un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Brazilia: lecție de pilotaj de la Alonso

6 Nov 2023  ·

AUTO  ·

6 comentarii

Alonso a terminat cursa pe locul 3, dar i-a ținut piept lui Perez minim 10 tururi, deși mexicanul avea DRS și un monopost evident mai performant decât cel Aston Martin. Și totuși, Alonso a controlat excelent totul și a terminat la doar 53 de miimi în fața lui Perez.

Probabil că este unul dintre cele mai plăcute podiumuri câștigate de spaniol. Pentru mine, a fost eroul cursei și i-a făcut farmecul. Nu de alta, dar în rest cursa a fost mai… bizară, cu tot cu un Sprint spectaculos.

În calificări

Sesiunea de calificări a fost oprită de tot cu vreo 4 minute înainte de expirarea celor 10 din Q3 pentru că a plouat puternic. Asta a creat câteva surprize în clasamentul final, unii piloți neavând multe ocazii pentru a face tururi rapide.

Chiar și așa, Aston Martin-urile s-au clasat pe locurile 3 și 4, înaintea celor două Mercedes-uri, care parcă nu și-au găsit tuningul potrivit pentru acest circuit. Leclerc urma să plece de pe locul 2, Norris de pe 6, Sainz de pe 7 și Perez de pe 8. Părea că va fi o cursă de recuperare pentru mai mulți piloți.

În Sprint

Brazilienii au avut parte și de Sprint, care a fost foarte spectaculos. Am văzut depășiri cât în trei curse de Formula 1. Norris a plecat primul, dar a pierdut aproape imediat locul în favoarea lui Verstappen. A urmat o cursă de 24 de tururi care este imposibil de povestit, uitați-vă la rezumatul oficial pentru asta, dar impresia mea per total a fost că cele două Mercedes-uri nu sunt în formă pe acest circuit, terminând pe 4 și 7 după ce inițial au fost mai sus.

De exemplu, Yuki Tsunoda l-a depășit pe Hamilton, japonezul terminând pe locul 6. Perez a luat puncte prețioase față de Hamilton. Sainz s-a clasat sub Leclerc, ceea ce contează în clasamentul general.

În cursă

În turul de formare, Charles Leclerc, al doilea pe grila de start, a avut o problemă cu sistemul hidraulic al mașinii și, fără frâne, s-a dus în parapet și a abandonat dinainte de începerea cursei. Bummer pentru Ferrari!

1️⃣Verstappen a plecat primul, a condus toată cursa și a câștigat. Cred că se plictisește acolo în față, fără un challenge real. A fost a 17-a victorie a sezonului.

I-a dat un pic de furcă 2️⃣Lando Norris. Britanicul a plecat de pe locul 6, dar a ajuns rapid pe locul 2 și pentru câteva tururi părea mai rapid și decât Verstappen, pe care a încercat să-l depășească o dată, ceea ce nu cred că am mai văzut de ceva vreme în acest sezon. Verstappen poate că uitase frâna de mână trasă, că două tururi mai târziu se distanțase la vreo 3 secunde în față și apoi s-a plictisit în fruntea cursei, dar Norris a terminat totuși pe locul 2 și pare deja un obișnuit al podiumurilor.

Cursa cea mai plăcută a fost a lui 3️⃣Alonso. Spaniolul a plecat de pe locul 4, din spatele lui Stroll. A ajuns pe 3 și acolo a rămas. Din urmă a venit tare 4️⃣Perez, plecat de pe locul 9 și care a făcut o cursă bună de recuperare. Mexicanul a stat minim 10 tururi în spatele lui Alonso, pe final, cu DRS activ, dar nu a reușit să-l depășească. Se apropia la 0,3 secunde, apoi Alonso se distanța din nou. La un moment dat se distanțase pe la 0,988 secunde și părea că este mai rapid decât Perez cu DRS, nu doar că-i ține piept.

Perez a fost vulpoi, cu două tururi înainte de final a declanșat atacul, a intrat puternic pe interior și Alonso n-a avut ce să-i facă. Nici Alonso, însă, nu este vreun pilot fără experiență, ci chiar invers. Nu s-a demoralizat, a rămas strâns în spatele lui, a beneficiat el de DRS și, în ultimul tur, și-a recâștigat poziția a treia!

Perez mai avea o șansă să-l depășească pe zona de mare viteză de la final și a încercat asta, fiind printre foarte rarele ocazii când vedem un photo finish. Cei doi au terminat la 0,053 secunde distanță și a fost nevoie de afișajul oficial pentru a afla cine dintre ei va fi pe podium. A fost Alonso, care a făcut de fapt o cursă fără greșeală, fără nici o abatere de la trasa ideală și de la pilotaj de nivel înalt în fiecare tur, că altfel nu i-ar fi putut face față lui Perez.

5️⃣Stroll a terminat pe 5, aducând astfel puncte bune echipei Aston Martin, iar Sainz pe locul 6 cu singurul Ferrari rămas în cursă.

Mercedes a avut o cursă proastă, v-am spus că se prefigura asta. Hamilton a terminat pe locul 8, depășit și de Gasly, într-o cursă în care părea că are mai puțini cai putere decât de obicei. Russell a fost chemat la boxe pentru a retrage monopostul, dar nu se prefigura oricum vreun rezultat bun nici pentru acesta.

Startul a consemnat și un accident care a dus la oprirea cursei pentru 30 de minute. Albon a fost acroșat de un monopost Haas și împins în alt Haas, iar accidentul respectiv a mai făcut și alte victime, dar măcar ceilalți au putut schimba componentele distruse până la repornirea cursei.

Ricciardo a terminat cursa pe 13 și nu a luat nici un punct în acest weekend. Prin comparație, coechipierul său Tsunoda a terminat în puncte cursa și sprintul. Lucrurile nu arată prea bine pentru australian.

Clasamente

Perez are 32 de puncte în fața lui Hamilton și nu cred că mai poate pierde locul 2 la general. Ar trebui să abandoneze în ambele curse rămase, iar Hamilton să obțină locul 2 și locul 3 în ele pentru a-l depăși. Not gonna happen.

Nu cred nici că Hamilton mai poarte pierde locul 3. Sunt 28 de puncte față de Alonso, matematic posibil, dar realist nu prea. Mai degrabă Alonso este amenințat de Norris și de Sainz, cei trei fiind despărțiți de doar 6 puncte. Aici se poate întâmpla orice. Banii mei sunt pe Norris pentru locul 4 general, dar oricum, Alonso vs Norris vs Sainz este lupta cea mai interesantă pentru următoarele două curse.

Sainz a pus 22 de puncte între el și Leclerc și cel mai probabil va termina sezonul învingător în competiția “internă” din echipa Ferrari. Sunt curios ce înseamnă asta pentru anul următor, dacă va fi pilotul nr 1 al echipei și cum se vor schimba relațiile cu Leclerc.

La constructori, Ferrari este la 20 de puncte de Mercedes și aceasta va fi a doua luptă interesantă pentru finalul de sezon. Restul clasamentului pare deja stabilit, cu excepția luptei pentru locul 7 dintre Williams și Alphatauri.

 

Următoarea cursă: mai sunt 2 curse în acest sezon. Urmează cea din Las Vegas, pe 19 noiembrie la 8 dimineața, când se inaugurează acest circuit stradal nou și se anunță un show de câteva zile.


Această serie este susținută de Bitdefender.

La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.

Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari

asus s5507

    6 comentarii

  1. Ricciardo a terminat asa jos pentru ca, impreuna cu Piastri, la restart au plecat cu +1 lap fata de pluton, datorita incidentelor din primul viraj si regulamentului de red flag. Citisem pe Reddit ca pace wise Ricciardo a avut o cursa mai buna decat Yuki.

      (Citează)

  2. Din punctul meu de vedere a fost cea mai interesanta cursă a sezonului. Daca Leclerc nu abandona cred ca era si mai interesanta, cel putin cateva tururi.

      (Citează)

  3. Tu chiar te uiti la curse ? Ca daca.te uitai intelegeai mai multe lucruri. De genul ca masina lui riciardo a fost lovita si a inceput cu un tur in spate… p.s. iti recomand sa te uiti pe youtube la.rezumat, interviurile dupa cursa si la comunicatiile radio din timpul ei.

      (Citează)

  4. Una e sa fii pilot bun si alta sa-i incurci pe altii ca ai caracter de căcat.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus