►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 18 septembrie 2023
Metaverse-ul, cică, ar fi mort (și de ce era de așteptat să fie așa) »
18 Sep 2023 ·
AUTO ·
Circuitul din Singapore a crescut în ochii mei. Nu sunt multe zone unde să poți depăși pe el, mai ales cu monoposturi apropiate ca performanță, dar totuși cursa de duminică a fost palpitantă până la capăt. Cel mai bun exemplu: primii trei clasați au fost despărțiți de doar 1,2 secunde! Când ați mai văzut un finish atât de strâns? Iar Russell, care se bătea cu cei trei pentru victorie în ultimul tur, a abandonat chiar înainte de final.
Dar să o luăm pe rând.
Două lucruri remarcabile s-au întâmplat în calificări. Lance Stroll a avut un accident în prima sesiune, a lovit parapetul cu viteză și a distrus mașina. N-a luat startul a doua zi în cursă. Nu știu dacă ar fi avut oricum monopost pentru start, dar pilotul a raportat niște amețeli după accident și echipa l-a ținut oricum pe bară.
A doua mare surpriză: Verstappen și Perez nu au trecut în Q3! Monoposturile Red Bull pur și simplu nu au fost competitive pe acest circuit. Verstappen urma să plece în cursă de pe locul 11, iar Perez de pe locul 13.
Sainz, Russell, Leclerc, Norris, Hamilton și Magnussen și Alonso au fost calificați pe primele 7 poziții. Cu Verstappen tocmai pe locul 11 pe un circuit fără multe posibilități de depășire, erau șanse mari să vedem un rezultat bun pentru Ferrari, care are al doilea monopost ca performanță. Mi-ar fi plăcut să-l văd pe Alonso mai sus, cu șanse la victorie. Cred că ar merita o victorie după câte podiumul a avut în acest an.
A fost cursa lui 1️⃣ Sainz. A condus de la început și până la sfârșit, urmărit de coechipier și de “dușmani”, și le-a ținut piept tuturor, obținând o victorie foarte importantă pentru el. Mi se pare că a arătat din nou că în acest sezon este pilotul numărul 1 de la Ferrari. Apoi, a arătat că Verstappen și Red Bull pot fi bătuți, ceea ce, după atât de multe curse câștigate de RB la rând, era și cazul să arate cineva.
Și nu că a fost o cursă palpitantă, de fapt, după ce piloții Red Bull nu au mai fost la vârf? După start, semnele nu erau în această direcție, tururile fiind chiar și cu 10 secunde mai lente decât ritmul din calificări, dar până la urmă mi-a plăcut cursa.
Și 2️⃣ Norris și-a văzut de treaba lui. A plecat de pe locul 4, a terminat pe locul 2 după o cursă în care a trebuit să recupereze câteva poziții pierdute.
3️⃣ Hamilton a terminat nesperat pe locul 3, zic eu. Adevărul este că întreaga cursă a fost pe locul 4. În ultimul tur, însă, ordinea era Sainz, Norris, Russell, Hamilton despărțiți de vreo secundă în clasament. Norris a atins ușor un parapet, fără urmări. Russell, care a făcut o cursă inspirată până în acel moment, a atins un pic mai tare același parapet, a rupt probabil suspensia și s-a dus țintă cu monopostul în afara circuitului, abandonând complet cursa în ultimul tur și cu puncte multe în mână.
Așa că ordinea finală a fost Sainz, Norris, Hamilton pe podium, apoi 4️⃣ Leclerc și 5️⃣ Verstappen. Leclerc n-a putut ține ritmul cu Sainz. A avut și ghinion. Un safety car pe la jumătatea cursei a adus mulți piloți la schimbul de pneuri. Leclerc a fost eliberat de la schimb cu minim o secundă întârziere pentru că era trafic la boxe, pierzând acolo timp prețios. Avea șanse la un loc doi dacă totul mergea bine.
Verstappen pe locul 5 este totuși o performanță de apreciat. Olandezul a plecat pe o strategie diferită și a fost printre cei care nu au intrat la boxe pe acel safety car. A fost echipat cu hard-uri și a câștigat astfel câteva locuri în clasament, rămânând pe circuit.
Ghinionul său a fost că a intrat să schimbe până la urmă pneurile chiar cu un tur sau două înainte de un virtual safety car, dar nu avea cum să ghicească viitorul. Poate ar fi fost pe podium dacă schimba și el tot în acele momente.
Gasly pe 6, plecând de pe 12, și Piastri pe 7, plecând de pe locul 17, sunt de asemenea performanțe de admirat. Liam Lawson a terminat pe locul 9, luând primele sale puncte în Formula 1 în al doilea său weekend complet de cursă, ceea ce mi se pare că va conta mult în CV-ul său viitor.
Alonso a terminat pe locul 15, după o cursă în care nu s-a evidențiat prin nimic (ba chiar cu o penalizare de 5 secunde). După cum spuneam, mi-ar fi plăcut să-l văd câștigând această cursă, mi-ar plăcea să ia o victorie după câte podiumuri a avut în acest an. Singapore nu a fost momentul său.
În ciuda clasamentul final din Singapore, în clasamentul general nu se schimbă multe. Sainz ia un avans mai confortabil față de Leclerc și cred că de acum poate cere echipei să fie ajutat cu ordine de echipă în viitor, ținta fiind probabil să-i depășească și pe Alonso și pe Hamilton în clasamentul general.
Russell, fără puncte în această cursă, pierde și el ușor contactul cu piloții Ferrari și începe să fie amenințat serios de Norris.
În clasamentul constructorilor, Mercedes simte cel mai mult abandonul lui Russell pentru că Ferrari a luat puncte importante în Singapore și le suflă în ceafă în clasament.
Aston Martin, cu zero puncte luate în Singapore, este un pierzător și mai mare față de Ferrari. De remarcat și că Lawson a adus acum 2 din cele 5 puncte ale echipei Alphatauri.
Următoarea stație: Suzuka în Japonia, duminica viitoare, de la ora 8 a României.
Această serie este susținută de Bitdefender.
La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.
Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari
« Știrile zilei despre tehnologie – 18 septembrie 2023
Metaverse-ul, cică, ar fi mort (și de ce era de așteptat să fie așa) »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
18/09/2023 la 4:02 PM
Doamne ajuta in Japonia sa fie la fel de intersant. Eu anul asta am vazut doar prima cursa si Singapore. Am vazut toate rezulatele la toate antrenamentele, calificarile si cursele. De data asta m-au convins antrenamentele si calificarile ca exista sansa sa fie palpitant; si a fost. Daca cutia de suc dispare din peisaj, poate reincep sa ma uit la acest sport. Cred totusi ca acest circuit nu s-a potrivit deloc pe “troaca” lor si din pacate pe alte circuite o sa fie la fel ca inainte. Pana la urma trebuie sa dezvolti o masina care castige 51% din circuite…
Dan(Citează)
19/09/2023 la 9:48 AM
Mie mi se pare impresionant cum “cutia de suc” a reusit sa umileasca efectiv unii dintre cei mai mari si mai galonati producatori de masini sport din lume.
Chiar daca Ferrari a aratat ca pot sa ii incurce din cand in cand, probabil ca oricum pana la finalul sezonului masina Red Bull va continua sa domine circuitul de F1 si va intra in istorie ca una dintre cele mai bune masini create vreodata.
PS: vezi ca “troaca” Red Bull ti-a depasit asteptarile si a castigat deja 61% din totalul curselor (sau 93% din cursele desfasurate).
Estimarea mea este ca pana la finalul sezonului vor depasi lejer 80% din total.
PS2: nici eu nu sunt incantat de aceasta dominatie, fiind fan Ferrari, dar trebuie sa le recunoastem meritele.
Andrei G(Citează)
19/09/2023 la 9:57 AM
eu sunt curios daca podeaua flexibila o sa ramana un merit sau o sa fie o noua “afacere” de tipul “prea mult ulei ars de motor” (adica neregulamentar de mult)
john2381(Citează)
20/09/2023 la 8:55 AM
“Estimarea mea este ca pana la finalul sezonului vor depasi lejer 80% din total.”
Vom vedea. Depinde cat de legala este/a fost masina. Eu unul consider ca dominatia de anul acesta nu este una “sanatoasa”. Si Mercedes a dominat sportul multi ani la rand dar niciodata atat de vehement(la Budapesta Max a terminat cu 33 secunde avans dupa ce a facut pit in penultimul tur ca sa ia si fastest lap). Ferrari au dominat si ei pana s-a dovedit ca umbleau cu prostii in rezervor, si a urmat cel mai dezastruos sezon din istoria lor. Nu m-ar mira deloc sa fie la fel si la RB. As vrea in schimb ca pedepsele sa fie mult mai drastice in caz ca se descopera ceva. Ex tenis: 4 ani pe bara…
Dan(Citează)
18/09/2023 la 9:13 PM
nimic despre verificarile “mai atente” ale respectarii regulametelor tehnice?
john2381(Citează)