un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Mașinile diesel mai au doar 13,2% cotă de piață în vânzări, pe când electricele și hibridele urcă la 21,9%

13 Jul 2023  ·

AUTO  ·

23 comentarii

Uite o veste neașteptată: diesel-urile mai reprezintă doar 13,2% din vânzările de mașini noi până acum în 2023. Prin comparație, mașinile pe benzină au 64,9%, iar cele electrice și full hybrid sunt la 21,9%, multe peste dieseluri.

Acestea sunt datele anunțate de Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România pentru primele 6 luni din 2023, le găsiți în Economica. Incredibil, având în vedere că acum niște ani diesel-urile erau peste 50% din vânzări!

Datele sunt luate din înmatriculări, de fapt. În primele șase luni din 2023 au fost înmatriculate 72.787 de autoturisme noi, cu 25,4% mai multe decât în primul semestru din 2022. Piața auto pare relansată în România cu așa o creștere.

Din cele 72.787 autoturisme noi, 4.447  au fost 100% electrice, 1.844 plug-in hybrid (pot încărca bateriile la priză) și 5.562 full fybrid (fără încărcare la priză). Una dintre cele 4.447 electrice a fost a mea, că am înmatriculat-o pe 13 iunie.

N-am găsit un top general al autoturismelor vândute în semestrul 1, ci doar că Renault a fost marca de import numărul 1 în vânzări, cu un total de 7.808 vehicule, din care 5.683 autoturisme.

Am găsit însă pe Profit.ro topul vânzărilor de mașini electrice. După cum era de așteptat, Dacia Spring conduce cu 3.266 unități înmatriculate în 2023, urmată de Tesla cu 1.105 unități.

Există chiar și o defalcare pe modele, astfel:

  1. Dacia Spring – 3.266 bucăți
  2. Tesla Model Y – 637 bucăți
  3. Renault Megane E-Tech – 483 bucăți
  4. Tesla Model 3 – 406 bucăți
  5. Volkswagen E-Up – 323 bucăți.

Asta înseamnă 1.043 unități Tesla. Diferența de 62 de bucăți până la totalul de 1.105 este formată prin urmare din Model S și Model X. Nu mă mir că s-au vândut atât de puține, costă pe la 100.000 de euro, ajung și la 150.000 de euro cu toate dotările.

Apropo, au reapărut în stoc câteva Model Y Long Range cu reducere de 2.000-3.000 de euro față de prețul de listă, ca atunci când am luat eu. Și dacă o veți cumpăra prin linkul meu, mai primiți 2.500 de lei discount, deși mai bine așteptați noul program Rabla Plus prin toamnă-iarnă pentru reduceri și mai mari.

asus s5507

    23 comentarii

  1. nu e ceva neașteptat că nu se mai vînd mașinile diesel, multe modele nu mai au în ofertă motoare diesel: Logan, Megane, etc.
    pe lângă asta, mai tre să ai grijă să pui și ad-blue, normal că au împins oamenii către benzină și altele.

      (Citează)

  2. In ultimul abn am achizitionat 2 masini noi. Le-as fi luat diesel doar ca… O marca nu mai oferea deloc motorizare diesel iar ailalta mai oferea din 2 motorizari diesel doar una, respectiv cea mai slaba. Asa ca…benzina.
    Deci… lumea ar cumpara, da’ nu mai are de unde.

      (Citează)

  3. Acum niste ani motoarele diesel erau mult laudate pe toate canalele media. Lumea a luat diesel. oferta era generoasa, pretul bun. Acum nu mai sunt bune, se spune asta pe toate canalele media. Lumea nu mai cumpara diesel, evident si oferta s-a restrans. Pe toate canalele media se face reclama la tractiunea electrica, se spune ca ea este viitorul (vom vedea), evident ca oferta este generoasa, lumea incepe sa se uite la electrice. 2 intrebari: cine detine canalele media, are vreo legatura cu fenomenul electrice? e asta o manipulare? :) In rest ‘decat’ conspiratii.

      (Citează)

    • UE împinge pe mediu, iar producătorii se conformează, pentru beneficii.
      Eu am preferat cu gepele, că e considerat tot eco.

        (Citează)

  4. O mare prostie asta cu retragerea motoarelor diesel. La drumuri lungi raman cele mai potrivite. E clar ca urban e nevoie de reducerea poluarii si electricele au un rol important, dar poluarea aia cu masinile electrice e doar mutata din oras spre exterior. In realitate o masina electrica polueaza mai mult decat un diesel, si asta o stie oricine. In plus, nu inteleg de ce nu ma obliga la taxe 10x pt a folosi in continuare un diesel in oras…

      (Citează)

    • De ce crezi tu ca o electrica polueaza mai mult decat un diesel? Multi posesori de electrice pe care ii stiu incarca >80% din energie solara. Iar bateriile se recicleaza foarte bine deja.

      Cu dieselul la drum lung sunt de acord. Insa majoritatea masinilor fac drumuri scurte, prin localitati. Taxele vor veni pe masura ce parcul auto va inclina spre Euro 5+ sau electric/hibrid. Deocamdata pentru fiecare masina cu emisii putine exista 5-10 care “fumega” la semafor (defectiuni, dpf-off, “tuning”).

        (Citează)

    • In realitatea ta paralela, da.

        (Citează)

    • Cam nimic din ce zici nu e adevărat. Poluarea nu e mutată din oraș spre exterior ci e redusă. Diesel-urile nu (mai) sunt cele mai potrivite la drum lung iar mașina electrică nu poluează mai mult decât un diesel.

        (Citează)

    • Si daca e asa cum spui tu ca poluarea doar se muta din oras, tot e un mare succes, pentru ca ghici ce … noi traim in orase majoritatea.

        (Citează)

    • @Dan: o să te oblige să plătești taxe mari, doar că lucrurile astea nu se fac peste noapte.

      Poluarea la modul general e ceva complex, nu e vorba doar de gazele de eșapament. E greu de spus direct care e impactul modificării direcției industriei sau a comportamentului oamenilor, eu unul nu văd rostul discuțiilor la nivelul ăsta – că sunt chimicale în baterie și gata, e mai rău. Plus că industria afectează solul, sursele de apă, nu e așa simplu de cuantificat care sunt efectele pe termen lung.

      Iar legat de acumulatori în general, ăștia sunt și vor fi cam peste tot, nu doar în mașini. Cam orice chestie care alimentează ceva cu panouri solare (de la stații de încărcare pentru mașini la stații de pompare pentru irigații) are acumulatori.

      Ce le scapă multora e că viitorul e electric, dar tehnologia se modifică continuu și peste 10 ani n-o să avem aceiași acumulatori și aceleași metode de fabricație.

        (Citează)

    • @Vlad, daca majoritatea incarca masinile cu energie solara, inseamna ca pe langa baterii, cand discutam de reciclare trebuie sa luam in calcul si panourile solare. Aici cum stam cu procentul de reciclare?

        (Citează)

    • Andrei G:
      @Vlad, daca majoritatea incarca masinile cu energie solara, inseamna ca pe langa baterii, cand discutam de reciclare trebuie sa luam in calcul si panourile solare. Aici cum stam cu procentul de reciclare?

      Din ce am citit eu, surprinzator de bine fata de reciclarea blocurilor motor contaminate cu uleiuri si produse derivate sau fata de management-ul deseurilor de aliaje speciale folosite pentru piesele motoarelor cu combustie (multe piese se prelucreaza mecanic prin indepartare de material iar “spanul” rezultat e o problema).

      In plus, panourile moderne au durata de viata de peste 20 de ani (dupa care isi pastreaza peste 75% din capacitatea de a produce energie).

      Mai complicat este cu palele de la eoliene, care se fac din niste compozite multistrat ce nu prea se pot recicla.

      Realitatea o vom vedea peste multi ani, deocamdata impactul pe mediu nu este mare pentru ca nici scara de utilizare nu e foarte mare. E ca la PET-uri: cateva nu au impact, miliarde pe zi insa devin o problema.

        (Citează)

  5. Vlad:
    De ce crezi tu ca o electrica polueaza mai mult decat un diesel? Multi posesori de electrice pe care ii stiu incarca >80% din energie solara. Iar bateriile se recicleaza foarte bine deja.

    Cu dieselul la drum lung sunt de acord. Insa majoritatea masinilor fac drumuri scurte, prin localitati. Taxele vor veni pe masura ce parcul auto va inclina spre Euro 5+ sau electric/hibrid. Deocamdata pentru fiecare masina cu emisii putine exista 5-10 care “fumega” la semafor (defectiuni, dpf-off, “tuning”).

    Bateriile alea din electronice vin din cer, sunt bio organice și se reciclează singure :))). Fabricile de baterii poluează că dracu, stai sa vezi peste 10-15 ani ce o să se întâmple cu bateriile astea care sunt acum pe mașini….

      (Citează)

    • Clar ca dupa parerea ta fabricile de motoare, cutii de viteze, catalizatoare, rafinariile (si tot ce mai mai e necesar pentru o masina cu combustie) polueaza mai putin. Dar ai si date, sau e doar o impresie?

        (Citează)

    • Stiu eu ce o sa se intample cu electricele peste 10-15 ani. O sa le ia romanii de la nemti si o sa se laude la bodega din sat.

        (Citează)

    • BogdanP: Fabricile de baterii poluează că dracu, stai sa vezi peste 10-15 ani ce o să se întâmple cu bateriile astea care sunt acum pe mașini….

      Așa e, spre deosebire de mașinile cu combustie care cresc în copaci.

        (Citează)

  6. Vlad:
    Clar ca dupa parerea ta fabricile de motoare, cutii de viteze, catalizatoare, rafinariile (si tot ce mai mai e necesar pentru o masina cu combustie) polueaza mai putin. Dar ai si date, sau e doar o impresie?

    Bine înțeles că și alea poluează, dar este amuzantă ideea asta cum ca mașinile electrice fac un bine Pământului aproape :)). Cat despre studii, folosește cu încredere funcția search.

      (Citează)

    • Mai amuzantă e ideea că o mașină electrică poluează mai mult decât una pe combustie. De parcă acestea din urmă nu ar arde petrol, nu ar fi mult mai ineficiente energetic, nu ar avea nevoie de schimb de uleiuri periodic iar construcția lor nu ar fi similar de poluantă.

        (Citează)

    • BogdanP: Bine înțeles că și alea poluează, dar este amuzantă ideea asta cum ca mașinile electrice fac un bine Pământului aproape :)). Cat despre studii, folosește cu încredere funcția search.

      N-am spus ca fac un bine Pamantului, doar ca nu fac mai rau fata de cele cu combustie, ba chiar au niste avantaje (nu emit noxe la locul de utilizare, au mai putine consumabile etc).

      Daca ma trimiti pe mine sa caut inseamna ca tu nu ai dovezi care sa-ti sustina parerile. E ok, dar atunci le tratam ca pe niste pareri, nu neaparat corecte.

      Cei interesati de binele Pamantului nu schimba masina la 3-5 ani, nu schimba telefonul la 2-3, nu schimba calculatorul, televizorul sau alte electronice cat inca mai functioneaza. Nu stau in cladiri construite cu beton si sticla. Nu merg in vacante sau city-break-uri. Nu cumpara legume/fructe (si in general marfuri) importate de pe alt continent, nu schimba hainele cand se plictisesc si unii chiar nici nu (se) spala. Dar parca nu ne convine nici asa.

      Ne-am bagat de mult picioarele in planeta asta asa ca nu cred ca mai putem avea niciunul o pozitie morala superioara.

        (Citează)

  7. Ne-am schimbat mașinile în 2021 (diesel mild hybrid) și 2022 (benzina full hybrid) insa ma uitam zilele astea la info despre Tesla (în Cj au apărut sute în vreo doua-3 luni, nu cred ca exagerez). Demersul meu informativ s-a fasait pe ceva grupuri/forumuri de proprietari, unde problemele de software erau la ordinea zilei. De la volane care răspund ciudat la lumini ce nu se pornesc noaptea pe autostrada, zici ca e loteria ghinioanelor. Încă pare ceva experiment social pt geeks, corectati-ma dacă gresesc. Oricum, la pompa diesel încă nu simt scaderea pretului ca să ma bucure vânzarile scazute de modele diesel dar oricum trec rar pe-acolo si mai e timp :)

      (Citează)

  8. Giani Mucea: Diesel-urile nu (mai) sunt cele mai potrivite la drum lung iar mașina electrică nu poluează mai mult decât un diesel.

    *râde, uitandu-se la masinile lui diesel, un MPV cu consum mediu 5.5l/100km si rezervor de 60 si un SUV mare cu consum de mediu 10l/100 si rezervor de 78. Ambele cu motoare care tin lejer peste 300k km.* – Da, da, asa e – dieselurile nu mai sunt cele mai potrivite la drum lung, in sensul ca nu le mai gasesti.

      (Citează)

    • Masina anterioara avea autonomie la drum lung >1000km (diesel, SUV compact). Cu electrica as avea emotii peste 300 de km. Dar nu-mi aduc aminte ultima oara cand am mers cu masina peste 300 de km intr-o zi.

        (Citează)

    • Pai acum nu știu ce să-ți zic, că sunt mai multe aspecte aici. Da, dacă singura chestie pe care vrei să o faci e să alergi cât mai mult cu cât mai puține pauze, diesel-urile sunt cele mai bune la drum lung. Dar uite, părere pur subiectivă, de om care fix așa conduce cel puțin o dată pe an, drumuri de 2500km într-o direcție: abia aștept să scap de diesel-ul actual și să iau, sper eu, o electrică.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus