►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 12 ianuarie 2024
Review: căști deschise FreeClip pentru cei care nu vor o cască în interiorul urechii »
12 Jan 2024 ·
GÂNDURI ·
Mi-am plătit ieri taxele și impozitele. Frumos și simplu pe site-ul taxeimpozite4.ro, unde am cont validat, folosind cardul bancar.
Am plătit așa:
Primele două sume includ deja o reducere de 10% pentru că am plătit până la final de martie.
Se pot plăti impozitele locale și pe ghiseul.ro. Vedeam și acolo aceleași sume. Am folosit de fapt ghiseul.ro pentru a plăti impozitul pe o altă proprietate din sectorul 3, 121 de lei cu totul. În total am plătit 1.075 lei, iar Matilda mai are și ea de plătit încă niște sute de lei.
Nici un impozit pe mașină, probabil pentru că este electrică.
Ca în fiecare an, am sentimentul că o mare parte din bani sunt de fapt plătiți degeaba. Nu mă deranjează să plătesc taxe și impozite, în fond beneficiez și eu de lucruri făcute de statul român (drumuri, poduri, plaje etc) și de administrația locală (școală, parcuri, parcări, o stație de metrou în plus etc). Nici măcar nu comentez suma; statul îmi cere cât vrea, iar eu plătesc.
Am însă mereu sentimentul că o parte din banii nu sunt bine gestionați și apoi cheltuiți. N-aș putea arăta exact cu degetul cum și unde, ci mai degrabă este o multitudine de știri și observații despre lucrări publice inutile (gen bolarzii scumpi cu lanț ca de pușcărie).
Am accentuat “o parte” din bani pentru că se întâmplă și multe lucruri bune în sectorul 4, inclusiv aici în Tineretului, cartier care tradițional a votat PNL și apoi USR, dar primarul a fost mereu de la PSD. Până la urmă a ajuns și pe la noi roata lucrărilor, iar anul trecut s-au refăcut niște trotuare, s-a modernizat școala, s-au montat stații de încărcare electrică în Piața Norilor etc.
Tot am, însă, acea senzație că se putea și mai bine, mult mai bine. Cred că pur și simplu în ultimele luni s-au tot adunat la senzația că statul doar îți ia, dar nu îți dă mare lucru în schimb și în paralel nu face nimic pentru a-și eficientiza cheltuielile.
« Știrile zilei despre tehnologie – 12 ianuarie 2024
Review: căști deschise FreeClip pentru cei care nu vor o cască în interiorul urechii »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
85 comentarii
12/01/2024 la 7:16 AM
Pasajul sau podul, daca vrei sa ii zici asa, din Berceni pe Turnu Magurele este o tampenie care incurca traficul si impiedica accesul in centrele comerciale din zona.
Spatii verzi desfiintate, trotuare ingustate doar ca sa faca parcari nefolosibile pentru ca nu e destul loc si de masina si de trafic auto.
Gradinite inchise, desfiintate, in loc sa fie reabilitate, ca sa nu fie loc unde sa lasi copilul. Alte mizerii de gradinite in constructie ce nu progreseaza de ani de zile.
Blocuri construite pe camp, din care vin toti taranii la oras si ocupa putinele locuri in gradinite si scoli, lasand pe dinafara copii care au tot dreptul legal sa fie inscrisi la ele, locuind in zona limitrofa a unitatii de invatamant respective.
Nu se face nimic bun in sectorul 4.
Gaelex(Citează)
12/01/2024 la 8:46 AM
Subscriu la ce ai spus aici. Se investește doar in borduri și înfrumusețarea bulevardelor mari că sa arate că avem sector frumos. Nimic cu cap și cu folos pentru locuitori, fiindcă logica lor nu este cum să cheltuiască banii in folosul locuitorilor ci în lucrurile care aduc mai multi bani firmelor de casă.
Dragos(Citează)
12/01/2024 la 9:36 AM
De acord; maine poimaine si-aduce aminte de prostia de pasarela din intersectie.
Dar sa faca ceva in privinta covorului de cacat de porumbel canci.
Sau sa repare strazi secundare care au cratere in care-ti lasi masina.
Sau sa nu distruga copacii.
Sau sau sau.
Pyro(Citează)
12/01/2024 la 9:40 AM
Care, cea de la Șincai? Sper că nu.
Nu știu ce s-ar putea face cu porumbeii. Oamenii îi hrănesc de zor, sunt greu de eliminat.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 5:03 PM
Probabil că ai uitat cum arăta sectorul pe vremea lui Piedone…
Adrian(Citează)
12/01/2024 la 5:28 PM
Campanii de constientizare ca-i interzis, plus amenzi. No o sa o dau in SF-uri si sa zic ca in tari mai spalate gen Belgia le dau sa haleasca pilule anticonceptionale.
Pyro(Citează)
12/01/2024 la 8:02 AM
Cand vii cu exemplu de o alta capitala europeana unde platesti impozit la un apartament pe un an de zile 55€ mai vorbim.
Alex(Citează)
12/01/2024 la 9:41 AM
Nu am setat eu impozitul. Nu m-a întrebat nimeni dacă vreau să trăiesc într-un oraș fără bani de investiții și degradat, dar în schimb o să am impozite mici. Aș fi zis că nu.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 10:03 AM
NU, nu le-ai stabilit tu. Tu doar ai pus titlu la postul asta. Las’o’n sange de treaba. Banuiesc ca nu esti pe CIM, si ai SRL, PFA ceva. Pune titlul asta in mai cand dai 15-20k eur dupa DU, nu acu cand dai 250 de lei.
Boris(Citează)
12/01/2024 la 10:25 AM
Nu le-ai stabilit tu, dar zici ca pentru aia 55Euro pe an primesti prea putin. Deci cumva zici ca cei 55 euro ar fi sufiecienti ca primariile sa faca mai multe.
alex(Citează)
12/01/2024 la 11:05 AM
Păi, tu nu ai impresia că banii publici sunt irosiți în țara asta? Și că s-ar putea face mai multe sau mai bune cu ei?
Eu, de exemplu, nu sunt încântat să se monteze bolarzi de beton cu lanț de 750 de lei bucata. Sunt mii montați prin sector și nu-și au rostul, un simplu stâlp era la fel de bun și mult mai ieftin. De diferența de bani puteam aveam o stradă asfaltată prin cartier sau mai mult spațiu verde.
Dar dacă tu zici că primăria ta face suficient, ok, mă bucur că trăiești într-un loc mai bun.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 11:53 AM
Pai nu, conteaza formularea. Primaria nu monteaza acei bolarzi din impozitul expus de tine. Fa articolul din nou, dar de data asta zi de impozitele pe care le platesti pe PFA sau SRL ce ai tu. Cum ti-au mai zis si altii.
Tu vii si te plangi de niste impozite derizorii. Cu astea nu se poate face nimic mai bun. Cu toate celelalte taxe pe care le colecteaza statul, da.
alex(Citează)
12/01/2024 la 11:55 AM
@Alex, aproape peste tot in lume impozitul pe locuinte se calculeaza ca un procent din valoarea acestora. Si sunt multe capitale europene unde acest procent este mai mic decat in Romania.
Iti dau cateva exemple comparative:
Bucuresti – zona unde sta Radu: impozitul este aproximativ 0,2% din valoarea notariala
Berlin: impozitul este aproximativ 0,09%
Viena: impozitul este aproximativ 0,1%
Acum nu este vina nimanui ca un apartament costa
– 100k euro in Bucuresti, unde salariul mediu este 1000 euro/luna
– 500k euro in Berlin, unde salariul mediu este de 4000 euro/luna
Asa ca impozitele din Romania sunt aliniate la valorile medii din Europa.
Andrei G(Citează)
12/01/2024 la 12:06 PM
Andrei, salariu mediu in berlin e 3k, nu 4k https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Romania&country2=Germany&city1=Bucharest&city2=Berlin. Dar stii care-i diferenta mai mare. Ca in Ro ai cel mai mare procent de oameni care au proprietate privata din lume/europa, sau de unde era studiul ala recent. Cu >95% sau cat era. Stii cati proprietari ai in berlin? Acu’ intelegi de ce in ro taxele pe proprietate tre’ sa fie de 10 ori mai mari. Ca sa nu stea mii de apt. goale (sau la vanzare ani de zile) ca au murit proprietarii si copii sunt fie plecati, fie au si ei apt. dar nu vor sa vanda ca 100k e putin, ei vor 500k ca in berlin.
Boris(Citează)
12/01/2024 la 12:13 PM
Andrei, esti in eroare. E 0.2% din valoare daca e folosit in scop nerezidential. In scop rezidential e mai putin, 0.1%. Si e din valoarea impozabila, care nu e tot una cu grila notariala si e departe de pretul real.
Deci e cu 0.01% mai mult ca in Berlin si la fel ca Viena. Dar difera si modul de calcul, in Romania se ia la o valoare ipotetica, departe de cea reala.
alex(Citează)
12/01/2024 la 4:35 PM
ai uitat de taxarea muncii (imensa) ?impozit cand vinzi o proprietate? CASS la chirii tichete dividende si naiba stie ce o mai fii in viitor? Totul pentru bugetari si pensii speciale
Alex(Citează)
12/01/2024 la 5:08 PM
@alex, de fapt tu esti din nou in eroare la fel ca atunci cand spuneai ca in toate capitalele europene taxele sunt mult mai mari.
Acel impozit de 0,1 % se ajusteaza in functie de rangul localitatii si zona in care este amplasata cladirea prin inmultirea cu un coeficient de corectie care variaza intre 0,9 si 2,6.
Nu stiu exact unde locuieste Radu, dar in principiu ar fi in zona A, in localitate de rang 0 – asta inseamna ca plateste un impozit de 0,26 %.
O sa pun in alt comentariu link-urile pentru ca este posibil sa intre in spam.
Andrei G(Citează)
12/01/2024 la 5:08 PM
https://www.impozitelocale1.ro/taxe-si-impozite/taxe-si-impozite-2023/
https://www2.pmb.ro/harti/zonarea_fiscala/zonarea_fiscala_2004.php
Andrei G(Citează)
12/01/2024 la 5:32 PM
Bro, in Berlin sunt corporatii care au proprietati, si tot asa stau goale pentru ca nu vor sa scada chiriile.
Ironic nu?
Pyro(Citează)
12/01/2024 la 6:01 PM
Andrei, a zis ca sta in sectorul 4. In sectorul 4 e 0.1%. Cu ce incerci tu sa te dai destept e legea generala, fiecare consiliu local trebuind sa se incadreze in acele limite.
Iar valoarea de referinta de cele mai multe ori e votata prin HCL.
Alex(Citează)
12/01/2024 la 8:03 AM
Dacă te referi la taxele locale, alea sunt extrem de mici. Dacă te plângeai de impozitarea muncii, atunci eram de acord.
Tu ai dat 0 pentru o mașină de 60k și, împreună cu soția, 100 euro pentru un apartament de minim 150k.
Cipper(Citează)
12/01/2024 la 8:37 AM
Asta am vrut sa scriu și eu, taxarea pe proprietate e foarte mică în România, pentru că toți sunt proprietari. În schimb e foarte mare pe muncă, pentru că doar fraierii muncesc.
Marian(Citează)
12/01/2024 la 9:04 AM
Dacă aveam mașină electrică, probabil că lăsam și bacșiș. Minim 30% :))
PartidulSpecialiiRomânia(Citează)
12/01/2024 la 9:34 AM
Cred că taxele pe proprietate sunt mici mai mult din cauză că astea sunt genul de taxe pe care omul de rând trebuie să le plătească el, în mod proactiv. Taxele pe muncă sunt plătite de firme, dacă ar trebui Popescu Ion să dea 1200 de lei din salariul lui lunar de 3300 de lei ar fi mult mai vocal când vede cum tu, ca politician, spargi banii ăia pe călătorii cu avioane de lux. Așa, ăia sunt bani pe care nu îi vede niciodată așa că nu realizează sumele uriașe de bani pe care i le ia statul și apoi le risipește pe fundurile unor putori din aparatul de stat.
ov1d1u(Citează)
12/01/2024 la 9:45 AM
Nu am setat eu impozitul. Nu m-a întrebat nimeni dacă vreau să trăiesc într-un oraș fără bani de investiții și degradat, dar în schimb o să am impozite mici. Aș fi zis că nu.
Nu înțeleg oricum impozitul pe mașină. Mașina ar trebui impozitată în funcție de poluarea ei sau în funcție de cât circuli cu ea. Ultimul lucru se face, de fapt, prin accize în benzină și rovinietă.
De asemenea, am plătit parcarea mai mult decât orice altceva, care este tot o taxă pe proprietatea auto.
Dacă impozităm “averea”, sunt unii care au ceasuri și tablouri mai scumpe decât automobilele de lux, dar acelea nu se impozitează pentru că nu se văd.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 9:58 AM
Impozitele acestea sunt practic imposibil de crescut.
Dacă le crește vreun partid, pierde voturi și nu vrea asta.”
Dacă totuși le-ar crește justificând cu “și astfel vom avea mai mulți bani de investiții”, toți ar spune “aiurea, doar ați fura mai mulți bani, de ce nu eliminați întâi pensiile speciale, contractele cu dedicație, terenurile de fotbal în pantă și
Uită-te în urmă ce revoluție era când Firea a vrut să ceară o taxă pentru ca automobilele poluante să intre în centrul orașului, ceea ce ar fi fost în folosul tuturor prin micșorarea poluării într-unul dintre cele mai poluante orașe ale României.
Să fim realiști: impozitele pe proprietate sunt mici, dar majoritatea românilor s-ar opune oricum oricărei creșteri, din diverse motive reale sau închipuite.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 10:01 AM
N-auzi ma, a dat 270 de lei pe an pe un apt de 200k, si nu primeste suficient inapoi.
Boris(Citează)
12/01/2024 la 10:14 AM
Taxa aia era idioată din alte motive. Autoritățile vă taie din parcuri și le dă rechinilor imobiliari iar voi vă bucurați atunci că vă bagă o taxă pe poluare. Dacă ăsta nu e sindrom Stockholm, atunci nu știu ce altceva poate fi.
ov1d1u(Citează)
12/01/2024 la 10:52 AM
Parcarea este o taxa pe utilizarea exclusiva a 10 m2 din domeniul public timp de 365 zile.
Impozitele locale nu cresc nu de frica votantilor, ci pentru ca mafia politica si prietenii au investitii masive in imobiliare.
Cipper(Citează)
12/01/2024 la 11:01 AM
@ov1d1u Cum ai ajuns la concluzia ca cineva se bucura cand autoritatile taie din parcuri?
Si cate parcuri ar fi necesare ca sa fie acceptabile masinile cu motoare antice prin oras?
Andrei I(Citează)
12/01/2024 la 11:11 AM
Aș vrea eu să valoreze atât. Dar concluzia ta care este, că e ok să nu primești nimic înapoi pentru că taxele sunt mici?
Asta nu mi se pare o atitudine bună. Mari sau mici, ar trebui să vrei și să ceri ca banii să fie utilizați cât mai bine în folosul cetățeanului. Momentan nu există transparență decizională, iar multe direcții de investiție ale primăriei sunt cel puțin spus controversate. Să accepți risipa de bani doar pentru că ți se cer ție puțini în schimb nu mi se pare o cale bună pentru îmbunătățirea orașului.
Sau tu ești încântat de ce face primarul tău? Foarte bine atunci, carry on.
Și nu te mai da rotund, că nu doar eu plătesc acele taxe, ci toți românii. Indiferent de venituri sau valoarea totală a impozitelor plătite, ai dreptul să beneficiezi cât mai eficient de ce fac autoritățile cu banul public.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 11:14 AM
Să știi că lucrurile pot fi făcute în paralel. Pot fi împotriva tăierilor de parcuri, dar și pentru o taxă de poluare. Dacă mâine nu se mai taie spațiu verde, nu înseamnă că dintr-o dată dispare poluarea.
Tu nu pari conștient de faptul că, dacă de mâine parcurile devin sfinte, poluarea tot acolo rămâne. Există multe mașini care poluează, se ard ilegal tot felul de materiale, împrejurul Bucureștiului se deșertifică, sunt multe probleme ce ar trebui rezolvate pe multe planuri.
Să zici “dacă n-ar fi X, totul ar fi perfect” este o simplificare nerealistă. Sper că nu crezi și că, dacă se elimină pensiile speciale, dintr-o dată țara ar avea bani de orice.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 11:23 AM
Exact.
Cine zice ca plateste impozitele si apoi se plange ca statul nu ii da nimic de banii astia, le-as recomanda sa se mai uite odata la suma!
Chiar si taxa de parcare este infima, chiar la 680 lei/an! Nu uitati ca sunt aprox 10mp in mijlocul orasului pe care ii blochezi in scop de parcare.
Luati prin comparatie o iesire la film si vedeti apoi care e multiplicatorul.
vladutz(Citează)
12/01/2024 la 11:24 AM
Concluzia mea e ca am proprietatea cuvintelor, si ca nu ma exprim cu “am dat 250 de lei/an si nu sunt multimit de ce primesc in schimb”.
Ti-am zis si in alt comment, pune titlul asta cand iti plateste impozitul pe venit la bugetul de stat al romaniei (din care da, o parte se duc si inapoi la primarii, doar ca nu dupa contributie ci dupa formula “sa nu moara oltenii si moldovenii de foame”).
Da, eu sunt multumit de ce face primaria de sector cu toti cei 250 de lei pe care ii dau. In sectorul 4 probabil sunt vreo 100.000 de locuinte * 250 de lei = 5 milioane de eur pe an. (foarte grosier). Pasajul ala de vi l-a facut baluta a costat 18 milioane de euro. Ca sa ai si tu perspectiva cifrelor despre care vorbesti.
Boris(Citează)
12/01/2024 la 12:13 PM
Eu cred că tu nu ai înțeles articolul. Radu nu se plânge de valoarea impozitului ci de modul de utilizare a banilor
Cătălin Tănase(Citează)
12/01/2024 la 12:39 PM
Cătălin Tănase, asa pot sa recitesc titlu si sa inteleg ca radu a scris un articol despre dieta ornitoringilor din australia, ca na, ce-s cuvintele decat forme fara fond.
Dar ca sa iti fac pe plac:
Bugetul PS4 2023, 680 milioane EUR. Buget strans din taxele despre care scrie radu azi,. 5 milioane eur (si asta grosier calculat). Pune intr-un excel un grafic cu valorile astea doua ca sa vizualizezi cam care e diferenta dintre ele. Si sa intelegi despre ce “bucata” de taxe se plange radu.
Boris(Citează)
12/01/2024 la 12:50 PM
@Cipper, nu are nici o vina Radu ca momentan statul incearca sa incurajeze adoptarea masinilor electrice si nu pune niciun impozit pentru acestea.
Probabil ca in cativa ani o sa se stabileasca o taxa pentru fiecare km parcurs cu o masina electrica. Problema ar fi modul de aplicare al acestei taxe.
@Radu, chiria pentru locul de parcare nu este deloc acelasi lucru cu impozitul pe masina. Chiar si la valorile acestea crescute, locurile de parcare reprezinta un serviciu oferit de Primarie care este puternic subventionat.
Pentru un loc de parcare ocupi cam 12 mp (fara sa luam in calcul si drumurile de acces). In zona in care locuiesti tu, probabil terenul se vinde cu peste 1000 euro/mp adica ar costa minim 12.000 euro.
Tinand cont ca tu platesti la Primarie sub 150 de euro pe an, daca ai cumpara locul de parcare in rate fara dobanda ar dura peste 80 de ani sa il achiti.
Andrei G(Citează)
12/01/2024 la 2:30 PM
Boris, Cipper a zis așa:
“Dacă te referi la taxele locale, alea sunt extrem de mici. Dacă te plângeai de impozitarea muncii, atunci eram de acord.”
Adică Cipper a înțeles că Radu se plânge de valoarea taxelor, nu de cum sunt folosite. Exemplul tău cu ponderea sumelor la bugetul consolidat nu invalidează cu nimic ce zice Radu
Pare că și tu ai dificutăți de înțelegere a unui text :))
Cătălin Tănase(Citează)
12/01/2024 la 2:41 PM
@Boris
Stai că m-am prins: Tu ai înțeles că reply-ul meu era pentru tine, este? :))
Fii atent, că nu e greu: toate răspunsurile de sub comentariul principal sunt considerate răspunsuri la acel comentariu, doar cele care au un @ în față sunt pentru alți oameni care au comentat pe același topic. Dacă te uiți la primul meu comentariu o să vezi că nu am pus un @Boris în față, deci îi răspundeam lui Cipper, adică autorul comentariului inițial :)
Cătălin Tănase(Citează)
12/01/2024 la 3:01 PM
@Tanase
Un text pe care il citesti se incadreaza intr-un tablou mai larg. Radu se plange ca nu sunt cheltuiti bine banii primariei dand exemplu la liniuta cu ce impozite a platit el. Unele extrem de mici.
Daca tu ai avea o vaga idee cam cum se formeaza bugetele locale, ai afla ca taxele locale sunt o parte infima.
Taxele locale ar trebui sa fie mult mai mari si pentru ca primariile sa nu mai stea la mana guvernului. Degeaba iese ce primar alegi tu daca nu are culoarea politica potrivita.
Cipper(Citează)
12/01/2024 la 4:49 PM
pentru ca te raportezi la forma.
o masina genereaza mai multe feluri de costuri pentru stat:
– cu evidenta (proprietar, inmatriculare, etc)
– cu poluarea
– cu drumurile / infrastructura
– cu parcarea
– cu verificari / control
– etc.
unele dintre costurile generate depind de cat polueaza masina, altele depind de cat de grea e masina, altele de cat de mult circuli cu masina, iar altele sunt fixe (indiferent daca o pastrezi in garaj sau daca circuli fara oprire).
apoi, unele dintre costuri se acopera cu plati directe pentru serviciu (gen parcare de resedinta sau parcare cu plata, itp, etc), iar altele se acopera cu diferite impozite si taxe (unele sunt mai mari cu cat circuli mai mult – cele din benzina, altele sunt in functie de norma de poluare, unele sunt destul de fixe – gen impozit pe proprietatea auto, etc.).
apoi mai e si locul unde se duc – la primarie pentru parcarea de resedinta, la bugetul de stat cele din carburanti, etc.
crezi ca sunt cat de cat corelate cu tipurile si volumul de cost generat?
ps. un ceas scump pe care il ai in sertar nu prea genereaza costuri pentru stat, nu?
john2381(Citează)
12/01/2024 la 8:33 AM
Eu am să plătesc impozitele vineri 29 martie fiindcă oricum cheltuielile bugetate pe 2024 au deja finanțare asigurată, nu stă primăria în aceste sume.
Vali(Citează)
12/01/2024 la 8:43 AM
nice, spirit civic level 99+
iulian c(Citează)
12/01/2024 la 9:25 AM
Era vorba de bonificație, altfel termenul de plată ar fi vineri 27 decembrie fără penalități sau când am chef dacă penalitățile nu ar fi o problemă.
Despre civism să vorbești pe banii tăi.
Vali(Citează)
12/01/2024 la 9:46 AM
Nu le-am plătit nici eu din simț civic, ci pentru că acum avea banii și mai târziu exista și riscul să uit.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 9:49 AM
Si eu voi plati tot in martie. Nu vad de ce as plati mai devreme. Si asa, multi bani se duc pe un concert care costa 8,5 milioane de euro si care produce prin vanzarea biletelor doar 25% din bani (asta in conditiile in care aparatul de partid ii obliga pe toti angajatii sa cumpere nu stiu cate bilete de caciula)
kilroy(Citează)
12/01/2024 la 10:15 AM
Impozitele pe cladiri, teren, auto au 2 termene de plata daca au valoare peste 50 de lei (jumatate la 31 martie, jumatate la 30 septembrie), sau 31 martie daca sunt sub 50. Pentru neplata la termen platesti majorari, nu poti pana la 27 decembrie fara majorari.
alunelu(Citează)
12/01/2024 la 10:27 AM
@alunelu12
Mersi, nu știam.
Vali(Citează)
12/01/2024 la 9:05 AM
Și 100 euro loc de parcare pe an.
In Romania, dacă ai salariu mare, trăiești foarte bine.
Costel(Citează)
12/01/2024 la 9:53 AM
Da, dar puțini au salariu mare. Valoarea impozitelor este adaptată până la urmă la nivelul veniturilor medii și mici. Ar putea si făcut progresiv în funcție de valoarea de piață a proprietății, nu de suprafața ei, dar astfel de modificări nu vrea nimeni să facă pentru că duce la pierdere de voturi. De asta toți impozitează mai mult doar munca cinstită.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 10:05 AM
În S6 au distribuit prin vara lui 2022 niște autocolante cu cod QR tuturor titularilor de contract de parcare ADP, de lipit în parbriz, altfel amendă 100-200 lei.
O cheltuială de 197.400 lei fără TVA, cam cât încasează pe 390 locuri închiriate.
Eficiența măsurii luată fix în scopul combaterii subînchirierii o puteți observa din mersul mașinii.
Concluzie: prețul va crește dar doar cât să nu fie afectat fenomenul oficial combătut, cui să mai subînchiriezi când dai la primărie sute (sau mii cum visează unii) de euro anual ?
PS Cheltuiala cu ecusoanele tocmai ce s-a recuperat prin majorarea tarifelor cu 13.8%.
Vali(Citează)
12/01/2024 la 9:39 AM
Dimpotriva, eu am sentimentul ca nu poti face mare lucru cu banii aia din impozit.
Smiorcaieli clasice romanesti, nu avem probleme sa dam 5000 lei pe telefon sau 250 lei pe o friptura dar impozitul e scuuump.
Pe mine ma costa parcarea in germania 180 eur pe luna nu pe an aia subterana, am gasit pana la urma alta cu 100 eur (sau 80 la suprafata) dar am de mers vreo 500 de metri. In Bucuresti dau 600 lei si e fix langa bloc, zen.
Apoi, 250 lei impozit pe apartament? Haha, Cat face bre apartamentul ala? Cate zeci/sute de mii de eur? Calicie, impozitul ar trebui procentual, asa un 0.5% din valoarea aia din “grila notariala”. S-ar curata orasele de toate dărâmăturile care “nu cer de mancare”. Ati mers in centrul bucurestiului? Asa prin spate la cocor, universitate? Pai cad peretii si..nimic.normal, la 250 lei impozit ala asteapta 10000 de ani sa-i pice milionul pe cosmelie
Add01(Citează)
12/01/2024 la 9:47 AM
Mai citește o dată articolul, nu m-am plâns că impozitul este scump.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 10:12 AM
Colegu Add01 sper că nu își închipuie că mizeriile astea de sume din impozite înseamnă ceva comparativ cu sursele de venit ale primăriilor de sector ale Bucureștiului, alături de creditele băncilor care apoi se mândresc cu profituri mai mari în procente decât în.. Germania
Vali(Citează)
12/01/2024 la 11:17 AM
Cei mai mulți bani la bugetul local vin de la bugetul de stat, dacă nu mă înșel. Impozitele locale sunt la categoria “și altele”.
Cred că dacă ar începe Poliția Locală să dea mai serios amenzi pentru diversele contravenții s-ar strânge mai mulți bani decât din impozitele pe proprietate.
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 12:22 PM
Cam asa, mai degraba am vrut sa zic ca dimpotriva, mi se pare ca primesti destul raportat la sumele platite ca impozit. Ieri in mall am dat mai mult pe prostii aka gogosi,cafea, shaorma, o camasa si doua carti cu basme mai mult decat impozitul pe proprietati. Fara parcare, si asta la 600lei+ pe an e mega ieftin.
Add01(Citează)
12/01/2024 la 10:09 AM
Taxe locale Sibiu, apartament cu 3 camere si Ford Focus 1.6, salubrizare 3 persoane:
Taxa speciala salubrizare 504 lei
(se poate plati in 12 rate lunare si poate fi scazuta cu vreo 100 de lei facand dovada ca ai predat minim 10 kg de hartie / metal etc. la un centru de reciclare).
Impozit auto 72 lei
Impozit teren 5 lei
Impozit cladiri 166 lei
La asta mai pun 720 lei loc in parcare etajata facuta de primarie, cu loc rezervat (2 lei pe zi, daca faci un calcul, ceea ce e super bine. A fost bataie pe locuri. Se poate plati in 2 rate egale).
alunelu(Citează)
12/01/2024 la 11:18 AM
Cum merge asta cu dovada predării hârtiei? Este ceva simplu sau te duci cu dosarul cu șină?
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 11:28 AM
Te duci cu hartia la centrul de colectare autorizat, primesti o adeverinta, o trimiti pe mail impreuna cu o cerere prin care ceri sa fii trecut la abonament “Eco” pentru anul in curs. In cateva zile se aproba, si scade cam cu 10 lei pe luna pentru tot anul (chiar daca tu duci hartia in decembrie, de exemplu).
alunelu(Citează)
12/01/2024 la 10:50 AM
Cei care va plangeti pe aici ca impozitele sunt mici, inseamna ca nu lucrati pe CIM ca sa vedeti cati bani ia statul din salariu. Altfel nu imi explic.
Dar oricand puteti face donatii catre Stat daca simtiti ca platiti prea putin.
Lorin(Citează)
12/01/2024 la 11:03 AM
Uite ce se intampla cu banii din taxe si impozite:
https://www.g4media.ro/buletin-de-bucuresti-familia-de-politicieni-care-goleste-conturile-institutiilor-din-sectorul-4-un-frate-este-sef-al-unei-directii-firma-celuilalt-primeste-contracte-daniel-baluta-anunta-ca-il-c.html
Andrei I(Citează)
12/01/2024 la 11:18 AM
Da, dar nu auzi mai sus că n-ar trebui să ne plângem, că sunt mici impozitele…
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 11:16 AM
cum domne podul Europa unita ce uneste luica cu magurele este criticat ??? Ce oameni…..
ionel(Citează)
12/01/2024 la 11:19 AM
Și avea o misiune atât de nobilă, voia să unească Europa…
nwradu(Citează)
12/01/2024 la 11:21 AM
Adica esti anti “tarani”? ce vrei sa spui, va nu avem toti drepturi egale?
Adica daca ei vin din provincie nu au voie la oras si nu au voie la gradinite?
Nu suna bine deloc.
vladutz(Citează)
12/01/2024 la 5:19 PM
Da, eu sunt total de acord cu Gaelex aici. Nu este deloc normal ca cineva care a locuit toata viata in Bucuresti sa nu gaseasca loc la scoala/gradinita pentru ca au venit unii care locuiesc in Ilfov si isi fac mutatie in Bucuresti doar pentru ca nu le convin scolile de acolo.
Din punctul meu de vedere la admiterea in scoli ar trebui sa aiba prioritate copiii ai caror parinti au cea mai mare “vechime” in cartier.
Andrei G(Citează)
12/01/2024 la 11:43 AM
Lol, cam meriți urechelile, n-ai cum să primești mare lucru de banii ăia. Dacă iei un bloc standard, să zicem 40 apartamente, ies 10000 lei pe an. 2000 Euro. Ok, mai vin bani de la fondul de întreținere, firimituri. Ce să faci cu ei? Nici de o văruială și niște reparații. Un lift de schimbat e minim 25000 Euro. Iar când se mai și fură, rămâne … nimic. Sunt însă șocat de prețul ăla pe locul de parcare, în condițiile în care în Iași e în medie cam 250 lei PE LUNĂ!
Hai că fug, mă duc să fac OP-urile cu impozitele LUNARE pentru salarii, cas, cass, % pe venit, etc. Mii de lei în fiecare lună, de abia aici te întrebi ce vezi înapoi de banii ăia :(
adyzah(Citează)
12/01/2024 la 11:54 AM
daca decid sa dau 5000 pe un telefon sau pe orice altceva vrea pixu’ meu nu ar trebui sa fie treaba nimanui deoarece banii aia au fost impozitati cu varf si indesat. Legat de impozite mici raportat la nu stiu cine de pe nu stiu unde, cara-te acolo si nu mai veni, stai acolo, eu vreau sa stau aici decent, nu vad de ce sa plateasca cineva taxe mari la un apartament construit de privat pe teren privat cumparat din niste bani impozitati si/sau cu rate la greu si din care statul a castigat iarasi. Un apartament in care sta familia, 2 camere, familie care plateste taxe si impozite fara numar. Sa fiu impozitat pe acelasi leu nenorocit de 6 ori ca un bou crede ca e putin, elegant zic, nu sunt de acord. Daca incerci sa-mi explici ca din cauza de impozite mici arata orasele din Ro in halul asta, mare bugetar limitat mai esti, daca e deranj scoate bugetar, pune ce vrei tu, limitat ramane. Cautati cu atentie si o sa constatati ca lipsa banilor este undeva pe locul 4 ca motiv de proiecte finalizare greu sau nefunctionale, cu totul altele sunt motivele reale. Nu ma adresez nimani anume, sunt timid, vorbeam si eu asa, pe net.
xixache(Citează)
12/01/2024 la 1:00 PM
Pentru ca m-am simtit, ca m-ai trimis departe si m-ai facut bugetar limitat, imi permit sa afirm ca nu ai conostinte suficiente despre cum se impoziteaza banii, la ce folosesc restrictiile, constrangerile, taxele si impozitele si cum functioneaza societatea in general.
Nu vreau sa te jignesc (cum ai facut-o tu) dar imi permit sa cred ca:
– te-ai bucurat cand ai aflat ca nu se mai aplica taxa oxigen de la Firea
– o sa votezi cu partidul AUR ca ei promit ca vor elimina aceste nedreptati revoltatoare
Nu trebuie sa raspunzi acum, gandeste-te pentru tine, ca esti in postura sa fii influentat de extremistii care vor trolla pe aceste neadevaruri si iti vor castiga increderea. Degeaba o sa constati tu pe termen lung ca te-au pacalit, raul va fi fost deja facut.
vladutz(Citează)
12/01/2024 la 12:04 PM
Dragnea a facut o scema in 2018 cu impozitul pe venit. Ala nu mai vine la primarie complet . Acum primarii trebuie sa mearga cu caciula in mana sa ia de la guvern si practic devin vasali.
Impozitele sunt modice la ce valori avem la case si masini.
Pe CIM platesc fix de 100 de ori mai mult pe an.
RCA si CASCO sunt de 60 de ori mai mari decat impozitul pe masina.
Bolarzii arata f bine si sper sa se extinda in toata capitala.Oare voi nu vedeti gibonii care parcgeaza pe trotuar? sau faceti parte din ceata asta.
Taxa de poluare e f bien venita si Firea a facut doar show, nu avea intentia sa o si aplice.
Vom vedea noi taxe din 2025 si vom regreta perioada asta.
florin(Citează)
12/01/2024 la 12:24 PM
“Vom vedea noi taxe din 2025 si vom regreta perioada asta.”
Adevarat. Dar nu preponderent la case si masini. Pentru ca aici lovesti in absolut toata lumea (as zice ca 90% dintre votanti sunt proprietari de case si de masini) si in mod direct: omul scoate banul din buzunar si plateste. Din buzunarul lui.
Se va lucra acolo unde nu se vede imediat:
– impozitarea muncii: banii sunt platiti tot de angajat, de fapt, dar cei mai multi nu inteleg, ca nu fac ei plata direct catre ANAF. Deja Ciolacu vorbeste de impozit pe venitul din munca de 16%, acum e 10% SAU de renuntarea la cota unica. Toate astea or o sa usture rau, mai ales pentru salarii de peste 7500 de lei brut
– TVA = evident, vor fi de vina nenorocitii de la supermaketuri ca au crescut preturile
– lovitura cu manta: nu cresc taxele la microintreprinderi, Doamne fereste! Doar ca statul desfiinteaza regimul de microintreprindere, punand conditii dintre cele mai aberante, mai ales pentru cele cu o anumita marja de profit. Statul vrea sa bage mana pana la cot in profitul ala, minim 30% sa ajunga la el.
Si asa mai departe. 2025 o sa fie un an “vesel”.
silicon_v(Citează)
12/01/2024 la 12:26 PM
Am fost miercuri in Grand Arena cu treba la impozite si taxe asta dupa o programare online.
Erau oameni in varsta veniti cu probleme si li se facea programare online de catre cei de la birou. Bietii de ei nici nu intelegeau ce e cu online-ul asta.
Un domn cam pe la 35 de ani era suparat ca ii erau impozitate bunuri ce nu le mai avea in posesie de 3 ani cu toate ca facuse dovada instrainarii lor. Devenise nervos iari o fatuca de la receptie vazand ca nu il poate “potoli” l-a trimis
la birourile dinauntru si imediat dupa a chemat un politist spunandu-i sa il amendeze……#haicasepoate
Stiati ca daca schimbati locul de parcare vi se poate restitui banii pe vechiul loc ? stiati si nu stiati ca pentru asta, trebuie sa faceti dovada fizica ca ati achitat locul vechi de parcare iar daca nu aveti chitanta … ghinion nu vi se restituie. In sistemul lor “digitalizat” trebuie sa aveti chitanta pe hartie….
#haicasepoate
ionel(Citează)
12/01/2024 la 1:25 PM
In teorie, poate. Nu zic că nu se fură + alocă prost resurse, dar pe de altă parte mă și mănâncă sub limbă să te întreb gen – “Da’ tu ce vrei de 1000 de lei pe an? Bagaboante și cocaină? ”
Ce vreau să spun e că taxele LOCALE sunt relativ mici în România. Nu numai relativ la alte țări , ci relativ și la ce primești pe plan local . Eu am plătit anul trecut echivalentul a 13-14 mii de lei impozit pentru casă .Pentru ca să mi-o sugă fmm. Nu e apartament, dar nici palat.
Localitatea arată ceva mai bine decât sectorul 4 , dar nu de 13 ori mai bine. Mai e și asfaltul cu gropi, dungi șterse, tund vegetația cam rar, gunoiul de pe străzi îl strâng dar cam meh ( cred că sunt mai dedicați in București cu asta ) …
Da, sunt oferite mai multe servicii, deși nu neapărat mie.
Dar schema e alta. In Romania , unele servicii și multe investiții în infrastructură se fac cu banii de la bugetul central. Cu alte cuvinte nu la ăia 1000 de lei pe an te fură – serios , cu ăia ești GG.
Îi fură pe toți la taxele centrale și îi țin și pe administratorii locali aserviți politic centrului și în imposibilitatea de a îți reprezenta ție vreodată interesele. Că ce se întâmplă prin București gen metrou , înlocuiri de infrastructură, în mare parte se face cu bani alocați de la centru .
Avantajul este că taxele locale sunt mici și este APARENT ieftin să locuiești sau să deții proprietăți în oraș. Taxarea și golănia e pe spinarea celor ce muncesc și fac bani – dar la grămadă, nu localizat.
Catalinx(Citează)
12/01/2024 la 3:52 PM
Impozitul (local) pe masina e justificat prin faptul ca administratia locala iti pune la dispozitie reteaua sa de drumuri municipala sa circuli.
In ES se plateste deasemenea si probabil in majoritatea tarilor europene, justificarea fiind aceeasi.
Stai sa vezi ce taxe platesti ca sa inmatriculezi si sa pui masina pe drum cand o cumperi de noua (niste multe sute pana la niste mii de euro).
Sau cand platesti tot niste sute-mii euro ca sa transcrii dreptul de proprietate pe numele tau cand cumperi o masina SH deja inmatriculata.
Peste tot in lume statul te taxeaza cand cumperi sau folosesti chestii.
In ES impozitul pe proprietatea imobiliara difera de la o municipalitate la alta dar tot in jur de 0.15% din valoarea de piata (valorile notariale sau cadastrale difera, fiind mult mai mici si in general netransparente pt public), in general platesti cateva sute de euro pe an.
Tom(Citează)
12/01/2024 la 5:02 PM
ma gandeam ca ar fi interesant un articol cu niste grafice / diagrame / etc care sa explice taxele si impozitele in general, cum sunt stabilite, catre cine sunt platite, cum sunt folosite (sau macar cum ar trebui), etc.
cred ca ne-ar ajuta pe toti sa intelegem mai bine lucrurile astea intr-un an super-electoral si ne-ar mai sterge din superficialitate.
stie cineva un articol bun pe tema asta?
ma documentez si singur, dar parca ar ajuta si feedback / comentarii / argumente de tot felul.
john2381(Citează)
12/01/2024 la 6:00 PM
La spartu’ targului, sper ca stiti ca Bucurestiul (ca si alte orase de altfel) nu sta in banii de taxe si impozite locale, ci marea majoritate a finantarii vine de la bugetul de stat. Daca ar fi o corporatie (noroc ca nu e) ar fi falimentar de mult.
F.(Citează)
12/01/2024 la 9:21 PM
@ Boris – ce spui tu aici e comunism complet.
Daca merg sa spital si sunt tratat ca un jeg, la ce sa ma plang? De aia 250 de lei pe an sa zic mersi, nu?
Daca sunt atacat pe strada si vine politia dupa o ora, sa zic mersi, la 250 de lei e miracol ca mai vin!
Nu maestre, valoarea IMPOZITULUI nu conteaza. Poate sa fie si un leu pe an, daca atat SE CERE si eu PLATESC, imi da tot dreptul sa cer facilitati.
Majoritatea lucratilor se fac cu fonduri europene, deci strigarea de sume pompoase nu entuziasmeaza pe nimeni.
Adevarul e ca SE OFERA PREA PUTIN. Milioanele de euro care se strang nu se reinvestesc decat in pavele si bolarzi si pixuri, ca sa mai spele niste bani politicienii.
Spitalele sunt la un nivel de acum 20 de ani.
Drumurile la fel.
ASTA e adevarul care conteaza.
Dar e usor sa il faci ataci pe Radu pe internet.
Corcoran(Citează)
12/01/2024 la 11:11 PM
pai ce treaba are impozitul pe masina cu spitalul?
john2381(Citează)
13/01/2024 la 2:39 AM
LoL
E ok, stai linistit. 😀
Corcoran(Citează)
13/01/2024 la 10:18 AM
stiu o categorie de oameni care sunt sunt ok si linistiti.
imi spune lumea sa nu ma cobor la nivelul lor ca s-ar putea sa ma invinga pentru ca au experienta acolo.
sper ca nu esti printre ei.
john2381(Citează)
13/01/2024 la 10:30 PM
Aha, clar.
Orice te face sa dormi bine noaptea. 😃
Corcoran(Citează)
12/01/2024 la 11:29 PM
Te contrazic, multe dintre spitale sunt modernizate, altele sunt decente si doar o mica parte sunt ca acum 20 ani.
Ai fost recent prin mai multe spitale sa vezi?
Generalizările astea gratuite nu ne ajuta.
Vladutz(Citează)
13/01/2024 la 2:38 AM
Exact ca acum 20 de ani sunt. Li s-a dat o spoiala, tot nocosomiale in pereti, tot cozi ca la piata si oameni tratati ca animalele.
Am fost cu o ruda apropiata la Floreasca. 4 ore asteptare in fata cabinetului, operata de 2 saptamani.
Din nou, atitudinea asta de vreme comunista e ce ne tine in acelasi loc. Da, nu meritam nimic, lasa ca s-a mai schimbat ceva, au furat dar au si facut.
Culmea, chiar avem doctori buni si oameni capabili inca in tara noastra.
Corcoran(Citează)
13/01/2024 la 9:11 AM
De curiozitate, mai ales daca tot ai impresia ca nu primesti nimic in schimb, de ce te-ai grabit sa dai bani la stat? Termenul este 31.03 si beneficiai de reducerea aia pana atunci…
Doru(Citează)
13/01/2024 la 11:29 AM
Dar Taxa salubrizare cat e la voi ? Mie mi se pare mult 192/pers la mine, mai ales ca nici nu sunt tomberoane de reciclare la bloc (ci undeva mult mai departe).
mArS(Citează)