►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
M-a speriat un prieten care lucrează la o mare corporație că salariul i-a scăzut cu câteva sute de lei pentru că marea corporație nu a vrut să suporte impactul eliminării scutirii de impozit în IT. Mă gândeam că va face asta sau că măcar va da ceva în plus pentru calea de mijloc.
Acum trebuie să se descurce cu 15.000 de lei pe lună în loc de 16.000 de lei pe lună sau cât o avea acolo.
Am mai auzit și alte asemenea vești din piață. Un mare operator telecom nu a decis încă ce va face în această privință. Angajații în cauză nu știu ce salariu vor lua luna aceasta. Am auzit și de firme care au decis că vor suporta 100% creșterea impozitelor, crescând și ei brutul angajaților pentru ca salariu în mână să rămână la fel.
Update: calculatorul de salariu de aici prezintă cazurile înainte și după modificarea legii. Daca va jucați cu simulări la întâmplare, nu uitați că taxele suplimentare se aplica sumelor de peste 10.000 lei din salariul brut.
La voi cum stă situația? Am făcut și un poll, dar aș prefera să spuneți în comentarii ce s-a întâmplat cu salariul vostru. Ca să ne cunoaștem mai bine, am pus în sondaj și varianta “nu sunt afectat de eliminarea scutirii de impozit”, că sunt curios câți lucrați în IT de aici:
Am mai pus și un sondaj privind salariul. Acolo chiar poate răspunde toată lumea. Vă reamintesc că este complet anonim, nici măcar eu nu știu cine votează și cum.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
61 comentarii
21/12/2023 la 6:39 AM
Eu sunt totusi curios cine-s mincinosii care au votat peste 22k venitul lunar, este foarte putin probabil sa fie in acelasi numar cu cei din treapta 7~10k.
Gaelex(Citează)
21/12/2023 la 7:20 AM
cum marcheaza el publicitatea, asa votam si noi.
ionut(Citează)
21/12/2023 la 8:24 AM
De ce ar fi mincinoși?
Andrei I(Citează)
21/12/2023 la 9:09 AM
Unii electricieni de pe aici https://www.ainostri.ro/?pagina=10&of=57704&domeniu=1&f=12
Marinel(Citează)
21/12/2023 la 9:30 AM
Din ce am vazut pana acum in comentarii, o parte dintre cititorii fideli ai lui Radu sunt persoane care lucreaza in afara tarii. Astfel pentru cineva care lucreaza in Olanda de exemplu, un astfel de venit nu ar fi deloc deplasat.
Andrei G(Citează)
21/12/2023 la 6:30 PM
Nu mai fii sarak.
Catalinx(Citează)
21/12/2023 la 6:41 AM
Cum adică te-a speriat? Pare că faci mișto. Până la urmă i-a scăzut nivelul salarial fără să aibă vrei certitudine că se întâmplă ceva bun cu banii ăia.
Cipper(Citează)
21/12/2023 la 6:47 AM
Tot în IT, mult mai puternic au fost loviți cei cu PFA. Prima dată a scăzut plafonul maxim pentru norma, apoi au mai băgat niște praguri pentru CASS și în final au scos norma de tot.
Plus ca la PFA s-a plătit tot timpul impozit 10%, nu a fost scutire.
Puie PNL și PSD!
Dan.S(Citează)
21/12/2023 la 1:04 PM
da, de la anu vor sa baga sistem real la PFA, deci o sa treaca tot IT pe microintreprinderi
Adrian(Citează)
21/12/2023 la 6:12 PM
Microintreprinderi… https://www.presshub.ro/microintreprinderile-vor-disparea-dupa-modificarile-fiscale-adoptate-de-guvern-301185/?fbclid=IwAR1oKjiK4h6X-9_aFJZsj8X9b5u9rwOoAS4dxX5XXqAI0QtrsmWDWEIYyYA
DVA(Citează)
23/12/2023 la 10:28 AM
Nu inteleg, sistem real la PFA exista dintotdeauna, se poate alege intre sistem real sau norme de venit.
Gaelex(Citează)
21/12/2023 la 6:50 AM
Modificarile s-au aplicat din noiembrie, deci stiu toti deja.
Singura necunoscuta poate fi pilonul 2, acolo au dat-o de gard rau guvernantii. Trebuie sa faci cerere de opt-in, si cererea e valabila din luna urmatoare depunerii. Deci cei care au reusit sa se dezmeticeasca atunci in ultimele zile de octombrie sa faca cererea poate au prins luna noiembrie, ceilalti au toti o gaura de cel putin o luna in contributii.
Sorin(Citează)
21/12/2023 la 6:55 AM
Compania la care lucrez eu are politica de a nu reactiona imediat la astfel de schimbari. Asteapta sa vada ce sa intampla “in piata” si isi face un plan pe termen lung 🤷♂️
@Gaelex, cei care au peste 10 ani de experienta in IT (retele, programare) si nu sunt lenesi pot castiga lejer 22000 de lei pe luna.
Vlad(Citează)
21/12/2023 la 8:38 AM
Radu, ma indoiesc ca cititorii acestui blog castiga sub 4000. Cei care au astfel de salarii au alte preocupari, cum ar fi sa se tarasca de la o luna la alta cu banii. Acest blog se adreseaza unei bule, din care si eu, si tu faci parte.
Deea(Citează)
21/12/2023 la 8:55 AM
Mai exista si varianta in care lucrezi in it, dar firma platea deja impozit.
Daniel(Citează)
21/12/2023 la 9:00 AM
nu platea firma, plateai tu. e dragut ca toata lumea crede ca firma plateste impozite. nu, ea plateste un 1.5% sau un cacat de asta, toate taxelele le plateste angajatul, chiar daca se retin inainte sa iti dea banii in mana. Ia sa iti dea compania 20 000 de lei in cont si apoi sa ceara statul 8000 din ei, parca ai alte pretentii de la el, nu?
add(Citează)
21/12/2023 la 10:37 AM
La modul ca putea sa aleaga sa nu plateasca pentru ca se incadra la scutire :)
Daniel(Citează)
21/12/2023 la 10:04 AM
add, la modul general ai dreptate, dar in cazul asta e discutabil. Ca sa ai scutirea respectiva trebuia in primul rand sa respecte firma conditiile. Productie si vanzare de soft, 10k euro/angajat etc.
Tu ca persoana fizica nu beneficiezi de scutire de impozit, nu o duci cu tine automat la urmatorul angajator. Tu vii doar cu diploma (desi la aia s-au relaxat conditiile atat de tare ca mai aveai un pic si luai scutire cu 8 clase) si e treaba angajatorului sa te incadreze la scutire.
Sorin(Citează)
21/12/2023 la 8:58 AM
Asa-i cand nu ai predictibilitate fiscala. Cum sa iei astfel de masuri din noiembrie? Toate bugetele sunt facute si se trage de kpi-uri pentru sfarsitul de an. Unde sa mai incapa o marire de masa salariala?
Cine a facut-o ori sta pe un maldar de cash, ori a sacrificat niste rezultate.
Cand stii cu macar 6 luni inainte (cum de altfel zice si legea) iti poti face un plan, poti include in buget.
Legislatorii care au avut maxim un butic sau chiosc de covrigi nu stiu ei d-astea cu planuri, bugete, provizioane…
add(Citează)
21/12/2023 la 10:17 PM
Da, absolut horror organizarea, ca de obicei.
Matilda(Citează)
22/12/2023 la 9:57 AM
Sa vedeti cu e-factura ce va fi, zeci sau sute de mii de facturi de incarcat zilnic in SPV incepand din ianuarie… Ce se intampla cu cardul de sanatate prin farmacii si la medicii de familie cred ca va fi parfum.
alunelu(Citează)
21/12/2023 la 9:28 AM
Si mie mi a scazut salariul, firma nu a acoperit diferenta. Nici nu pot avea pretentia asta de la angajator cand ststul iti da o mue pe nepusa masa, angajatorul sa sara cu pusculita. Am habar ce inseamna o firma, bugete, si toata complexitatea din spate, si nu poti sa reactionezi asa.
Ca scutirea asta nu mai era necesara, sunt de acord, dar trebuia facuta cu cap. Sa fi venit sa zica, cu 1-2 ani inainte, asa companiile puteau sa planifice si sa suporte pe termen lung diferenta.
Radu(Citează)
21/12/2023 la 10:21 PM
Exact, absolut de acord. Cel mai enervant e ca nici nu poți sa te oftici pe angajatorii care nu acoperă ei direct diferența asa din scurt. Ar putea acoperi aceasta suma în planul de anul viitor însă.
Matilda(Citează)
21/12/2023 la 9:37 AM
Apropo de poll, impozitul nu e 16%, e 10% din ce depaseste 10000 de lei. Legat de angajatorul meu, a decis sa suporte aceasta maradona facuta de babuinii care ne conduc (Ciolacu and co.), dar masura se aplica din Ianuarie.
zetanu(Citează)
21/12/2023 la 9:48 AM
Ba nu e 10% nici din ce depășește 10k lei, ci este 10% din suma peste minus contribuțiile sociale.
Ciuby(Citează)
21/12/2023 la 10:41 AM
Evident ca e 10% din suma care depaseste 10000 din care ai scazut contributiile. Nu e evident ca impozitul se ia din salariul IMPOZABIL? adica cel ramas dupa ce platesti CAS si CASS? Nu am simtit nevoia sa fac si precizarea asta, avand in vedere ca asa se lua impozitul si inainte, suma impozitata fiind salariul impozabil, adica BRUT – Contributiile de 35%.
zetanu(Citează)
21/12/2023 la 10:21 AM
Este exact cum spune Radu in articol. Daca aveai un salariu net de 16.000 lei, acum o sa primesti putin sub 15.000 lei.
Andrei G(Citează)
21/12/2023 la 10:44 AM
@zetanu, ar fi trebuit să faci un sondaj printre prieteni/colegi și să vezi câți înțeleg(eau) cum și la ce se aplică impozitul pe venit. Eu am fost surprins :))
Ciuby(Citează)
21/12/2023 la 10:46 AM
Da, si eu am observat treaba asta si am fost destul de surprins. Sincer, credeam ca e evident pentru toata lumea, la urma urmei ai pe fluturas explicat foarte clar luna de luna :).
zetanu(Citează)
21/12/2023 la 4:37 PM
Mai sunt companii in care se ofera fluturasul de salariu?
Andrei G(Citează)
21/12/2023 la 8:37 PM
Cred că fluturașul e obligatoriu să fie oferit, fie el și în format electronic.
dumy(Citează)
21/12/2023 la 10:23 PM
Da, e obligatoriu sa primești.
Matilda(Citează)
22/12/2023 la 1:16 AM
Da, legea te obligă să trimiți/primești fluturaș de salariu. Eu așa am transformat 3 salarii compensatorii în 6, la un fost loc de muncă unde nu primisem timp de doi ani decât o dată, când am cerut specific în scris.
M.(Citează)
22/12/2023 la 9:43 AM
@dumy, @Matilda, @M., puteti sa-mi spuneti si mie ce lege reglementeaza obligativitatea emiterii fluturasului de salariu in fiecare luna?
Din articolele gasite pe Sfantul Google reiese ca fluturasul este un document optional, pe care angajatorul poate sa il elibereze sau nu.
Andrei G(Citează)
24/12/2023 la 7:45 PM
după o simplă investigație consider că Andrei are dreptate, se pare că fluturașul nu este reglementat prin lege și nici în codul muncii, singura referire la noțiunea de fluturaș ar putea fi asta:
Cod Fiscal Art.81
(2) Plătitorul de venituri este obligat să elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care să cuprindă cel puţin informaţii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat şi reţinut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezintă un formular tipizat.
Dar cred că este mai degrabă vorba de adeverință de salariu, căci articolul se referă la venitul realizat în cursul anului și nu la cel al lunii curente/anterioare.
dumy(Citează)
21/12/2023 la 9:59 AM
Sunt scutit de impozit la un salariu sub 10k brut deci nu voi fi afectat.
Întotdeauna am spus despre aceasta facilitate că statul a dat și tot statul o sa o ia înapoi.
Astfel, nu as vedea firma obligata sa suporte diferența doar în măsura în care vrea sa se protejeze de fluctuațiile de personal (oameni care vor pleca pe un salariu mai mare pt a compensa diferența).
Înalta ordine de idei, as avea șansa să lucrez pe PFA și încă cochetez cu aceasta idee în ciuda noilor măsuri. O sa vad ce aduce începutul noului an :)
Horse(Citează)
21/12/2023 la 10:08 AM
Dacă acum 1-2 ani asta era ceva foarte normal și fezabil, piața IT s-a cam schimbat și nu mai e chiar așa simplu să spui că „accept altă ofertă, pac-pac”. Ba, mai mult, din informațiile pe care le am majoritatea firmelor măricele de pe piață nu prea au compensat, deci unde să pleci? :))
Ciuby(Citează)
21/12/2023 la 10:22 AM
La PFA depinde pe ce sume. Au urcat plafonul de CASS la 60 de salarii minime, si intuiesc ca va fi mai rau in anii urmatori, probabil il vor creste si pe cel de CAS.
La un brut sub 10.000/luna vei plati la anul CASS-ul exact ca un salariat, CAS plafonat la 6600 (x25%) si in plus vei plati impozitul de care esti scutit acum.
Daca brutul ramane in zona de acum sub 10k/luna nu castigi mare lucru trecand la PFA, si te alegi cu batai de cap suplimentare.
Sorin(Citează)
21/12/2023 la 11:13 AM
@sorin estimare de încasare pe PFA este până în plafonul de 60k eur anual, care, după plata tuturor taxelor, este aproape de 3x cat am netul acum.
Ai dreptate – nu rentează sa treci la sume gen 10k lei la PFA. Și da, o sa fie mai rău, doar din perspectiva salariului minim care o să crească cu siguranță.
Horse(Citează)
21/12/2023 la 12:29 PM
@Horse in cazul asta felicitari si baga mare! Taxele ies undeva la 20-25%, deci clar e mai avantajos decat salariat.
Sorin(Citează)
21/12/2023 la 10:40 AM
Dar afiseaza si cati votanti sunt.
Daniel(Citează)
21/12/2023 la 10:44 AM
Depinde ce rol ai in IT, daca faci asa o sortare dupa devops si cloud pe linkedin, gasesti foarte multe oferte, unele pentru seniori care trec binisor de 20000. Cat despre faptul ca au compensat sau nu, nu vad ce importanta are, daca pleci acolo negociezi sa iesi mai bine, deci nu conteaza daca ei compenseaza sau nu impozitul, ti-l acoperi tu din ce negociezi.
zetanu(Citează)
21/12/2023 la 11:02 AM
Ideea e în felul următor:
– pentru ca o companie să acopere cei 6-7-10% sau cât naiba e impactul final calculat ar fi trebuit automat să modifice și benzile salariale, că se face o modificare semnificativă în sus peste tot, nu prea merge să le lași la valorile vechi
– atâta timp cât compania X nu a modificat benzile salariale respective, tu poți să vrei să negociezi ca să ieși mai bine ca la locul de muncă vechi, dar nu nu îți garantează nimeni că o să și poți să-ți acoperi impozitul
– legat de punctul anterior, mai degrabă aș fi tentat să spun că n-o să prea poți să-ți acoperi impozitul prin schimbarea firmei pe același nivel de senioritate; firmele și-au dat seama că au cam greșit când au aruncat în toate direcțiile cu bani și sunt ceva mai atente
Evident, există situații particulare, poate chiar cele de care ai menționat cu pozițiile pentru seniori cu adevărat buni, dar alea sunt excepții. „Media” n-o mai duce la fel de bine ca acum 1-2 ani…
Ciuby(Citează)
21/12/2023 la 11:01 AM
Brut sau net?
Octav(Citează)
21/12/2023 la 11:07 AM
Lucrez in RO.
La angajare pe postul actual, acum 2+ ani am cerut suma X, ei mi-au dat X+10% spunand clar ca vor beneficia suplimentar de o facilitate a statului care ma scotea de la impozit, si voi putea beneficia de facilitatea aceea cata vreme era activa de la guvern.
Acum dupa manevra Ciolacului, eu am primit un +5% crestere la intreg salariul ceea ce reduce din pierdere, mi s-a aplicat cu luna noiembrie 2023. Fara marirea asta as fi fost pe minus vreo 6.5% dupa unele calcule grosiere ale colegilor. Inca n-am primit fluturasul de salariu sa validez exact iar pentru o diferenta asa mica nu mi-am batut capul pe presupuneri, vreau sa vad cifrele finale per ansamblu.
O faza de “geniu” a PSDNLului a fost ca au pus impozit suplimentar TUTUROR salariatilor din RO, pentru tichetele de masa – doar ca de chestia asta nu se vorbeste. Au ciupit cativa lei de la fiecare din noi, pe care-i vor sifona spre oamenii lor si nu vad sa fi iesit careva in strada.
Contextul e destul de complex in firma, managementul a comunicat super bine:
– firma la care lucrez are activitatea principala productia industriala, divizia de IT globala e vreo 500-1000 persoane, in RO suntem ~200;
– prin vara au fost anuntate reduceri de posturi in companie – vreo 3000 pers la nivel global; in EU cu vreo 10% in urmatorul an, in US au taiat in carne vie in primele zile dupa anunt, ca deh, free for all acolo.
– marirea asta NU a fost acordata tuturor angajatilor din IT din RO, spunand ca o acorda pe baza de performanta din an si in plus schimbarea i-a luat prin surprindere si nu aveau bani alocati in buget pentru asta. In plus i-a lovit si impozitul suplimentar in RO, ce va fi suportat direct de firma – impozit pe cifra de afaceri anual, e de +10M EUR. Suma ce evident nu a fost bugetata si nimeni nu o tine “la saltea” pentru zile negre.
Uitandu-ma din perspectiva firmei, eu nu vad de ce as mentine in RO in continuare productie cu costuri asa mari ce apar din neant. Dar eu zic ca lejer urmatorii 2-3 ani unde lucrez eu nu vor fi restructurari deorece planuri de mutare nu se creioneaza asa peste noapte si in plus sunt in miscare activitati de relocare din productia din EU catre RO. Ma gandesc ca ar putea treptat sa inceapa din mutare catre Turcia/Tunisia unde firma are fabrici iar in Tunisia are avantaje ca are reducere fiscala mare si interconectare mai buna cu Vestul EU. La final tot Romania va pierde.
PS: Venitul meu lunar este de de – este cam vag (Net / Brut). Corect ar fi brut (ca tot bani rezultati din munca fiecaruia sunt) dar am votat cu net-ul ca asa mi se parea ca se vrea.
Ariel(Citează)
21/12/2023 la 11:40 AM
Nu e clar ce se vrea in sondaj netul sau brutul. Eu am bagat ceva, dar e o sansa de 50% ca am bagat altceva decat se astepta autorul.
Probabil ca si restul publicului e la fel, asa ca rezulatul sondajului va fi clar ca curca pe valuri.
mac gregor(Citează)
21/12/2023 la 12:06 PM
Mi se pare destul de dubious sa-ti dezvalui salariul pe un site care:
1. se foloseste de datele utilizatorilor in scopuri de market.
2. nu marcheaza mai niciodata articolele publicitare
andrei(Citează)
23/12/2023 la 3:45 PM
Poti sa ne dai exemple de articole publicitare nemarcate? Ar trebui sa fie usor, daca aproape toate sunt asa.
Andrei I(Citează)
21/12/2023 la 1:25 PM
@Radu, ma asteptam la ceva mai multa “carnita” pe cum sta treaba pe tematica asta, intrucat comentariile oamenilor si parerile par a veni din lumi diferite.
Poate era bine de lamurit ce e acela venit brut, ce e acela venit net, ce taxe se platesc, ce plateste angajatorul, ce plateste angajatul, diferente intre salariu (CIM), PFA, drepturi de autor, SRL, etc.
Cand ai intrebat de venitul lunar, te referi implicit la venitul net? Sau brut? Daca au raspuns si oameni cu PFA si oameni cu CIM? Ce sens mai are sondajul?
vladutz(Citează)
21/12/2023 la 4:43 PM
Eu nu am fost afectat deși lucrez în IT. la banca în care domeniul „nwradu.ro” este blocat :)
dumy(Citează)
21/12/2023 la 6:31 PM
La mine, cu PFA, situatia e urmatoarea: pana anul trecut plateam toate taxele 18000 lei/an (1500/luna), pe anul asta voi plati 33600 (2800/luna) iar anul viitor aproape 70000/an (asta inseamna 5800/luna). Mi se pare enorm si nejustificat. Cu siguranta PFA nu mai e rentabil pentru multi.
Alin(Citează)
21/12/2023 la 8:41 PM
Aș zice că e firesc să plătești mai mulți bani ca PJ (fie el și PFA) decât ca simplu angajat. Cel puțin așa stă treaba în orice țară vestică cu care noi mereu ne comparăm.
dumy(Citează)
21/12/2023 la 9:26 PM
Da, doar că nu. PFA nu e persoana juridică.
Alin(Citează)
22/12/2023 la 10:03 AM
Daca ne gandim la corectitudine, ar trebui ca taxele pe PFA sa fie similare cu cele pe care le plateste un angajat.
Singura diferenta ar trebui sa fie ca, lucrand pe PFA, sa ai libertatea si flexibilitatea de a presta anumite activitati fara obligativitatea de a lucra intr-o firma.
Andrei G(Citează)
22/12/2023 la 10:46 AM
@Alin, PFA la normă de venit, nu? În IT cumva?
Ciuby(Citează)
21/12/2023 la 11:44 PM
O astfel de intrebare face referire in mod implicit as spune la venitul net. In majoritatea cazurilor romanul habar nu are care e brutul si il doare la 50m in spatele cozii de el. Netul e tot ce trebuie sa stie si il intereseaza pe el personal. Restul e treaba angajatorului. Exceptie doar in cazul unor forme alternative de plata (srl, pfa). Punct.
Nu are nicio legatura cu perspectiva din vest unde singura cifra negociata/cunoscuta/semnata in contracte/declarata la banci/etc este brutul.
Sunt si angajator IMM de 25 ani si-mi dau singur si salariu, deci cunosc perspectiva de ambele parti ale contractului de munca.
Tom(Citează)
22/12/2023 la 12:57 PM
In contractul individual de munca ce suma se trece acolo pentru cele 40 de ore saptamanale lucrate?
Exista companie in Romania ce trece acolo valoarea netului si nu a brutului?
Netul se negociaza, dar brutul aferent se calculeaza si se trece in hartii, de aceea apare intrebarea de angajatorii compenseaza micsorarea netului, pentru acelasi brut ramas in acte.
cineva(Citează)
22/12/2023 la 8:07 AM
Ca “simplu” angajat ai concediu de odihna, concediu medical, sarbatori legale, diverse beneficii de la angajator. Ca PFA nu ai nimic din toate astea. Pana acum era un trade-off, compensat printr-o fiscalitate mai redusa. Acum platesti taxe la nivel de angajat si nu ai niciun beneficiu.
Sol(Citează)
22/12/2023 la 10:23 AM
@Sol, daca lucrezi pe PFA, te impiedica cineva sa iti iei zile de concediu de odihna sau sa stai acasa in zilele de sarbatori legale? Totul are legatura cu banii pe care ii produci.
Sa presupunem ca tu produci pentru patron X lei in fiecare luna. Din acesti X lei el isi opreste o parte (reprezentand cheltuieli administrative + profitul firmei) si raman Y lei pe care ii aloca pentru salariul tau.
Ei… aici apare partea care te-a incurcat pe tine. Angajatorul nu iti da luna acei Y lei, ci va face un calcul:
– anul are 12 luni – deci 12 salarii
– angajatul are 21 zile de CO – deci o luna nu va muncii
– mai sunt cateva libere legale – deci inca jumatate de luna nu va muncii
– rezulta 10,5 luni de munca
Asadar el va lua acei Y lei, ii va inmulti cu 10,5 luni cat lucreaza efectiv angajatul si suma totala o va imparti la 12 salarii lunare.
De aici ies banii de concediu. Si daca ai PFA, poti sa faci exact la fel, adica in lunile in care lucrezi sa pui deoparte aproximativ 12,5% din venituri pentru zilele de concediu si sarbatori legale.
Andrei G(Citează)
22/12/2023 la 10:32 AM
Iar legat de concediu medical, presupun ca nu stiai ca patronul (angajatorul) mai plateste pentru fiecare salariat (angajat) inca o taxa numita CAM (Contributie Asiguratorie de Munca) in valoare de 2,25% din brut, care se duce catre fondul de concedii medicale.
In cazul PFA, poti opta pentru o asigurare facultativa pentru concedii medicale mult mai ieftin, adica platesti doar 1%.
Andrei G(Citează)
22/12/2023 la 5:03 PM
Nimic mai adevarat. Educatia financiara la romani tinde vertiginos la zero.
Cu toate astea, atunci cand apar discutii in presa (scrisa, tv, radio etc) si se vehiculeaza sume, este mereu vorba de BRUT. Chiar si reclamele de joburi pe la varii magazine pun suma bruta.
Si atunci, eu ce sa mai inteleg? Cand e unul si cand e celalalt?
vladutz(Citează)