un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Dacia +16,7%, Renault +11% în 2023, iar Logan are vânzări slabe

18 Oct 2023  ·

AUTO  ·

14 comentarii

2023 pare să meargă foarte bine pentru Dacia și Renault. Dacia a anunțat vânzări cu 16,7% mai mare în primele 9 luni din 2023 față de aceeași perioadă din 2022. Modelul Spring a tras puternic vânzările în sus, statisticile fiind următoarele:

  • Spring: +40,6%, 44.262 vândute.
  • Sandero: 18,3%, 199.516 vândute.
  • Duster: +4,1%, 154.460 vândute.
  • Jogger: +76,1%, 70.932 vândute.

Creșterea cea mai mare este la Jogger, dar acesta este mai nou în gama Dacia. Spring, cu +40,6% la vânzări, a tras bine la vânzări și este în top 3 vânzări electrice către persoane fizice în Europa.

Întrucât Logan-ul lipsește de aici, voi bănui că au scăzut vânzările. S-au vândut un total de 20.789 Logan-uri, foarte puțin în comparație cu celelalte modele. Sunt curios la ce număr de unități vândute Dacia va decide că mai bine produce mai multe Sandero în locul său. Cumva modelul Logan mi se pare emblematic pentru producția auto din România, cel care continuă tradiția începută cu Dacia 1300 și 1310 și restul produse de atunci. Mi-ar părea rău dacă la un moment dat Dacia ar renunța la modelul lor în 3 volume.

În total, Dacia a vândut 493.511 vehicule în 2023 până acum. Duster a avut o creștere mică, dar numărul de unități vândute mi se pare pare, în special fiind cel mai scump dintre toate. Modelul rămâne în top 3 vânzări către persoane private.

 

Și Renault a vândut excelent. Este a doua cea mai vândută marcă în Europa în 2023 și pare că totul le merge bine. Cifra aceea din titlu, +11% în primele 9 luni din 2023 comparativ cu aceeași perioadă din 2022, se referă la vânzări globale. În Europa, unde Renault face 70% din vânzări, creșterea a fost de 22% YTD. O creștere mare a fost în segmentul C, +36%, ceea ce înseamnă și profit per unitate mai mare (segmentul C, unde au modelele Austral și Arkana, este cel cu preț mai mare decât ce se învârte uzual pe la Clio și Megane).

Inclusiv în segmentul comercial ușor (dube etc), Renault a crescut 21% worldwide și 26% în Europa, fiind lider pe segmentul acesta.

Pare să fie un an de top pentru Renault, iar cifrele nu includ vânzările din Rusia, piață cu care probabil ar fi avut rezultate și mai bune.

În sfârșit am găsit și eu comunicate de presă utile :P

asus s5507

    14 comentarii

  1. Toate preturile au explodat, lumea se orienteza spre ce e mai ieftin. A nu se intelege ca Dacia merita banii pe care ii cere. Nici pe departe.

      (Citează)

    • În 2011 am cumpărat Logan 1 facelift(1.4 cu AC, vopsea metalizata și airbag la pasager) cu 4050euro cu 3 tichete rabla(erau 3*1000euro parca deci fara era 7050). Cu toată inflația, un logan nu ar trebui să coste mai mult de 11k euro fără rabla în prezent. Imbunătățirile dpv tehnic și confort sunt minore, și nimeni nu o să cumpere vreodată Dacia pt siguranță. Au crescut prețurile și la competiție dar nu direct proporțional.

        (Citează)

    • @Dan, adică varianta troacă + aer acum 13 ani și probabil la promoție – aceeași variantă în 2015 ( adică acum 8 ani și ceva ), când mă uitam eu era circa 9000 de euro Logan 2 aproximativ în aceeasi configurație. Cel mai ieftin atunci era cam 7500 fără aer. Cred că airbagul pasager devenise standard cât și obligatoriu, dacă nu mă-nșel. Stiu sigur ca ESP-ul devenise in 2014 si era si ala inclus in pachetul de bază. Care costă.

      Problemele acum sunt mai multe pentru ”mașina săracului” .
      Una ar fi că mai multe lucruri sunt obligatorii: airbaguri, ABS, ESP, senzor de presiune, avertizor care să îți spună să schimbi treapta de viteză să conduci eco, cruise control etc .
      Iar din 2022 au mai apărut: asistenta la franarea de urgenta, detector de neatentie la volan ( nici nu stiu daca au implementat asta la Logan), asistenta la schimbarea benzii, imbunatatiri la centurile de siguranta, la protectia minima a pasagerilor , care la Logan se traduce acum în ”Airbag-uri laterale torace (sofer si pasager) si cortina” pe lângă cele frontale , si imbunatățiri la zona de impact cu capul pentru pietoni.

      Pe langa asta , in verisunea minimă (link : https://www.dacia.ro/gama-dacia/logan/configurator/echipamente.html?conf=https%3A%2F%2Fro.co.rplug.renault.com%2Fc%2FBABXp%2FAn8ft) comercializata de Dacia pentru Logan au mai adăugat :
      Media Display: radio, ecran 8″, replicare smartphone, 4 difuzoare,Bluetooth, senzori de parcare, proiectoare de ceata, geamuri electrice fata-spate, oglinzi retrovizoare reglabile electric, cu sistem de dejivrare, faruri cu led, cotieră, băi nene :) .
      Pe toate astea nu le poți avea, tot la banii ăia vechi , chiar și nesocotind inflația deloc. Că-s plusuri. Nu mai este aceeași mașină deloc.

      După care ai amenda de la UE pentru companiile care depășesc cu flota lor media de 90gCO2/ km per vehicul și, în afară de Tesla , toate depășesc. Amenda este de 95EUR/gram depășire/ vehicol produs.
      Cel mai eco motor de la Logan acum cred ca este Tco90, care are 116g/km. 21 de grame depășire înseamnă o amendă ( taxă, spuneți-i cum vreți, cineva trebuie să o plătească) de aproximativ 2000 de euro.

      Pe site-ul Dacia, cel mai ieftin Logatron începe la 14150 EUR, dar daca le pui pe toate cap la cap, cam ăia sunt banii, majoritatea impuși de la oniune, nu de la producător, că ăia ne-ar fi vândut în continuare căruțe cu volan în care mori mai sigur decât pe mobră, dacă aveau voie, dar nu mai au.

      @Radu: există o posibilitate de hiperlink sub text , că a href cinstit nu pare să meargă, il rupe sanitizerul pe genunchi.

        (Citează)

    • “Pe site-ul Dacia, cel mai ieftin Logatron începe la 14150 EUR”

      Fix asta ziceam. In 2011 cel mai ieftin era 4400euro! Da, e adevarat ca nu avea decat un airbag, nu avea AC, ESP si nici macar busonul de bezina nu se inchidea cu cheia… Dar diferenta din punctul meu de vedere e prea mare. Inteleg totusi ca s-au adaugat tot felul de marutisuri inutile genului asta de masina, unele impuse de UE. Eu cred ca mai pot fi taiate din ele pt ca deja a ajuns intr-o gama de pret unde competitia este mult peste ce ofera Dacia. Am cumparat din prostie modelul nou si regret alegerea. Stiind ca pretul este neavantajos am sperat ca va fi o alegere buna datorita pretului de exploatare redus(experienta de la primul model)…nimic mai gresit…kit ambreaj pret dublu, kit distributie pret 2.5X, etc…

        (Citează)

    • Legatura intre logan 2011 si asta de acu, fiind care? In afara de nume.
      Cat despre preturi, ai vazut cat cer altii pe masinile lor? Gen de la douăj da mii in sus pe ceva de clasa mica.

        (Citează)

    • “Legatura intre logan 2011 si asta de acu, fiind care?”

      Ca aia din 2011 isi merita banii si aducea un raport calitate/pret foarte avantajos.

      In afara de asta, fix niciuna! aceasi caruta…le am pe amandoua si abea cobori din ele dupa cateva ore fara pauza. Sunt strict niste masini care te duc din A in B cu compromisul comfortului si sigurantei. Cu prima nu am inca rugina si in afara de consumabile am schimbat pana la 220k doar senzorul de la pedala care aprinde becurile de frana. La a 2-a(2022) deja o gramada de probleme si rugina. Comfortul a ramas acelasi ca in 2005. Din oricare varianta sansele sa iesi in viata sunt egale cu a castiga la Loto. Am pierdut amici si in una si in alta. Unii, care nu aveau centura, au avut noroc si au supravietuit. Ah, da…au pus cireasa…cotiera…fix de asta aveai nevoie la Logan…urmatoarea data sa ii puna si trapa sau panoramic si sa mai adauge cateva mii…

      “Cat despre preturi, ai vazut cat cer altii pe masinile lor? Gen de la douăj da mii in sus pe ceva de clasa mica.”
      azi:
      Fabia 17.926euro
      Yaris Hybrid 18.855euro

        (Citează)

    • Yaris hybrid e de la 21.000 in sus. Fabia varianta manuala 5 trepte, 80 cai e aproape 18.000. Polo pleaca de la 20.000. Sincer, un logan e mai tentant decat masinutele astea.
      Mai raman coreenele cu preturi mai ok, gen i20 sau chiar i30.
      Oricum toate masinile s-au scumpit mult.

        (Citează)

  2. Parca si Megane e tot in segmentul C, nu?

      (Citează)

  3. Dacia a tras tare cu Spring anul asta, campanii cu card de 10.000km(~1.120kw) cadou, casco 1 an, totul ca sa ia cei 10.000 euro de la stat, pentru ca stiau ca asta va fi ultimul an in care tichetul va valora atat (deja se discuta despre misorarea lui la anul) si concurenta care a luat notite, vezi Citroen e-C3 https://www.youtube.com/watch?v=UXL6zzORBJw&t=2s , vw care nu stiu de ce asteapta 2025 cu ID2 , Fiat Panda care va fi pe platforma lui e-C3 , si poate o importe SUV Cars si BYD. Deci probabil vor oferii reducerile alea din Maroc si la noi la anul, altfel nu vor mai avea asa vanzari.

      (Citează)

  4. Logan din pacate s-a scumpit si esttet concurat de Megane. Megane cu rabla 140hp e 14k, iar logan era tot pe acolo daca nu ma insel. De obicei cel mai dotat Logan este o alegere mai proasta decat Megane.

      (Citează)

    • Sandero cu rable si reduceri de la dealer e 10500euro(cred ca si loganul tot acolo).. e mare diferenta pana la 14000+ euro

        (Citează)

    • De unde luati ba nene preturile astea? Un megane sedan pleaca de la 19250. Fara rabla. Pret de lista. Un logan prestige + (varianta cu gpl) , adica ala full, e 16300.
      Banii de la rabla, in cel mai bun caz sint 10000 (2 rable)+1500 (daca rabla e veche rau) + 1500 daca masina are gpl.
      Deci la megane reducerea e de 2300 euro. Si la logan e 2600 daca e gpl.
      Si ramane maganu, varianta cea mai de jos, 16950 euro. Iar loganu cel mai dotat (si cu gpl) – 13700. Diferenta 3250 euro.
      Megane are motor mai rasarit, 4 cilindrii, 140 cai. Pe partea ailalta la logan ai gpl plus dotari mai bune.
      Loganu cel mai slab, cu rabla, iese sub 12.000.
      Plus ca la fata locului mai scoti si alte reduceri cam la orice marca.

        (Citează)

  5. Logan fabricat în Maroc vine în 5 luni de la comanda. Dacă nu am fi dat avans, am fi luat Megane la firmă. Se pare că e ultima oară când cumpărăm Dacia.

      (Citează)

  6. Logan lipseste din top pentru ca nu se vinde decat in Europa de est. De la Polonia incolo Dacia nu mai vinde Logan. Prin urmare se gaseste doar la saraci, de aia si cifrele sunt relativ mici, chiar daca la noi si in tarile din jurul nostru masina se vinde destul de bine. Oricum au anuntat ca asta e ultimul Logan inca de la lansare, urmatoarea generatie Dacia nu va mai avea Logan. Deci daca luam in calcul ciclurile anterioare care au fost cam de 8 ani, e de asteptat ca Loganul sa nu se mai produca din 2028.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus