un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Lege nouă în UE: stații de încărcare electrică la fiecare 60 km pe șoselele coridoarelor europene

27 Jul 2023  ·

AUTO  ·

15 comentarii

Consiliul Europei a adoptat o nouă lege care cere ca din 2025 să fie instalate stații de încărcare electrică de minim 150 kW din 60 în 60 km pe șoselele ce fac parte din coridoarele europene de transport. Mai exact, se cer stații de încărcare cu o putere totală de 400 kW la comun, unde minim un post de încărcare să ofere 150 kW indiferent câți alții încarcă acolo.

Este una dintre cele mai bune vești privind infrastructura pentru mașini electrice, unde mai nou am și eu un interes de vreo 500 CP și culoare neagră.

Coridoarele europene sunt cele din harta de mai jos:

Avem pe acolo Constanța-București și apoi București-Brașov-Sibiu-Arad și București-Craiova-Timișoara, plus de la Sulina spre sud. De fapt sunt altfel organizate, șoselele românești fac parte din coridoarele 4 și 9, dar asta contează mai puțin.

Încărcare rapidă la fiecare 60 km ar fi excelentă. Mai mult, există o mulțime de alte prevederi excelente în noua lege:

  • din 2027, puterea instalată trebuie chiar sporită la 600 kW per site cu două posturi de 150 kW.
  • numărul de stații și puterea instalata crește proporțional cu numărul de mașini electrice înmatriculate.
  • trebuie asigurată o structură asemănătoare pentru camioane electrice.
  • se vor instala periodic și stații de alimentare cu hidrogen.
  • porturile și aeroporturile trebuie să asigure alimentare electrică vapoarelor și avioanelor “parcate”, probabil pentru a reduce poluarea.

Eu am citit pe fugă textul integral al legii și nu am găsit să precizeze cine trebuie să monteze stațiile respective. În mod sigur nu vor fi operate de statul român. Exprimarea este “member states shall ensure”. Asta înseamnă că fie vor fi oferite concesiuni pentru stații de încărcare electrică, fie vor benzinăriile vor avea vreun beneficiu pentru a dezvolta așa ceva în spațiile deja existente. O mulțime de benzinării de pe autostradă au, de exemplu, foarte mult loc la dispoziție pentru asta.

Nu mă aștept ca România să fie fruntașă la implementarea acestei legi, dar lucrurile se vor pune în mișcare.

asus s5507

    15 comentarii

  1. mie mi se par interesante statiile de hidrogen, dar nu inteleg de ce trebuie instalate periodic.
    scrie si la cat timp se refac instalarile? sau?

      (Citează)

    • Harta nu pare chiar ok.

      Coridorul principal Ten-T e prin Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Timisoara-Arad. Coridorul Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Sibiu e secundar, si asta conteaza la stabilirea prioritatilor si la alocarea de fonduri europene.

      Vezi aici: https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html

      Si inca doua observatii:
      – nasol ca toata Moldova si mai toata Transilvania nu au astfel de coridoare. Cine stie. dupa razboiul din Ucraina, poate ca si Moldova noastra devine mai importanta, la fel o legatura care sa treaca prin Moldova si prin nordul Transilvaniei, spre Oradea.
      – legatura din sud trece de la Bucuresti prin Alexandria spre Craiova. Stia el saracu Dragnea ce stia cand voia autostrada spre Alexandria…

      Altfel, e o masura buna, dar, la stilul meu de utilizare a masinii, o sa mai astept ani buni pana sa trec la electrica…

        (Citează)

  2. Inca un program de subventionare a energiei verzi. Cei care vor instala statiile vor fi plătiți să acopere zonele in care nu există infrastructură.

      (Citează)

    • O zici ca si cum ar fi un lucru rau

        (Citează)

    • Banii aia sunt luați din alată parte. Se pierd unele oportunități.

        (Citează)

    • Am formulat aiurea in postul initial. Firmele care instalează/exploateaza chargerele vor primi bani de la ministerul transporturilor etc. Se vor transfera bani de la buget in beneficiul unor firme private.

        (Citează)

  3. Nu vreau sa stric petrecerea, dar surplusul de energie necesar, toata infrastructura asta extra, este fezabil sa fie construita atat de rapid?

    In Olanda deja sunt multe zone la limita cu infrastructura energetica, o sa las linkuri mai jos. Nu o zic pentru ca sunt hater sau pentru ca nu imi plac masinile electrice etc. Chiar am avut un mare zambet pe fata cand am condus prima oara o masina electrica acum 5 ani si era doar o Zoe.

    Pur si simplu este o problema reala: constructia infrastructurii. Ca un exemplu: ca sa imi activeze o conexiune trifazica am asteptat 3 luni de zile: si a trebuit doar sa imi schimbe contoarul si sa monteze sigurantele pe celelalte 2 faze, aveam deja 3 faze trase in casa, doar una activata.

      (Citează)

  4. Mda, parca vad cum rasar pe camp ca ciupercile (micro)reactoare nucleare ca sa bage aia 400kw pe statie. Sau macar niste baraje ori termicentrale mici. De ce nu niste stalpi de inalta tensiune? Dada, sigur

      (Citează)

    • Sau te astepti ca Dorel sa faca un șanț pe prima banda a autostrazii ca sa ingroape cablurile ce vor alimenta din loc in loc statiile de incarcare…

        (Citează)

  5. Deja s-a plictisit lumea de povestile cu tesla. Ce te faci acum?

      (Citează)

  6. “unde mai nou am și eu un interes de vreo 500 CP și culoare neagră” – Tesla e electrica cocalarilor mai nou. Change my mind.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus