►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
27 Jul 2023 ·
AUTO ·
Consiliul Europei a adoptat o nouă lege care cere ca din 2025 să fie instalate stații de încărcare electrică de minim 150 kW din 60 în 60 km pe șoselele ce fac parte din coridoarele europene de transport. Mai exact, se cer stații de încărcare cu o putere totală de 400 kW la comun, unde minim un post de încărcare să ofere 150 kW indiferent câți alții încarcă acolo.
Este una dintre cele mai bune vești privind infrastructura pentru mașini electrice, unde mai nou am și eu un interes de vreo 500 CP și culoare neagră.
Coridoarele europene sunt cele din harta de mai jos:
Avem pe acolo Constanța-București și apoi București-Brașov-Sibiu-Arad și București-Craiova-Timișoara, plus de la Sulina spre sud. De fapt sunt altfel organizate, șoselele românești fac parte din coridoarele 4 și 9, dar asta contează mai puțin.
Încărcare rapidă la fiecare 60 km ar fi excelentă. Mai mult, există o mulțime de alte prevederi excelente în noua lege:
Eu am citit pe fugă textul integral al legii și nu am găsit să precizeze cine trebuie să monteze stațiile respective. În mod sigur nu vor fi operate de statul român. Exprimarea este “member states shall ensure”. Asta înseamnă că fie vor fi oferite concesiuni pentru stații de încărcare electrică, fie vor benzinăriile vor avea vreun beneficiu pentru a dezvolta așa ceva în spațiile deja existente. O mulțime de benzinării de pe autostradă au, de exemplu, foarte mult loc la dispoziție pentru asta.
Nu mă aștept ca România să fie fruntașă la implementarea acestei legi, dar lucrurile se vor pune în mișcare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
27/07/2023 la 9:40 AM
mie mi se par interesante statiile de hidrogen, dar nu inteleg de ce trebuie instalate periodic.
scrie si la cat timp se refac instalarile? sau?
john2381(Citează)
27/07/2023 la 10:44 AM
Harta nu pare chiar ok.
Coridorul principal Ten-T e prin Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Timisoara-Arad. Coridorul Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Sibiu e secundar, si asta conteaza la stabilirea prioritatilor si la alocarea de fonduri europene.
Vezi aici: https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html
Si inca doua observatii:
– nasol ca toata Moldova si mai toata Transilvania nu au astfel de coridoare. Cine stie. dupa razboiul din Ucraina, poate ca si Moldova noastra devine mai importanta, la fel o legatura care sa treaca prin Moldova si prin nordul Transilvaniei, spre Oradea.
– legatura din sud trece de la Bucuresti prin Alexandria spre Craiova. Stia el saracu Dragnea ce stia cand voia autostrada spre Alexandria…
Altfel, e o masura buna, dar, la stilul meu de utilizare a masinii, o sa mai astept ani buni pana sa trec la electrica…
silicon_v(Citează)
27/07/2023 la 10:41 AM
Inca un program de subventionare a energiei verzi. Cei care vor instala statiile vor fi plătiți să acopere zonele in care nu există infrastructură.
valentinul(Citează)
27/07/2023 la 11:08 AM
O zici ca si cum ar fi un lucru rau
Sorin(Citează)
27/07/2023 la 4:15 PM
Banii aia sunt luați din alată parte. Se pierd unele oportunități.
valentinul(Citează)
27/07/2023 la 4:20 PM
Am formulat aiurea in postul initial. Firmele care instalează/exploateaza chargerele vor primi bani de la ministerul transporturilor etc. Se vor transfera bani de la buget in beneficiul unor firme private.
valentinul(Citează)
27/07/2023 la 12:10 PM
Nu vreau sa stric petrecerea, dar surplusul de energie necesar, toata infrastructura asta extra, este fezabil sa fie construita atat de rapid?
In Olanda deja sunt multe zone la limita cu infrastructura energetica, o sa las linkuri mai jos. Nu o zic pentru ca sunt hater sau pentru ca nu imi plac masinile electrice etc. Chiar am avut un mare zambet pe fata cand am condus prima oara o masina electrica acum 5 ani si era doar o Zoe.
Pur si simplu este o problema reala: constructia infrastructurii. Ca un exemplu: ca sa imi activeze o conexiune trifazica am asteptat 3 luni de zile: si a trebuit doar sa imi schimbe contoarul si sa monteze sigurantele pe celelalte 2 faze, aveam deja 3 faze trase in casa, doar una activata.
Ciprian(Citează)
27/07/2023 la 12:21 PM
Pentru ca nu ai pe cineva care stie pe cineva. Se rezolva in 3 zile.
Vale(Citează)
27/07/2023 la 12:44 PM
Mda, parca vad cum rasar pe camp ca ciupercile (micro)reactoare nucleare ca sa bage aia 400kw pe statie. Sau macar niste baraje ori termicentrale mici. De ce nu niste stalpi de inalta tensiune? Dada, sigur
Add01(Citează)
27/07/2023 la 3:20 PM
Sau te astepti ca Dorel sa faca un șanț pe prima banda a autostrazii ca sa ingroape cablurile ce vor alimenta din loc in loc statiile de incarcare…
Marinel(Citează)
27/07/2023 la 1:04 PM
Deja s-a plictisit lumea de povestile cu tesla. Ce te faci acum?
Dudescu(Citează)
27/07/2023 la 1:43 PM
“unde mai nou am și eu un interes de vreo 500 CP și culoare neagră” – Tesla e electrica cocalarilor mai nou. Change my mind.
venom(Citează)
27/07/2023 la 2:00 PM
Acrii-s strugurii aia
Radu(Citează)
27/07/2023 la 3:56 PM
Nu prea aduc a coca astia cu electrice. Coca sint agresivi, dau flesuri, merg tare. Astia cu electrice mai mult incurca. Abia se târâie, mai ales pe autostrada.
Blackskull(Citează)
28/07/2023 la 2:03 AM
Bonus: https://www.reuters.com/investigates/special-report/tesla-batteries-range/
Ciprian(Citează)