►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
17 Jan 2024 ·
În teoria nu pare o veste bună pentru Samsung fix în ziua în care lansează noua serie Galaxy S24 de telefoane. În practică, însă, știrea aceasta apărută ieri le dă astăzi ocazia să spună “și iată telefoanele cu care vrem să recâștigăm numărul 1 mondial!”
Este un moment istoric. Samsung a stat 12 ani pe locul 1 ca număr de telefoane livrate în întreaga lume. Acum 13 ani, în 2010, topul arăta astfel: Nokia, Samsung, LG, ZTE și RIM (Blackberry).
Apple nici nu intra în top 5 în acel an, deși lansase iPhone-ul în 2007 pe piață. Și totuși, iată ce disruptor a fost acest telefon. Din cele 5 companii de mai sus, LG și Blackberry au ieșit din domeniul telefoanelor mobile, iar Nokia produce diverse smartphone-uri low-end și mid-range, dar nu țin minte să fi văzut vreodată pe cineva cu un Nokia în mână. În rândul cititorilor acestui blog, Nokia este pe locul 10 ca accesări cu 0,69% din total. ZTE este pe locul 18, cu 0,08%.
Samsung, însă, s-a adaptat bine la lumea smartphone-urilor și a dominat-o ca vânzări timp de 12 ani. Nu și ca venituri, unde Apple conducea de ceva vreme.
Acum, însă, Canalys pune Apple pe primul loc, înainte Samsung, dar notează că ambele companii au 20% cotă de piață, dacă faci o rotunjire.
IDC oferă public cifre mai precise: Apple 234,6 de milioane de telefoane vândute, Samsung 226,6 de milioane de telefoane vândute în 2023.
Atenție că cifrele sunt pentru întreg anul 2023. Apple n-a avut vreo mare creștere, doar 3,7%, dar mai degrabă Samsung a scăzut mult. Probabil cota de piață le-a fost mâncată nu musai de Apple, cât de alți concurenți cu Android. În China, Huawei a revenit în forță. În Europa, Honor a intrat cu aparent succes. Acel Transsion de pe locul 5 vinde Tecno și Itel în Africa, India, China și alte țări cu populație mare.
Se adună pierderi de vânzări din diverse zone. Samsung a vândut cu 36 de milioane de telefoane mai puțin în 2023 decât în 2022. Și mai mult ca sigur lupta va fi dificilă și în 2024. Sunt puține luni de la lansarea seriei iPhone 15, care ar putea contabiliza zeci de milioane de unități pentru Apple în 2024. Le trebuie tot mai multe lopeți ca să întoarcă banii pe care-i face compania, având în vedere prețul mediu al unui telefon Apple.
Să vedem cum va răspunde piața după lansarea seriei S24, dar și cu modele precum A55 și A25 și A05, care tradițional generează grosul vânzărilor Samsung.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
17/01/2024 la 6:41 AM
Cum scrie și în articol, nu Apple a câștigat primul loc ci Samsung a pierdut primul loc.
Problema, pentru producători, e ca un utilizator Android poate să schimbe telefonul fără prea multe probleme, are de unde alege. Toate fac același lucru, au același aplicații, diferă doar specificațiile telefonului.
În schimb, un utilizator de Apple va întâmpina dificultăți dacă va dori să treacă la Android.
Okochea(Citează)
17/01/2024 la 7:00 AM
Aproape nimeni nu mai vrea sa mai treaca inapoi pe Android odata ce a gustat din prajitura Apple. Din cercul meu de prieteni, am foarte multi in ultimii ani care au trecut la Apple(iPads, iPhones, MacBoock) nimeni nu s-a mai intors si nici nu a simtit nevoia. Produsele lor nu sunt prefecte. Nu exceleaza la nici un capitol, dar fac bine ceea ce fac pe toate segmentele, in timp ce competitia exceleaza la ceva si sunt praf la restul… Si cireasa de pe tort este exact ceea ce Okochea supune ca e un avantaj pentru Android(ca ai de unde alege): e foarte rau ca Android este disponibil pe 1mil de hardware pt ca nu e optimizat in acelasi fel cum este iOS.
Dan(Citează)
17/01/2024 la 8:36 AM
„e foarte rau ca Android este disponibil pe 1mil de hardware pt ca nu e optimizat in acelasi fel cum este iOS.”
Asta e din ciclul „e foarte rău că Windows și Linux sunt disponibile pe 1mil de hardware pentru că nu sunt optimizate în acelasi fel cum este macOS”. E din macBible sau ceva de genul.
Peredhil(Citează)
17/01/2024 la 8:47 AM
Eu am avut o incercare de a trece la android dupa aproape 10 ani de ios. Comandasem anul trecut s23 ultra, n-am rezistat decat vreo 3 saptamani si apoi l-am dat retur si am revenit inapoi la iphone. Da, s-a imbunatatit mult android-ul, dar singurul lucru care mi-a placut la sansung a fost camera si zoom-ul ei.
Transferul de date s-a facut destul de simplu, exista o aplicatie care face toata treaba, doar le-am conectat prin cablu pe amandoua si in juma de ora aveam totul transferat pe android.
Alin Manea(Citează)
17/01/2024 la 10:43 AM
Dupa zece ani de Samsung, seriile S, am trecut pe iphone si n-am regretat o secunda.
Sotia inca are Samsung si mi se pare oribil cand incerc sa umblu in telefonul ei ca sa-i mai setez cate ceva.
cosmin(Citează)
17/01/2024 la 11:35 AM
Eu am stat +8 ani pe Android, ultimul fiind un Note 20.
Am trecut in vara la iPhone 14 ProMax.
Urmatorul telefon probabil va fi Android.
Am si MacBook si AirPods.
Plusuri la iPhone:
-interconectarea cu MacBook-ul si AirPods, AirTags etc.
-bateria ce tine 2 zile
-AirDrop
Minusuri (dpmdv):
-Am reusit sa zgarii ecranul in buzunar.. nu am mai patit pana acum
-Sistemul de notificari.. cu pagina separata; mereu le ratez
-Aplicatia de ‘Recent calls’ foarte triviala. Ex: vreau daca selectez un numar sa vad istoricul apelurillor cu acel numar
-Camera e “meh”
-pretul
Big T(Citează)
17/01/2024 la 1:23 PM
Mie nu mi-a plăcut notch-ul de la iPhone. Apoi mi se pare că inovația s-a oprit pe la iPhone de ceva vreme, fără pliabile, fără telefoane mid range la prețuri decente.
pahomi(Citează)
17/01/2024 la 3:34 PM
Asta cu optimizarea e cu dus și întors. Android nu e Windows, să ai o singură versiune care să meargă pe toate configurațiile. Orice producător optimizează AOSP pentru hardware-ul pe care îl vinde, unii cu mai mult sau mai puțin succes.
Pentru mine e foarte rău că Apple creează un ecosistem închis prin care te forțează să le cumperi produsele. De exemplu, dacă Apple Watch ți se pare suficient e ok, dar pentru cine vrea ceva mai mult (sau diferit) atunci va avea parte de o experiență sub standard față de un ecosistem Android.
ov1d1u(Citează)
17/01/2024 la 7:36 PM
Nu, chiar este adevărat. Sunt prea multe telefoane și nimeni nu face tuning la maxim pe ele. Aceeași problemă o au și laptopurile cu Windows față de Mac-uri: o mie de componente diverse, drivere scrise la repezeală, 30 de modele lansate anual de fiecare producător și apoi muncește la următoarele 30.
nwradu(Citează)
17/01/2024 la 7:37 PM
Eu am stat dintotdeauna pe Android, am trecut la iPhone, aș putea trece oricând înapoi la Android și s-ar putea să o și fac.
La fel și cu iPad Mini. Dacă scoate Samsung o tabletă performantă de 8 inci, dau precomandă în primul moment.
În schimb de la MacBook la laptop cu Windows pentru chestiuni uzuale nu prea aș putea să mă întorc ușor. M-am obișnuit cu stabilitate și autonomie lungă. Încă folosesc și un computer cu placă NVIDIA pentru jocuri și muncă mai specializată, însă.
nwradu(Citează)
17/01/2024 la 8:49 PM
Nici Asus, cu al lor ROG Phone? Aud că ar bate iPhone în testele sintetice, de prost optimizate ce sunt.
ov1d1u(Citează)
17/01/2024 la 7:16 AM
Ce face succesul Apple și mai uimitor este faptul că Samsung vinde telefoane între $100 — $300 și de aceea au fost mereu pe primul loc. Era și normal să vândă mai multe telefoane.
În ultimii 5 ani de exemplu, Samsung nu a avut în top 10 smartphone-uri vândute un telefon premium, 8 din 10 telefoane fiind de la Apple.
Claudiu(Citează)
17/01/2024 la 8:48 AM
Tot uluitor mi se pare faptul că au reușit acest lucru în pofida faptului că prețurile iPhone-urilor a tot crescut. O fi un semn că lumea trăiește din ce în ce mai bine ori e doar o aparență acest lucru?
ov1d1u(Citează)
17/01/2024 la 11:48 AM
Lumea nu traieste neaparat mai bine doar ca sunt tot mai dispusi sa manance parizer cu paine dar sa puna pe masa iphoneul. Erau si in trecut dar acum vad foarte multi in jurul meu, familii cu copii care se intretin din 8000 lei lunar dar parintii au “facut rata” la iphone, persoane cu 3000 lei salariu si credite serioase pentru telefon si ceas apple, parliti cu 4 clase care lucreaza cu ziua dar neaparat cu iphone si cartela fara credit, si tot asa.
Personal deviceurile apple mi se par greu de folosit, cu multe defecte si cu limitari absolut retarde.
Add01(Citează)
17/01/2024 la 1:26 PM
@ov1d1u iPhone a devenit un barometru al statutului social, cum spunea și Add01 și eu cunosc multe persoane cu rate la iPhone.
pahomi(Citează)
17/01/2024 la 6:43 PM
Nu neaparat, de ex eu nu am vrut sa platesc integral ~6000lei pt un s23 ultra si am ales sa-l achit in 10 rate pe cardul de credit cu 0 dobanda pentru ca… de ce nu?
alexul(Citează)
17/01/2024 la 7:38 PM
Excepție face totuși 2023, când a fost S23 Ultra în topul vânzărilor. Dar înainte de asta este cum zici tu, da. https://www.nwradu.ro/2023/08/topul-livrarilor-telefoane-iphone-2023/
nwradu(Citează)
17/01/2024 la 7:41 PM
Nu-i nimic în neregulă să cumperi în rate. Și americanii au 85% iPhone și de obicei în rate de la operator. Vorba lui alexul, de ce să dai toți banii deodată și nu treptat, dacă ai cum să faci asta?
Mi se par competiții false astea în care cineva își permite ceva cu banii jos și altcineva doar în rate. La finalul zilei, amândoi au același lucru.
nwradu(Citează)
17/01/2024 la 9:19 AM
Da, e fix acelasi lucru si la Windows si macOS. Ba chiar la macOS vs Windows e mai mare diferenta. Windows chiar e praf si motivul principal e hardware(99% din blue screenuri sunt datorate hardware). Si la optimizari si felul in care merg programele utilitare gasesti comparatii pe net. Daca le-ai folosit pe amandoua intesiv, nu ai cum sa nu fi de acord cu asta… Eu unul lucrez zilnic cu amandoua.
Dan(Citează)
17/01/2024 la 10:47 AM
Eu unul lucrez zilnic cu amandoua intensiv si nu sunt de acord cu tine. Nu stiu exact despre ce blue screen-uri vorbesti, n-am mai vazut unul pe Windows de ani de zile, poate am fost norocos, am prins insa blocari si altele pe macOS, optimizari slabe, software slab etc. Deci totul e relativ. Nu am nevoie de comparatii de pe net, le folosesc pe ambele de ani de zile si fiecare OS e bun la ceva, exceleaza la ceva si e mai slab la altele. Apropo, am si Android (telefon, tableta) si iOS si iPadOS si tot ce se poate :), dar in niciun caz nu pot sa zic ca unul e net mai bun decat celalalt. La preturi comparabile per produs fiecare are minusuri si plusuri, a daca o sa compari un Macbook de peste 2000 de euro cu un Acer de 400 de euro, atunci da, o sa poti face acel Acer de ras, dar la preturi comparabile lupta e on, in rest e doar marketing.
zetanu(Citează)
17/01/2024 la 11:18 AM
@zeteanu vorbesc de statii de lucru comparabile ca si pret. Este un Dell Precision de vreo 2300euro si am blue screen odata la cateva zile(unrori si de mai multe ori pe zi, dar in momente cand iti e lumea mai draga) si se misca greu de tot pt ceea ce fac eu. Situatia nu este izolata si toti colegii mei sunt in aceasi oala. Si la mine se mai blocheaza Mac’ul dar nu asa des ca la Windows…
Dan(Citează)
17/01/2024 la 11:44 AM
@Dan, dar de ce lucrezi cu amandoua? Ce te determina sa te chinui cu Windows in conditiile in care MacOS este mult superior?
@zetanu, nici eu nu inteleg ce fac oamenii astia pe calculatoarele cu Windows de le apare zilnic blue-screen.
La fel ca tine, pe laptopul de munca pe care lucrez zilnic nu am vazut un blue screen de ani de zile.
Andrei G(Citează)
17/01/2024 la 3:05 PM
se mai uita si blue screen’u dupa sufletu omului…. poate o fi injurat, poate o fi dat cu picioru…
urweiss(Citează)
17/01/2024 la 5:24 PM
@AndreiG să reducem totul la faptul ca sunt programator(20+ ani experienta).
De ce lucrez pe amândouă:
1. corporația pt care prestez este o companie client Microsoft. Așadar toate serviciile lor se învârt în jurul Microsoft(Azure, TFS, DirectAcces, etc). Așadar sunt obligat să am o stație windows pe care dezvolt soft(pe toate palierele: de la CSS până la containere docker orchestrate cu Kubernetes). Deci pt mine, pe windows într-o zi lejeră ar însemna să am câteva instanțe de VSC, câteva instanțe de IntelliJ, câteva instanțe de VS, niște containere pornite, câteva servere de baze de date, niște utilitare(Teams, Skype, Outlook, word și câteva browsere).
2. Pe lângă asta compania lucrează cu clienți externi și trebuie să dezvolt si applicatii iOS pt ei. Așadar si pe macOS fac cam aceleași lucruri ca pe windows(numai ca înlocuiesc VSC cu Xcode și poate alte mici diferențe). Corporația având contract de exclusivitate cu Microsoft se obligă prin contract să nu folosească alt provider de servicii, așa ca pe Mac nu am acces la mail, VPN și altele…
Am încercat să fiu cat mai puțin tehnic pt ca nu văd rostul în acest thread.
Dan(Citează)
17/01/2024 la 7:42 PM
Not really, Apple Silicon a schimbat asta ca performanță și autonomie.
nwradu(Citează)
17/01/2024 la 6:47 PM
Acu depinde si ce a vandut… ca daca erau pe primul loc si vindeau mai mult mid si low nu cred ca se intristeaza prea tare ca sunt pe 2 si vand mid si premium.
alexul(Citează)
17/01/2024 la 7:42 PM
Da, se poate și asta. Din câte știu, însă, Samsung a avut profit în scădere în acest an, deși nici asta nu spune multe. Despre venitul diviziei de telefoane nu știu.
nwradu(Citează)
19/01/2024 la 5:29 PM
Nu inseamna ca sunt bune sau ca merita cumparate…
Gaelex(Citează)