un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Tesla Model 3 facelift a ieșit astăzi pe piață. Poate fi deja comandată cu 42.990 euro

1 Sep 2023  ·

AUTO  ·

20 comentarii

Tesla a prezentat astăzi noul Model 3, iar mașina este deja disponibilă pentru comandă, cu livrare în octombrie-noiembrie 2023. Autonomia maximă urcă la 678 km.

Se È™tia că vine pe piață, au tot apărut fotografii spion cu modelul acesta, numit neoficial “Highland”. Din păcate, față de zvonurile anterioare, versiunea finală nu are stopuri tip lightbar, ceea ce ar fi fost foarte cool, ci tot unele tradiÈ›ionale, dar acum altfel integrate în haion.

Update: luați o Tesla prin linkul meu și primiți discount între 2.500 și 4.500 de lei.

Din ce văd eu, partea frontală a fost subtil redesenată. Farurile sunt diferite, mai plate, mai puÈ›in “bulbucate”, iar capota oferă o aerodinamică îmbunătățită care înseamnă autonomie crescută. ÃŽn partea din spate, noile stopuri sunt integrate în haion.

Interiorul pare similar cu Tesla Model Y. Același ecran de dimensiuni mari în centru, 15,4 inci, dar acum cu bezel mai subțire, spațiu pentru încărcarea wireless a două telefoane sub acesta, probabil aceleași volume mari de depozitare sub acesta și în cotiera centrală și în portiere. Toate scaunele sunt încălzite, iar cele din față sunt și ventilate acum.

Bordul pare că nu mai conține lemn, ca pe Model Y, ci este făcut doar din aluminiu. În spate a apărut un ecran de 8 inci în coada cotierei centrale. Din ce văd pe site-ul oficial, poate fi utilizat de pasagerii din spate pentru a regla ventilația și încălzirea în scaune, plus pentru divertisment. Mașina venea oricum la bord cu YouTube, Netflix, Disney și altele preinstalate, acum poate că vor putea fi folosite în mers de pasagerii din spate.

Vechiul Model 3 avea plafonul panoramic din două bucăți despărțite la centru de o bară stabilizatoare. Noul Model 3 folosește aceeași soluție. Model Y rămâne singurul cu plafon de sticlă dintr-o singură bucată, dar nu că ar conta asta la ceva (ba chiar aș putea găsi dezavantaje în caz de spargere sau accidente).

O altă noutate la interior este prezența unor lumini ambientale ample. Model 3 are un contur luminos configurabil pe portiere și bord, se vede subtil cu roșu în imaginea de mai sus. Fotografiile spion cu Cybertruck arată o soluție similară și pe acel model.

Porturile USB-C oferă fiecare pâna la 65W putere de încărcare. Wi-Fi-ul este îmbunătățit, iar acum mașina are și UWB pentru conexiunea Bluetooth mai bună. Noul sistem audio integrează 17 boxe, două subwoofere și două amplificatoare pentru vehiculele Long Range și 9 boxe, un subwoofer și un amplificator pentru vehiculele Standard Range.

Volanul este mai complex. Au dispărut manetele din spatele acestuia, fiind înlocuite de butoane fizice și tactile plasate pe volan. Asta înseamnă că inclusiv modurile PNDR de condus și pilotul automat vor putea fi reglate din butoane sau poate direct din ecranul tactil.

Prețuri:

  • Model 3 tracÈ›iune spate: 42.990 euro, autonomie 554 km WLTP, suta în 6,1 secunde.
  • Model 3 Long Range (dual motor): 50.990 euro, autonomie 678 km WLTP, suta în 4,4 secunde.

Acestea sunt autonomiile estimate cu anvelope de 18 inci. Cele WLTP (513 și respectiv 629 km) sunt calculate cu jante de 19 inci. Singurele extraopțiuni sunt vopseaua, cârligul de remorcare și autopilotul avansat, care face singur și schimbări de bandă pe autostradă și alte câteva șmecherii. În principiu, însă, configurația de bază la prețul de mai sus este bună pentru 90% dintre doritori. Cu Rabla Plus se mai elimină vreo 10.000 de euro din acel preț.

 

asus s5507

    20 comentarii

  1. Autonomia e alta, vezi când alegi jantele. Valabil la toate, inclusiv Y

      (Citează)

  2. Stopurile alea din spate par inspirate / copiate de la Renault Captur

      (Citează)

  3. modurile PNDR sunt pe tableta ca la modelele mai scumpe
    https://youtu.be/8-G0GnhBS0A?si=lHGdfRim5Ilpa1b2

      (Citează)

  4. In sfarsit, Tesla 3 nu mai este urata. Asteptam si faceliftul la Model Y ca sa spunem acelasi lucru si despre el.

      (Citează)

  5. Pe rosu pana si Y parca ar arata frumos. Dar pt una rosie trebuie sa astepti, asa ca tot cele urate pe culoare gri vor fi pe strazi.

      (Citează)

  6. Deci, cu rabla, ajunge la 32.000? La ce preturi sunt pe piață, asta e pomană cu lumânare.

      (Citează)

  7. aduce a tesla roadster V2 din fata. nu e rau deloc

      (Citează)

  8. Daca iti place interiorul asta altfel, arata chiar bine masina. Si pretul pare imbatabil.

      (Citează)

  9. Incercati sa luati o masina la 32000 si o comparati cu model 3 asta nou.
    Eu chiar nu inteleg dc s ar mai vinde cazanele.

      (Citează)

    • O sa dispara curand si pomana asta cu voucher-ul. Mark my words. Mai mult de 1-2 ani nu mai e.

        (Citează)

    • La max 32000 ai o gramada de variante. Spre ex Ceed SW MY24 1.5 T-GDi Hybrid Electric 7DCT GT Line, cu rabla e 24.800 pret final cu tot cu tva. Si cred ca primesti la bani mai putini, mai multa masina decat la tesla. Asta e doar un exemplu.
      32000 sint totusi multi bani. Poti sa iei suvuri gen tucson sau sportage in banii astia.

        (Citează)

    • Blackskull:
      La max 32000 ai o gramada de variante. Spre ex Ceed SW MY24 1.5 T-GDi Hybrid Electric 7DCT GT Line, cu rabla e 24.800 pret final cu tot cu tva. Si cred ca primesti la bani mai putini, mai multa masina decat la tesla. Asta e doar un exemplu.
      32000 sint totusi multi bani. Poti sa iei suvuri gen tucson sau sportage in banii astia.

      poate sh la banii aia ca pe configurator nu apare. Plus ca wow, xceed phev la 37554€ nu are scaune încălzite (opÈ›iune de 108€) È™i nici reglare pe înălÈ›ime (39€)… Să nu mai zic de alte opÈ›iuni exotice cum ar fi scaun È™ofer cu memorie, care e 255€, iar astea: buzunar pe spătarul scaunului 39€ bucata?! Lampa iluminare habitaclu 15€?! wtf man, roti are? Auzi la el, mai multa maÈ™ina ca Tesla, kia nici panorama roof Nu are standard :)))))

        (Citează)

    • Pai pentru ca a-mi face treaba cu vehiculul nu depinde nici de hachitele unui Musk si implicitele erori in functionare, nici de disponibilitatea unor prize pe traseu si aglomeratia de la ele.
      Pentru ca majoritatea electricelor sunt masini ieftine in esenta si asta se vede la materiale, imbinari, zgomote, etc. Service-ul lor poate fi o gluma mai mare/mica.
      Pentru ca maxim 60-70% din pretul pe care il platesti cumpara masina, restul sunt profituri nesimtite facute de companiile auto care s-au lansat in specula cu electrice pornita de Musk.
      Pentru ca perspectiva vanzarii second hand a vehiculului dupa un numar de ani de folosinta tinde spre zero (e si normal, un vehicul electric ar trebui sa fie de unica folosinta pe o perioada de timp).
      Pentru ca te costa disproportionat asigurarile si un incident mediu te poate arunca in dauna totala si mult deranj.
      Pentru ca de banii astia poti lua o masina ICE sau MHEV care vine la pachet cu nume de marca, calitate, economie si confortul de a nu te lovi de niciuna din problemele de mai sus.

        (Citează)

  10. Arata misto masina. Si o sa le faca si baterii externe rosii

      (Citează)

  11. Razvan:
    Autonomia e alta, vezi când alegi jantele. Valabil la toate, inclusiv Y

    Recunosc nu-s prea tehnic cu auto. Cine îmi poate explica pe scurt de ce contează dimensiunea jantelor? Diametrul exterior al cauciucului nu e același?

      (Citează)

    • Jante mai mari, greutate mai mare, consum mai mare.

        (Citează)

    • Jantele mari te ard in primul rand la confort. Sa vezi cand iei o denivelare mica cu niste jante mari zici ca s-a rupt masina. Consumul e ultima grija in ce priveste jantele.
      Pe scurt, janta mare si balon mic la roata inseamna ciuciu amortizare.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus