un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Dacia Duster 3 începe de la 18.800 de euro cu TVA, iar livrările din iunie 2024

4 Jan 2024  ·

AUTO  ·

43 comentarii

Se poate pune capăt speculațiilor legate de prețul noului model Dacia Duster 3. Au fost anunțate astăzi prețurile. Mai mult, la ora 15 începe o perioadă de precomandă pentru 200 de unități Dacia Duster în echiparea Extreme. Rezervarea se face pe vanzari.dacia.ro cu o taxă de 100 euro de rezervare, plătibilă cu cardul.

Ulterior comenzile se vor deschide la jumătatea lunii martie, iar primele livrări sunt prevăzute “pentru sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului în curs”, deci luna iunie 2024.

Iată prețurile:

Cred că mai interesant este prețul maxim. Varianta TCE 130 cu tracțiune integrală ajunge la 25.300 euro, iar cea Hybrid 140 care este 4×2, dar are cutie automată, la 26.650 euro TVA inclus, mult sub cei 30.000 de euro de care se temeau anterior mulți.

Generația anterioară de Duster pornește în prezent, la final de gamă, de la 17.900 euro și urcă până la 24.900 euro pentru Extreme. Mie mi se pare deci o creștere mică de preț între generații, mai ales că diferă și dotările interioare și calitatea lor (dar a scăzut puterea motorului, ce-i drept). Motorul hibrid nu l-am gândit în comparație, fiind prima oară prezent pe un Duster.

Altfel spus, eu acum nu mai văd vreun motiv să cumpărați Duster generația anterioară. Dacă nu este vreo urgență, așteptați-o pe cea nouă, livrările încep din iunie.

 

În caz că vă întrebați despre diferența între Journey și Extreme, la prezentarea inițială s-a zis că dotările sunt similare, dar Extreme este o mașină gândită pentru mai mult off-road și, am citit eu printre rânduri, haine și ghete murdare de la muncă. Tapițeria este dintr-un material ușor de spălat, genul acesta de detalii.

Uitați însă ce scrie în anunțul de acum:

Noua gamă Duster este construită pe trei nivele de echipare: Essential, Expression și un nivel superior, cu două variante distincte, dar complementare, disponibile la același preț.

Cu un design unic ce evidențiază accente Copper Brown, Duster Extreme este ideal pentru pasionații de activități în aer liber în căutare de un vehicul robust și practic (tapițerie din TEP micro-cloud lavabil, bare de pavilion modulare și multe altele).

Duster Journey este potrivit pentru clienții care preferă eleganța discretă, confortul și tehnologia ingenioasă (frână de mână automată, sistemul multimedia Nav Live etc.).

Paleta de culori a fost extinsă odată cu apariția nuanței Sandstone Beige (finisaj metalic). Alte șase culori sunt, de asemenea, disponibile: Lichen Kaki, Cedar Green, Terracotta Brown, Schiste Grey, Pearl Black sau Artic White.

asus s5507

    43 comentarii

  1. Generatia actuala de Duster intr-adevar nu mai merita luata in considerare, probabil vor face diverse discount-uri daca vor mai ramane cu stocuri dupa ce va incepe livrarea noilor modele. Acum depinde si cat de repede vor putea sa livreze noile modele. Care da, arata bine, dar tot nu exista un model automat 4×4 iar modelul hybrid, care ar parea cel mai interesant, vine cu o complexitate care poate aduce o gramada de probleme in service. Nu stiu cat de fiabil o fi sistemul hybrid pe Jogger sau pe alte modele Renault dar daca ar fi sa-mi schimb masina acum parca nu m-as baga la noul Duster. Asta desi repet, imi place modelul si sunt si posesor de Duster 2013.

      (Citează)

  2. Bre Nea Radu, La mulți ani și multă sănătate ție și drăguței tale familii în 2024, dar se spune: “se pot pune capăt speculațiilor”..😋

      (Citează)

    • de cand?

        (Citează)

    • Se pot poate să nu apară idioți persoane care nu știu scrie, dar vor să dea lecții altora?

        (Citează)

    • Sigur sigur sigur sigur ?
      Da sigur ?

        (Citează)

    • Interesantă problemă. Nu știu cum ar fi mai bine, de fapt. Instinctul meu zice că fac acordul cu capăt, singular, deci “se poate pune” un singur capăt.

      Se poate pune capăt speculațiilor.
      Se pot opri speculațiile, dacă scot din exprimare metaforicul capăt.

      Mai mult, “se poate” mie îmi pare de aceeași formă cu alte verbe ce nu au subiect definit, precum “se știe”, “se vede”, “se zice” etc. Și nu mă refer la “se văd munții”, ci la “se vede că are dreptate” și alte construcții asemănătoare.

      Dar dacă are altcineva un link la cum este bine, chiar sunt curios.

        (Citează)

  3. Pentru cei care au deja mașini hibride:
    Care este treaba cu bateriile la mașinile hibride? Pe hârtie totul e bine și frumos.
    După 7-8 ani trebuie schimbate?
    Apar costuri suplimentare la reviziile anuale?

      (Citează)

    • Bateriile la mașinile hibride au si ele durata de viata, majoritatea sunt de litiu cu exceptia la Toyota care foloseste inca nickel metal pe unele modele.
      Evident este un cost suplimentar la revizii; ca idee bateriile nickel metal de pe Toyota tin peste 200 000 km fara probleme sau peste 10 ani cu km mai putini; sunt cam scumpe la inlocuire ( vreo 3000 euro din ce am inteles), dar se pot schimba si elementi individuali ( sub 100 dolari elementul pe USA).
      Despre restul hibidelor nu stiu ce sa zic; Toyota are 20 ani experienta in domeniul; Renault are mai nimic. Mai mult mi-ar fi frica de “cutia” de la Renault care din ce am inteles nu are piese de schimb si nici nu va avea ( si in acest caz se inlocuieste cutia cu totul si nu cred ca va fi iefin).

      Poate sunt eu mai conservator, dar nu as cumpara hibide de la producatori care au experienta minima in domeniu. Hibridele mature sunt doar la Toyota si Honda.
      Si bateriile de litiu ( indiferent pe ce sunt instalate: hibride, electrice etc) din punctul meu de vedere nu sunt mature si sunt chiar periculoase ( a se cauta pe google thermal runaway li-Ion). Poate dupa ce iese pe piata solid state battery aceste probleme vor fi partial rezolvate dar mai dureaza pana atunci. Eu cel putin o sa stau departe de aceasta tehnologie pana atunci.

        (Citează)

    • Nu trebuie sa schimbi nimic sau sa o schimbi. Cel putin la Toyota sunt mega fiabile daca stai sa te gandesti cate taxiuri sunt pe Prius cu sute de mii km

        (Citează)

    • Probabil depinde de brand. Eu am Toyota, nu există problema cu schimbatul și nici nu există revizii anuale suplimentare.

        (Citează)

    • Eu ma intreb altceva… cat de mult te duce bateria aia si cat de mare ramane rezervorul pentru motorul termic?

        (Citează)

    • Duster foloseste full hibrid, vad ca are baterie de 1.2 kWh, ceva mai mica decat la Toyota RAV care are de 1.6 . Pentru oras sunt foarte bune, mergi mult pe electric sau mixt.

      Cutia toyotei stie si de mersul ambelor motoare in tandem, nu stiu daca e aceeasi situatie si la Dacia.

        (Citează)

    • Toyota are doar un test de sanatate a bateriei, in perioada de garantie a fost gratis, anul trecut m-a costat 250 de lei. Obligatoriu doar daca vrei garantia pe baterie pana la 10 ani. Asta e singurul cost suplimentar dat de sistemul hibrid.
      Bateria duce vreo 2 km full electric, dar nu asta e scopul ei. Rezervorul e normal, bateriile sunt puse in podea/sub bancheta din spate.

      Masina cred ca merge ca o benzinara normala si daca iti mor bateriile de tot, dar e putin probabil sa ajungi sa ti se intample asta. Evident le va scadea capacitatea in timp, deci va creste consumul de benzina.

        (Citează)

  4. Pe pagina de precomanda sunt preturi mai mari cu 2250 euro:
    EXTREME ECO – G 100 – 23750 in loc de 21500
    EXTREME TCe 130 4X2 – 25350 in loc de 23100
    EXTREME TCe 130 4X4 – 27550 in loc de 25300
    EXTREME HEV 140 – 28900 in loc de 26650
    Deci se mai poate specula :)

      (Citează)

    • Proabil preturile sunt cu tichetele rabla incluse si bonus de precomanda

        (Citează)

    • Intr-adevar preturi sunt mult mai mai decât lista lui Radu. Nu poate fi vorba de rabla. La comandă te angajezi să plătești acel preț. Nu poate promite nimeni acum că se scade ceva. Și, la rabla, trebuie să ai tu, cumpărător, persoană fizică, tichet rabla. A, că se mai fac smecherii, e altceva. Dar preturile de azi sunt mult mai mari.

        (Citează)

    • Mi-am luat Mazda CX30 noua cu 25k de coco in 2021

      Jesus

        (Citează)

    • Ce înseamnă “Jesus”? Îți pare rău că nu ai așteptat Dusterul?

        (Citează)

    • Sunt mai multe posibilități:

      – prețuri mai mari pentru precomanda specială de acum, că alte precomenzi vor fi în martie. Vrei primul mașina, plătești în plus.
      – dotări opționale incluse. Poate costă ceva culoarea aceea Sandstone. Poate costă în plus volanul încălzit și parbrizul încălzit (Cold Pack), cine știe.
      – Prețurile din lista inițială de pe site sunt de pornire pentru acele echipări. Mașinile mai au mereu niște opționale, deși la Dacia sunt de obicei elemente exterioare sau bare de plafon, nu volan încălzit.

      Până nu vom avea chiar lista completă de prețuri și un configurator, nu vom ști exact.

        (Citează)

    • Alea la precomanda au niste optionale incluse. D-aia sint mai scumpe.

        (Citează)

  5. La 23k euro gasesti suzuki scross, tucson, kuga

      (Citează)

    • Unde ?

      Ca cel mai ieftin Kuga cu toate reducerile incepe de la 27k iar 4×4 de la 32k.

      Zi unde ai gasit Kuga 4×4 nou, la 23k ca ma duc maine sa iau. Te rog.

        (Citează)

    • La ford brasov gasesti kuga 1.5 manuala fwd cu 24k

        (Citează)

    • ei asa poate se va gasi si dusterul asta la 15k pe undeva. hai sa ramanem la preturile oficiale. suzuki se bate pe aceeasi linie, dar personal as prefera duster.

        (Citează)

    • Robert: ei asa poate se va gasi si dusterul asta la 15k pe undeva.

      Nu chiar, Dacia nu dă discount niciunui dealer și mi se pare că le și interzice să dea ei discount-uri. Ce pot da dealerii este vreun pachet în plus, o anvelopă, o urare de bine față de alt dealer etc.

      La Dacia este alt sistem față de dealerii Ford sau ai altor mărci. La Dacia sunt un fel de reselleri cu prețul impus de la centru. Dacă nu mă înșel au și un sistem informatic prin care prețul unei oferte este blocat ca să nu mai poți cere de la alt dealer încă una cu gândul că va fi diferită, dar nu pot confirma asta.

        (Citează)

    • Pai @Andrei de ce compari mere cu pere.

      De ce iei pretul de la duster 4×4 si sa il compari cu 2×4 de la Kuga ?
      Ca daca e sa comparam asa, la Kuga ta gasita cu 24k gasesti un Duster cu 18k.

        (Citează)

  6. Facand abstractie de preturi, ca deobicei:

    – nu 4×4 automat
    – nu gpl automat
    – nu cruise control adaptiv

    Ca nu cumva sa canibalizam Renault. Idiots.

      (Citează)

    • Când au încercat prima oară cu cutiile automate, ziceau că sub 10% din clienți luau așa ceva. Buzz-ul de pe net nu se vede musai în vânzări. Probabil era mai costisitor să le țină în ofertă pentru așa mici volume de vânzări.

      Mă îndoiesc că sunt mulți care vor GPL și automat, de exemplu. Vezi că Dacia rupe la vânzări în toată lumea, cred că se pricep ei mai bine decât noi la strategia de prețuri și motorizări.

        (Citează)

    • Cum, necum, 2/3 din conditiile de mai sus ma retin in a ma uita la Dacia; si m-am uitat lung la Docker-ul hibrid, la fel cum ma tot uit lung si la Duster.
      Tehnologic nu cred ca-i costa prea mult, ar putea sa mai ia niste % de la cei ca mine.

        (Citează)

  7. Andrei:
    La 23k euro gasesti suzuki scross, tucson, kuga

    Din pacate, Tucson-ul, care arata cel mai bine dintre toate este peste 31k automata.
    Suzuki S-cross e cam la acelasi pret cu Duster dar la design/dotari/specificatii nu mi se pare peste noul Duster. Peste actualul poate, dar peste generatia noua nu.
    Kuga automat – de la 34k.
    Deci, Duster nu prea are concurenta in zona asta de pret.
    Singura concurenta reala mi se pare din partea SSang Yong Korando, la 24k pt varianta automata.

      (Citează)

  8. Andrei:
    La 23k euro gasesti suzuki scross, tucson, kuga

    Ai uitat de SsangYong Korando. :)

      (Citează)

  9. La cît costă reviziile obligatorii la reprezentanța Dacia, sare lejer de 30k…

      (Citează)

  10. Cred că ați comparat degeaba prețurile unei mașini noi, încă nepusă în producție, cu ale unor modele care sunt poate de ceva vreme în piață sau cât ați dat voi acum x ani pe modelul y. Pot fi foarte multe explicații la mijloc. Poate avea dealerul pe stoc mașina de mult și trebuia vândută ca să facă loc altora cu mișcare mai rapidă. Poate era final de gamă. Poate dealerul avea nevoie de vânzări cu orice preț ca să facă targetul sau i-a dat producătorul un buget de marketing pe care l-a băgat în preț.

    Comparațiile sunt bune doar cu ce mașini poți găsi acum la vânzare și să fie cât de cât comparabile ca dotări și generație.

      (Citează)

    • Și dacă asta ”nouă” e mai roabă cu motor decît alta sfîrșit de gamă dar mai bine dotată și la preț mai mic?

        (Citează)

  11. Poate o să vedem 4×4 pe automat la Bigster altfel nu îmi explic de ce nu îl au încă pe Duster. În rest arată bine.

      (Citează)

  12. De aratat, arata bine dusterul. Dar daca ar fi sa-mi iau un suv asa mai semidotat si pana intre 25000- 30000, avand in vedere ca vorbim de banii mei as merge fara sa clipesc pe tucson 1.6gdi m-hybrid 150 cai varianta style+. E 26.549 cu tot cu tva pe site (la dealer mai tragi de pret). Si am un motor mai rasarit si dotari decente (scaune fata si volan incalzite, clima bizona, reglaj lombar electric, camera spate, pachetul smart sense cu o gramada de alea de siguranta, senzori faruri, senzori ploaie, geamuri si oglinzi electrice etc). Are tot ce ai nevoie. Si 5 ani garantie fara limita de km (dusterul cat o avea? Tot 2 sau 3 ani?).

      (Citează)

  13. Se plange lumea de 4×4 fara automata sau fara GPL, dar nu zice nimeni “oare tot 3 stele euroNCAP are?”.

      (Citează)

  14. Suzuki S-Cross nou arată mai bine și e 4×4 la 25k. Am varianta nehibrida veche, 2018, 140CP la nici 1300kg e mai mult decât ok. Dusterul arată bine, dar nu concurează decit punctual cite un model de la alte mărci la pragul de jos al echipării. Suzuki Vitara e deja vechi, are toate face-lifturile facute, probabil că apare un model nou anul asta, atunci sa vezi.
    Dacia mai are nevoie de încă o generație pentru a se apropia de suv-urile altor mărci. Poate că vor introduce un SUV mai de șosea bazat pe Kadjar, mai luxos, suspensie mai joasa, motor mai mare. Dusterul e inca mașină de flota pentru companii cu munca in teren, nu e crossover de familie.

      (Citează)

  15. caruta

      (Citează)

  16. La cat costa masinile noi azi, duster-ul poate fi numit in continuare ieftin. Poti sa iei unul decent pe la 22k, ceea ce nu gasesti nicaieri la concurenta.

    Imi place tare cum arata, nu stiu cum e acest model, dar celelalte dacii pe care am mai avut ocazia sa pun mana erau tare nasoale prin comparatie cu ce masini am mai detinut eu.

    Nu mi-as cumpara, dar mereu ma uit cu jind dupa duster ca e tare frumusel 😁

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus