►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sistemul SGR prin care primești înapoi 0,5 lei pe dozele, PET-urile și sticlele cu inscripția potrivită pe ele a fost lansat prin noiembrie 2023, dar eu abia acum am început să găsesc astfel de ambalaje. Puține, de fapt. Până acum am o cutie de bere Ursus și o cutie de suc Fanta (primită de la Dristor Doner) pe care mi-am luat înapoi câte 0,5 lei. În rest, toate ambalajele cumpărate de mine în decembrie și ianuarie nu aveau simbolul SGR pe ele.
Altfel spus, producătorii de apă, bere, sucuri și orice altceva aveau un stoc mare de etichete fără această siglă pe ele, ceea ce în sine este cam o jumătate de greșeală. Statul român ar fi trebuit să îi forțeze să planifice mai bine adoptarea sistemului SGR. Să zicem, însă, că aici este vorba de un sistem pe termen lung, iar această perioadă de început nu contează în marea schemă a lucrurilor.
Eu am văzut până acum două elemente care ar putea fi ușor corectate în viitor și ar putea face totul să funcționeze mai bine.
Știu, statul a plătit niște mesaje de informare pe la TV și sunt aparate SGR prin majoritatea supermarketurilor mari. Și totuși, oamenii nu par suficient informați.
Ultima oară când m-am dus la un astfel de aparat am găsit în fața lui o femeie căreia aparatul îi refuza o doză de suc. Pe ecran avea deja 1,5 lei, deci aparatul îi primise 3 recipiente. La picioare avea vreo 10 PET-uri de diverse mărimi pe care aparatul i le refuzase, iar în mâini o sacoșă cu vreo 10 alte PET-uri pe care urma să le încerce.
I-am explicat eu că, dacă ambalajul respectiv nu are pe el logo-ul SGR, nu îl poate returna. Nu știa asta. Probabil auzise că de prin decembrie duci ambalaje reciclabile la loc și primești 0,5 lei pentru fiecare și asta este tot.
Ce-i drept, pe aparatul respectiv scria mare în ce condiții dă înapoi chitanță valorică, dar nimeni nu citește asta sau nimeni nu înțelege de fapt ce stă scris acolo. Concluzia este că avem un grad mare de analfabetism funcțional în țară sau măcar de neatenție și lucrurile ar fi trebuit mai bine explicate, cu o campanie de informare de durată mai mare și care să explice mai bine cum funcționează lucrurile și de ce este importantă reciclarea.
Foarte mic! M-am luptat și eu cu asta, întorc ambalajul pe toate părțile și mă uit cu atenție la câteva pictograme de pe acesta ca să văd dacă-l are pe cel cu moneda în săgeți. Dacă-l are, primești 0,5 lei. Dacă nu-l are, nu-l poți returna.
Uitați-vă de exemplu la această cutie de Fanta. Logo-ul SGR este infim față de întreaga cutie. Uitați-vă la cât spațiu gol este deasupra sa!
Ar fi putut fi un logo mare, care să fie ușor vizibil persoanelor cu probleme de vedere și ușor vizibil atunci când mânuiești la repezeală cutia, ca să-ți reamintească “hei, pe asta să o duc înapoi, nu o arunc la gunoi”. În primii ani, cel puțin, logo-ul și poate și instrucțiuni simple despre retur ar trebui să fie clar vizibile pe ambalaj, tot pentru popularizarea sistemului.
De asemenea, doar mie mi se pare că acele chitanțe pe care le eliberează aparatele sunt prea groase, tipărite pe hârtie prea bună? Că ar fi putut fi tipărite pe hârtie de două ori mai ușoară și ar fi fost la fel de bune?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
50 comentarii
14/02/2024 la 11:36 AM
sincer, eu ma feresc sa achizitionez produse cu ambalaje de retur. am abia 3 recipiente adunate in 2 luni, le voi returna cand se mai aduna. oricum colectez si arunc gunoiul separat, asa ca nu ma simt vinovat. daca vroiau succes, puteau sa dea macar 10 bani pe celelalte tipuri de ambalaje :)
Ronnie(Citează)
14/02/2024 la 12:45 PM
foarte bine, nu ai de ce sa te justifici sau sa te simti vinovat.
E un sistem gandit intentional sa fie complicat si in detrimentul consumatorului.
RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. este detinuta tripartit: “asociatia retailerilor verzi (lol), asoc prod de racoritoare si a berarilor.
E un sistem prost si eu voi incerca sa il evit pe cat posibil care pune maximul de responsabilitate in carca consumatorului.
alxzen(Citează)
14/02/2024 la 11:37 AM
Da, logo-ul ala si mie mi se pare extrem de mic si de greu de vazut.
Dar probabil in viitor, daca toate sticlele vor avea logo, nu va mai fi o problema.
O problema mai mare mi se pare faptul ca momentan nu poti sa returnezi sticlele decat la automate. Stiu ca teoretic orice magazin trebuie sa primeasca ambalajele returnabile, dar in realitate nu am vazut sa se intample asta.
Andrei G(Citează)
14/02/2024 la 6:01 PM
Eu unul fac retur manual la produse, dar e o mare durere-n cur sincer sa fiu. Nu e normal modul in care se implementeaza. Un aparat de ala de returnat costa 25k euro + TVA, mentenanta lunara la el este in jur de 150 euro + TVA, mentenanta anuala 300 euro + TVA, un sac de reciclara in care incap maxim 50 peturi e 1 euro + tva, rola aia de hartie groasa de la aparat e 17 euro+tva!!!.
De ce eu, comerciant sa imi asum toate costurile astea? Nu era mai simplu ca toti producatorii sa isi asume un alt mod de a recicla produsele? Construieste in fiecare cartier langa ghena de gunoi o nenorocire in care sa reciclezi si voucherul apoi ti-l decontezi la orice comerciant. Dar na, asa-s masurile la noi, sa-l arda pe client si antreprenorul mic/mijlociu.
Cornel(Citează)
14/02/2024 la 11:41 AM
As adauga la cele de mai sus si urmatoarele:
1. Ca nu se accepta ambalaje turtite. Cred ca pot fi turtite si in acelasi timp se pot verifica ca sunt intregi, ca au codul SGR etc.
2. Ca nu se accepta sticle de plastic de lapte daca acestea sunt spalate. Dupa parerea mea laptele la sticla de plastic genereaza si el o cantitate mare de ambalaje. Putea fi acceptate cel putin acolo unde le primeste o persoana, nu un aparat, care ar putea vedea ca sunt spalate.
3. Ca nu se accepta borcane, la fel spalate si verificate ca mai sus.
Marius(Citează)
14/02/2024 la 1:47 PM
Mie mi-a acceptat unul turtit pentru că s-a putut scana codul de bare fără probleme.
nwradu(Citează)
14/02/2024 la 11:48 AM
Mie cel mai aiurea mi se pare faptul că trebuie ca ambalajele alea să fie intacte, nu strivite/cocoloșite. Speram de la SGR să ne mai scape de ambalajele aruncate de cocalari peste șleauri și câmpii, motivându-i pe cei care au nevoie de acel 50 * x bani să le strângă și să le ducă la colectat. Dacă cocalarul a aplatizat sticla de cola înainte să o arunce iar de pe urma ei nu se vor putea încasa bani (poate, totuși, merge să păcălești aparatul) atunci dispare motivația de a o strânge.
La fel, cică nici operatorii economici care le strâng nu au voie să le strivească. Asta iar e aiurea, mai ales că aceștia – se presupune – au verificat ambalajul înainte să-l accepte, așadar nu văd de ce ar trebui să-l țină intact până ajunge la Returo.
ov1d1u(Citează)
14/02/2024 la 12:05 PM
Daca trebuie sa-l pastrezi intact, punctele de colectare se vor umple imediat in momentul in care si 50% dintre cumparatori se vor duce sa recicleze ambalajele.
Andrei G(Citează)
14/02/2024 la 12:37 PM
La Kaufland am băgat azi dimineață două PET-uri și am auzit foarte clar cum aparatul Tomra le-a strivit. Nici poveste să rămână intacte. Ele trebuie să fie intacte pentru ca aparatul să le poată citi fără probleme… nu văd logica pentru care ele trebuie să rămână intacte și să ocupe inutil spațiu în magazinul de 200 mp al amărâtului de patron local.
Denisa(Citează)
14/02/2024 la 1:32 PM
Logica nu o văd nici eu, dar normativele așa o cer:
E drept că cele de mai sus se aplică doar la colectarea manuală, nu la RVM-uri. Nu pun link că probabil o să-mi intre comentariul în spam, textul de mai sus e preluat din Manualul SGR pentru Comercianți care se găsește pe internet.
ov1d1u(Citează)
14/02/2024 la 11:51 AM
Mai ridic si eu inca o problema a acestui sistem:
Unde locuiesc eu era deja implementat de operatorul de servicii de salubritate un sistem de colectare a deseurilor reciclabile: primim niste saci galbeni in care strangem deseurile reciclabile si saptamanal vine o masina dedicata care ridica doar acei saci intr-o anumita zi din saptamana.
Eu am deja aceasta rutina de a colecta in gospodaria mea si beneficiez (a se citi platesc) de serviciul de colectare.
Acum, merg si iau apa de la magazin, las acolo o “garantie”. Ca sa fie eficient pentru mine financiar ar trebui sa am grija acasa sa strang ambalajele pentru care am platit garantie separat de restul materialelor reciclabile astfel incat sa scot saptamanal in sacii dedicati la poarta ceea ce nu are logo-ul SGR, iar pe cele cu logo SGR sa le strang separat si sa mai poluez un pic planeta cu niste drumuri cu masina pana la aparatele de unde mi-as recupera garantia… Who does that?!
Ana(Citează)
14/02/2024 la 1:48 PM
Da, ai dreptate, dar este un dezavantaj pentru tine pentru că ești avansată cu reciclarea. Marea majoritate nu reciclează nimic și pentru ei există acest incentive legat de garanția de 0,5 lei.
nwradu(Citează)
14/02/2024 la 12:07 PM
Mia sunt probleme pe care le poti pune pe lista:
1. Sa functioneze automatele alea…duminica trecuta am dat ture pe la 4 Mega-uri ca sa gasesc un aparat pe care sa nu scrie DEFECT !
2. Am cumparat bax de apa plata Dorna, pe bon am platit carantia 0.5 lei x6 … pana aici Ok. Surpriza ca din cele 6 pet-uri doar 2 au fost acceptate in conditiile in care toate proveneau din acelasi bax, toate erau cu etichetele intacte, toate erau curate si uscate.
3. Daca ai folosit automatul de reciclare de la Mega…nu te poti duce cu bonul primit ca sa cumperi de la Carrefour sau Lidle sau alt magazin decat Mega.
Deci sistemul scartaie….scartaie rau !
Directoru(Citează)
14/02/2024 la 1:32 PM
3. Daca vrei sa cumperi din alta parte te duci cu bonul la casa si ceri sa iti dea banii cash.
Marian(Citează)
14/02/2024 la 12:16 PM
Lumea pare ca nu intelge care e mecanismul.
Nu e ca de acum o sa putem returna ambalajele si o sa plateasca cineva bani pentru asta.
De fapt este vorba de acea taxa platita de consumator suplimentar pentru ambalaje, taxa care se returneaza atunci cand se returneaza ambalajul.
Astfel, ambalajele pentru care nu s-a platit taxa nu pot genera un pret de retur.
Banii nu vin de la stat ci sunt bani recirculati de la consumatori.
Oricat de mare ar fi stocul de ambalaje neconforme, ele nu au costat suplimentar deci nu pot returna bani.
Perioada tranzitorie o sa fie complicata, intr-adevar. Dar pe urma nu o sa mai conteze cat de mare e sigla pe ambalaj, toate vor fi conforme.
vladutz(Citează)
14/02/2024 la 1:04 PM
Toate ambalajele vor fi conforme doar că lumea o să zic “bag pl și asa din 10 peturi duse mi-au primit doar 3”.
Alex(Citează)
14/02/2024 la 12:25 PM
Am strans vreo 12 sticle goale. Si zic hai sa fiu cetatean model. M-am nimerit pa la pitesti la soacra. Adun sticlele si hai la treaba. Prima problema: 12 sticle de 2 l, goale, neturtite, ocupa spatiu. Nici o problema, am pus in 2 pungi. Urcat in masina (ptr ca pe langa casa nu exista nici un aparat d-ala) si plecat la lupta, ca tot trebuia sa fac ceva cumparaturi. Oprit la primu lidl, aparat defect. Urcat iar in masina, mers la urmatoru magazin, kaufland. Aici 3 pensionari, fiecare cu multe sticle. Aparatu mergea dar, problemele erau alea spuse de radu: nu toate sticlele aveau sigla sgr, mosii nu stiau, cate o sticla era oleaca turtita….etc. Am plecat si d-acolo si m-am dus la carrefour. Desi aparatu asta era in mijlocu parcarii, pacarea fiind mare nu l-am observat. Am intrat in centrul comercial si-am intrebat unde e aparatu. Mi s-a zis ca este afara spre decathlon. Era o laie spre decathlon, era fix in mijlocu parcarii cum am zis, dar greu de observat intre atatea masini. In fine dupa 10 min l-am gasit. Nu era nimeni acolo, asa ca am bagat sticlele. La 10 din 12 sticle imi dadea mesaje de eroare: ba sa bag sticla cu eticheta in sus, ba ca e turtita (desi nu erau), ba ca nu gaseste eticheta sgr, ba s-o bag cu dopu spre exterior. In fine am rezolvat problema, mi-a dat un bon. Am intrat in carrefour m am dus la casa sa cer banii, 6 lei. Pai nu, tre sa faceti cumparaturi de la noi si va scadem aia 6 lei. Mijto nu? Mie imi opreste obligatoriu bani pe sticle, da inapoi nu dau bani. Tre sa faci cumparaturi, vrei nu vrei ca sa poti folosi garantia. In fine am intrat la cumparaturi, la iesire, la casa, aia nu stia ce sa faca cu bonu ala. A intrebat pa alta, l-a scanat, nu-l citea, a bagat manual codu ala de pe bon, o labareala totala. Concluzia: un kkt ptr moment acest sgr.
De acum caut si cumpar numai produse care nu au simbolul sgr pe ele, cat s-or mai gasi. Iar la apa am rezolvat simplu, iau bidoane la minim 5 l.
Blackskull(Citează)
14/02/2024 la 1:19 PM
Nu există să nu îți dea cash! Ba mai mult, la 10 bucăți reciclate cu garanție, primești la Carrefour un extra voucher de 5 lei în aplicația Carrefour secțiunea act for good (din 1 ianuarie sau mai repede e campania, va funcționa curând. Pe 13 februarie s-a actualizat aplicația, dar tot nu dă acest extra voucher). Banii cash îi primești la informații clienți în Carrefour! În alte locații e mai simplu. Nu recomand Profi, la predarea manuală. Prost instruiți și durează o veșnicie până le bate pe toate. Am detaliat în clipurile mele și pe blog. Scrie clar în lege, tot. Citește ghidul pe care ți l-am pus la dispoziție, legislația s.a. și insistă cu legea pusă în fața lor! Le poți duce și la benzinării, oriunde. Faptul că scrie chemați pe cineva, asta nu înseamnă că nu merge. E doar lenea voastră vinovată că nu chemați un angajat să golească și să le pornească!
Ovidiu @manChi TV(Citează)
14/02/2024 la 2:38 PM
Nu e lene. E doar chestia ca nu stau sa pierd timpu pana vine un gigel ca sa ceva. Cum spuneau si altii, se pare ca o sa luam chestia asta ca pe o scumpire cu 50 bani si gata.
Eu unu n-o sa stau sa ma cert cu nimeni ptr garantia asta de rahat. Daca sistemu functioneaza, bine….daca nu asta e, imi asum pierderea a 50 bani. Ce-ar mai fi sa ma apuc sa-mi fac nervi ca la magazinu din colt nu primeste ambalaje desi ar fi trebuit, sau ca aparatu sufletului e defect sau ca pe langa casa nu am nici o posibilitate de reciclare. Avem lucruri mai importante ptr care sa ne stresam.
Blackskull(Citează)
14/02/2024 la 12:28 PM
Corect, corect, corect.
Am văzut și eu mai mulți oameni care au renunțat să mai „recicleze” pentru că automatul Tomra de la Kaufland era blocat. Angajații stau afară la țigară, dar nu se uită nimeni când aparatul se blochează și tot „plâge” că e necesară asistența. Acel automat încă este tratat ca o anexă inutilă a magazinului, deși acum este obligația lor legală să fie funcțional tot timpul.
Încă sunt mulți care nu știu despre ce e vorba, văzusem pe Reddit o discuție despre cum la Lidl nu au „vrut” să preia decât PET-urile cumpărate de la ei – nu știu cum, că e tot automat.
Și încă se aruncă ambalaje cu garanție. Am adunat câteva numai din plimbările mele prin oraș.
Denisa(Citează)
14/02/2024 la 1:13 PM
Se aruncă 99% dintre cele cu garanție și dacă vrei să le cauți se întâmplă următoarele: 1. Pe spațiul public te oprește poliția (am pățit, mi-a luat date de buletin că nu e voie că nu știu ce că ce caut eu acolo. Ești în un mare stres și te descurajează să repari ce alții fac greșit. Amendă nu cred că am primit, nu a venit acasă vreo amendă în 2-3 săptămâni de atunci.) 2. În centrele comerciale: paza că nu e voie că cheamă intervenția și sunt undeva la 200 bucăți doar la food court în momentul în care eu mă aflu acolo, nesocotind 12 ore de funcționare x 7 zile. Firma de curățenie nu sortează nimic! Nici pe tine nu te lasă, nici ceilalți nu sortează. Tot analizez cum să rezolv asta cu o amendă usturătoare de la Protecția Mediului! Adică eu vreau să fac asta și nu mă lași, dar nici tu nu faci nimic? Lasă să plătești poate îți revii!
Ovidiu @manChi TV(Citează)
14/02/2024 la 12:56 PM
Eu nu am inteles de ce doar anumite ambalaje se pot returna? Cu ce este diferita o doza de fanta cu logo sau fara logo, nu are acelasi impact asupra mediului inconjurator? Scopul nu era sa reciclam ?
Trebuiau aceptate de la bun inceput toate ambalajele.
Cred ca Romania a piedut un start bun, este demotivant sa imi spui sa reciclez dar sa imi primesti doar unele ambalaje (chiar de la acelasi produs)
DanM(Citează)
14/02/2024 la 1:49 PM
Doar pe anumite ambalaje ți-a fost luată o garanție de 0,5 lei. Nu-i vorba doar de logo. Au alt cod de bare, acela este scanat de mașină de fapt și știe că ai plătit o garanție de 0,5 lei și deci ți-o dă înapoi.
nwradu(Citează)
14/02/2024 la 1:10 PM
La sate nu se pot recicla nici un fel de ambalaj. Nu există automate deci totul ajunge la gunoi și pe câmp.
Iacob(Citează)
14/02/2024 la 1:49 PM
Asta mai ține și de oameni. Dacă vor să trăiască cu gunoiul aruncat în fața casei, așa trăiesc.
nwradu(Citează)
14/02/2024 la 1:23 PM
Dupa supararea unora pare ca-si atinge scopul. Nu mai cumpara nimic in ambalaje returnabile. Big win
Cipper(Citează)
14/02/2024 la 1:26 PM
Produc destul de multe doze de aluminiu pe zi. Ineptia cea mare e sa le duc la reciclat fara sa le strivesc, pentru ca logo. Adica aluminiul ala vechi, fara, nu mai trebuie reciclat, doar asta nou bun. Ma si vad cu sacosa de doze de bere in fiecare saptamana la supermarket, ca sa recuperez 0.5 lei pe bucata. Ooo-k, sa le valorifice femeia de serviciu la… unde stie ea, eu imi asum o crestere de pret de 0.5 per bere. Ma mir ca nu se cere sa fie spalate si dezinfectate, aia printr-o OUG mai tarziu.
ipo(Citează)
14/02/2024 la 1:27 PM
Legea este europeana si nu doar in Romania, este la fel implementata peste tot in Europa iar automate de returnare gasesti in magazinele mari care au spatiu si isi permit sa cumpere automatul.
. Daca nu ai ambalaj cu sigla inseamna ca pe ambalajul ala nu s-a platit garantia asa ca nu ai ce bani sa iti iei il reciclezi normal.
Nu veti mai avea nici o probleama in 6 luni cand toate ambalajele vor fii de tip nou si veti ignora total acel semn asa cum il ignorati pe cel de ambalaj reciclabil de pe cutii si pet-uri.
L!nuX(Citează)
14/02/2024 la 1:28 PM
Intact doar până le bagi la aparat că ăla le turtește, sparge. La preluarea manuală: intacte până le preia RetuRo de la tine. Așa scrie în ghid, legislație. Eu prefer predarea la aparate – tomra cred că merg cel mai bine. Envipco au niște mofturi. La predare manuală prefer să duc Borsec că au etichetat greșit și majoritatea sunt respinse de aparat (sticla de sticlă mai ales) că nu pot să o turtesc un pic să vadă scanerul ambele fețe. Borsec a zis că au remediat problema, loturile următoare nu vor mai avea așa etichetarea.
Ovidiu @manChi TV(Citează)
14/02/2024 la 1:44 PM
LOGO pe fund -problem solved. Poate fi si pe dop ca acolo a mai multe plastic.
Cu ele umflate seamana cu un soft facut de romani-facut de cineva care nu l foloseste. Netestat in viata reala, durere in pl ca banii oricum se iau (chiar si cand nu aveau eticheta) si scopul este neatins.
florin(Citează)
14/02/2024 la 2:00 PM
Am aruncat vreo 3-4 PET-uri, pana sa imi dau seama ca de fapt e mica acea sigla de retur. Credeam ca inca sunt ambalaje mai vechi. Intre timp am mai adunat cam tot pe atatea. Vad in weekend daca imi iese si returul :)
Dacian(Citează)
14/02/2024 la 2:05 PM
“De asemenea, doar mie mi se pare că acele chitanțe pe care le eliberează aparatele sunt prea groase, tipărite pe hârtie prea bună? Că ar fi putut fi tipărite pe hârtie de două ori mai ușoară și ar fi fost la fel de bune?”
Asa cum iau bani cand cumperi un produs, asa trebuie sa il dea si inapoi. Aparatul trebuia direct sa elibereze bani, nu bonuri. Dupa ce ca trebuie sa colectionez gunoaie, sunt obligat sa fac colectie si de bonuri.
Dan(Citează)
14/02/2024 la 2:17 PM
Este cel mai bun sistem care putea fi implementat intr-o tara mizerabila ca Romania. NU e perfect dar e abia la inceput. Ar fi mers o garantie mai mare – 0.75 sau 1 leu dar inteleg ca multi oameni percep garantia ca o scumpire a produsului si nu e de dorit asta.
Comunicarea campaniei mi s-a parut slaba. Hora reciclarii bla bla iar acum spoturile au cam disparut de pe TV.
Ce este util de retinut:
– pana in vara suntem intr-o perioada tranzitorie si vor mai fi in magazine produse fara garantie;
– ambalajele cu garantie au simbolul Returo doar pentru a putea fi identificate de catre oameni dar aparatele de reciclare (RVM) citesc codul de bare de pe eticheta si determina forma ambalajului – de aici necesitatea ca ambalajul sa aiba eticheta intacta si sa nu fie deformat;
– ambalajul NU valoreaza cei 50 de bani. Nu plateste nimeni 50 de bani/ambalaj ci prin returnarea ambalajului iti recuperezi garantia platita initial.
– ambalajele cu garantie pot fi returnate la RVM-ul oricarui comerciant indiferent de unde au fost cumparate dar bonul emis poate fi utilizat sau preschimbat in bani doar in reteaua de magazine unde ai returnat ambalajele.
Vio(Citează)
14/02/2024 la 2:22 PM
Nu citeste logo-ul ala aparatul, conteaza DOAR codul de bare. Va fac test, punem ceva peste logo-ul SGR, dar daca codul de bare e intact e preluat fara probleme. Luat o sticla cu logo si una fara, si o sa vedeti ca au cod de bare diferit.
Si cum zici Radu ca ai gasit doar 2 recipiente cu SGR? Ca ai avut campania aia cu Profi sau Penny cand ai aratat cum ai dus tu doza si ai primit 50 de bani.
alex(Citează)
14/02/2024 la 2:30 PM
E implementat super prost. Un singur exemplu: Kaufland nu accepta ambalaje SGR daca nu sunt vandute si de catre ei. Lucru complet ilegal, raportat la ANPC.
root(Citează)
14/02/2024 la 2:35 PM
Trebuie sa le duci intacte pentru ca aparatul trebuie sa poata citi codul de bare si sa determine forma ambalajului.
Ca ti se pare greu e strict problema ta. Daca nu ti-a fost greu sa le iei pline la fel le poti duce inapoi si goale. Daca e sub demnitatea ta sa te cari cu plasa cu ambalaje goale e ok, lasa-le goale si intacte la usa si se va gasi cineva sa le ia pentru garantia aia de cativa lei.
Vio(Citează)
14/02/2024 la 2:39 PM
Vai, cat esti de inteligent… ce profunzime a ideilor, apropo esti fan Aur si duamna Soso?
Vio(Citează)
14/02/2024 la 2:53 PM
Unii chiar nu inteleg sistemul sau se pun contra doar asa….
Se discuta despre el, si i se face ‘reclama’ de minim un an. Ca am devenit indiferenti la reclame este altceva. Evident ca producatorii/magazinele au stocuri cu ambalaje ‘vechi’ ca pepsi nu produce azi ce s-a comandat ieri. Acolo sunt stocuri rulante de milioane de doze/sticle. Apoi, este o perioada de tranzitie in care aceste ambalaje vor coexista, pana in momentul in care legal, nu se vor mai putea vinde. Cine si-a facut planificarea corecta, va vinde toate stocurile.
Dar pare ca unii dintre voi nu stiu ca si pana acum se reciclau dozele/plasticele. Si le puteai duce chiar turtite la centrele de colectare, platite evident la kg nu la bucata. Va plangeti ca pierdeti timp pt 12 doze=6 lei. Eu le-as fi lasat pensionarilor care deja erau acolo la coada si plecam la treaba mea, dar na, poate unii cauta motive sa plece de acasa…..
Vale(Citează)
14/02/2024 la 2:55 PM
Am incercat o singura data si casiera nu a vrut sa-mi dea bani pe bonul emis de aparatul SGR. A spus ca trebuie sa cumpar ceva de valoarea respectiva.
In schimb, in Germania am returnat de zeci de ori (apropo, acolo valoarea este intre 8 si 25 de centi, depinde de recipient, iar lazile goale de bere/apa valoreaza 0,75-1,5 Euro) si poti primi linistit banii la casa.
Si da, la noi logo-ul este mult prea mic, ca idee asa arata in Germania: https://ibb.co/Yp2Xmnk
MacAndrew(Citează)
14/02/2024 la 3:27 PM
Cumparat ceva bere Efes la cutie de la Carrefour hypermarket, returnat ambalajele la Carrefour market (de cartier). Ghinion, nu merge (articolul nu face parte din lista noastra de produse, lol). Ilegal deoarece legea spune ca poti returna orice ambalaj poarta logo-ul ala pe tot teritoriul Romaniei …
Alta situatie, returnat ambalaje, bonul are o defectiune de printare, ciondaneala la casa, pana la urma mi-au dat 2 lei cash :)
Implementare de rahat.
Florin(Citează)
14/02/2024 la 3:35 PM
Le las la ușă goale și strivite. Dacă un om e cu adevărat nevoiaș sau ecologist, o să facă un efort să le îndrepte.
ipo(Citează)
14/02/2024 la 4:44 PM
Da, dar cred ca ar trebui sa le accepte si pe celelalte, doar sa nu-ti dea garantia.
In felul acesta ar recicla mai mult. In prima punga pe care am dus-o la reciclat am avut si ambalaje fara garantie pentru ca unele cutii aveau simbolul, altele nu, desi le-am cumparat in acelasi timp.
A trebuit sa ies cu cateva din magazin si sa le las in primul cos de gunoi.
Scorpy(Citează)
14/02/2024 la 5:04 PM
La Kaufland primesc si ambalaje fara sgr. La mai mult de 3 primesti ceva vouchere de reducere in functie de saptamana.
Alex(Citează)
14/02/2024 la 6:46 PM
Am mai zis, și momentan se confirmă: sistem făcut doar ca să fie, cu impact minim. Cu câteva schimbări, ar fi fost o metodă decentă de a scăpa de deșeurile de tipul ăsta, inclusiv de cele mai vechi. Dar așa, avem o „românească”, de formă. Poate peste vreo 15-20 de ani să meargă cât de cât. Dacă nu se întâmplă între timp diverse minuni și îi va mai sta capul cuiva la așa ceva.
Peredhil(Citează)
14/02/2024 la 6:49 PM
Concluzia mea este ca toata povestea asta cu garantie, sgr, pastele masii, are ca interes orice altceva, numai reciclarea nu. Daca scopul principal era reciclarea, altfel trebuia pusa problema. Pana acu tot ce-am trait pe propria piele sau auzit de la altii, nu face decat sa descurajeze aceasta chestie.
Blackskull(Citează)
14/02/2024 la 8:13 PM
Ai facut tu asta si a mers?
Corneli(Citează)
14/02/2024 la 10:39 PM
Sistemul asta este cel mai mare tun dat de Guvern in a colecta bani de la populatie, ambaland frumos intr-un slogan de tip “protejam mediul inconjurator!”. Pe langa faptul ca statul incaseaza niste bani pe un ambalaj oricum taxat separat de producator in pretul de vanzare, mai e si sistemul de returnare care e facut special sa fie complicat: atat in returnarea ambalajelor din partea cetatenilor, cat si din partea magazinelor/restaurantelor, unde, acolo sunt alte reguli de predare a deseurilor colectate de la clienti catre Returo.
Somebody(Citează)
15/02/2024 la 10:49 AM
In teorie, da. In practica, am mers la Mega cu bonul sa imi dea banii si mi-au zis ca dureaza 30 minute procedura, ca trebuie sa faca decont, ca imi trebuie buletinul sa completeze ei nu stiu cate acte interne si ca de fapt ar prefera sa nu. Si evident nici eu nu aveam chef si timp sa pierd 30min pentru 18 lei cash.
corny(Citează)
22/02/2024 la 5:33 PM
Eu am luat de la un Pepsic de la un magazin de cartier și am returnat ambalajul la un automat Ldl. Primit bon valoric fără probleme. Cred că e o chestie cu colectarea la comun între mai mulți comercianți. True fact!
Petruș(Citează)
08/07/2024 la 4:50 PM
Pe vremuri existau depozite ce primeau tot felul de ambalaje de sticlă cu personal ce trebuia plătit.Acum aceste aparate cred Ei că au o valoare de nimic dar eu cred că nu.
Roșca laurențiu(Citează)