►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
25 Sep 2023 ·
AUTO ·
Cursa de la Suzuka mi s-a părut importantă mai degrabă pentru istoria campionatului, nu pentru spectacolul de pe circuit. Red Bull a câștigat cu această ocazie titlul la constructori, iar ambii piloți McLaren au ajuns pe podium, o reușită mare pentru echipă.
Alphatauri a anunțat piloții pentru sezonul 2024: Yuki Tsunoda și Daniel Ricciardo. Era de așteptat. Liam Lawson are rezultate bune pentru un debutant, dar este normal că echipa preferă fanii și renumele lui Ricciardo, care atrage sponsori și interes.
Logan Sargeant a rupt mașina la începutul calificărilor. Va fi o minune dacă americanul va fi păstrat și în sezonul următor, chiar și având în vedere că atrage audiența din SUA asupra Formulei 1.
Ordinea finală a fost Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Perez și Sainz, urmați de cele două Mercedes.
1️⃣ Verstappen a plecat bine a condus toată cursa și a câștigat fără probleme. A fost o victorie meritată, dar fără altceva de menționat la acest capitol.
Piloții McLaren au fost vedetele acestei curse. Au plecat bine, au fost mereu în top. La un moment dat au inversat locurile, după un Virtual Safety Car, apoi Norris s-a plâns ca o fetiță de faptul că el are ritm mai bun și trebuie să fie lăsat în față, deși în acele 3-4 tururi nu a reușit să treacă singur de Piastri. Mi s-au părut exagerate mesajele sale radio, în special având în vedere că are mai multă experiență decât coechipierul său debutant.
Până la urmă au inversat ordinea și 2️⃣ Norris a terminat pe locul 2. 3️⃣ Piastri, pe locul 3, este la primul său podium în Formula 1 și cred că va avea o carieră lungă în acest sport.
Frumoasă ascensiunea McLaren. Upgrade-ul acela adus acum câteva curse a schimbat total soarta echipei în acest sezon. Cum ar fi fost clasamentul astăzi dacă McLaren venea din start cu un monopost atât de performant? Poate ar fi fost chiar pe locul 2 în clasamentul general.
Perez a avut ghinion în cursa aceasta. Penalizare 5 secunde pentru nimic important, apoi un acroșaj, până la urmă a abandonat.
În lipsa lui, clasamentul a continuat cu Ferrari și Mercedes intercalați. 4️⃣ Leclerc, 5️⃣ Hamilton, Sainz, Russell au trecut linia de finish în această ordine.
Am văzut pe circuit câteva dueluri între Hamilton și Russell, dar nimic semnificativ sau prea periculos. Părerea mea este că Mercedes a greșit un pic strategia pneurilor și a ordinelor de echipe, iar Russell a devenit vulnerabil și a fost ușor depășit de Sainz. Hamilton pare stabil pe locul său din clasamentul general, dar lupta lui Russell este fix cu Sainz și Leclerc și ar fi avut nevoie de tot ajutorul echipei acolo.
Alonso a plecat de pe 10 și a terminat pe 8, deci o evoluție în bine, dar spaniolul nu mai este vedeta curselor ca la începutul sezonului. Cred că piloții McLaren i-au luat locul (pe merit). Alpine a avut de asemenea o evoluție bună, piloții plecând de pe locurile 12 și 14 și terminând amândoi în puncte pe 9 și 10.
De remarcat că Sargeant iarăși a avut o cursă foarte slabă. După ce a rupt mașina în calificări și a primit și penalizare la startul cursei pentru asta, în cursă l-a acroșat pe Bottas și a abandonat împreună cu finlandezul. Mi se pare că Sargeant nu aduce nimic valoros în Formula 1, dincolo poate de ceva audiență americană, care însă nu are ocazia să-l vadă concurând din cauza greșelilor frecvente.
În ciuda abandonului, Perez păstrează un avans considerabil în fața lui Hamilton și cred că locul 2 este al său. Urmează câteva circuite stradale pe care mexicanul de obicei se descurcă bine.
Alonso este foarte posibil să piardă însă locul 4 în clasament și să termine mult mai jos. Ambii piloți Ferrari vin tare din urmă. Russell a coborât de asemenea pe 8, la egalitate cu Norris, și aici vom vedea o luptă frumoasă pentru poziție în cursele următoare.
Red Bull și-a asigurat titlul la constructori, fiind matematic imposibil să mai fie depășiți. Lupta acum se dă între Mercedes și Ferrari pentru locul 2 și între Aston Martin și McLaren pentru locul 4.
Următoarea cursă: mai sunt 6 curse. Următoarea are loc în Qatar pe 8 septembrie.
Această serie este susținută de Bitdefender.
La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.
Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
7 comentarii
25/09/2023 la 12:39 PM
Qatar 8 octombrie nu septembrie
Mihai(Citează)
25/09/2023 la 1:11 PM
Si uite asa s-au incheiat si discutiile despre podeaua flexibila care ar fi adus un avantaj extraordinar de mare masinii Red Bull.
Andrei G(Citează)
25/09/2023 la 2:03 PM
A vorbit Verstappen la conferinta de presa despre asta.
Celor care au facut acuzele acelea le-a transmis, si aici citez exact, “they can go suck on an egg”. Hahaha!!!!
Sol(Citează)
25/09/2023 la 1:49 PM
“Următoarea cursă: mai sunt 6 curse. Următoarea are loc în Qatar pe 8 septembrie.”
Vrei sa spui octombrie… nu ti-ai revenit dupa mcia escapada :P
eBogdan(Citează)
25/09/2023 la 1:51 PM
Dupa cursa senzationala (cea anterioara) avuta de Sainz, am crezut ca va da ceva mai mult. Sper totusi Ferrari sa termine pe 2 la constructori. Cat despre Perez.. “matematic” vorbind se pot intampla multe pentru locul 2 la piloti…
eBogdan(Citează)
25/09/2023 la 2:11 PM
Perez ghinion? E o lipsa de skill si de luciditate acolo. Nu respecta procedura de satefy car si depaseste masini in coloana, face dive bomb in masina lui KMag, ca in jocurile video. Bine ca l-au retras din cursa, ca la cum incepuse urma sa faca accident cu safety car-ul ca sa continue seria.
Apropo, a primit 4 puncte de penalizare pe licenta, doar din cursa asta. Dar da, ghinion…
Sol(Citează)
25/09/2023 la 10:44 PM
Ce? Cum? Sau poate a dat dovada de mai multa maturitate decat Russell si Hamilton, si-a dat seama ca trebuie sa se protejeze nu sa se intreaca intre ei si probabil nu a vrut sa il forteze/sperie pe pustiulica sa faca vreo minune de pe locurile 2 si 3, cum au facut cei de la Mercedes si aici si in Singapore.
Tu sigur te-ai uitat la cursa sau ai vazut doar rezumatul pe youtube sa scoti cota la articolul sponsorizat? Ce a facut Perez a fost lipsa de skill si dovada de frustrare maxime. In afara de primul incident, de la start, tot ce s-a intamplat mai departe a fost in totalitate vina lui si norocul sau ghinionul nu au avut nimic de a face. Omul conduce slab, conduce prost si este evident cu nervii la pamant, In momentul asta, singurul lui avantaj fata de Sargeant este bestia aia de masina, dar tinand cont de diferenta de experienta dintre ei, as spune ca Perez este cel mai slab pilot de pe grila. Mai are sanse sa piarda acest titlu doar daca revine Ricciardo.
Adrian(Citează)