►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Adică bănuiesc că sunt de aur, având în vedere prețul lor. Am văzut chiftelele de mai jos:
68 de lei pentru jumătate de kilogram de chiftele de porc! Le-am numărat. Sunt 20 de chiftele acolo. 68 de lei.
Am blurat numele producătorului pentru că nu mă interesează o discuție de tipul “huo, țeparii!”. Le știu produsele, fac diverse, majoritatea sunt foarte bune și la prețuri acceptabile pentru un produc artizanal. Sunt pe piață de prea multă vreme ca să cred că vor să dea o țeapă fix cu aceste chiftele.
Mi se pare însă că, dacă abordezi situația cu bunăvoință și vrei să scoți pe piață un produs corect făcut, cu un adaos comercial care nu sare calul, iar la final obții chiftele la 68 de lei, poate n-ar trebui să mai faci chiftele. Nu cred că se pot vinde suficiente încât să merite.
Mi s-a făcut însă poftă de chiftele și am luat 500 de grame de carne tocată de pe Freshful cu 14 lei. Acestea din imagine sunt din ceafă de porc 85%. Carnea luată de mine nu se știe din ce parte a porcului este și nici n-am pus destule condimente în ea, deși am pus dublu față de cât zicea rețeta folosită, dar asta e.
BTW, scotch eggs, făcute de mine. Al doilea tip de scotch preferat de mine.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
38 comentarii
28/02/2024 la 12:50 PM
Da, şi eu am acreasi reacție la burgeri de 50 de lei
Mouse(Citează)
28/02/2024 la 12:56 PM
Și eu am aceeași reacție la berea de 15 lei 330 ml.
Adrian(Citează)
28/02/2024 la 1:08 PM
Nu fiți săraki !
Blackskull(Citează)
28/02/2024 la 1:11 PM
În ianuarie erau 48 lei la Sezamo. Și atunci mi s-au părut excesiv de scumpe.
Le-am cumpărat totuși deoarece făceam un tur al chiftelelor :P și au meritul că sunt cele mai bune la gust din tot ce-am încercat. Și chiar am încercat destule mărci.
AI_core(Citează)
28/02/2024 la 1:35 PM
Scrie clar, e 68 de lei bucata. Deci toata caserola costa 1360 de lei
Sorin(Citează)
28/02/2024 la 1:41 PM
S-a incercat o gluma
Adrian(Citează)
28/02/2024 la 1:35 PM
Trigliceridele cum sunt?
nashu_mare(Citează)
28/02/2024 la 1:52 PM
E mai multa chiftea acolo decat intr-un burger de la vivo. Daca mai adaugi o felie dinaia de branza Hochland la tipla, niste salata si o chifla, iesi la un Burger de 75 de lei, mare chestie.
ipo(Citează)
28/02/2024 la 2:29 PM
3,40 lei chifteaua.
3 chiftele = 10 lei
Nu stiu ce sa zic, e cam peste mana.
mac gregor(Citează)
28/02/2024 la 2:29 PM
Astia sunt aia de fac o salata de vinete exceptionala dar care e 22 lei /200g ?
Ionut(Citează)
28/02/2024 la 2:52 PM
Daca este exceptionala si este mai buna decat orice alata salata de vinete, atunci poate ca merita pretul de 22 de lei.
Andrei G(Citează)
28/02/2024 la 2:32 PM
“…un adaos comercial care nu sare calul, iar la final obții chiftele la 68 de lei, poate n-ar trebui să mai faci chiftele.”
Așa gandeau comuniștii. Ei stiau cum trebuie făcut, se pricepeau la toate.
Eu nu cumpar așa ceva, dar cred că producatorul știe care sunt vânzările și ce capacitate de producție are.
Poate doar încearcă să vadă ce preț suportă piața pentru ca apoi să ajungă la un preț care îi avantajează.
valentinul(Citează)
28/02/2024 la 2:39 PM
Formula 1 incepe sambata. De ce nu corectezi?
Sol(Citează)
28/02/2024 la 2:50 PM
Si mie mi se pare exagerat de mult sa platesti 136 de lei pe kg de chiftele. Dar sunt o multime de oameni care cumpara astfel de produse la preturi umflate. Si nu doar ca le cumpara, dar si explica tuturor ca merita sa dai atatia bani.
Asa ca producatorii doar se adapteaza la piata din Romania, unde suntem saraci dar fuduli.
Andrei G(Citează)
29/02/2024 la 8:20 AM
Asta cu saraci si fuduli e grea. Bun, da de unde au bani sa dea pe prostii daca sunt saraci? Ca indiferent de pret, cozile de la case sunt impresionant de mari. Random supermarket, am ajuns si pe la doua “la tara”, in orase “moarte”. Preturi ca acolo nici in elvetia nu am vazut dar magazinele erau pline, cozi la case. In bucuresti nu mai comentez, e plin la orice ora, oricare magazin. La unele stau la coada tovarasii de la ora 7, inainte de deschidere.
Preturi mici, bani multi. Maine vedem 88 de lei chiftelele si 95 burgerul. Se cumpara? Sigur ca da.
Add01(Citează)
29/02/2024 la 10:48 AM
De unde au bani? Este simplu, romanii renunta la alte lucruri ce sunt normale in Europa de Vest.
– stam in apartamente mici si inghesuite;
– sau in apartamente aflate in afara oraselor, chiar daca asta inseamna cateva ore de stat in trafic zilnic;
– ne cumparam masini la mana a treia, a patra, etc;
– plecam mai rar in concedii si cand plecam alegem locatii ieftine si apoi ne plangem ca era plin de romani;
Andrei G(Citează)
28/02/2024 la 3:03 PM
1 kil de carne de care vrei tu (porc vita pui broasca peste caine sobolan amestec etc), tocata pe loc la market, amestecata cu ceva legume, niste oo si ceva condimente, modelat guguloaiele si bagat la cuptor. Nu prajite in ulei. Puse in tava si apoi la cuptor. Ce-i asa de greu. Printre cele mai simple chestii de facut. Cu niste cartofi tot la cuptor, mustar si cu un vin rece…..mamaaaa.
Tre sa-ti bubuie burta de pofta ca sa dai atatia bani pe cateva chioftele.
Blackskull(Citează)
28/02/2024 la 3:48 PM
stai bre, ca iti egzblic io ca vinul nu se bea rece, ci cald, la temperatura camerei. ce e temperatura camerei? sa povesteasca inginerii…
ipo(Citează)
28/02/2024 la 5:25 PM
Doar vinul rosu se bea la “temperatura camerei”.
Iar la temperatura asta ajungeai scotand vinul din beci, unde erau intre 6-8 grade, si apoi lansadu-l in camera la decantat pentru 30-40 de minute, ceea ce il ducea pe la 16 grade, adica la nivelul optim.
Andrei G(Citează)
28/02/2024 la 6:29 PM
Andrei G: te vad inginer, dupa umor.
ipo(Citează)
29/02/2024 la 10:52 AM
Inginerii isi au locul lor in ecosistem.
mac gregor(Citează)
29/02/2024 la 3:47 PM
@mac gregor, corect.
De exemplu Radu, in calitate de inginer, a reusit sa creeze o comunitate de oameni care se mai cearta, se mai contrazic, dar la final revin din nou pe blogul lui.
Andrei G(Citează)
28/02/2024 la 4:08 PM
Pai atunci comparatia poate fi problematica, daca nu stii ce calitate de materie prima folosesti si o compari cu una specificata. De obicei carnea tocata din comert nu e “ceafa”, sunt diferite resturi si carne de lucru si diferenta de pret conteaza. Daca vrei carne tocata de o anumita calitate, o toci sau o ceri tocata in ceva magazin, raion de specialitati
Nu spun asta sa laud chiftelele acelea, nu le cunosc si nu cumpar de regula chiftele gatite de supermarket. Iar cand cumpar orice soi de mancare gatita de la supermarket, rareori sunt multumit de decizia mea.
Totusi comparatia cred ca nu e corecta.
Faci chiftele doar din carne? Sa zicem ca ajungi la 20 de lei -> cat dureaza sa prepari chiftelele? Intreb că mie îmi ia undeva la o oră și un pic peste cu curățat bucătăria, pentru 500g carne transformate in chiftele,am ”noroc”, că mă ajută cineva cu curățenia.
Nu știu cât face la tine o oră de muncă, dar la mine e semnificativ peste 50 de lei , cu un ordin de mărime mai sus. Iar în prețul chiftelelor intră și munca unor oameni și transportul și profitul producatorului, distribuitorului si al vanzatorului. Gen cat de puțin vrei să coste și ce cartoane vrei să consumi de banii ăia?
Nu zic că ar trebui cumpărate ălea în dauna celor preparate acasă, dimpotrivă, dar rațonamentul economic nu se reduce la carne , este mereu și o chestiune de timpul tau. Și contează cui i se adresează – mă gândesc că unor oameni care câștigă mai mult de 68 de lei pe oră dar nu destul cât să vrea/își permită să mănânce mai bine, gătit acasă, sau măcar la restaurant.
Catalinx(Citează)
28/02/2024 la 5:43 PM
“ Intreb că mie îmi ia undeva la o oră și un pic peste cu curățat bucătăria, pentru 500g carne transformate in chiftele,”
Bai da-o incolo, o cureti cu penseta si cu pensula de luat amprente??
Cum zicea cineva mai sus, toci carnea, pui ou/ceapa/pesmet/condimente, faci guguloaie si la cuptor cu ele . Cat naiba cureti dupa 2 coji de oua si 2 foi de ceapa
F.(Citează)
28/02/2024 la 10:27 PM
Nu-s bucătar profesionist, nu le fac la cuptor și nu îmi încap chiftelele din 500 de grame într-o singur ciclu de prăjire în ulei. Curățatul, spălatul și rasul cepei, morcovului, pastarnacului și usturoiului ( în ordinea cantităților) durează circa 15 minute.
Spălatul , alesul și tocatul de verdeață circa 5 minute. Amestecatul cu ou, pesmet, sare + alte condimente secrete circa 2-3 minute. Lăsat la macerat să se amestece zemurile încă niște minute. Dacă-i mult timp, mă pot spăla pe mâini și întoarce la munca mea, dacă nu, cam stau ocupat, chit că nu fac efectiv nimic. Dar nu trecem nimic.
Formatul chiftelelor și trecerea lor prin pesmet și alte ingrediente – circa 30 de secunde de chiftea – Radu zice că a numărat 20 acolo, mie cred că-mi ies mai multe că pun mai multe ingrediente vegetale, dar să zicem 20 – asta înseamnă 10 minute.
Prăjitul lor între 6 și 10 minute ( după gust, foc, cantitatea de ulei folosită, etc) per tură. Îmi trebuie cam 2 ture de prăjit chiftele pentru 500 grame de carne – o să zicem că le fac spre minim, 6 minute, dar trebuie și adăugate și scoase, deci undeva înspre 15 minute. Trebuie să stau lângă ele.
Trebuie să mă spăl pe mâini – minim 20 de secunde, conform regulilor, și asta că folosesc mănuși de latex, altfel durează mai mult de 1 minut. Care trebuie aruncate, la gunoi, deci tot 1 minut.
Trebuie curățate și puse în mașina de spălat bolul în care au fost chiftelele, cel cu pesmet și ingrediente, lingură, furculiță paletă, clește, curățat și spălat tocătorul de verdeață, golit uleiul din cratiță și dacă au rămas ceva sedimente îndepărtate și alea că nu merge în mașina de spălat așa. Durează și astea peste 5 minute la mine, poate o gospodină se descurcă mai repede, eu nu-s aceea.
Cutățat blatul de lucru, plita cu inducție , eventualii stropi de pe faianță, adică locul faptei – eu nu pot asta sub 5 minute nicicum.
Trebuie puse cutiile/ borcanele/ sticlele de ingrediente care nu-s consumate total la locul lor : Gen sare, condimente, ( 2-3), pesmet, ulei. Circa 2 minute.
Nu mai pun măturatul / aspiratul că mă ajută mereu altcineva cu astea, dar normal ar fi să fac și aia.
——–
=> 15 + 5 + 3 + 10 + 15 + 1 + 5 + 5 +2.
Ies 62 de minute de aici, dacă n-am greșit la adunare, dar dacă stau lângă ele să se macereze mai pui un 10 minute. Iar asta e muncă. Munca mea de o oră are și 10 minute pauză, sau 50, timp în care fac chiftele, știi ce zic? Pe scurt asta e o contabilizare abstractă, în practică nu am terminat vreodată sub o oră. Nu pot să nu spăl ingredientele sau locul faptei, nu pot răzui legume mai repede – sau poate aș putea, dar nu-s la concurs, că-mi pilesc degetele, nu pot tăia mai repede verdeață, etc.
Dacă le-aș face la cuptor ( n-aveți decât, am înțeles că e mai sănătos, gen poftă bună, nu ne plac), aș putea scurta undeva la 12-13 minute ( adică din prăjitul , dar cu câteva minute overhead că le mai verifici). Ce mi-e 45 de minute , ce mi-e o oră. Nu-i o chestie de 5 minute oricum aș privi-o.
Catalinx(Citează)
29/02/2024 la 8:25 AM
La cat ai scris pe aici mai bine faceai chiftelele si nu pierdeai timpul ala pretios unde faci peste 50 lei pe ora. Acus trebuie sa dai 68 de lei. Nu esti bun la management
Add01(Citează)
29/02/2024 la 9:23 AM
catalin, habar nu am ce faci tu acolo acasa, (manusi de latex pentru gatit acasa ?), dar daca esti in criza de timp faci ceva de genul :
Niata pregatesti amestecul, cu o nota ca 20 de minute imi pare mult exagerat pentru tot procesul ala, in maxim 10 minute ar trebui sa fie gata, il bagi la frigider cu folie peste sa nu il imputa ca oricum trebuie sa stea minim 1 ora la rece, la pranz/seara te apuci de modelat si prajit.
Eu le fac in airfryer (ninja dual) de o gramada de timp, am un spray cu ulei, dau un puf pe tava si un puf general pe fiecare parte a piftelelor, ies brici.
Baltha Zerus(Citează)
29/02/2024 la 4:10 PM
Add01: Nu e treaba ta cum îmi petrec eu timpul și mai ales nu știi dacă/cum mă plătește cineva pentru timpul ăsta, le fel cum e irelevant dacă sunt sau nu bun la management și mai ales, eu i-aș crede pe cei care mă plătesc, că-i pe banii lor și stiu mai bine.
Mănușile de latex sunt o opțiune de confort și de timp, nu impuse de normele de igienă din casă – deși fără îndoială e altceva. Era o explicație acolo, că merge și fără, dar spălatul pe mâini și comutatul de la atins diferite obiecte gen carne -> vase sau ustensile pe care nu vrei să le ungi durează mai mult, că grăsimea se ia mai greu de pe mâini și mâinile păstrează mai multă apă care trebuie ștearsă cu mai mult prosop de hârtie sau de alt fel.
@Baltha Zerus – nu am nevoie de sfaturi de organizare a timpului, mulțumesc, cred că ai înțeles greșit ce am spus, anume nu mă văitam nicicum, ci e un simplu aspect de calcul corect.
Radu face un calcul al costului, comparând cu ceea ce crede că îl costă să producă el cu prețul de la raft. Iar remarca mea se referă la comparația incorectă, care are sens doar dacă timpul e gratis.
Prin urmare, nu au niciun fel de importanță propunerile tale sau ale despre cum să găsești timp să faci mâncare acasă – gen hacking, că nu schimbă calculul. Că faci dimineața sau seara e tot timpul tău și singura relevanță e legată de cât durează și cât costă timpul fiecăruia, pentru a face o comparație ca aceea pe care a început-o Radu. O oră de muncă e o oră de muncă, dacă vrei să calculezi un preț – că iei timp de la tine. Poți să pui problema la modul ”dar mie îmi place să gătesc – e hobby ” și e o abordare corectă, dar atunci nu mai calculezi costuri, că pentru oamenii care fac chiftelele din supermarket nu prea e hobby și nici nu e relevant pentru piață – dacă vorbești de prețuri și economie.
Eu nu fac comparația așa nicicum, că-mi iese că chiftelele de la supermarket sunt ieftine, oricât de scumpe ar fi, iar eu nu mânânc așa ceva decât dacă-s într-o poziție în care nu pot să gătesc și nu pot mânca la un restaurant / măcar cantină. Am menționat în primul comentariu că nu-s de acord cu perspectiva, dar dacă aș fi, tot este greșită, ca raționament, și am menționat că nu vă invit să cumpărați chiftele de la supermarket la niciun preț.
Însă faptul că pui problema așa denotă că timpul tău e destul de ieftin.
DACĂ ar fi o problemă economică de timp prefer să mă joc pe calculator, sau să dau la buci, sau să citesc o carte și să mănânc chiftele făcute de alții că matematic mie așa îmi iese. Dar pentru mine e o paradigmă diferită, că alimentația e la baza piramidei lui Maslow și nu ar trebui să vrei să mănânci mizerii preprocesate și de calitate slabă; de aici trebuie să plece respectul față de sine, de unde mă uit eu. Să îți permiți să nu mănânci gunoaie, doar pentru că-s mai ieftine, ci doar produse de calitate. Respect un om care mănâncă ca un francez sau italian, chiar dacă e sărac lipit, mai mult decât pe un milionar care mănâncă chiftele de la supermarket că-s mai ieftine.
Cu privire la asta n-am ce comenta, dacă susții că tu poți face în 10 minute, n-am de ales decât să te cred pe cuvânt și să te felicit, că n-o să-ți cer să te filmezi și să dovedești. Eu m-am cronometrat și atâta durează la mine – iar, după cum am zis, nu-s bucătar profesionist, nici gospodină.
De aia era și întrebarea pe modelul ”cât îți ia, că mie îmi ia atâta”. Nu era retoric, luam în calcul că poate mi-a scăpat mie ceva.
La fel și cu friteuza cu aer cald; din moment ce n-am ( că nu mă interesează să mănânc mâncare preparată așa și spray-ată cu ulei)și nu știu cum se operează în detaliu, n-am ce comenta despre asta, gen dacă vă place așa, la cuptor, sau cu altă tehnologie poftă bună, pot să accept că poate fi mai rapid, din moment ce nu știu.
Catalinx(Citează)
28/02/2024 la 6:32 PM
well, cred ca azi am dat si eu 20 lei pe niste fasole batuta la acelasi magazin. E in zona charles de gaulle si chiriile acolo sunt monstruoase. Nu prea ai multe optiuni daca vrei sa iesi in zona si sa mananci ceva.
Si totusi la acelasi magazin anumite produse (zacusca si niste branza la colline) s-a constatat experimental ca sunt mai ieftine decat la mega.
vlad(Citează)
28/02/2024 la 11:00 PM
Bai, nene, atatea dezbateri savante si demonstratii pentru un adevar simplu: romania pute de scumpa ce e.
Nicaieti in lume pe unde am umblat, cu atat mai putin in UE, nu am vazut asemenea anomalie, ca un aliment absolut banal (nu vreo fitza gourmet sau vreun aliment exotic) din comertul tip supermarket (nu carciuma cu servicii aferente) sa coste cca 2.5-3 ore de munca pentru un om platit la media pe economie.
Peste tot in lume min 2/3 din oferta de produse alimentare din comert costa la fel pt macaragii sau tycoons multimilionari. Ca unul alege in rest cartofi sub 1€ de la piata si un vin la 3-4€ iar celalalt oysters la 200€ si un vin de 100€ sticla sunt diferente de living standard firesti. Dar chestiile de baza costa cam la fel, cam peste tot, adica ieftine pentru orice om cu venit depasind ajutorul de somaj (chiar si ala isi permite multe).
Doar la noi 500gr chiftele, un ecler si-o cola depasesc copios castigul pe o zi de munca al unui salariat mediu.
Iar preturile le vad in crestere continua, inflatia fiind cea mai mare din Europa, dubla fata de medie in vreme ce in restul tarilor cresterile s-au domolit cam de 1 an.
Aici a dus aruncatul cu bani in oameni din partea noului USL (in special bugetari iar trendul s-a rostogolit apoi si la privati, chiar daca mai lent si cu cresteri mai temperate) fara vreo acoperire in productivitate.
Daca Mugur BeNeRescu ia mana de pe comenzi, mi-e ca se duce cursul la 6 lei/€ in cateva saptamani.
Kafka, frate!
Tom(Citează)
29/02/2024 la 8:30 AM
Ieri am gasit prin germania 8 masline mari la 2.59 eur. Erau1.59 prin vara, 1.89 in decembrie. Nu prea am vazut cumparatori. In romania am gasit 32lei pe 13 sau 14 masline. Tot mari. Pareau sa existe cumparatori, borcanele ramase erau putine.
Add01(Citează)
29/02/2024 la 9:21 AM
Daca permiteti, am gasit micii de aur, de la Comtim (Mici de porc) facuti la air fryer: 3 minute preheat, apoi 15-18 minute la 200 grade. Am ramas socat.
Alexandru(Citează)
29/02/2024 la 9:45 AM
Mda. Micii la air fryer ies decent. Pot sa confirm. Eu ii folosesc pe aia de la Metro. Si da, 195-200 de grade. Poate nu 18 min, mai degraba spre 14 minute. Cu pre-heat inainte de 5 minute la 200 de grade.
jules(Citează)
29/02/2024 la 10:42 AM
Da, micii la airfryer ies decent, daca prin decent intelegem mancabili.
Ai si avantajul ca nu faci mult fum, dar din punct de vedere al gustului nu se compara cu cei facuti la gratar si nici macar cu cei facuti in tigaie.
Andrei G(Citează)
29/02/2024 la 11:25 AM
Radu, ai uitat sa cenzurezi unitatea de catering VA B 30409, just my “2 cents”.
lrpx(Citează)
29/02/2024 la 12:23 PM
Chiftelele de aur… inca rad :))
Gaelex(Citează)
29/02/2024 la 5:58 PM
Măslinele se vindeau la bucată?!
zgriptorul(Citează)
04/03/2024 la 3:35 PM
Noroc ca nu mananc chiftele ca altfel cine stie ce m-ar fi oprit sa cumpar acea caserola de 68 lei …
Au bubuit preturile la multe lucruri, cum au zis unii mai sus, burger la 60 lei, bere la 20 lei la 0.33, nu mai zic sucurile ca au taxa adaugata pe zahar + 50 de bani pentru ReturSGS.
Problema e ca tot prostii de noi “lucram” preturile astea, ca le cumparam.
PaulT(Citează)