un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Vom avea metrou până la Otopeni peste doar 4 ani, spun cu nonșalanță politicienii

6 Oct 2023  ·

GÂNDURI  ·

17 comentarii

Am aflat recent că directorul general Metrorex a declarat în luna mai 2023 că magistrala de Metrou M6 Gara de Nord-Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027.

Peste doar 4 ani!

Credeam că s-au dus vremurile când politicienii mai înaintează astfel de termene fanteziste de parcă am fi ultimii proști care cred orice. Mai țineți minte când Ponta spunea, prin 2011, că metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în 3 ani? Și apoi a durat 10 ani?

Credeam că s-a încheiat măcar cu astfel de declarații care seamănă mai degrabă cu o palmă dată cetățenilor. Mie mi se par un soi de “o să spun cu tupeu orice trăznaie pentru că tu oricum nu ai ce să-mi faci”.

Mi-ar plăcea să fiu contrazis. Prin septembrie au sosit în portul Constanța piese din prima “cârtiță” ce va săpa tunelul între Gara de Nord și Băneasa. TBM-ul (tunnel boring machine) cică are 726 de tone și un diametru de 6,5 metri. Nu se știe când va intra în funcțiune.

Magistrala aceasta oricum se face pe cel mai prost traseu posibil, de la Gara de Nord-1 Mai până la Otopeni, adică exact punctele terminus între care circulă deja un tren rapid și ieftin, făcut tot de Ministerul Transporturilor. O decizie mai normală ar fi fost să prelungească magistrala M2 de la Pipera spre Băneasa și Otopeni. Călătorii ar fi venit de la aeroport pe axa nord-sud a orașului și în stații precum Piața Victoriei sau Unirii s-ar fi mutat pe linii ce merg spre est sau vest.

Dar nu, avem tren până la aeroport și acum se construiește încă un tren, pe același traseu, dar amplasat sub primul.

Apoi, situația contractului este rezumată în același articol care menționează și declarația:

  • asocierea Alsim Alarko-Makyol care construiește secțiunea Gara de Nord-Băneasa va începe lucrările în primăvara 2024 și are termen de 3 ani pentru a le efectua. Dacă totul merge deci perfect, în 2027 metroul abia ajunge la Băneasa.
  • asocierea Asocierea Gulermak-Somet, care construiește secțiunea Băneasa-Otopeni, ar trebui să înceapă lucrările în 2025 cu un termen de 3 ani, deci best case scenario prin 2028 este gata.

În cele de mai sus vorbim despre tuneluri, șine și probabil infrastructura necesară circulației metrourilor. Trenuri nu se știe când vom avea. În fond, încă nu au sosit cele noi pentru magistrala Drumul Taberei, motiv pentru care pe acolo metrou circulă rar și cu “material rulant” vechi, adică metrourile Astra de pe vremuri.

În plus-plus, pe 5 septembrie Metrorex a suspendat licitația pentru șine, instalații și finisaje pe întreaga magistrală, după o contestație a unui participant. Contractul este de 1,3 miliarde lei. Nu se știe când va fi atribuit.

Dar în 2027 vom avea metrou până la Otopeni. Ne-a promis directoarea numită de minister, sigur așa va fi, că doar n-ar face intenționat declarații de acest fel. Nu?

Dacă ați citit pâna aici, citiți și despre politica oficială de utilizare a lifturilor din stațiile Metrorex și dacă sunt doar pentru persoane cu handicap sau nu:

Lifturile de la metrou pot fi folosite de toți călătorii (este oficial)

asus s5507

    17 comentarii

  1. Și reporterii ăia sunt degeaba acolo? De ce nu i-au zis că mănâncă borș?

      (Citează)

    • Reporterii de unde să știe? singurii care au habar de lucrurile astea sunt oamenii tehnici și coordonatorii investițiilor, restul văd termenele și presupun că atunci va fi totul gata. Dar soluția e să-i ascultăm pe politicieni, care nu se pricep.

      Știu că ăia de la pesede sunt răi, dar ultima data când am întrebat eu ceva direct pe cineva din usere mi-a trimis un clip despre Dragnea, ca răspuns la o întrebare punctuală.

        (Citează)

  2. Noaptea mintii sa faci metrou sub un tren care oricum e legat de gara de nord.

      (Citează)

  3. Nu știu dacă există, pe plan mondial, vreun proiect de tunel de oricare fel care sa se fi terminat on time și on buget.

      (Citează)

  4. Ai ratat un zero baiatu meu! A durat 3 ani sa faca o stație de suprafață care inca nu este inaugurată (Arghezi M2).
    Doar licitațiile pentru trenuri tin cativa ani buni, apoi teste, contestații, angajări, camerele, scarile, etc etc etc.

      (Citează)

  5. Nu ne-au spus insa si din ce an va incepe efectiv treaba. Termenul daca e sa-l privesti asa e realist :D hahahahahaha

      (Citează)

    • De la ordinul de începere, care e la (relativ) scurt timp după atribuire. În rest, graficul face parte din ofertă și include termene pentru studii, proiectare, execuție etc. Nu te aștepta să-ți spună cineva prea multe, nici politicienii și nici cei care scriu articole cum e cel citat nu pricep prea multe din astfel de investiții.

      În mod normal când vezi așa un titlu (al articolului citat) nici n-are rost că citești mai departe – adică e o investiție clară și un contract de atribuire, dar vorbim de promisiunea șefei, mandate și demisii.

        (Citează)

  6. Greșești omițând că lucrările la M5 au fost o vreme fără finanțare (inițial buget de stat, apoi fonduri europene nerambursabile) și că ele ÎN REALITATE nu s-au terminat nici în ziua de azi, la peste 3 ani de la recepția la terminarea lucrărilor.

    On topic, niciun semnatar nu poate să declare altceva decât ce spune contractul.
    Asta o facem noi.

      (Citează)

  7. “Magistrala aceasta oricum se face pe cel mai prost traseu posibil, de la Gara de Nord-1 Mai până la Otopeni, adică exact punctele terminus între care circulă deja un tren rapid și ieftin, făcut tot de Ministerul Transporturilor.”

    Sa inteleg ca tu crezi ca oamenii iau metroul de la un capat sa coboare la celalalt capat, iar statiile intermediare sunt degeaba :) intr-un viitor incert, M4 este in discutii de prelungire pana la Filaret – Giurgiului (cauta traseul propus) si atunci metroul de la Otopeni va lega mai bine orasul. Probabil ca daca se putea de la Pipera se facea, dar nu a fost sa fie.

    In Istanbul constructorii turci au viteza mare dar tare mi-e ca o pierd pe la noi.

      (Citează)

  8. “Magistrala aceasta oricum se face pe cel mai prost traseu posibil, de la Gara de Nord-1 Mai până la Otopeni, adică exact punctele terminus între care circulă deja un tren rapid și ieftin, făcut tot de Ministerul Transporturilor.”

    Trenul e pentru aeroport, metroul pentru restul calatorilor. Nu se face din Pipera pentru ca sunt multe cladiri cu subsoluri adanci, si pentru ca e mult camp adica nu ai ce calatori sa transporti din nord in sud, sau te gandeai ca fac metrou sa duca corporatistii spre Otopeni?

      (Citează)

    • “Trenul e pentru aeroport, metroul pentru restul calatorilor”

      Ok, ia sa bagam noi un pic picioarele in apa rece si sa judecam.

      Sectorul 2 din Bucuresti are 360 de mii de locuitori. Toata partea din sector din afara inelului interior nu are metrou (Pantelimon, Colentina, Lacul Tei). O simpla privire pe harta iti arata o zona uriasa fara statii de metrou.

      Ce a mai ramas de facut din linia de metroul M5 (Eroilor-Piata Iancului-Pntelimon) pare deja complet abandonat.

      Linia de metrou care ar putea sa fie o adevarata coloana vertebrala a transportului in Bucuresti (Magistrală 7 Bragadiru – Voluntari) pare deja de domeniul SF, ne vom ocupa de ea prin 2200, chiar inainte de a inventa teleportarea.

      Vorbim de linii de metroul care ar ajuta la transportul a peste o jumatate de milion de oameni, ok?

      Ce sa vezi, prioritatea nostra e sa avem un metrou care coasta 4 miliarde de euro si care trece prin Otopeni. Adica printr-un oras de 21.000 de locuitori.

      Sa ma ierte cineva, dar pare o mare prostie. Probabil cineva vrea sa vanda niste terenuri prin Baneasa si Otopeni si acum era momentul.

        (Citează)

    • Eroilor-Piata Iancului are contract in desfășurare.

        (Citează)

  9. Off-topic: in ultima vreme avem o multime de ‘cumparaturi’ din Turcia: metrou, drumuri, tramvaie si autobuze electrice (Timisoara) etc. De ce tot din Turcia?

      (Citează)

    • stii ca toate achizitiile de care pomenesti sunt in urma unor licitatii, nu?

        (Citează)

    • Si asta-i drept, licitatia, multumesc de indicatie. Parca ne tot ardem cu turcismele (desi poate vina e mai mult la cei care decid si semneaza cheltuiala – lucrari slabe calitativ, lucrari care ‘intamplator’ depasesc bugetul licitat, tramvaiele din Timisoara care au becuri arse, ma rog LEDuri arse, au podeaua uzata dupa timp scurt etc etc). Ma gandeam ca vrem sa ne imprietenim cu turcii pt vreo daravela ascunsa, cum facem cu americanii cumparand SHuri F16 de la portughezi, parca in trecutul recent am cumparat de la englezi niste fregate samd.

        (Citează)

  10. typo : mint
    , mint cu nonsalanta politicienii.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus