►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Am folosit noul iPhone 15 Pro Max pentru vreo zece zile. Mi s-a părut un telefon foarte bun din aproape toate punctele de vedere și aduce două îmbunătățiri semnificative (portul USB-C și camera foto). Mai mult, de când cu trecerea la USB-C, mi se pare că este mai ușor ca niciodată pentru utilizatori să treacă de la Android la iPhone.
Preț: începând cu 7.200 de lei la iStyle. Cei de la iStyle mi-au trimis telefonul la test și le mulțumesc pentru asta.
Cred ca toată lumea știe ce este un iPhone, așa că o să mă refer în acest review doar la elementele noi pentru 15 Pro Max. Probabil că voi face un articol diferit despre experiența mea ca utilizator de Android și care a folosit 10 zile un iPhone ca unic telefon, că mi-am mutat în el inclusiv aplicațiile bancare și cheia de la mașină. Sunt multe de zis acolo, bune și rele, dar cu altă ocazie.
În primul rând, Apple insistă pe carcasa de titan în comunicarea noilor iPhone 15 Pro, dar mi s-a părut mereu că nu explică bine ce aduce special acest material. Situația este următoarea: titanul este un metal mai rezistent decât aluminiul sau oțelul, dar personal nu cred că asta contează la un telefon. Când este ultima oară când vi s-a rupt pur și simplu metalul de pe lateralele telefonului? Când ați avut o gaură în el?
Nu, adevărul este că, dacă veți scăpa acest iPhone 15 Pro Max pe jos, sunt șanse la fel de mari să-i spargeți sticla de pe ecran sau partea din spate a telefonului. Rama metalică nu ar avea de suferit, indiferent că vorbim de titan sau aluminiu.
Contează, de fapt, o altă proprietate a titanului: este un material ușor în comparație cu alte metale. iPhone 15 Pro Max este cu 10% mai ușor decât generația anterioară. Telefonul, deși de mari dimensiuni, pare ușor în mână. Prin comparație, S23 Ultra al meu pare o cărămidă.
Treaba asta este importantă de fapt în orice moment al utilizării noului iPhone 15, indiferent că îl ții în mână sau în buzunar. Un telefon ușor este întotdeauna de dorit.
(Ca o paranteză, titanul are alte proprietăți importante: rezistă bine la oxidare, aliajele speciale sunt foarte rezistente, rezistă la stres termic, nu se crapă și nu se degradează în timp la fel ca alte metale. Asta îl face însă util pentru tot felul de aplicații speciale din aeronautică, piese pentru angrenaje critice, chiar și dispozitive medicale, fiind și bio-inert. Dar aceste lucruri nu au legătură cu telefoanele mobile.)
Mai zic două vorbe despre carcasa telefonului. Este un pic mai rotunjită pe muchii, telefonul mi s-a părut plăcut de ținut în mână fără husă, pe când generația anterioară era mai “tăioasă”. Dacă-i puneți husă, oricum nu contează. Repet și ce am zis la lansare: culorile nu mi se par remarcabile, eu unul aș lua orice culoare aș găsi în stoc.
Trecerea la portul USB-C este un avantaj mare al acestui model. Mă bucur că UE i-a forțat pe cei de la Apple să facă tranziția aceasta, iar iPhone 15 a devenit mult mai ușor de utilizat de oricine. Eu l-am încărcat pe al meu cu încărcătorul de la Samsung. Având USB-C, am putut conectat la el stick-uri USB și SSD-uri externe.
Nu doar că poți încărca iPhone-ul acum de la orice cablu, că practic mereu este un USB-C prin preajmă, dar îl poți folosi și ca baterie externă pentru a încărca alte dispozitive. Scenariul uzual este să încarci căști wireless cu un mic cablu USB-C la USB-C, cum sunt pe toate drumurile.
Vă zic eu, eliminarea portului Lightning este de fapt un mare win pentru Apple deoarece mulți utilizatori de Android vor putea face mai ușor tranziția către iPhone în viitor. Nu trebuie să înlocuiești încărcătoarele și cablurile din casă, birou, mașină și alte locuri.
Pe iPhone 15 Pro și Max, portul USB este unul rapid de 10 Gbps. Am testat asta cu un SSD foarte rapid conectat pe USB-C și da, vitezele de transfer sunt de ordinul sutelor de MB/s. N-am făcut teste precise, nu mi se par relevante decât pentru foarte puțini utilizatori. Important este că cei care filmează mult cu telefonul și generează mulți giga de clipuri video (într-o excursie sau la vreun eveniment, cum mai fac eu) le pot transfera foarte ușor pe un stick sau SSD extern pentru backup sau pentru editare într-un PC, de exemplu.
Butonul Action de pe lateral este nou și de asemenea foarte util. A înlocuit slider-ul de Silent pentru sunet, dar vine implicit cu aceeași funcție. Îl apeși scurt și îți spune dacă telefonul este pe sunet sau pe vibrație. Îl apeși lung și comută între cele două moduri și o face cu un pattern diferit de vibrație, ca să simți inclusiv dacă apeși în buzunar acest buton, pe nevăzute, în ce mod ai trecut.
Butonul poate fi remapat practic pe orice. Sunt disponibile direct în Settings câteva opțiuni (deschidere cameră foto, voice memo, lanternă etc), dar și un Shortcut setat de tine — iar prin opțiunea Shortcuts din iPhone poți configura cam orice în telefon.
Este un buton mai complex decât orice a avut Android până acum pe acele câteva telefoane cu butoane suplimentare configurabile. Apple a gândit-o bine.
Eu am setat deschiderea camerei foto pe acel buton. Problema butonului este că e plasat foarte sus pe carcasă, prea sus pentru a fi confortabil utilizat, așa că de fapt scoteam telefonul din buzunar cu mâna dreaptă și deschidea camera apăsând pe Action Button cu stânga. Impractic! Poziția aceea atât de sus pe carcasă era în regulă pentru sliderul de sonor, la care umblai mai rar, dar pentru un buton pe care teoretic îți mapezi cea mai utilizată funcție pentru tine, este prea sus.
Ar fi trebuit pus mai jos, sub butoanele de volum. Știu că Apple nu-i va schimba niciodată poziția și pentru mine a fost un minus al telefonului faptul că un buton atât de util este destul de impractic de utilizat, de fapt. C’est la vie.
Intrăm în telefon. Hardware-ul este foarte performant, chipsetul rupe în benchmark-uri, tot mai multe jocuri de consolă sau PC probabil se vor lansa și direct pe iPhone pentru că telefonul poate să le ruleze. Ecranul este, de asemenea, excelent. Sunetul putea fi mai puternic, dar nu-i un reproș.
Interfața iOS are ciudățeniile ei față de Android. Uneori se vede că este un OS mai bine gândit, alteori dezamăgește prin lipsa unor funcții de bază sau a unor alegeri pur și simplu impractice. Știți ce mi-a plăcut? Cât de simplu și de precis poți dicta în limba română în orice casetă de text, cu recunoaștere aproape perfectă a cuvintelor.
O să dau detalii în alt articol, împreună cu quest-ul meu de a găsi o funcție asemănătoare cu Extra Dim de pe Samsung-uri, care face ecranul foarte, foarte slab luminos.
Ce aș vrea să spun este că eu nu am avut nici o problemă cu telefonul. Am rulat iOS 17.0.3. Nu s-a supraîncălzit, nu s-a blocat, nu s-a plâns de nimic, nu a consumat bateria suspect de mult.
Autonomia a fost foarte bună. iPhone 15 Pro Max este un telefon care pe mine mă ține două zile, iar la utilizare light sau cu ceva battery saver activat, ar fi intrat și în ziua 3. Încărcarea este însă lentă, cred că maxim 25W. Nici Samsung nu a excelat niciodată la încărcare rapidă, dar eu încarc totuși S23 Ultra la 45W și asta se cunoaște în special când îl duc de la 20% la 50% în câteva minute, la nevoie. iPhone se încarcă întotdeauna lent și este frustrant dacă ai nevoie de un boost rapid al bateriei în timp scurt.
Camerele foto sunt excelente. iPhone 15 Pro Max este unul dintre cele mai bune telefoane din istorie în domeniul foto și video. Camera principală are 48 megapixeli, dar acum folosește un algoritm complex prin care face binning 2×2 pentru o imagine de 12 megapixeli, dar apoi îi adaugă acesteia detalii de pe întreg senzorul și la final generează o fotografie de 24 megapixeli.
Mi-a plăcut mult asta. Eu trag des cadre din care am nevoie apoi doar de o bucată și este de mare ajutor să pornești de la 24 megapixeli când faci crop.
Apoi, iPhone are un algoritm bun de post-procesare și luminează fețele oamenilor exact cum îmi place mie. Fotografiile de mai jos cu Alice sunt printre cele mai bune pe care i le-am făcut vreodată. În general toți oamenii pe care i-am fotografiat au ieșit excelent expuși și focalizați, cu nuanțe corecte ale pielii.
Și modul Portrait a fost îmbunătățit. Pe această generație, detecția conturului persoanei se face foarte bine, inclusiv pe fire de păr sau alte mici detalii, iar separarea de fundal este foarte bună. Modul Portrait îți permite și să refocalizezi imaginea ulterior, câtă vreme la fotografiere ai apăsat tu cu degetul pe ecran pentru a focaliza pe un anumit obiect, ceea ce activează algoritmul de defocalizare. Și pe Samsung poți aplica ulterior efecte Portrait, dar doar dacă telefonul detectează fețe umane în cadru, nu merge la orice.
Zoom-ul optic 5x mi s-a părut foarte bun. Cred că va fi util mai multor oameni decât este cel 10x pe S23 Ultra, de exemplu. Motivul este simplu: 5x este un raport util în multe situații, pe când 10x este o cameră mult mai specializată, zici că este binoclu și este mai dificil să stabilizezi imaginea cu ea.
Altfel spus, în plaja de zoom 5x-10x, iPhone câștiga la detalii față de Samsung, care face zoom digital de la 3x. Peste 10x, sigur că S23 Ultra excelează, dar nu sunt atât de multe aceste situații. Oricum comparația nici nu contează. M-am gândit inițial dacă să scriu o comparație între iPhone 15 Pro Max și S23 Ultra, dar concurentul acestui telefon va fi de fapt S24 Ultra, care se lansează în ianuarie 2024, nu modelul lansat acum 8 luni.
Trecând la fotografie în lumină scăzută, iPhone 15 Pro Max m-a impresionat cu rezultatele sale seara, când imaginile de prin oraș au fost excelente. Sursele puternice de lumină au fost bine ținute sub control, culorile sunt foarte realist surprinse, imaginile arată bine fără a avea un aspect HDR-izat precum pe alte telefoane.
În lumină mult mai slabă, rezultatele sunt din nou bune, dar sub ale altor telefoane. Unele fotografii au ieșit ușor mișcate, iar sticla obiectivului pare că introduce uneori reflexii în senzor. Pe de alta parte, imaginile sunt mai apropiate de ce vede ochiul și nu supraexpuse, dar aici ține de preferințele fiecăruia.
Telefonul filmează de asemenea excelent, stabilizarea în mișcare este foarte bună, iar filmarea în noapte este de asemenea foarte bună. Nici nu am zis până acum despre modurile avansate de fotografiere și filmare în raw și ProRes, cu HDR sau profil Log, care sunt chiar pentru profesioniști, fiind dificil de editat după aceea. Uitați-vă la astfel de clipuri pentru a vedea unde se poate ajunge.
Și cam atât am avut de spus. Telefonul mi s-a părut foarte bun în aproape toate aspectele sale, chiar excelent într-unele. Este un flagship adevărat care probabil va satisface orice client.
Îi pot reproșa doar două lucruri. Primul ar fi faptul că butonul Action este montat prea sus pe carcasă, v-am zis mai sus asta. Al doilea ar fi legat de diferența mare de preț între modelul cu 256 GB stocare și cel cu 512 GB stocare. Plătești 1.300 de lei în plus ca să-i dublezi stocarea, ceea ce mare ridicol, mai ales având în vedere că memoria flash de telefoane nu este ceva scump sau ultra-performant.
Trecând însă peste acestea, iPhone 15 Pro Max mi-a plăcut foarte mult. Iar cum portul USB-C face mult mai simplă tranziția pentru utilizatorii de Android și face noul iPhone mult mai ușor de integrat cu dispozitive 3rd party, cred că la Apple se fac bani cu lopata în aceste zile, dar pe merit.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
60 comentarii
25/10/2023 la 12:50 PM
Eu astept telefoanele cu spate si margini din crom-vanadiu.
ipo(Citează)
25/10/2023 la 1:43 PM
Daca nu-s de vibraniu tot degeaba.
Blackskull(Citează)
25/10/2023 la 6:16 PM
Adamantium, nimeni?
Gaelex(Citează)
25/10/2023 la 6:55 PM
Fontă, eu pot ridica destule
Vali(Citează)
26/10/2023 la 7:43 AM
cast iron ftw
cosmin(Citează)
26/10/2023 la 8:03 AM
Sa ne radem, dar tocmai mi-am comandat un bricegut cu maner din titan si lama din otel cu tungsten. Fiecare cu piticii lui.
Andrei(Citează)
25/10/2023 la 1:14 PM
Eu nu inteleg ce face lumea cu memoria de pe telefoane. 200 gb icloud e 15 lei/luna, 2TB este 50 de lei/luna.
Eu am avut doar minimul de memorie, care la ultimele modele a fost 128GB, este super suficient, mai ales cu cei 200gb in cloud. nu am dapasit 80 gb used vreodata si am 4000 de poze si cateva zeci de video, 20 gb il are whatzup, 20 de gb diablo immortal, 10gb il are netflix si hbo max cu downlaods = 50gb pe 4 aplicatii din 80gb.
Deci ce sa faci cu >256, cel de 512 si de 1TB. Acum nu mai e ca pe vremuri de pus mp3 uri sau filme, totul e pe streaming. Care e explicatia sa dai cu 30% mai mult pe telefon la 512 gb si cu 53% mai mult la 1TB la iPhone 15 Pro?
Vivi(Citează)
25/10/2023 la 1:56 PM
Ideea e că unii susțin că stocarea e aproape pe gratis acum, așa că ar trebui să ai mai multe kilograme în modelul de bază, iar ce e opțional să fie mai ieftin. Că dacă tot e ieftin e mai bine să ai 512 decât 256, na, așa o fi.
Cât despre nevoi, dacă vrei cu adevărat umpli oricât. Cine pozează și filmează toată ziua și vrea să țină tot pe telefon o să zică că are nevoie. Se țin și mp3, că nu peste tot ai semnal și descarci câte un playlist. Sunt care țin și muzică lossless pe telefon, puțini au căști pentru așa ceva, dar dacă necomprimat e mai bun ca comprimat și este spațiu…
Așa am zis și eu, că sunt puțini cei care au nevoie sau vor mult spațiu, iar ăia cumpără direct modelul pe care-l vor. Pentru restul nu merită să fie telefonul mai scump dar cu stocare mai mare pe modelul de bază. Eu de exemplu am 512 pe laptop, iar pe cel vechi aveam 1TB – după 2 ani mi-am dat seama că nu foloseam nici jumate, cu tot cu dual boot și o mașină virtuală. Dar na, dacă lumea zice că e degeaba 128 sau 256 în 2023…
dam167(Citează)
25/10/2023 la 3:53 PM
Fix așa gândește și Apple. Ce-or face ăștia ci atâta ”memorie” pe telefoane, când noi vrem, de fapt, să-i abonăm la cloud? Ia să le tăiem portul de card și să le ridicăm prețul pentru spațiul de stocare, să vedem , îi prindem de abonați?
15 lei chiria la 200GB, preț pe care nu îl controlezi în timp. Statisticile arata ca timpul mediu de viata, in functie de model, pentru un iphone e intre 4 si 10 ani. Asta nu e musai timpul la primul utilizator. O sa fim conservatori si o sa spunem 4.
Asta inseamna 720 de lei ( la pretul de azi) , pentru 200GB de cloud + costuri de trasnfer. Daca telefonul traieste 7 ani, cat ofera Apple update-uri, atunci inseamna 1260 de lei. + costuri de transfer.
Sigur ca in termenii astia ( impusi de furnizorul solutiei) , cloud-ul pare o idee buna, mai putin viteza de transfer dependenta de semnalul la telefonul mobil si alte aspecte de intimitatea datelor.
Altfel, intr-o altă lume se vede diferit, anume eu am in telefon circa 70 GB ( din 128) ocupati si vreo 150GB pe un sdCard de 512 GB pe care am platit circa 180 de lei, pentru ca am fost zgarcit/ fraier. Care se misca mai repede decat cloud-ul in general, dar mai incet decat memoria interna a telefonului. Cum ar veni abonamentul pe 1 an.
Un SD card cinstit de 512GB U3 costa pe la 400-500 de lei si accesul la date este, in cazul asta, destul de rapid, mult mai rapid decat pe cloud. Și il poți muta dintr-un telefon in altul. Cu tot cu date. Fac asta de 10 ani ( am schimbat 3 carduri de memorie, pe masura ce au crescut datele – de la 32 la 128Gb si acum la 512. Iar cardurile au fost refolosite, sau pastrade drept copie de backup.
Traficul de internet cand am folosit optiuni de cloud , la iphone, google photos, sau alte asemenea, era lunar >5GB de date mobil din care peste 3GB sincronizarile pe cloud, uneori in roaming, iar pe wifi, nu conteaza, dar ronțăia și acolo niște GB.
Acum traficul meu de date mobil in total este intre 1-3GB, depasind volumul asta doar daca fac hostpot sa lucrez de pe netul mobil – adica este un cost, dar nu numai de internet, ci si de baterie sincronizarea asta.
Catalinx(Citează)
25/10/2023 la 4:02 PM
@catalinx – sau îți faci cloud-ul tău, pe o mașinărie obosita (un i3, de exemplu) și ieftină. Ai capacitate nelimitată.
IonP(Citează)
25/10/2023 la 4:12 PM
singura defectiune in loigica ta, e ca tre sa tot stai sa cauti telefoane cu sd card, care au devenit cam rare in ultima perioada – vb de flagships aici (samsung, pixel) nu de midrages gen asus sau alte chiftele china made
urweiss(Citează)
25/10/2023 la 4:31 PM
@Vivi Cred ca iPhonurile din seria PRO nu sunt pt tine. Am tras concluzia din cele comentariul tau, si nu este cu rautate. Si eu sunt in aceasi zona ca tine doar ca prefer sa cumpar variantele PRO pt ca le schim mai rar. Spatiul pe seria PRO este pt filmarile ProRes. Spatiul pe care il ocupa un astfel de video este:
1.7gb per minute at 1080p
6gb per minute at 4K
Cum ar veni, daca ai 128GB in ~10min ai umple spatiu. Dar pe variantele de 128 nici nu poti activa ProRes…
Dan(Citează)
25/10/2023 la 4:38 PM
@IonP – sau nu. Ca tot ai costul de trafic de net, costul de curent pe care il consuma masinaria aia ieftina, un minim de 60kwh pe luna pe vremea cand tineam un server facut dintr-un desktop ieftin in casa , probleme cu stabilitatea internetului, ca curentului etc. Ideea e ca nu ar trebui sa ai nevoie de asa ceva pentur datele din telefon, cloud-ul este util, dar pentru alte situatii, nu pentru ca producatorul e prea zgarcit , face camere de zeci de megapixeli care filmeaza in 4-8k , dar spatiu de stocare pentru 10 minute de film.
@urweiss – nu e nicio defectiune in logica mea, dupa cum iti poti imagina, eu nu produc telefoane, eu le descriu pe cele produse, anume, daca exista deja solutia si e ieftina, nu e o problema de logica , nici tehnica . Eu doar am zis ca este reala nevoie de spatii mai mari de stocare, inclusiv cerere, solutiile tehnice nu-s costisitoare, faptul ca se taie accesul la ele peste tot si-s inlocuite cu abonamente e o decizie de business – conditii in care sunt de acord cu Radu cand spune:
Si in dezacord cu Vivi.
Iar situatia nu indica nicio o problema de defectiune de logica la mine, ci de intentie la producatori si, daca vrei, de defectiune de logica la majoritatea pietei, care sustine politica asta – anume iti demonstrează ei, inaintea furnizorului, ca e mai ieftin abonamentul, asta dupa ce iti reduce furnizorul solutiile rezobabile.
Eu AICI vad defectiunea de logica.
Iar eu pentru mine inca gasesc ce-am nevoie, multumesc frumos , inclusiv flagships, dar nu asta e important, clientii iphone vor telefonul asta si au motivele lor corecte sa-l vrea.
Catalinx(Citează)
25/10/2023 la 5:06 PM
Eu aș adăuga că Apple merge de mult timp pe cloud (adică e totul mai simplu dacă alegi varianta asta) pe mai toate dispozitivele, nu e doar ce ții pe iPhone. Pentru consumator e importantă sincronizarea, dacă ai un mac poți avea practic acces la tot ce e pe telefon fără să le legi cu cablu, chiar și invers (în limita software-ului, evident). Ba chiar poți folosi mac-ul pe post de server, adică să ții imaginile și clipurile descărcate acolo, iar pe cloud un fel de thumbnail; când accesezi fișierul de care ai nevoie se descarcă de pe mac via cloud – na, trebuie să fie și macul online.
Așa ajungi să ai contacte, parole, backupuri, documente etc. disponibile pe mac, iOS sau PC, probabil te va atrage ideea și pentru media. Chiar și căștile ți se sincronizează prin cloud, le ai conectate la telefon și din 2 click-uri le legi de mac.
Cât despre carduri de memorie nu știu, eu unul n-aș avea încredere într-un microSD. Ar trebui să-i tot fac backup, să-l verific, n-am folosit niciodată, chiar și atunci când telefoanele aveau așa ceva.
Nu ține nimeni un telefon 7 ani. Dar poți folosi 5 telefoane în 10 ani și nu te mai interesează cum să te legi de terminalul vechi atunci când ai unul nou. Și da, e un abonament pe termen lung, evident, mai ales că n-o să te întorci niciodată la un plan tarifar cu stocare mai mică, tot în sus mergi.
dam167(Citează)
25/10/2023 la 5:50 PM
ma uit la s23-uri nu au card, nici pixel 7 / 8… cam asta e lista de flagships android, daca nu vrei sa o iei pe china. am ratat ceva?
urweiss(Citează)
26/10/2023 la 8:41 AM
De la S7 am realizat ce panarama e cardul ala. Din cand in cand imi dadea eroare si pierdeam tot de pe el. De aia l-au si scos, cred.
Andrei(Citează)
25/10/2023 la 6:50 PM
E o chestiunede perspectiva. De doua ori in viata asta mi s-au ars telefoane ( moderne) . Un iphone acum multi ani si un Asus Z6 acum mai putini. La iphone nu aveam card, normal, nu aveam nici nimic sincronizat pe icloud , daca as fi avut m-ar fi ajutat situatia, toate pozele in memoria telefonului, duse au fost. Nici nu ma chinuiam atunci sa le mai transfer din cand in cand pe PC sau alte medii de stocare. Altfel, da, orice mediu necesita backup – daca n-ai destula incredere sau e important pentru tine. Inclusiv cloudul ala.
A doua oara pozele erau pe card. Pe care l-am scos si l-am pus simplu, in noul telefon. De regula umplu cardul ala , inainte sa isi termine viata si mut datele pe un card dublu ca marime.
Ba da.
Probabil ca cei mai multi nu tin un telefon 7 ani, sau nu daily driverul, dar eu am unul functional din 2015, – il mai folosesc din an in paste, din motive de sistem de operare si privacy, altul din 2018, tot asa il folosesc din an in paste, sotia are unul din telefoane din 2017 ( calculeaza tu cati ani sunt). Cele pe care nu le mai folosesc – s-au stricat/spart/ sau sunt pur si simplu depasite din orice punct de vedere. Dar daca cei mai multi nu le tin poti sa te intrebi ce fac cu ele ?
Cei mai multi vand telefonul mai departe, pana nu se strica. Sau il dau la familie. La cineva ajunge.
Nici acum nu ma intereseaza – scod cardul si il mut in urmatorul, iti garantez ca dureaza mai putin timp decat sa descarc niste zeci de GB din cloud.Nu zic de sute.
Fix asa zice si Apple, in timp ce mai adauga 10Megapixeli la camera si 20-30 de FPS-uri ca sa filmezi mai clar. Pe cloud. Pleci de la abonament de 200GB pentru utilizatorii light, ca mine, si ajungi la TB la cei profesionisti.
Nu râd de motivele nimănui, dar daca vrei cloud personal poți avea, cred și pe iphone. Stiu ca erau aplicatii de cloud pe NAS, sau pe disk atasat la routerul de internet.
Catalinx(Citează)
25/10/2023 la 6:12 PM
@Catalinx – o sa râzi dar fix de asta NU am luat aifon. Pentru că nu îmi place să îmi forțeze mâna unde să îmi țin datele, ce abonamente suplimentare să cumpăr, etc. Cât despre chestia de mai sus cu “făcut în China”, hai sa fim serioși… Aifonu’ e făcut la Jermania 🤣
Cât despre consumul de curent, sunt și “jucării” care consuma o fracțiune din ce ai scris tu mai sus.
IonP(Citează)
25/10/2023 la 6:26 PM
ioane, ai uitat sa pui un “scris de pe huaweiu meu, slava partidului si conducatorului ca am libertate, nu ca nazistii aia de la apple, care te forteaza ei domne”
urweiss(Citează)
25/10/2023 la 6:47 PM
@urweiss – divaghezi grav. In plus, te faci că nu știi că aifonu matale tot în China se fabrică. Foxconu’ nu e o firma din Jermania sau Elveția.
Dar mno, de ce sa nu fim heitări și plini de ură și pe un subiect tehnologic neutru?
IonP(Citează)
25/10/2023 la 1:15 PM
Bun, reiese ca de obicei ca e de fapt o camera foto excelenta si cu oarece functii de smartphone
Add01(Citează)
25/10/2023 la 1:56 PM
Tot nu merge Teams?
dam167(Citează)
25/10/2023 la 3:54 PM
Daca e un lucru care merge mai bine pe iOS decat pe Android, e Teams.
GIani Mucea(Citează)
25/10/2023 la 7:09 PM
Toate programele merg incomparabil mai bine pe iOS, inclusiv gmail, și celelalte din suita Google. Fix asta e cel mai mare plus…
Dan(Citează)
26/10/2023 la 8:46 AM
Cand spui “incomparabil” , dai de inteles ca pe IOS merg brici, iar pe Android dau crash nonstop. Ceea ce nu e cazul.
Andrei(Citează)
26/10/2023 la 10:11 AM
@Dan, ce inseamna ca aceste programe merg incomparabil mai bine? Adica ce fac in plus?
De exemplu pe telefonul meu cu Android vechi de 4 ani toate aplicatiile Google merg fara probleme. Pornesc rapid, nu se blocheaza, etc.
Andrei G(Citează)
25/10/2023 la 2:00 PM
Eu, din perspectiva unui utilizator obișnuit, fără nazuri și pretenții de cunoscător, văd pozele extrem de banale, și mă refer prin asta la calitatea lor. Le-am deschis la rezoluție mare și mi se par întunecate (cele făcute ziua) și lipsite de detalii.
Cele portrait sunt ok, dar cam așa ies pe orice cameră decentă, fiind specific procesate.
Ovidiu(Citează)
25/10/2023 la 7:17 PM
Nu vă contrazic întrucât acestea mi se par chestii de preferință… Telefonul va zic, cu siguranță ca poate scoate poze luminate dacă asta îți dorești. Din punctul meu de vedere, balansul ales ca defalult de Apple funcționează foarte bine pe foarte multe scenarii. Se găsesc și pe net review-uri profi legate de optica de pe telefon. Aceste telefoane, vârf de gamă, au ajuns precum aparatele foto profesionale: dacă faci poze pe “Auto” nu scoți potențialul maxim…
Dan(Citează)
26/10/2023 la 10:11 AM
Dar nu cumva peste 90% dintre utilizatori folosesc camera telefonului pe Auto?
Andrei G(Citează)
25/10/2023 la 3:03 PM
Telefon de aproape 1500 de euro, la a 15-a generatie, punct forte / imbunatatire semnificativa este faptul ca are mufa USB-C.
Si evident, camera care era deja cea mai buna posibil, acum e… si mai buna. La fel ca in fiecare an.
Eu as zice ca Apple face misto de clientii lor, dar na, nu sunt in target.
Marean(Citează)
25/10/2023 la 3:08 PM
Care 15 bre? E a 17-a.
A fost o perioada cand lansau cu sufix S.
Dan.S(Citează)
25/10/2023 la 5:21 PM
Astea sunt review-urile, ce să facem. E stupid să spui că acum că iPhone are usbc trec ăia de pe Android, că e mai ușor, de parcă aia era problema până acum.
iPhone are hardware dezvoltat de Apple cu accent pe eficiență, design și servicii. Are autonomia bună, ar fi mers și 3 zile, în timp ce la orice telefon cu Android cu baterie de 5000 mAh aplaudă toți și aia e. La fel și cu memoria, Apple punea cât, jumate din cât au restul? Cât ține acumulatorul la Apple față de restul? am acasă un 11 Pro care are 83% după 4 ani. La design intră și materialele, că nu-i tot una titanul cu plasticul sau cu aluminiul, nici costul materialului și nici prelucrarea.
Se compară App Store-ul de pe iOS cu ce are Google? eu tot aud că nu. Până la urmă pe iOS ai Apple Pay, Apple Music, Maps, Books cu integrare în store, Apple Fitness sau cum îi spune, Apple Watch, Air Play – nu zic că nu le găsești și în altă parte, dar aici sunt toate integrate, nu le cauți separat.
Ăsta e pachetul, de asta iei iPhone, nu că anul ăsta are camera 0.924X zoom în plus. Eu zic că e bine că nu sunt nu știu ce schimbări de la an la an pentru că ar fi toți stresați că vai, trebuie să-și tot cumpere ultimul model.
dam167(Citează)
26/10/2023 la 1:49 AM
Google drive, Google pay, Google maps, Youtube music etc. etc. Marketul Google Play are mult mai multe aplicatii pentru profesionisti din multe domenii. Mai scoate airpods-urile din urechi daca nu auzi :))
Da, Apple face device-uri calitative si eficiente, dar costa mult si te restrictioneaza sa faci totul cum au gandit ei.
bunica(Citează)
26/10/2023 la 10:19 AM
Ia vezi de când ai Google Pay în RO și dacă aplicațiile wallet sunt ca aia de pe iOS – recunosc că n-am folosit ce are Google, dar lumea se plânge peste tot, iar Radu folosea 2 sau 3 aplicații pentru 3 carduri la un moment dat – mă refer la plăți, nu la banking. Ia vezi dacă ai pe YT Music aproape tot catalogul lossless și dacă merg cam la fel aplicațiile.
Google are multe, nu știu dacă așa bune. A, dacă sunt pentru profesioniști e ok, profesioniștii sunt cei mai tari. Google drive nu e la nivelul iCloud pe MacOS, unde ai mailuri, mesaje, parole, backup etc. integrate direct în OS.
Orice produs de calitate costă mult, cand s-au hotărât și restul să facă produse de o calitate comparabilă tot la prețurile alea au ajuns. Și majoritatea nici nu fac soft pentru ce vând.
dam167(Citează)
26/10/2023 la 5:19 PM
Sunt profesionisti care au nevoie sa foloseasca telefonul pentru munca. Au nevoie de access la sistemul de fisiere, aplicatii custom cu access la hardware, servicii de monitorizare care nu sunt inchise de SO etc.
Care e faza cu muzica lossless pe airpods, eu nu simt nici o diferenta la masina sau la casti intre lossless si mp3.
La google ai backup la parole, mesaje, mail, fisiere.
Si nu o sa-ti vina sa crezi, dar pe android poti copia si folderul de la whatsapp pe noul telefon si ai tot istoricul! Poti sa faci si backup pe Drive!
Cam toti producatorii fac soft custom pentru device-urile lor. Mai bun, mai prost – dar majoritatea fac.
Eu inteleg ca tie ti se potriveste, dar lasa aerul de superiotate ca numai apple face chestii. Apropo, au reusit sa implementeze copy – paste? :)) Merge sa asculti mp3/mp4 pe Iphone? Poti copia cateva fisiere de pe un sistem linux pe Iphone sau invers?
bunica(Citează)
26/10/2023 la 8:03 PM
Nu e nici un aer de superioritate. E vorba de comoditate, pentru unii contează, pentru alții nu. Pe iOS nu copiezi nimic la Whatsapp, nici un folder, ăsta e un exemplu de comoditate. La toți ai, că n-a inventat Apple roata, dar ia vezi unde e mai ușor pentru cineva care nu se prea pricepe să facă backup – iOS + MacOS sau Android + Windows? Că despre aia e vorba, despre comoditate nu care e mai tare.
De ce n-ai putea asculta mp3 sau mp4 pe iPhone? le poți copia local (cablu, via cloud, cum vrei) sau poți face streaming – le urci de pe PC în biblioteca de la Apple Music și le vezi pe telefon. Mă gândesc că și restul serviciilor au așa ceva, diferența e că la Apple ai o icoană roșie și cam aia e.
Lossless nu e pentru AirPods sau alte căști wireless, e pentru echipament audio. Asta înseamnă că la birou poți asculta de pe telefon la căști ieftine, acasă poți da drumul la un streamer pe un stereo ca lumea – același serviciu, același cont, aceiași bani. Până să fie lossless AM cei care făceau asta aveau și un Tidal, adică bani în plus, deci un nice to have. Mai sunt și cei care au căști scumpe (de obicei in ear) și DAC portabil, dar ăia sunt puțini.
dam167(Citează)
26/10/2023 la 10:15 AM
@dam167, mi-a placut asta cu “Apple Fitness sau cum îi spune”.
Arata cat de importanta si cat de utila este pentru tine aceasta aprlicatie pe care o promovezi ca fiind un punct forte pentru iOS.
Andrei G(Citează)
26/10/2023 la 10:48 AM
Pentru mine nu e important serviciul ăla, dar gândește-te că e un fel de antrenor virtual, cu tot felul de programe. Avantajul la iOS și MacOS e că ai totul sub nas tot timpul, nu trebuie să descarci 5 aplicații să vezi care din ele e utilizabilă, iar asta le scapă tuturor celor care se pricep la gadget-uri și care au răbdare să aleagă una din cele 5 aplicații.
dam167(Citează)
25/10/2023 la 3:37 PM
Deci cand iti cumperi si tu unul, Radu ?
Metanoia(Citează)
25/10/2023 la 3:38 PM
Pentru mine trecerea la USB C nu este un avantaj! La ce dispozitive am mai avut cu usb-c de-a lungul timpului, am avut probleme cu lamela din interior in timp. Ma intreb daca pot gasi in Romania, Iphone 15 cu port Lightning.
Dragos(Citează)
25/10/2023 la 4:00 PM
si altii ar spune ca au avut dispozitive multiple pe usbc de ani buni si nu au avut pb cu lamela interioara…. 1-1… .ce ne facem acum? penaltiuri sau dam cu banu 2/3 ?
urweiss(Citează)
25/10/2023 la 7:23 PM
Perfect de acord. Și pt mine faptul ca au schimbat la TypeC este cel mai mare dezavantaj…am foarte multe deviceuri(peste 10) in casa cu lightning și ma enervează la culmea ca o sa am de 2 ori mai multe cabluri. Nu pot sa schimb anul asta cele 4 iPads și altele…
Dan(Citează)
26/10/2023 la 10:20 AM
@Dan, pentru cele 10 device-uri Apple din casa foloseai un singur cablu Lightning? Prespupun ca nu, asa ca nu ar fi o problema foarte mare ca ai un cablu diferit in casa.
@Dragos, la mine nu s-a rupt niciodata lamela din interior, pentru niciun dispozitiv cu USB-C folosit. Si nici nu am vazut nicaieri o statistica de unde sa reiasa ca exista multe telefoane duse in Service pentru inlocuirea mufei.
Asta cu problemele pentru USB-C sunt niste povesti… sau apar doar la device-urile care costa in jur de 50-100 de lei unde calitatea constructiei este foarte proasta.
Andrei G(Citează)
25/10/2023 la 4:13 PM
cati oameni crezi ca sunt tehnic in stare sa faca asa ceva? basca si securizat ok
urweiss(Citează)
25/10/2023 la 4:37 PM
pot confirma ca e mult mai misto de tinut in mana ca modelele anterioare, si mai usor.
add(Citează)
25/10/2023 la 4:45 PM
Cum adică concurentul lui IPhone 15 Pro Max este S24 Ultra? Compari 2023 cu 2024? Dacă da, atunci au dreptate cei care spun că Apple are un avans tehnologic de cel puțin 1 an în fața competiției.
Claudiu(Citează)
25/10/2023 la 6:34 PM
De fapt e cu 2-3 ani inainte daca te uiti pe benchmarks, s24 ultra se va bate cu 14 pro max. E foarte posibil sa nu il bata :)
Arkan(Citează)
25/10/2023 la 4:57 PM
Oho, și încă cât de multe sunt. Am fost acum cca o lună la o grădină zoologică în Viena și camera de 10x de pe S23 Ultra al soției a fost mană cerească atunci când a fost de fotografiat animale care erau la distanță. E drept că aș fi preferat 1x – 5x – 10x în loc de 1x – 3x – 10x, dar tot mi se pare că o cameră de 10x pe un smartphone e o echipare extrem de utilă în suficient de multe situații.
ov1d1u(Citează)
25/10/2023 la 5:11 PM
Dacă ai timp, chiar sunt curios cum ai perceput tranziția de la Android la IOS. De mult timp jonglez cu ideea. Mersi.
Florin(Citează)
25/10/2023 la 5:18 PM
am facut “tranzitia” acu 2 ani la un iphone 13 (de la un p20) din cauza unui proiect. In afara faptului ca n-a fost simplu sa transfer logurile de la whatsapp (am gasit numai ceva contracost sau thread cu thread si n-am vazut beneficiul sa dau banii) n-am avut mari probleme. Niste mici gesturi care erau diferite.
Pozele nu ma dau pe spate, bateria tine inca acceptabil dupa 2 ani (cam 1 zi la utilizare destul de intensa). Nu inteleg fanatismul fanilor pt iphone vs android.
vlad(Citează)
25/10/2023 la 5:29 PM
Imagini excelente pe timp de noapte? Sa-mi fie cu iertare, dar cele puse de tine au iesit mizerabil. Foarte mult noise, neclare, blooming la lumini. Atat da Apple la un pret de pornire de 7.200 lei?
Bogdan(Citează)
25/10/2023 la 6:17 PM
Pot sa pun icon-urile unde vreau eu pe ecran? Pot sa grupez aplicatiile cum vreau eu?
Aaa, nu. Jeg. Next.
Gaelex(Citează)
25/10/2023 la 6:49 PM
trebuie sa calculezi ordinea in care instalezi aplicatiile pentru a le avea unde vrei tu.
conspicuous(Citează)
25/10/2023 la 11:49 PM
Intreb si io pa specialii care au mii de poze in telefon si alte zeci de mii prin laptop….ce faceti maca-v-as cu toate pozele alea?
Io spre eczemplu, facui vreo 50 de poze prin budapesta si viena, in concediu asta, din care am scos pe hartie vreo 20, restu delete.
Chiar îs curios, ce faceti cu zeci de mii de poze?
Blackskull(Citează)
26/10/2023 la 10:41 AM
Eu de exemplu le sincronizez si in Google Photos, iar in fiecare dimineata primesc o notificare de la Google cu un colaj de pe care le-am facut in trecut in ziua/saptamana respectiva. Daca nu este nimic relevant in perioada mentionata, imi face un colaj cu poze cu o anumita tema (padure / munte / animale / parcuri de distractie / cluburi / macare / etc).
Imi place sa-mi aduc aminte pe unde am fost si ce am vazut.
Andrei G(Citează)
26/10/2023 la 8:26 AM
Pentru cei care vor o camera foto exceptionala si una video foarte apropiata de ce poti obine cu 15 Pro Max exista Pixel 8 Pro. Nu discut de ecosisteme pentru ca aici depinde de preferintele fiecaruia. Dar, strict pe camera, toti blogerii importanti de tech de afara au zis ca Pixel este peste iPhone. Mie ca design imi place super mult iPhone, mi se pare cel mai frumos telefon – dar este strict parerea mea. Ca ecosistem, Androidul curat de pe Pixel a recuperat foarte mult fata de iOS, dar as spune ca inca este un mic gap. Dar, pentru mine Apple are niste minusuri peste care nu pot trece, iar gama Pixel este cea mai potrivita.
Silviu(Citează)
26/10/2023 la 8:49 AM
https://www.youtube.com/watch?v=IS0SItAzEXg
Am ras.
Andrei(Citează)
26/10/2023 la 10:02 AM
Din punctul meu de vedere cloud nu este un replacement la memoria interna si nici viceversa. Fiecare are rolul sau, chiar daca pe alocuri se pot compensa reciproc.
Pentru mine, memoria interna este de lucru imediat (analogie cu RAM-ul la computer) iar cloud-ul este mai mult pentru stocare si safety (analogie cu HDD/SSD la computer).
Ce faci daca pierzi telefonul tau cu cei 512GB stocati intern?
Dar daca vrei sa accesezi aceleasi date si de pe alte dispozitive?
Stocarea interna te face dependent de terminal pe cand stocarea in cloud este terminal agnostic.
vladutz(Citează)
27/10/2023 la 7:38 AM
Dar Aple Tv + in Romania pe.cand?
Filip(Citează)
27/10/2023 la 10:30 AM
Sunt de acord cu partea ca cloud-ul nu e inlocuitor de spatiu de stocare intern si ca fiecare are rolul lui si inteleg folosirea cloud-ului pentru partajare colaborativa si acces facil din mai multe locuri, pentru datele pe care vrei sa le partajezi, expui asa.
Personal nu sunt foarte ingrijorat de pierderea datelor de pe SSD. Probabil ca o parte dintre cele mai recente informatii se vor pierde, ghinion, dar, de regula, nu este nimic critic. Altfel, restul se vor afla intr-un backup.
Pentru mine este mai important ca datele mele sa NU fie in multe locuri, pe cat posibil, decat sa fie peste tot ca sa le pot accesa de oriunde. Datele sensibile de care am eu nevoie sa fie accesabile de oriunde mi le salvez pe platforme personale, suport fizic offline, un calculator, sau aplicatia proprie de stocare pe care mi-o tin pe un server personal colocat intr-un data center pentru care platesc, probabil, mai mult decat plateste utilizatorul obisnuit la o aplicatie de cloud.
Nu pretind ca asta e cel mai bun model de lucru si asa trebuie sa faca toata lumea – de aia am zis ca inteleg cloudul, doar am comentat cu privire inlocuirea spatiului de stocare cu stoarea in retea, in dauna stocarii locale, cu pretextul intr-un context artificial, cum ca e mai ieftin cloud-ul decat spatiul de stocare local.
Catalinx(Citează)