteza înainte de acest viraj:
Și efectul de acordeon vreo 2 secunde mai târziu:
Stroll a țipat pe radio că “this idiot just slammed on the brakes”. Nu se înțelege bine dacă nu cumva a spus “these idiots”, la plural, dar până la urmă nu contează, tot idioți i-a făcut pe cei din fața sa. Arbitrii au considerat oricum că el a fost neatent și i-au dat o penalizare de 10 secunde, dar cu aripa față distrusă, oricum șansele la un rezultat bun au dispărut.
Ricciardo, după cursă, a avut o declarație care a inclus un sincer “fuck that guy”. Nu o veți găsi pe site-ul oficial, acolo lucrurile sunt mai pașnice, dar pe scurt Ricciardo a declarat următoarele:
I’d slowly started to calm down and then I was told what Lance thinks of the incident and apparently I’m an idiot. And it was my fault.
So, that made my blood boil. Because it’s clear as day – and it’s also behind a safety car.
The only thing you’ve got to do is watch the car in front, we can’t predict what the leader is going to do. We can’t assume that we’re going to go in Turn 14. The race doesn’t start until the control line.
I’m doing my best not to say what I want to say. But fuck that guy – and I’m being nice still.
But if that’s what he thinks, I’m like… yeah.
Stroll a dat un pic înapoi după cursă, spunând că a fost un efect de acordeon foarte ghinionist și că nu crede că merita o penalizare.
Oricum, îmi pare rău de Ricciardo. Australianul pleca în cursa din China cu optimism ca aceasta va fi cea în care revine în prima parte a clasamentului, dar a terminat-o cu un abandon.
Jumătate de tur mai târziu, colegul său Tsunoda a fost acroșat parcă de Magnussen, a făcut pană și a abandonat și el. Ghinion mare la RB.
Ca să fie totul și mai complicat, și Ricciardo a primit o penalizare de 3 locuri pe grila viitoare de start pentru că a depășit sub safety car.
Alte declarații picante au fost date de Wolff și Horner. Wolff practic a declarat că încearcă să-l atragă pe Verstappen la Mercedes pentru 2026. Horner a replicat că Wolff nu are o problemă cu lipsa de piloți, ci cu monopostul neperformant. Horner a spus că Mercedes este în urma echipelor sale client (McLaren și Aston Martin) de motoare. Mie mi s-a părut un fel de “dar nu vrei să stai în banca ta și să-ți vezi de echipă, că acolo par a fi problemele?”
De bine:
De rău:
Piloții se așază în ordinea aparentă a valorii echipelor, cu Ferrari în fața McLaren și Mercedes luptându-se cu Aston Martin. Hamilton are doar 19 puncte după 6 curse – iar 7 dintre acestea le-a făcut în Sprintul de sâmbătă. Adevărata luptă pare a se da între Perez, Leclerc, Sainz și Norris.
Clasamentul echipelor mie îmi arată că Mercedes pierde contactul cu echipele din Top 3. Ferrari are 99 de puncte în fața lor, de exemplu, iar echipa italiană se arată favorită clară la locul 2 la final de an.
Următoarea cursă: Miami, cu Sprint pe 4 mai și cursa pe 5 mai, la orele serii de Paști.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
22/04/2024 la 1:40 PM
Asta e probabil cel mai bun articol de F1 pe care l-ai scris. Informatie corecta, opinii pertinete si acele imagini cu momente din cursa, care completeaza foarte bine textul. Keep it up!
Sol(Citează)
22/04/2024 la 2:33 PM
Cu putin noroc… Haas face cel mai bun an :)))
eBogdan(Citează)
22/04/2024 la 4:36 PM
Alonso parcă spunea că a stat pe hard-uri în sprint și nu mai avea alocate alte cauciucuri și a fost nevoit să meargă pe soft-uri.
pahomi(Citează)
22/04/2024 la 6:27 PM
As vrea ca din sezonul urmator sa il vad pe Alonso la RedBull, in locul lui Perez. Pe Perez la Mercedes si pe Sainz la Aston Martin. Ar fi ceva spectacol :)
Bizutz(Citează)
22/04/2024 la 10:43 PM
Alonso deja a semnat pe 2 ani cu Aston Martin, adica inclusiv 2026 cand vor avea Honda ca motor. Si Tsunoda va fi coleg cu el in 2026, tot ca asa vrea Honda.
cris(Citează)
22/04/2024 la 11:29 PM
Și cu Stroll ce se întâmplă? Îl dau afară?
Andrei G(Citează)
23/04/2024 la 6:27 AM
Verstappen fiind un gunoi jegos ca de obicei, de ce nu mai mira asta pe nimeni oare.
Gaelex(Citează)
23/04/2024 la 11:32 AM
Gaelex fiind un gunoi jegos ca de obicei, de ce nu mai mira asta pe nimeni oare.
There, I fixed it.
Costin(Citează)
23/04/2024 la 12:11 PM
Cu ce ti-a gresit de data asta, Gae? Spune-ne tot, lumineaza-ne. A indraznit sa castige fara emotii, stim. Altceva?
alunelu(Citează)