un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Tesla Cybertruck: știm prețurile și specificațiile oficiale și este o mașină impractică

1 Dec 2023  ·

AUTO  ·

17 comentarii

A fost anunțat noul Duster? Tesla nu putea sta mai prejos, așa că o zi mai târziu Musk a livrat primele camionete Cybertruck unor clienți. Producția de seria va începe în curând.

Cu această ocazie au anunțat și specificațiile și prețurile oficiale ale acestui model. Înainte de a intra în astfel de detalii, vreau doar să spun că mi se pare foarte bună o observație a lui Musk despre cum acest model ar putea îngropa compania Tesla. Nu zic că ar îngropa-o, dar cu siguranță îi va face probleme de cashflow.

Cybertruck este o mașină impractică. Eu nu cred că se va vinde bine în Europa, de exemplu. Cybertruck pare făcut pentru planeta Marte sau măcar pentru orașele mari și zonele rurale din SUA.

Lungimea totală este de 5.683 mm, aproape 5,7 metri. Ca idee, Duster are 4,34 metri, Tesla Model Y are 4,7 metri. Ce-i drept, cel mai lung Ford F-150 este similar cu Cybertruck — dar este un motiv pentru care F-150 nu se vinde oficial în Europa.

Tot ca o comparație, Cybertruck este de aceeași lungime ca o dubă Mercedes Sprinter, cum a zis un prieten care are o dubă Sprinter.

De asemenea, Cybertruck are o lățime de 2.413 mm cu oglinzile extinse. Comparație: Duster are 1,88 metri. Îl compar cu Duster pentru că este o mașină populară, ușor de vizualizat.

Gândiți-vă acum la cum parchezi un Cybertruck care este cu vreo jumătate de metru mai lat decât locul standard de parcare de prin țările noastre și mai lung cu 1,5 metri decât unul. Încape în același stil în care încape și o dubă, cu jumătate din mașină pe afară, blocând două locuri de parcare. Este genul de mașină de talia unui Hummer sau Ineos și la fel de nepotrivit în oraș.

Europenii sunt mult mai practici de atât. România, încă, are orașe mai mari și spațioase, chiar dacă piața este mai mică. Eu nu-mi pot închipui Cybertruck pe străduțele înguste din Franța, Germania, Austria și alte astfel de țări. L-ar cumpăra mulți pasionați, dar tot o nișă rămâne.

În ce privește aspectul, îmi place și nu-mi place. Atrage toate privirile. Caroseria din inox natur este spectaculoasă (posibil impractică la zgârieturi, dar rămâne de văzut). Cybertruck arată cel mai bine în ipostaze precum cele de mai jos, unde pare un vehicul SF plecat să exploreze planeta Pământ.

Personal nu-mi dau seama cât de bună este vizibilitatea din interior. Ar trebui să mă urc într-unul ca să-mi dau seama. Pare mică. Pe de altă parte, mașina este uriașă și s-ar putea să nu fie probleme.

Cybertruck este spectaculos prin felul în care a fost gândit. Caroseria rezistă la gloanțe. Geamurile sunt din sticlă rezistentă, ar putea rezista și ele la foc de arme ușoare. Suspensia este pneumatică și poate urca mașina la 433 mm gardă la sol.

Spațiile de depozitare și capacitatea de transport sunt foarte mari. În ciuda greutății și dimensiunilor mari, Cybertruck poate prinde suta la oră în 2,7 secunde. Tesla a prezentat un clip în care un Cybertruck este mai rapid decât un Porsche 911 într-un drag race, în timp ce camioneta tractează un alt Porsche 911 pe o platformă!

Fotografiile acestea sunt simulate, apropo. Totuși, impresionant.

Aici s-au inspirat dintr-un clip făcut de alții acum câțiva ani cu un Model X care era mai rapid decât o mașină sport în timp ce tracta încă o mașină sport în spate, dar este o idee amuzantă oricum.

Interiorul este Tesla-ish: minimalist, cu lumini ambientale ca la noul Model 3, cu un ecran de 18,5″ în față și unul de 9,4″ în spate. Dacă mașina are 2,2 metri lățime fără oglinzile laterale, spațiul interior este uriaș, chiar de nivel Humvee și alte mașini militare.

15 boxe și 2 subwoofere, porturi USB-C de 65 wați și invertoare cu prize de curent completează dotările.

Sunt trei niveluri de echipare:

Cybertruck Cyberbeast: 515 km autonomie, 0-100 km/h în 2,7 secunde, 845 CP, greutate 3.104 kg, remorchează 4.990 kg, tracțiune integrală cu 3 motoare electrice. 100.000 de dolari.

Cybertruck AWD: 547 km autonomie, 0-100 km/h în 4,3 secunde, greutate 2.995 kg, remorchează 4.990 kg, tracțiune integrală cu 2 motoare electrice. 80.000 de dolari.

Cybertruck RWD: 402 km autonomie, 0-100 km/h în 6,7 secunde, remorchează 3.402 kg, tracțiune spate cu un motor electric, disponibil tocmai prin 2025 (dacă nu va fi anulat până atunci). 61.000 de dolari.

Toate se încarcă la 250 kW, ceea ce m-a surprins un pic. Din ce știu, noile Supercharger v4 duc 350 kW și mă așteptam ca Cybertruck să facă trecerea la o astfel de putere de încărcare. Poate la vreo revizie viitoare, vedem atunci.

Tesla oferă și un banc suplimentar de baterii pentru acest model, practic un powerbank exterior care se poate atașa mașinii. Nu s-au dat multe detalii despre acest “prelungitor de autonomie”, în sensul că nu se știe dacă se poate încărca și el la fel de rapid, dacă este răcit sau nu și alte asemenea detalii, dar autonomia modelului Cyberbeast crește de la 515 la 705 km când este instalat.

Sunt un pic surprins și de puterea de 845 CP a modelului de top, iar pentru celelalte variante nu a fost precizată. Credeam că Cybertruck va trece de 1.000 CP, precum Model S și Model X în variantele Plaid.

Tesla are un milion de precomenzi pentru acest model. Ce-i drept, camioneta a fost anunțată în 2019 și apoi lansarea ei amânată cu vreo 2-3 ani, deci nu știu câți vor păstra precomanda, mai ales după tot felul de zvonuri și review-uri privind calitatea slabă a asamblării. În plus, nimeni nu știe cum se conduce, cât de plăcută este în mers față de un F-150 Lightning sau de un Rivian. Chiar și așa, însă, dacă 10-20% păstrează precomanda, Tesla tot are de muncă o vreme îndelungată.

asus s5507

    17 comentarii

  1. O noua jucarie pt cativa oameni cu bani. Trecem peste faptul ca iar nu livreaza ce a promis, ba chiar vrea cu vreo 40% mai multi bani. Well…water, air, sucker.

      (Citează)

  2. Este teribil de urata. Chiar nu gasesc nimic atragator, oricat m-as uita

      (Citează)

    • Mie îmi place cum arată, are design de secol 21 spre 22. Doar că, teoretic, e mașină de mers pe coclauri serioase. Și, deocamdată, nu cred că o mașină electrică e o opțiune viabilă pentru asemenea activitate.

      *considerații lăsând la o parte prețul, nu am 100k pentru așa ceva.

        (Citează)

  3. o sa se vanda si asta grupa mare, fraierii se vor da cu ele iar smecherii vor saliva de pe margine, prea des in ultima vreme, nu-mi place egal nu am bani.

      (Citează)

  4. “Caroseria rezistă la gloanțe” deci e clar facuta pentru US :P.

      (Citează)

  5. “greutate 3.104 kg” – doar masina, goala?
    Daca e asa, atunci cand pui 4 persoane si bagaje trece de 3.5t, ceea ce inseamna ca iti trebuie permis categoria C1 sau C (pentru camioane)

      (Citează)

  6. O mizerie de design pentru lumea postapocaliptica pe care o viseaza ielon. Pana si randarile alea, daca sunt oficiale, transmit numa’ gri si intuneric.

      (Citează)

  7. Sa-mi dau eu, cetatean al unei tari din Europa, cu parerea despre un camion american ar fi cel putin inutil. Cata vreme F-150 e cea mai vanduta masina din tara lor. O sa zic totusi ca e trist de urata.

      (Citează)

  8. Fiat Multipla rasufla usurat, in curand pierde titlul de cea mai urata masina din lume.

    Mi se pare o ambitie pusa in practica masina asta. Foarte mare dar nepractica fata de un F-150 in care poti cara o garsoniera.
    Si aia ca rezista la gloante, poate gloante oarbe. M-am amuzat cu diversele comparatii cu dusterul, asta da rivalitate :))

      (Citează)

  9. Mie mi se pare că în sfârșit mai apare o mașină ce nu arată fix ca toate celelalte. Ca și la telefoane.

    E o mașină făcută pentru state unde totul este mult mai mare și e plin de truckuri.

    Evident că o să existe suficient de mulți oameni cu penis mic ce să și-o cumpere în Europa și apoi să se plângă de lipsa locurilor de parcare.

      (Citează)

  10. E naiv sa spui ca nu e practica. Ca si cum cocalarii/interlopii/influencerii sau pur si simplu cei care au destul de multi bani pt cheltuit pe prostii tin cont de acest criteriu. O sa se vanda intr-o veselie.

      (Citează)

  11. Singura chestie interesanta la masina asta e posibilitatea de a renunta la vopsire, stantare si ambutisare in BIW.

    In rest e o prostie, mi se parea interesanta cand venea cu peste 700km range, inainte sa treaca prin Elon Filter.

      (Citează)

  12. Cred că în Europa nu va ajunge pentru că muchiile alea și dimensiunile nu o să treacă de reglementările de siguranță pentru pietoni și alți participanți la trafic. Și bordul ala cu muchie ascuțită pare cam periculos pentru pasageri. Eu chiar aș vrea să văd videourile de la testele NTHSA sau Euro NCAP.

      (Citează)

  13. Super misto jucaria, mie imi place cu mici exceptii. Sper sa adune cat mai repede informatii pe partea de invertor si sa il adaoge pe toata gama tesla.

    Sper sa mai dea un shut in cur industriei automotive sa se miste mai cu talent si vom vedea in timp/in viata reala cum o sa se recomande toate sistemele astea electrice de directie, suspensie, caroserie, baterii suplimentare etc.

    Nu e o masina de volum, nu trebuie sa se vanda in numar mare. Oricum nu au capacitati mari de productie.

      (Citează)

  14. Stil “brutalist” socialist. Imi aminteste de huidoseniile comuniste de monumente si cladiri facute prin 70, majoritatea abandonate.

      (Citează)

  15. E un moft de-a lui ELon Musk.. sincer mi se pare complet inutila dar probabil lumea va cumpara..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus