un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Belgia: not great, not terrible, dar cu evoluții importante în clasamentele generale

2 Aug 2023  ·

AUTO  ·

26 comentarii

Circuitul de la Spa-Francorchamp este unul clasic pentru Formula 1, face parte din campionat încă de la înființarea acestuia prin 1950. Cursa din 2023 a fost bună din anumite privințe și mai slabă din alte privințe, iar la final au fost destule schimbări în clasamentul piloților. Din fericire, sâmbătă a avut loc și o cursă bună de Sprint, unde Piastri a obținut locul 2.

Înainte de cursă

Nu s-a întâmplat nimic special înainte de weekendul de la Spa. Am citit eu un articol un pic mai vechi care spune că echipele din Formula 1 nu vor să primească alte echipe în campionat, deși FIA își dorește acest lucru. Concluzia este că echipele actuale preferă să împartă toți banii din drepturile de televizoare și sponsorizare, chit că asta înseamnă că se vor certa cu anumiți producători auto sau motoriști.

Este o situație interesantă și nefastă pentru privitor. Am mai scris eu aici despre taxele de sute de milioane de dolari pentru intrarea în competiție.

Am citit și un zvon despre cum atât Norris, cât și Piastri ar putea pleca de la McLaren în sezoanele următoare. Ferrari și alte echipe ar putea dori piloți noi.

În calificări

Au fost două calificări de fapt, una pentru sprint și alta pentru cursa propriu-zisă de duminică.

Lăsând la o parte pe Red Bull, în calificările pentru Sprint s-au remarcat McLaren (locurile 2 și 5) și Ferrari (locurile 3 și 4).

În calificările pentru cursa mare, Verstappen a impresionat cu un timp de 1:45:118, în timp ce al doilea clasat a scos 1:46:988. O diferență imensă între primii doi, una care prefigura o victorie ușoară pentru Red Bull, care părea că are o mașină perfect tunată pentru Spa. Cu o cursă înainte, în Ungaria, primii 10 piloți au fost despărțiți de 500 milisecunde.

Verstappen, însă, a schimbat cutia de viteze la monopost și a primit o penalizare pentru asta, urmând să înceapă de pe locul 6 cursa, ceea ce promitea de asemenea spectacol. Sincer să fiu, mă așteptam să câștige.

Leclerc a moștenit plecarea din pole, iar Perez locul 2, urmați de piloții uzuali de la Mercedes, McLaren și Ferrari. Aston Martin a dezamăgit, luând locurile 9 și 10.

În Sprint

Cursa de Sprint a început pe ploaie. Din cele 15 tururi, primele 4 s-au desfășurat sub safety car, apoi cu un start lansat. Imediat la start, vreo 10 monoposturi au intrat pentru a schimba anvelopele de pe Wet pe Intermediare. Verstappen, liderul, nu a intrat atunci, ci un tur mai târziu, ceea ce s-a dovedit o mică eroare strategică.

Piastri, locul 2, a schimbat pe Inter de la început și asta i-a permis să facă un tur mai rapid și să-l depășească pe Verstappen când acestea ieșea de la boxe după propriul schimb. Mai rar vezi un debutant conducând o cursă, chiar și pentru câteva tururi.

1️⃣Verstappen a recuperat însă terenul și a câștigat cursa de Sprint, depășindu-l pe 2️⃣Piastri, care s-a clasat pe locul 2 și a adus astfel 6 puncte echipei McLaren. Lando Norris s-a clasat pe locul 6 în Sprint.

3️⃣Gasly a obținul locul 3. Alonso a pierdut controlul mașinii și a abandonat Sprintul.

Hamilton a avut un mic contact cu Perez în lupta pentru locul 4. Un contact atât de mic încât nu părea să aibă urmări pentru niciunul dintre ei, dar ulterior Perez a tot fost depășit de alții și a abandonat, deci poate ca monopostul său a pățit ceva. Hamilton a terminat pe locul 4, dar a primit 5 secunde de penalizare și a fost clasat oficial pe 7, iar Russell pe locul 8.

YouTube: rezumat Sprint.

În cursă

Sainz a plecat de pe locul 4 și Piastri de pe locul 5. Primul viraj la Spa este foarte strâns, iar cei doi s-au înghesuit acolo și s-au atins. Piastri a abandonat aproape imediat, iar Sainz după câteva tururi de șchiopătare. Păcat de Piastri, care promitea un rezultat bun.

Cursa a fost dominată de Red Bull. 2️⃣Perez a plecat de pe 2 și a trecut la conducere aproape imediat. 1️⃣🏆Verstappen a plecat de pe locul 6, după câteva tururi era deja în spatele lui Perez, pe care apoi l-a depășit cinstit și la final am avut un nou un-doi Red Bull la final, ca la începutul sezonului. Echipa austriacă a confirmat din nou că este mult în fața concurenților.

Și atunci, ca de obicei, interesant a fost ce s-a întâmplat în urmă. 3️⃣Leclerc a avut în sfârșit o cursă bună și a terminat pe locul 3, urmat de 4️⃣Hamilton, care a fost constant și a tras tare în fiecare tur, urmat de 5️⃣Alonso, care cu acest loc 5 a spălat ghinionul din Sprint, unde nu a luat nici un punct. Russell pe 6, fără să arate ceva extraordinar în cursă.

Lando Norris a fost un pilot remarcabil la Spa. A plouat un pic, pe la jumătatea cursei, iar Norris a intrat la boxe și a schimbat pe… Softuri. Nu am înțeleg de ce, mă așteptam la Intermediare. Spa este însă un circuit pe dealuri, iar apa se scurge repede de pe pistă. Ploaia nu cădea atât de tare. Asta i-a permis să obțină o performanță excelentă pe softuri, probabil și datorită temperaturii mai mici a pistei.

Norris nu doar că a pilotat cu acele softuri până la finalul cursei, vreo 26 de tururi, dar a pilotat. A obținut la început o mulțime de tururi rapide și a recuperat teren, ajungând de undeva de pe locul 14 până pe 7, la final.

Alpine a luat 4 puncte cu Ocon, pe locul 9 s-a clasat Stroll, iar Yuki Tsuoda a mai luat ultimul punct cu o clasare pe locul 10, după ce la un moment dat ajunsese chiar mai sus.

Performanța lui Tsunoda este chiar remarcabilă cu acel loc 10 având în vedere că noul său coechipier  Ricciardo s-a clasat abia pe locul 16, în a doua cursă fără puncte obținute după revenirea sa în F1.

YouTube: rezumatul cursei.

Clasamente

În clasamentele generale avem însă cele mai importante evoluții după cursa de la Spa.

Perez ia puncte importante pentru locul 2 general. Alonso mai are un singur punct în fața lui Hamilton și cursa următoare s-ar putea să-l vedem pe britanic pe locul 3. Leclerc a făcut un salt mare și a trecut de Sainz și de Russell în clasament, cu care este egal la puncte, dar față de care are clasări mai bune în curse.

Se păstrează apoi ordinea Norris-Stroll-Ocon, dar Norris a pus mai multe puncte între el și Stroll și probabil că îl ia în vizor pe Sainz.

În ce privește clasamentul constructorilor, Mercedes ia un avans tot mai mare în fața Aston Martin. Ferrari se apropie de Aston Martin, echipă care a fost revelația primei jumătăți a sezonului, dar acum pare a fi într-o pasă proastă, iar McLaren este în urcare.

Nu m-ar mira să vedem Ferrari pe locul 3 în curând. McLaren aproape și-a dublat punctele față de Alpine, ceea ce este uimitor având în vedere că acum câteva curse erau la egalitate.

Cursa următoare: tocmai pe 27 august, în Olanda. Acum este vacanța de vară în campionat, aproape o lună întreagă pauză.


Această serie este susținută de Bitdefender.

La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.

Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari

asus s5507

    26 comentarii

  1. Cursa a fost acum 4 /5 zile. Atat de interesat e Radu de F1 incat spune ca “poate monopostul a patit ceva” in urma contactului dintra HAM si PER. Iar ala a avut ditamai gaura in masina.
    Cred ca doar pentru Bitdefender se mai chinuie sa scrie astea, altfel si-ar gasi de treaba in timpul curselor (asta presupunand ca se si uita la ele si nu la un rezumat de pe net)

      (Citează)

    • Eu astept cu sufletul la gura articolele despre F1. Ma amuza teribil. E ca pe vremuri copii spun lucruri traznite

        (Citează)

    • +rep

        (Citează)

    • Mie mi se pare ca de cand este parteneriatul cu Bitdefender articolele de F1 apar cu intarziere de cateva zile. Probabil trebuie sa le trimita si lor un draft pe care sa isi dea acordul inainte de publicare.

        (Citează)

    • Nu, înainte apăreau după vreo 5 zile, uneori chiar o săptămână. Acum încerc să le public marți, dar marțea aceasta au fost lucruri mai importante de scris.

        (Citează)

    • vale: Cursa a fost acum 4 /5 zile.

      Nu cred că-i greu de numărat pe calendar. Mie îmi ies două zile. Una ca să apară interviurile și reacțiile echipelor după cursa. Încă una ca să apară și articolul.
      Sau tu numeri după zile câinești?

      Mai bine lasă cârcoteala și fă tu ceva mai bun, dacă poți.

        (Citează)

  2. Nu știu cât de interesante mai sunt cursele pentru voi, dar am impresia că și dacă l-ar lega la ochi și l-ar pune să plece de pe ultimul loc tot Verstappen ar câștiga. Când intră sub dominația unui pilot F1 își cam pierde din atractivitate, cel puțin din punctul meu de vedere

      (Citează)

  3. Devine plictisitor ca MAX sa termine pe primul loc… Anul trecut mai iesea Leclerc, mai unul altul… dar anul asta doar MAX… nu-mi place..

      (Citează)

    • Te uiți pentru ce se întâmplă pe restul locurilor. Mai rău este că Verstappen s-ar putea să câștige tot așa până prin 2026.

        (Citează)

  4. “Verstappen, liderul, nu a intrat atunci, ci un tur mai târziu, ceea ce s-a dovedit o mică eroare strategică.”

    in ce fel s-a dovedit a fi eroare strategica?

    daca intra in primul tur cum ar fi decurs schimbul?
    red bull au prima boxa, imediat dupa intrare.
    intra max, in 2-3 secunde e gata.. si apoi?
    asteapta sa treaca tot sirul de masini care intra dupa el ca sa nu fie unsafe release?
    cam cate secunde pierdea pana treceau toti pe langa el si cam cate locuri pierdea?

      (Citează)

    • Mi se pare ca strategie Red Bull este aproape impecabila. Este la extrema opusa fata de Ferrari care nu stiu cum fac, dar reusesc sa o dea in bara constant.

        (Citează)

    • @john2381: n-ai de unde să știi că s-ar fi întâmplat ceva rău. N-a intrat la boxe un trenuleț de 10 monoposturi, era spațiu între ele să mai și iasă mașini, dovadă că cei 10 intrați s-au descurcat cu bine la ieșire.

      Dacă țin bine minte, chiar Verstappen a fost nervos că nu l-a chemat echipa la schimb, nu?

        (Citează)

    • tu ai folosit verbul “a dovedi” si eu te-am intrebat cum “s-a dovedit” a fi o eroare (pentru ca tu ai facut doar o afirmatie, fara demonstratie / dovada).

      si eu nu am spus ca stiu ca asa s-ar fi intamplat, ci am adus in atentia ta un scenariu (pe care eu il cred probabil) tocmai in argumentarea “anti-dovada” si in asteptarea dovezii tale.

      deci?

        (Citează)

    • Dovada este simplă: Verstappen era în fața lui Piastri și, după ce au schimbat amândoi, a fost în spatele lui Piastri. Dacă intra odată cu acesta la boxe, sunt convins că ieșea tot în fața acestuia. Chiar și presupunând că ar fi inversat pozițiile încă de atunci, ar fi avut un tur în plus la dispoziție să-l depășească pe Piastri, ceea ce ar fi fost de preferat. În fond, l-a ajutat un pic și abandonul lui Alonso, dar dacă nu avea loc?

      Am văzut că după cursă a declarat un soi de “a fost bine și așa”, dar ce era să zică cu trofeul în mână?

        (Citează)

    • Dude, oprește-te… Parca citesc despre fotbal de la cineva care nu știe ce e offside-ul. Ți-a explicat omul foarte clar de ce era riscant, și tu o ții pe a ta de parcă îți dă Bitdefender penalizare.
      Au intrat 10 mașini la schimb aproape în trenuleț. Toate aveau standurile după Red Bull, deci trebuiau să treacă pe lângă Max și el sa aștepte un safe release sau să riște un unsafe-release și 5 secunde penalizare care la o cursa de 11 ture pe ud încheiată în spatele safety car-ului te scot in afara punctelor.
      Piastri care a schimbat primul a avut boxa după jumătatea piturilor, deci teoretic mai puțin de jumate din cei din spate treceau pe lângă el la release, de aici și gap mai mare intre ei și șanse mai mici de unsafe release.

      Apoi, fix asta a zis și Verstappen după cursă…
      “It was just the safer call. I could have come in first, but I could have been blocked by other cars. I didn’t mind staying out – we lost one position but we are quick, and we are quick on inters.
      I said already to the team that I know we can pit straight away, but it’s very risky in case of having all the cars come in as well, who would pit behind me and then you have to hold your car [in the pit box]”

        (Citează)

    • Rămân la părerea mea, dar o poți avea și tu pe a ta fără nici o problemă.

        (Citează)

  5. Nu s-a intamplat nimic inainte de weekendul cursei? Alpine a decapitat conducerea echipei, cu efect imediat. Otmar si inca 2 directori pe partea sportiva si tehnica au parasit echipa imediat dupa cursa de la Spa.

      (Citează)

    • Radu o să afle asta abia la anul de la DTS.

        (Citează)

    • Asta intră în articolul următor. Au părăsit echipa după cursa de la Spa.

        (Citează)

    • @costin, vezi daca nu ai fost atent aici pe blog?
      daca urmareai articolul despre cresterile de taxe si impozite observai ca radu a asteptat sa se decida taxele, sa se legifereze si sa se si aplice intainte de a scrie despre asta.
      oh, wait…

        (Citează)

  6. a recuperat teren, ajungând de undeva de pe locul 14 până pe 7, la final.

    Ai vrut sa zici “dupa ce a fost vreo 5 ture pe ultimul loc (19)”.

      (Citează)

  7. Radu, cu tot dragul îți las comentariul asta, fiindcă îți citesc blogul de câțiva ani buni, însă articolele astea sunt complet inutile. Exceptând probabil ceva seo și banii de la sponsor.

    1. Pentru ca e absurd sa scrii un articol în care ne povestești ce s-a întâmplat în cursa la 4 zile după cursa. Pe cine ar interesa un rezumat scris al etapei? Cu siguranță nu pe pasionații de F1, fiindcă ei se uita la cursa. Și cu siguranță nu pe cei lipsiți de interes cu privire la F1, fiindcă e extrem de plictisitor sa citești un rezumat al unei curse F1.

    2. Articolele sunt slabe și cu erori jenante pentru nivelul asta. “Poate monopostul a pățit ceva”. Da avea o gaura cât un bolovan de 50 de kg, e pe toate site-urile imaginea. “Ceea ce s-a dovedit a fi o mica eroare strategica”. N-a fost nicio eroare, era normal ca Verstappen sa nu intre la pit fiindcă ar fi ieșit ultimul, așteptând sa treacă trenulețul după ce schimba el. Asa a ieșit de la pit confortabil pe locul secund.

    Repet, cu tot respectul pentru munca pe care o depui pentru o mulțime de alte articole, cele referitoare la F1 sunt de un nivel slab, în contrast total cu colaborarea cu BitDefender.

    Exista atâtea site-uri de specialitate, Reddit, conturi de twitter sau YouTube (Peter Windsor de exemplu) cu focus pe f1 unde sunt multe subiecte interesante dezbătute frecvent. Dacă tot vrei sa ai o serie de articole legate de f1, poate ar fi mai interesant sa te inspiri de acolo și sa creezi analize sau chiar articole de opinie. Orice ar fi mai interesant decât formatul asta.

    Și nu ar strica sa mai corectezi unele articole, dacă tot îți sesizează cititorii erorile.

      (Citează)

    • @Marius: nu încerc să scriu un rezumat, este doar părerea mea despre evoluția fiecăruia. Nu mă aștept ca cineva interesat de F1 să afle de la mine ce s-a întâmplat în cursă.

        (Citează)

  8. @Speedy: m-am uitat pe comentariile tale din ultima lună și mai bine. Pare că ai doar ceva de cârcotit la orice aș zice. Dacă nu-ți place blogul, dacă nu-ți aduce nici un pic de valoare, ci doar te enervează, nu-l mai citi. Nu-ți pierde timpul făcând ce nu-ți place.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus