un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

15 ani de Webstock și câștigătorii Creator Awards

14 Oct 2023  ·

GÂNDURI  ·

20 comentarii

Webstock ediția 15 a fost poate mai mare ca niciodată. Mie mi s-a părut cel puțin egală cu cea de anul trecut, care a fost gigantică. Ca mai mereu în ultimii ani, a fost o ocazie bună de a revedea o mulțime de bloggeri, pe unii pentru singura dată în an.

La un moment dat s-a făcut un grup mai mare de bloggeri, ca acum mulți ani pe la alte Webstock-uri sau RoBlogFest-uri. M-am simțit iar ca un 🦖 dinozaur, având în vedere că 90% din restul participanților erau mai tineri, fie creatori de conținut pe noile platforme la modă, fie oameni din agenții, unde din nou media de vârstă este sub a mea. Chiar am glumit cu Mariciu că data viitoare trebuie să-l aducă și pe Noel, este plin de dinozauri acolo.

După socoteala mea, primul Webstock a avut loc în 2009, dacă acum a fost ediția 15. Eu n-am fost prezent la cel din 2009 sau cel puțin n-am notat nicăieri asta. Am fost însă la cel din 2010, iar fotografiile de mai jos sunt din articolul scris atunci pe blog 🦖:

Ieri au fost probabil de 5 ori mai mulți oameni decât atunci, cu 3 săli în care se țineau simultan prezentări. Am asistat la câteva. Mi-a plăcut una a lui Edi Brandabura despre cât de importante i se par lui aspecte precum thumbnail-ul unui clip, primele secunde, un text pe ecran la început șamd.

Am auzit spus de câteva ore prin alte prezentări despre cum creatorii de conținut trebuie să adapteze campaniile și brief-urile primite la audiența și specificul lor. Asta mi s-a părut mereu că se bate cap în cap cu realitate din teren, unde uneori ajungi să te cerți cu agenția pe virgule din text, iar de foarte multe ori aproape că se simte politica de a vedea creatorul de conținut ca pe un om ce trebuie atent supravegheat și verificat în tot ce face, nu ca pe un partener de promovare a unui produs sau serviciu. Nu știu unde apare această ruptură, de fapt. Poate data viitoare o să pun această întrebare.

Dacă vreți fotografii și mai multe detalii, pagina de Facebook a Webstock este bine adusă la zi cu ce s-a întâmplat ieri.

La final s-au dat premiile creatorilor de conținut. Au votat peste 46.000 de persoane cu un total de peste 211.000 voturi exprimate în diversele categorii. Câștigătorii au fost următorii:

Poate descoperiți astfel și noi creatori de conținut pe care să-i urmăriți. Premiile pentru industrie sunt aici.

asus s5507

    20 comentarii

  1. Evident ca nu s-a discutat nimic despre bune practici in ce priveste marcarea publicitatii – ca de fiecare data in ultimii 15 ani.

    Cod etic, auto-reglementare, astea sunt SF-uri pt influencerii romani. Ma rog, e si putin absurd sa mai vorbim despre asta cand reclamele la pacanele sunt principala sursa de venit a unora. Csf ncsf.

      (Citează)

    • În principiu, nu e ceva de discutat. Sunt diverse recomandări de marcare, fiecare aplică ce vrea. Pe Insta și YouTube este un buton de bifat, eu l-am bifat mereu și oricum și clientul îți spune să faci asta.

      Pe blog, eu am făcut și titlurile de altă culoare, că poate așa mai scăpăm de “este publicitate!”. N-a ajutat. Oamenii oricum cred că orice articol în care lauzi ceva este clar plătit de cineva, că altfel nu ai lăuda nimic pe gratis.

        (Citează)

    • “Oamenii oricum cred că orice articol în care lauzi ceva este clar plătit de cineva, că altfel nu ai lăuda nimic pe gratis.”

      Cititorii vor doar sa fii cinstit. a fost un articol despre drum cu Tesla, care de fapt era reclama la KFC.

        (Citează)

    • Ii

      Tano:
      “Oamenii oricum cred că orice articol în care lauzi ceva este clar plătit de cineva, că altfel nu ai lăuda nimic pe gratis.”

      Cititorii vor doar sa fii cinstit. a fost un articol despre drum cu Tesla, care de fapt era reclama la KFC.

      In conditiile in care unele articole sunt marcate iar altele evident nu, desi e clar pt toata lumea ca e publicitate, cititorii devin suspiciosi si normal ca apar si cazuri in care zic despre alte articole ca sunt publicitate desi nu sunt.

      Prilej numai bun pt Radu sa zica ca “oricum nu conteaza, cititorii oricum cred ce vor ei”.

      Cititorii cred ce vor ei pentru ca nu au incredere in felul in care marchezi publicitatea, iar asta e direct rezultatul marcarii selective. Iar eu cred ca marcarea selectiva este fix strategia ta, tocmai ca sa poti spune ca cititorii oricum cred ce vor.

      Exista bloguri mari in RO pe care se marcheaza absolut toata publicitatea si nu zice nimeni ca unele articole nemarcate sunt publicitate, pentru ca cititorii au incredere in bloger ca nu minte niciodata.

        (Citează)

    • Reusesti sa te contrazici in primele 2 randuri.

      1. Nu e nimic de discutat
      2. Fiecare aplica ce vrea (adica mai nimic)
      3. Publicul nu intelege nimic.

      Pai eu zic ca de exemplu ar fi de discutat cum sa marcam unitar asa incat cititorii sa intelega ceva. De exemplu cu un (P) la final de titlu, nu cu culori ca pentru copii.

      Dar mai intai ar trebui discutat daca trebuie sa marcam sau nu si, special pt tine, ar trebui discutat ce este publicitatea :-)

        (Citează)

  2. Manevre mari la premiile alea…

      (Citează)

  3. Este bine că e diferenta intre Podcast. Si Podcast video.

      (Citează)

    • Păi oficial podcastul este audio. Personal nu știam că mai avem din acestea în România. Mi se pare că, dacă faci un podcast audio, de ce să nu-l și filmezi cum poți și să-l pui și pe YouTube ,care este cea mai mare platformă de podcasting?

        (Citează)

    • Nu eram ironic. Stiu ca original e audio. Ascult de cand au devenit mainstream cu Serial. Cei care fac audio sigur nu au chef sa cumoere echipament video si sa editeze extra.

        (Citează)

  4. iar de foarte multe ori aproape că se simte politica de a vedea creatorul de conținut ca pe un om ce trebuie atent supravegheat și verificat în tot ce face, nu ca pe un partener de promovare a unui produs sau serviciu. Nu știu unde apare această ruptură,

    Ruptura se produce atunci cand citesti draftul propus de creatorul de continut. Un text dat spre publicare nu trebuie sa contină erori tipografice, sau mai rau, greșeli gramaticale, nici măcar exprimări care ridică dubii asupra gramaticii și acordurilor, nu trebuie să aibă pe cât posibil construcții stereotipice , cu siguranță nu repetiții la fiecare idee – anume limbaj de lemn, dar trebuie să conțină un număr de repetiții, atent integrate în text – nu ca nuca în perete, ale cuvintelor, sau expresiilor cheie pe care se face SEO, dacă e parte din obiectivele campaniei. Câți dintre voi fac / platesc ( e mai bine să facă altă persoană) proof-reading înainte de a trimite materialul către client/ agenție? Că după ce semnalezi a doua oară aceeași greșeală cred că vei supraveghea și tu tot ce primești, că altfel nu funcționează bine. Am făcut chestia asta, nu vorbesc din desene animate.

    Și bineînțeles ideile articolului trebuie să fie în ton cu direcția de promovare a respectivului produs, că altfel parteneriatul nesupravegheat poate aduce clientului daune cauzate de imaginea și ideile libere ale creatorului de conținut – sunt sigur că nu trebuie să dau exemple.

    În mod normal, astea ar trebui să o facă partenerul cu echipa lui. Dacă citești articole promovate inclusiv în publicații cunoscute, care obișnuiau să fie pe hârtie ( poate mai sunt, habar nu am) ar trebui să poți să înțelegi de ce, deși acolo majoritatea au fost oricum puricate și de echipa de la client.

    Creatorul de conținut ar trebui să fie o echipă de controlul calității care să se asigure că lucrurile se întâmplă la niște standarde, însă , dacă e să fim practici, de la un blog în spatele căruia stă adesea o persoană, hai o mână de oameni, e cam exagerat să ai pretenția asta, realist vorbind, mai ales dacă sumele pe care se scriu articole sunt similare cu cele de acum 4-5 ani.
    Pe banii aia de abia iși aprinde omul calculatorul, daca nu cumva scrie direct de pe telefon, ca mine, nu poți avea pretenția să fie și competent și atent, să își plătească și proof reading, așa că trebuie să supraveghezi, să introduci resurse adiționale în joc..

      (Citează)

    • Catalinx: Ruptura se produce atunci cand citesti draftul propus de creatorul de continut.

      OK, fair enough. Mie unii îmi cer să le trimit draftul de articol înainte de publicare. Marea majoritate vor să se asigure că nu folosești cuvinte vulgare și că le scrii corect numele brandului. Nu mi-a zis nimeni să modific tonul sau ideea articolului.

      Am avut uneori modificări pe care le-am înțeles după aceea. De exemplu, într-un context de securitate digitală eu ziceam că poate află oricine ce jucării ai cumpărat tu de la magazinele erotice și poate nu vrei să fie public asta. Și mi-a zis clientul “ok, înțeleg gluma mai cheeky, dar n-am vrea să fie vorba și de vibratoare, poți găsi o altă analogie?”. Ceea ce mi s-a părut fair și am găsit altă analogie.

      Am auzit și de la cunoscuți de-ai mei că uneori sunt uimiți și îngroziți de lipsa de profesionalism a influencerilor, în special cei new wave, care cred că totul li se cuvine. Nu livrează, fac la mișto, nu respectă deadline-uri etc.

      Bun și așa. Dar atunci spune-o pe asta la conferințe, nu situația romanțată în care toți sunt perfecți.

        (Citează)

  5. Numele de care am auzit, ar fi Poponeț, Balaban (via portalul de informare brașovean), marele actor Bobonete și geniul neînțeles de Selly. Crema cremelor.

    Vorbind de cremă, ar mai fi Jamila Cuisine, măcar acolo e ceva conținut util. A, și Cristian Presură.

    Am o presimțire că n-am pierdut mare lucru neaprofundând conținutul majorității câștigătorilor.

      (Citează)

    • Internetul este pe principiul “de toate pentru toți, tu alegi ce-ți place”. Eu de asta nu-i înțeleg pe cei care citesc cu hate vreun blog sau ceva. Mai bine găsești altceva care să-ți placă, că ai de unde.

      Ce mi se pare însă util este să fii informat despre ce mai există și să și încerci marea cu degetul. Poate îți place. Dacă nu, nu-i bai, sunt alții.

        (Citează)

  6. Laba in cerc mai mare ca asta…… E ca atunci cand ma-ntalnesc io cu vericii mei si ne dam de baut unu la altu. Ceva mai penibil decat premiile astea greu de gasit…poate la hatz gionule.

      (Citează)

  7. Doamne, ce lipsuri am

      (Citează)

  8. Mie deja imi provoaca greata meseria asta de “creatori de continut”. O armata de parerologi care vorbesc despre nimic si se chinuie sa convinga oameni sa-si piarda vremea pe net pentru a putea ei sa vanda reclame. Ok, multi oameni au joburi inutile, dar parca nimeni nu se ia mai in serios decat creatorii astia de “continut”. Ne intalnim pe la conferinte pompoase unde vorbim de thumbnailuri si briefinguri, de parca ce facem noi are vreo importanta in societate. Asta da meserie!

    Si eu am fost 15 ani la fel si inca sunt, dar nu mai pot, schimb domeniul de lucru. Si pe bani de trei ori mai putini, doar sa nu ma mai simt ca un impostor.

      (Citează)

  9. nwradu:
    În principiu, nu e ceva de discutat. Sunt diverse recomandări de marcare, fiecare aplică ce vrea. Pe Insta și YouTube este un buton de bifat, eu l-am bifat mereu și oricum și clientul îți spune să faci asta.

    Pe blog, eu am făcut și titlurile de altă culoare, că poate așa mai scăpăm de “este publicitate!”. N-a ajutat. Oamenii oricum cred că orice articol în care lauzi ceva este clar plătit de cineva, că altfel nu ai lăuda nimic pe gratis.

    Radu, te-am vazut in poze la alti influenceri ca ai fost la evenimentul de lansare al GoPro in Romania. In articolul de pe site in care spuneai ca s-a lansat GoPro12, nu ai zis absolut nimic ca ai fost si la eveniment, ca ai mancat ceva pe banii lor, ca a fost ceva tombola si premii.
    Si atunci cum vrei sa aibe lumea incredere in tine ca esti obiectiv?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus