►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sezonul de Formula 1 din 2024 începe duminică. Prima cursă are loc în Bahrain, pe 2 martie, iar după încă o săptămână avem cursa din Arabia Saudită, pe 9 martie. Este un sezon foarte lung și cred că va fi unul interesant, măcar pentru lupta dintre Mercedes, Ferrari și McLaren, considerând că Red Bull vor fi din nou de neatins.
Formula 1 se mută la Antena 1, apropo, pentru 3 ani de exclusivitate. Asta este o veste proastă. Digisport avea suficiente posturi pentru a transmite calificările, Sprintul și chiar și antrenamentele, nu doar cursa. Antena va transmite cursa pe Antena 1, dar restul pe platforma lor de streaming AntenaPlay. Decât să dau banii acolo, mai bine îi dau direct la F1 TV și am acces la toate fluxurile video posibile.
Au fost câteva surprize în preambulul noului sezon, unele mai degrabă de culise. Iată o scurtă recapitulare înainte de primul start.
Nu sunt mari schimbări în rândul echipelor și al piloților. Piloții sunt aceiași, fără nici o modificare.
Ricciardo, care anul trecut l-a înlocuit pe De Vries în mijlocul sezonului, începe de data aceasta ca pilot full-time ale echipei RB.
Câteva echipe și-au schimbat numele. Alfa Romeo și-a încheiat parteneriatul cu Sauber și a ieșit din F1. Echipa Sauber se numește acum Stake F1 Team Kick Sauber.
Stake este o platformă online de pariuri sportive și de cazino digital. Kick este o platformă de livestreaming, un soi de Twitch, făcut tot de fondatorii Stake.
Alphatauri, a doua echipă a Red Bull, și-a schimbat de asemenea numele și acum se numește Visa Cash App RB F1 Team. Pe scurt, i se zice RB, deci vom avea Red Bull echipa principală și RB echipa secundară.
Cash App este o aplicație stil PayPal, Revolut etc, lansată în 2013 de către compania Block, care pe vremea aceea se numea Square. Block funcționează tot în domeniul plăților, având diverse soluții de point of sales, e-commerce, bancare etc.
Sunt 24 de curse în calendar, iar sezonul se va încheia pe 8 decembrie în Abu Dhabi. O cursă care reintră în Formula 1 este Marele Premiu al Chinei, la Shanghai, care va avea loc pe 21 aprilie 2024. Cursa a fost suspendată în ultimii 4 ani din motive de covid.
6 curse vor avea, de asemenea, și mini-curse Sprint: China, Miami, Austria, Texas, Brazilia și Qatar.
Nu este niciuna importantă. Mai degrabă, Formula 1 chiar a dat înapoi de la niște modificări de regulament pe care voia să le introducă sau să le testeze. De exemplu, nu vor fi interzise încălzitoarele de pneuri. Anul trecut s-a testat posibilitatea ca un pilot să folosească doar 11 seturi de pneuri într-un weekend, dar se va reveni la 13 seturi de pneuri.
Apare o schimbare privind contestațiile. Acestea se vor putea depune în maxim 4 zile, nu în 14 zile, și va exista și o taxă de depunere. În practică, nu cred că va conta prea mult asta. Dacă o echipă voia să conteste ceva întâmplat în cursă, de obicei făcea asta chiar în aceeași zi sau în ziua următoare.
Singura schimbare pe care o vom vedea pe circuit este că DRS-ul va putea fi activat după un tur de la start, restart sau ieșirea safety car-ului, nu două tururi ca înainte.
Pe scurt, majoritatea echipelor au venit cu un monopost similar cu cel al Red Bull de anul trecut, în special în ce privește lateralele și felul în care aerul este ghidat spre spatele mașinii.
Red Bull, în schimb, a venit cu un monopost similar cu cel pe care-l avea Mercedes la început de 2023. Lui Mercedes nu i-a mers cu bine cu acel design și l-a modificat în cursele următoare. Vom vedea dacă Red Bull îl face să meargă sau nu.
Până acum, însă, Red Bull par foarte rapizi. Au avut loc testele pre-sezon în Bahrain și Verstappen a fost foarte rapid. Per total, s-ar părea că Red Bull are un avantaj de 0,2 secunde în fața Ferrari și Mercedes, iar McLaren este aproape de aceste două echipe.
Altfel spus, pare a fi un nou sezon în care Red Bull are șanse mari la victorie, iar luptele frumoase pe circuit se vor da între Mercedes, Ferrari și McLaren, urmate de Aston Martin și RB.
Situația arată ca mai jos, dar nu știu dacă datele sunt pentru ultima zi de testare sau pentru întreaga perioadă. The Race are un articol mult mai bun în care face și compensarea tipurilor diferite de pneuri, dar concluzia este aceeăși: Red Bull în față, ceilalți trei competitori sunt apropiați între ei.
Cum spuneam, au fost momente mai furtunoase în afara circuitului în ultima perioadă.
În primul rând, Guenther Steiner a fost dat afară de la Haas, după ce echipa a fost mult sub așteptări în sezonul 2023. Era la Haas de aproape 10 ani. Sincer să fiu, nu cred că poate fi făcut direct vinovat de performanța slabă, dar era șeful echipei și de acolo trebuie pornite schimbările.
By CC BY-SA 4.0, Link
Haas tot pe ultimul loc este în teste, la distanță mare de ceilalți. Și, culmea, Formula 1 spune că Andretti n-ar fi suficient de competitiv pentru F1.
Apoi, Hamilton a anunțat că din 2025 va concura pentru Ferrari. A folosit o clauză din contractul său cu Mercedes pentru a-l scurta, iar 2024 va fi ultimul său an la echipa germană. Îl va înlocui la Ferrari pe Sainz și își va îndeplini astfel un vis din copilărie de a concura pentru italieni.
Mișcarea s-ar putea să fie bună. Ferrari sunt o echipă competitivă. Cu experiența lui Hamilton, ar putea avea mai multe victorii în 2025 decât cu Sainz în echipă, dar asta este ceva de văzut abia peste un an sau doi.
Nu, scandalul mare este legat de Christian Horner, șeful echipei Red Bull, ale cărui zile acolo par numărate. El este investigat de compania mamă după acuzații de comportament neadecvat față de unul sau mai mulți angajați. Un investigator extern independent conduce ancheta.
By Ben Sutherland – CC BY 2.0, Link
Nu este clar, de fapt, ce înseamnă comportament neadecvat. Bănuiam că ceva sexual. Ar putea fi la fel de bine abuz verbal, emoțional etc.
Horner a negat acuzațiile și este în funcție în continuare. Ancheta se va finaliza peste câteva săptămâni. Cu toate acestea, toți ceilalți au simțit sânge și îl atacă pe unde pot. Inclusiv presa a fost foarte tranșantă. La cea mai recentă conferință de presă, reprezentanții altor echipe au fost întrebați ce părere au despre ancheta respectivă.
Brown de la McLaren și Wolff de la Mercedes au spus că este nevoie de transparență maximă pentru a da oamenilor încredere în Formula 1. Altfel spus, “faceți totul public”. Ford, care va fi partenerul Red Bull abia din 2026, a declarat că privește cu atenție ancheta și așteaptă rezultatele ei.
Horner este implicat și într-o luptă internă în cadrul companiei Red Bull. Îi vor și alții postul, mai ales că, atunci când echipa merge bine, este ușor să fii șef și să culegi laudele.
Părerea mea este că, în afara cazului în care ancheta nu se finalizează cu o decizie clară de nevinovăție în favoarea lui Horner, nu mai stă mult la Red Bull. Poate pleacă rapid, poate la sfârșitul sezonului cu un bonus substanțial, dar nu cred că mai poate sta mult acolo.
Clipul acesta explică bine unele lucruri:
Linkuri: site-ul oficial Formula1.com și canalul lor de YouTube pentru materiale suplimentare. Site-ul The-Race.com și canalul de YouTube pentru diverse analize. Vă recomand F1calendar.com pentru a vă introduce orele curselor (alegeți doar curse, nu și calificări și restul) în Google Calendar sau alt program.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
27/02/2024 la 11:48 AM
Sezonul de Formula 1 din 2024 începe sâmbătă (nu duminică).
Catalin(Citează)
27/02/2024 la 12:16 PM
Sunt mai multe curse sambata, nu duminica. Iti recomand sa te uiti in calendar, poate chiar folosesti f1calendar.
Alin(Citează)
27/02/2024 la 12:17 PM
Salut. Un cod de reducere pentru F1 TV pe unde găsesc? Mersi!
Andrei M.(Citează)
27/02/2024 la 1:30 PM
Antrenament 1: joi, 29 februarie, ora 13:30 (AntenaPLAY)
….
Calificări: vineri, 1 martie, ora 18:00 (Antena 1)
Cursă: sâmbătă, 2 martie, ora 17:00 (Antena 1)
Antrenament 1: joi, 7 martie, ora 15:30 (AntenaPLAY)
…..
Calificări: vineri, 8 martie, ora 19:00 (Antena 3 CNN)
Cursă: sâmbătă, 9 martie, ora 19:00 (Antena 3 CNN)
Mai multe detalii aici:
https://www.gsp.ro/sporturi/formula-1/antena-formula-1-bahrain-arabia-saudita-732240.html
Okochea(Citează)
27/02/2024 la 1:52 PM
Problema FIA pare legata de motoare in 2026, ca au doar Ferrari si Mercedes. Renault nu are clienti si nu cred ca e sigur ca vor face, altfel nu rebranduiau in Alpine, RB nu au capacitate sa faca singuri motor nou, Ford si Audi sunt doar publicitate la momentul asta, de aia voiau de la GM garantii serioase pe partea de motoare si au zis ca ar fi evaluat diferit Andretti daca oferta GM era altfel. Sau poate Ford semneaza si vrea sa nu aiba concurenta din US.
AntenaPlay e 80€ pe an si F1TV full e 75€ pe an, pe langa principii, comentarii sau alte competitii FIA.
cris(Citează)
27/02/2024 la 4:15 PM
Am mai luat și Digi 4k la reducere degeaba. Aia e, îl anulez
Cipper(Citează)
27/02/2024 la 4:28 PM
Nu poti sa spui ca esti fan F1, sa faci articole (sponsorizate) despre subiectul asta, si sa spui ca noul campionat incepe duminica, cand de fapt incepe sambata si treaba asta s-a tot spus peste tot. Si s-ar fi putut scrie si de ce e aceasta ‘schimbare’.
Vale(Citează)
27/02/2024 la 8:04 PM
E sambata anul asta :)
eBogdan(Citează)
27/02/2024 la 8:14 PM
Era misto sa fi spus ca Guenther Steiner nu a disparut din F1, va fi comentator la un post german de televiziune ce difuzeaza F1 (probabil RTL)
eBogdan(Citează)
28/02/2024 la 11:35 AM
Stie cineva cati bani a dat Antena?
oz(Citează)
04/03/2024 la 3:30 PM
Indiferent cati a dat, e clar ca o sa incaseze bine din difuzari + parteneriatul cu SuperBet (FMM de reclame ca n-ai cum sa dai 6 intr-o cursa live si 2 din ele in cele mai importante momente) + conturi noi pe Antena Play
PaulT(Citează)
04/03/2024 la 3:29 PM
Asa rau imi pare ca nu mi-am luat abonamentul la F1TV cand era redus la 63 EUR …
Oricum, pare ca anul acesta va fi axat mai mult pe scandaluri, barfe si schimbari masive de piloti/echipe, contracte … nu cred ca are rival Red Bull.
PaulT(Citează)