►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 11 martie 2024
Samsung a prezentat A55 și A35, telefoanele care de obicei sunt best-seller »
Cursa din Arabia Saudită mi s-a părut bună pentru Red Bull și slabă pentru aproape oricine altcineva de pe circuit.
Pe de o parte chiar l-am admirat pe Verstappen pentru aparenta ușurință cu care a impus un ritm imposibil de copiat de altcineva, atât în calificări, cât și în cursă. Poate că pare simplu de zic că a câștigat fără probleme, dar de fapt a făcut-o pilotând perfect, tur după tur la maxim, chiar și când avea un avans confortabil și ar fi putut să menajeze monopostul.
La capătul opus, nu înțeleg ce se întâmplă cu Ricciardo. A plecat de pe 14 și a terminat pe 16, după ce o mare parte din cursă a fost ultimul. Coechipierul său Tsunoda s-a clasat din nou mai bine.
Sainz a făcut apendicită și a fost operat de urgență. Locul său în cursa din Arabia a fost luat de Oliver Bearman, pilotul britanic de rezervă al Ferrari, un tânăr de 18 ani.
La Red Bull încă pare a fi scandal intern. După ce Horner a fost găsit nevinovat în ancheta internă, informații confidențiale despre aceasta au “scăpat” pe net, ceea ce arată clar un conflict intern acolo în companie. Helmut Marko, un consultant cu influență mare în interiorul echipei, este bănuit că ar fi aranjat leak-ul, dar încă nu este nimic clar.
Pe mine, în calificări, m-a impresionat ritmul lui Verstappen. A fost mai rapid cu 0,3 secunde decât următorul clasat, Leclerc. Diferența între Verstappen și Hamilton, calificat pe locul 8, era de aproape o secundă!
Bearman, ca debutant, a fost la doar 0,036 secunde de a-l elimina pe Hamilton în Q2. În acel moment, Hamilton era locul 10 și în pericol. Bearman a fost cu 36 de miimi de secundă mai lent și s-a calificat pe locul 11.
Despre victoria lui 1️⃣ Verstappen am spus deja sus că mi s-a părut o demonstrație de pilotaj. 2️⃣ Perez a urcat pe locul 2. Dominația Red Bull s-a văzut inclusiv din faptul că Perez, care avea o penalizare de 5 secunde, a putut să ia un avans atât de mare față de locul 3 încât penalizarea nu a contat în clasamentul final.
Cursa a fost practic resetată de o ieșire în decor a lui Lance Stroll, pe la început, urmată de un safety car. Mulți piloți au schimbat atunci pneurile. Norris și Hamilton nu au făcut-o. Astfel de alegeri au influențat până la urmă clasamentul.
3️⃣ Leclerc a plecat de pe locul 2 și a terminat pe locul 3. A fost primul său podium din sezon (și a luat și fastest lap în ultimul tur, ajutat de DRS), dar monopostul Ferrari pare încă departe de cel al Red Bull.
Bearman, debutant, a plecat de pe locul 11 și s-a ridicat încet-încet până pe locul 7, luând astfel 6 puncte. Are mai multe puncte decât au strâns alte 5 echipe din campionat în total în două curse până acum. Nu cred că-l vom mai vedea pilotând în acest sezon, Sainz sigur va fi apt de condus până pe 24 martie, dar probabil că ar putea fi un pilot de viitor.
4️⃣ Piastri a câstigat un loc față de calificări, în timp ce Norris a pierdut două. Piastri mi s-a părut foarte combativ în această cursă. Cred că simte că McLaren are un monopost competitiv și vrea să tragă tare pentru ca echipa să câștige locul 3 general la finalul sezonului. Cum ar fi ca la final Piastri să fie mai bine clasat decât Norris? Nu m-ar mira, vă zic de acum.
Alonso a terminat pe locul 5, pierzând o poziție față de start, dar mie mi s-a părut un rezultat foarte bun și probabil nesperat de spaniol. A fost mai bun decât piloții Mercedes și decât Norris, care a terminat pe locul 8.
Russell mi s-a părut invizibil în această cursă, chiar dacă a terminat-o pe locul 6. Hamilton a terminat pe 9, dar a făcut o cursă bună în care s-a apărat de Piastri și s-a văzut experiența sa mai mare. A fost calm, calculat, a știut ce trase să închidă. Până la urmă, doar locul 9. A fost unul dintre piloții care au rămas pe circuit după accidentul lui Stroll și poate ar fi fost mai bine să schimbe și el pneurile odată cu toți ceilalți.
Momentele palpitante din cursă au fost mai degrabă bătălia pentru locul 12 între vreo 5 piloți, un trenuleț care a atras atenția camerelor pentru mai multe tururi. Alpine a dezamăgit. Kick Sauber la fel.
Magnussen a luat două penalizări de câte 10 secunde fiecare, dintre care una cam prea dură, aș zice eu. Cu 20 de secunde penalizare, mă așteptam să retragă monopostul și gata. Faptul că a rămas pe circuit l-a ajutat însă pe coechipierul său să obțină un prim și unic punct pentru Haas.
Leclerc, Russell, Piastri — un clasament interesant dincolo de “moțul” Red Bull. Bearman, după doar o singură cursă, intră și el în Top 10.
În clasamentul constructorilor, McLaren a depășit Mercedes. V-am spus că acesta ar putea fi clasamentul și la finalul sezonului.
Următoarea cursă: 24 martie în Australia, ora 6 dimineața.
« Știrile zilei despre tehnologie – 11 martie 2024
Samsung a prezentat A55 și A35, telefoanele care de obicei sunt best-seller »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
11/03/2024 la 2:49 PM
Nu-mi place deloc telenovela din interiorul echipei Red Bull. Circulă zvonuri care spun că după cursa din Australia i se va face vant lui Horner. Ar exista dezechilibru dacă zvonul s-ar adeveri, dar și dacă în cursa din Australia locul 1 va fi ocupat de altcineva în afara de Red Bull… adică nu știu ce să spun, Ferrari stă bine, dar nu e ceea ce trebuie, Mercedes dezamăgește… adică mă așteptam la o competiție mai intensă… Max e genul de pilot dispus să se înfrunte cu adversarul ca să câștige… mă uit în grila de piloți și nu văd pe nimeni altcineva cu un asemenea spirit de luptător, și este mare păcat având în vedere că sunt foarte mulți piloți al căror contract expiră după acest sezon…
eBogdan(Citează)
11/03/2024 la 4:19 PM
Magnussen avea deja o penalizare de 10 secunde si nu mai avea sanse la puncte, asa ca a luat-o intentionat pe a doua depasind prin afara circuitului doar ca sa se puna in fata trenuletului si conducand lent, cat sa ii lase lui Hulkenberg timp sa faca schimbul de pneuri fara sa iasa din puncte.
Chestia asta spune multe despre cat de limitate sunt sanctiunile curente si cat de usor pot fi neutralizate efectele lor.
alunelu(Citează)
11/03/2024 la 4:56 PM
Nu că ar fi avut o cursă grozavă altfel, dar Ricciardo a avut un pit stop de aproximativ 40-50 secunde https://imgur.com/a/LqYXwJF
RV1923(Citează)
12/03/2024 la 5:57 AM
1 saptamana, 10 zile nu este chiar timpul ideal de recuperare dupa o operatie de apendicita. Teoretic ii scot firele, practic nu e o placere sa suporte acceleratii 5G dupa ce a fost scormonit in abdomen.
Gaelex(Citează)
12/03/2024 la 10:15 AM
Piastri, Leclerc si Russel au cam acelasi parcurs in Formula 2 (fosta GP2) si Formula 3 (fosta GP3). Au devenit campioni in rookie years in ambele competitii, una dupa alta. Eu zic ca s-a orientat bine Zak Brown cand l-a adus pe Oscar si s-ar putea sa vedem rezultate mult mai bune din partea australianului, daca masina va fi competitiva.
SGT(Citează)