►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 17 ianuarie 2024
Hands-on cu noul Samsung S24 Ultra și restul seriei S24, plus funcțiile lor AI »
Sunt câteva surprize în Top 20 cele mai vândute automobile în 2023 în România.
Iată topul:
Prima surpriză: Dacia Spring pe locul 4. Poate n-ar trebui să fie o surpriză, având în vedere că este o mașină care s-a putut cumpăra cu 10.000 de euro și apoi conduce cu un cost foarte mic în orașe și împrejurimi, dar cred că pur și simplu nu mă așteptam ca atât de mulți români să fie receptivi la această șmecherie.
Oricum, felicitări Dacia pentru că toate cele 5 modele au fost în Top 5.
Surpriza cea mai mare: Tesla a vândut mai multe Model Y decât a vândut Ford modele Puma, deși prețul este dublu. Nu înțeleg cum se poate întâmpla asta. Ford Puma este produsă la Craiova și mi se pare că are un preț foarte bun pentru dotările pe care le oferă.
Este posibil ca modelul să fie considerat învechit, fiind lansat în 2019 și intrând acum în al 5-lea an pe piață. De obicei după 5-6 ani producătorii auto lansează o nouă generație, cu tehnologie și dotări aduse la zi. Ford nu a anunțat însă decât că în 2024 va lansa varianta electrică a lui Ford Puma.
Oricum, -35% la vânzări mi se pare o scădere foarte mare. De altfel, chiar este cea mai mare scădere din top 20.
Megane aproape că depășește modelul Clio, a fost o diferență de aproximativ 100 de unități. Megane a avut o creștere mult mai mare decât Clio în 2023. Asta, plus observația privind Model Y vs Puma și chiar și Kuga vs Puma din top, se leagă de ceea ce spuneam chiar în articolul de azi dimineață despre 4 motive pentru care RCA-ul se va scumpi constant: se vând mașini mai scumpe.
Toyota pare marele câștigător din top 20, dincolo de Dacia, cu cele mai multe unități vândute și cu 3 modele în clasament. Volkswagen, în schimb, intră în clasament cu un singur model și tocmai pe locul 19. Taigo este un crossover care începe pe la 20.000 de euro. Interesant că nu Golf sau Polo au intrat în clasament, ci acest model.
sursa: Profit.
« Știrile zilei despre tehnologie – 17 ianuarie 2024
Hands-on cu noul Samsung S24 Ultra și restul seriei S24, plus funcțiile lor AI »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
27 comentarii
17/01/2024 la 12:38 PM
Polo e mai scump si mai mic decat Taigo. Iar Golful e doar cu putin mai mare dar cu 5K mai scump. Nu e deloc suprinzator.
Silviu P(Citează)
17/01/2024 la 7:54 PM
Pe mine m-a surprins pentru că Golful părea iubirea secretă a multora.
nwradu(Citează)
18/01/2024 la 9:19 AM
Iubire iubire, da’ cand iubirea e pe banii tai….
Golfu e foarte scump ptr ce ofera. Asa ca iubirea s-a mai diluat.
Blackskull(Citează)
17/01/2024 la 12:54 PM
“Surpriza cea mai mare: Tesla a vândut mai multe Model Y decât a vândut Ford modele Puma, deși prețul este dublu. Nu înțeleg cum se poate întâmpla asta. Ford Puma este produsă la Craiova și mi se pare că are un preț foarte bun pentru dotările pe care le oferă.’…….:)))))))), ce treaba au mașinile astea doua ca sa le compari? :))) Cum se concurează ele una pe cealaltă? :)) Dumnezeule mare.
BogdanP(Citează)
17/01/2024 la 1:19 PM
Daca era Fiesta, se vindea mai bine, asa e comparabila cu Taigo, Captur si Peugeot 2008 care nici nu a ajuns in top. Mai mare e surpriza ca Logan este peste Duster.
Mihai(Citează)
17/01/2024 la 7:58 PM
Nu se concurează cum de altfel multe modele din top 20 nu se concurează între ele, și totuși sunt împreună într-o listă.
Dar Puma este o mașină de volum mare, similară cu Duster sau Focus, probabil se produc o mie pe zi și se vând la fel de multe în lume.
Tesla este în continuare o mașină specializată pentru cei care vor să se lupte un pic cu încărcarea electrică și 15 aplicații diferite de la furnizori.
Mă aștept ca Puma să se vândă mai bine decât Tesla, la fel cum mă aștept ca Logan să se vândă mai bine decât Seria 5.
Ai înțeles acum de ce mă mir că a doua a depășit-o totuși pe prima? Că au fost mai mulți care au ales Y decât Puma?
nwradu(Citează)
17/01/2024 la 1:10 PM
De ce a scazut Puma cu 35%? Care sunt motivele? Se asteapta noua generatie?
Iulian(Citează)
17/01/2024 la 1:16 PM
Am citit tot azi că Puma a fost cea mai vândută mașină în UK în 2023, aproape 50000 de bucăți, așa că îmi pun întrebarea: dacă nu s-au putut produce mai multe exemplare pentru piața românească?
alunelu(Citează)
17/01/2024 la 2:00 PM
In septembrie aveau pe stoc Puma mai toti Dealerii
Andrei(Citează)
17/01/2024 la 1:33 PM
Taigo arată mai bine decât Polo și este mai ieftin decât Golf-ul. Surprinzător de multe “asiatice” în clasament.
pahomi(Citează)
17/01/2024 la 1:38 PM
Ce văd sunt mașini ieftine vândute în flote și câteva către populație, Octavia pentru flote și în rest cele mai scumpe ca tesla Y către consumatorii privați care vor să abordeze partea de electric, fiind de departe cel mai complet model de pe piață.
Grosul este la second hand, acolo se văd preferințele cu adevărat, asta e doar o bucățică și aia împărțită de piață, nu arată aproape nimic.
Raiiar(Citează)
17/01/2024 la 1:48 PM
Ce e aia ‘flote’ si ce legatura are cu domeniul auto?
https://dexonline.ro/definitie/flot%C4%83
Okochea(Citează)
17/01/2024 la 2:40 PM
Or sa adauge si sensul asta pentru ca e folosit. Limba evolueaza.
add(Citează)
17/01/2024 la 8:00 PM
Și Tesla s-a vândut către flote, auzeam ca Blue a cumpărat 100, mai sunt diverse companii care au luat câte 5-10 etc.
La Supercharger m-am întâlnit cu un cuplu, soț și soție, fiecare avea câte o Tesla și numere consecutive. Flotă de 2 :P
nwradu(Citează)
17/01/2024 la 8:21 PM
explicațiile sunt pur economice, cred eu. s-a mărit ecartul intre bogat si sarac, mijlocul a slabit.
o parte din mijloc a saracit -> logan & co
o parte s’a îmbogățit-> tesla
putini au ramas pt puma.
Dan(Citează)
17/01/2024 la 2:58 PM
Configureaza orice auto fara sa pierzi ore in sir la dealer, vrei volan platesti, vrei scaune platesti. Asa la MY am cumparat-o online, singura interactiune a fost la test drive si la ridicare, fara sa pierd ore in sir.
Gigel(Citează)
17/01/2024 la 4:40 PM
Sau te uiti ce au in stoc, daca nu au online dai un email. Apoi mergi la dealer platesti avans, ei fac actele, tu platesti in cateva zile toata suma si mai mergi o data la dealer sa o ridici. Eu asa am facut..
Alin(Citează)
17/01/2024 la 7:16 PM
Ai fi surprins de ce reduceri poti obtine, daca te duci si vorbesti cu oamenii fata in fata. Eu doar am intrebat si au si scazut 500 de euro. Eu zic ca merita sa-mi deplasez fizicul.
Dr Love(Citează)
17/01/2024 la 8:05 PM
Sunt trei tipuri de dealeri:
– cei Dacia care nu dau nimic în jos
– cei uzuali care dau câteva sute de euro
– unii gen Ford, care dau 3000 euro și mai mult, de nimeni nu cumpără la prețurile de listă.
nwradu(Citează)
18/01/2024 la 2:36 PM
@dr Love
Și mai ales dacă spui că-l iei cu banii jos (bine, transfer bancar).
Marinel(Citează)
17/01/2024 la 5:59 PM
Am pe cineva in familie care anul trecut prin februarie a umblat prin reprezentatele Ford ca sa-si cumpere Puma, mHEV, automata. Pe stoc nu era nici una, timp de asteptare minim 9 luni, pentru ca productia de la Craiova mergea la export. Pe piata interna ajungeau in mare parte echiparile de baza cu cutie manuala.
Pana la urma si-a comandat Yaris Cross care i-a ajung in luna mai.
Aceeasi ruda a comandat la firma o Skoda Octavia in mai 2022… si a primit-o in septembrie 2023. Explicatia dealerului a fost ca aveau multe comenzi de tip flota auto, de cate 15-18 masini de firma si astia aveau prioritate in livrare.
MacAndrew(Citează)
18/01/2024 la 8:27 AM
Pare ca romanii isi dau seama ca exista si alte branduri, nu doar cele nemtesti.
Dacian(Citează)
18/01/2024 la 9:24 AM
Intreb si io, fara nici o mistocareala….asa e ca la tesla, costa foarte mult reparatiile sau chiar o declara dauna totala, in cazul unui incident minor?
Ca am tot citit astfel de stiri.
Blackskull(Citează)
18/01/2024 la 11:34 AM
Era si Hyundai in categoria 3 intr-o vreme, dar am inteles ca nu mai e cazul.
Sol(Citează)
18/01/2024 la 2:33 PM
Once upon a time, TDI de 1,9.
Marinel(Citează)
18/01/2024 la 2:49 PM
Sunt singurul care a mers cu Ford Puma – motorul in 3 cilindrii si mi s-a parut ingrozitor? E super zgomotos ; oglinzile mici (nu vedeam nimic), si interiorul anost. Trebuie sa fim si sinceri cu ce producem.
venom(Citează)
30/01/2024 la 2:16 PM
Crezi ca acea comparatie dintre Ford Puma si Tesla e corecta ?
Sunt 2 tipuri diferite de masina + elementul electric/combustibil.
Si sa fim seriosi, un procent in mod sigur interesant din cumparaturii de Tesla au cumparat-o de fitza.
Chiar mi-am propus un test drive cu una sa vad daca e chiar asa cum o descriu unii (tu si Mariciu) sau e o masina normala asa cum o descriu altii.
PaulT(Citează)