►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Am scris despre Lotus Eletre în 2022 și din primele imagini de presă părea super. Am văzut acum mașina în realitate și mi s-a părut super și acum.
Era la supercharger-ul Tesla din Mega Mall, care este deschis și altor branduri. Eletre este un SUV electric cu preț de peste 100.000 de euro, un concurent pentru Model X și alte SUV-uri de lux din acest tip de automobile.
Îmi place mult cum arată mașina. Mi se pare că îmbină un minimalism estetic cu linii moderne, îmi aduce aminte chiar de Lamborghini Urus. Îmi place lightbar-ul din spate, chiar și micile detalii precum acea fantă din aripile spate pe unde poți vedea roata.
Eletre (cred că de fiecare dată când am scris acest nume am greșit și întâi am scris Electre) stă foarte bine tehnic. Baterie de 120 kWh și un sistem electric construit pe 800 de volți. Mașina se poate încărca la 350 kW DC (max 250 kW pe Tesla) și la 22 kW în curent alternativ, pe când Tesla a limitat încărcarea la 11 kW.
Două motoare electrice. Două echipări Eletre au 603 CP cu accelerație la sută în 4,5 secunde (0,1 sec mai lent decât Model Y-ul meu, ceea ce continuă să mă uimească) și autonomie oficială de 600 km, dar Eletre R are 905 CP și suta în 3 secunde cu o autonomie de 490 km.
Are “deployable LIDAR”, ceea ce probabil înseamnă că o unitate LIDAR este ascunsă pe undeva prin mașină și “iese” la nevoie. Suspensie activă, un sistem audio cu 23 de difuzoare KEF, climatizare cu 4 zone, adaptive cruise control, parcare asistată. Poți configura mașina cu doar 2 scaune în spate și o cotieră generoasă între ele.
Eletre are chiar și autonomie de nivel 4 la bord (adică ar putea conduce singură în timp ce șoferul doarme sau face orice altceva), dar nu o folosește pentru că nu este permisă prin lege circulația în aceste condiții. Găsiți mai multe detalii pe site-ul oficial și în pagina pentru presă.
Eletre este un hibrid și într-un alt sens. Mașina a fost proiectată în Marea Britanie, la centrul Lotus. Lotus este însă majoritar controlată acum de Geely, ca și Volvo și alte branduri. Eletre este practic o mașină europeană, dar care este produsă în Wuhan.
Și costă mult. În Germania și alte țări europene, modelul de bază începe de la 90.000 de euro. Eletre R costă 150.000 de euro și sunt destule extra-opțiuni de adăugat chiar și acolo. Modelul este unul de lux și, ca la majoritatea automobilelor de acest tip, poți alege tot felul de materiale premium pentru bord, scaune șamd.
Mi se pare și că pe gri mașina este mai puțin observabilă. Pe galben sau pe verde modelul este mult mai plăcut.
By Link
Iată un sondaj:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
21/03/2024 la 8:42 AM
Ciudată rău ușa din față, zici că e înfundată, nu continuă linia aripii.
alunelu(Citează)
21/03/2024 la 10:31 AM
N-auzi ca e model concurent pentru X? Asta explica lipsurile
nashu_mare(Citează)
21/03/2024 la 10:25 AM
scumpa pana o compari cu suv-uri electrice de la merc, audi, bmw si cine mai are clasa aia premium.
add(Citează)
21/03/2024 la 10:31 AM
Este foarte frumoasa masina. Ca design mi se pare mult peste Tesla X. Si exact cum ai spus in articol, culorile sterse nu o avantajeaza deloc.
Andrei G(Citează)
21/03/2024 la 10:45 AM
Un video misto cu heads-up driving cu modelul R: (yt dot com) watch?v=-5grj_U1hn4 . Foarte fain si canalul, face review-uri foarte relaxante la masini.
BogdanM(Citează)
22/03/2024 la 5:46 PM
Singura legatura intre cuvantul performanta si masina electrica e bateria. Aia e “motorul”. Restul e sarma groasa cat sa suporte curentul necesar. Stie cineva ce motoare sunt pe masinile electrice? Asa pe de rost ca tdi-urile de la audi
Add01(Citează)