un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Ungaria: McLaren confirmă evoluția bună, iar Norris îi sparge trofeul lui Verstappen

25 Jul 2023  ·

AUTO  ·

4 comentarii

Cursa din Ungaria s-a dovedit memorabilă din mai multe privințe. A fost și mai palpitantă decât mă așteptam. Circuitul de la Hungaroring a fost multă vreme privit ca unul unde nu sunt posibile multe depăsiri—al doilea după Monaco în această privință—dar monoposturile au evoluat și am avut parte de destulă acțiune pe circuit.

Au fost noi recorduri doborâte, Ricciardo s-a întors în Formula 1 și, într-o fază foarte amuzantă, pe podium Norris i-a spart trofeul lui Verstappen.

Alright, alright, alright… o să încerc un nou format pentru acest tip de articol.

Înainte de cursă

Ricciardo îl va înlocui pe Nyck De Vries la Alphatauri pentru tot restul sezonului 2023. De Vries nu a confirmat așteptările echipei și, după câteva avertismente voalate în lunile anterioare, echipa a renunțat la el și l-a adus pe Ricciardo în locul său.

Daniel Ricciardo era pilotul de rezerve al Red Bull în acest sezon, dar cum Alphatauri este practic echipa lor secundă, l-au trimis acolo. Horner a declarat zilele trecute că piloții Red Bull în 2024 vor fi Verstappen și Perez, dar este foarte posibil ca în 2025 să-l vedem pe Ricciardo la Red Bull.

Australianul are câteva curse câștigate la activ, este un pilot experimentat și, mai important, este pe placul publicului și al presei. Este foarte popular și asta atrage atenție, iar pe circuit nu are cum să fie mai slab decât De Vries, care nu câștigase nici un punct în acest sezon.

În calificări

Sunt multe de zis aici. În primul rând, surpriza a fost să-l văd pe Hamilton în pole position, dovadă că Mercedes are un monopost rapid sau britanicul se descurcă excepțional de bine pe circuitul din Ungaria. Russell, în schimb, a avut ghinion pe circuit, a dat de piloți lenți, nu a reușit să facă un tur rapid de calificare și a ieșit din Q1, începând cursa pe locul 18.

Surpriza și mai mare a fost să-i vedem pe Lando Norris pe locul 3 și pe Oscar Piastri pe locul 4, McLaren arătând din nou că upgrade-urile tehnice aduse cursele trecute aduc și performanța sperată.

Zhou Guanyu s-a calificat pe locul 5. Nu știu cum. Cred că toată lumea a fost uimită. Personal mă așteptam să termine oricum pe vreun loc 12-15, dar este important să demonstreze și că poate fi rapid, la nevoie, și a făcut asta.

Calificările au fost foarte disputate. Doar 0,577 secunde între locul 1 și locul 10.

Cursa

Cursa din Ungaria a pornit ca un meci de biliard. Zhou Guanyu, plecând e pe locul 5, a avut o mică problemă cu motorul la start și a fost depăsit aproape de toți ceilalți. Mai mult, în primul viraj l-a tamponat ușor pe Ricciardo, care astfel l-a tamponat pe Gasly care l-a tamponat pe Ocon. Cei mai șifonați au ieșit cei doi piloți Alpine, care au abandonat amândoi. Este a doua cursă la rând când Alpine retrage ambele monoposturi.

1️⃣ Verstappen a câștigat din nou după ce a preluat conducerea imediat după start. Red Bull a depășit astfel un record vechi privind numărul de curse consecutive câștigate. Practic, sunt de neoprit, cum s-ar spune.

3️⃣ Perez a plecat de pe locul 9 și a terminat pe locul 3, întărind ideea că Red Bull sunt imbatabili acum.

Ca de obicei, fazele interesante ale cursei au avut loc în restul plutonului. Eu personal m-am simțit dezamăgit de 4️⃣ Hamilton. A plecat din pole, dar după câteva tururi a ajuns pe locul 4 și tot restul cursei a dat impresia că nu poate mai mult de atât, că acesta este nivelul Mercedes acum.

Russell măcar a avut o cursă foarte bună, plecând de pe locul 18 și terminând pe locul 6. Cred că nici echipa nu se aștepta la o astfel de performanță, dar britanicul a făcut pit stop-uri la momentul potrivit și a condus foarte bine.

McLaren, în schimb, au plecat de pe locurile 3 și 4 și au terminat pe 2 și respectiv 5. 2️⃣ Lando Norris a fost din nou pe podium. Locul 5 pentru debutantul 5️⃣ Piastri este foarte bun, mai ales că nu i se poate reproșa faptul că n-a putut face față lui Perez și Hamilton.

Ferari-urile au terminat pe locurile 7 și 8. Cred că cei doi piloți au avut o cursă mai bună de atât. Prima jumătate părea să meargă bine pentru ei, dar după schimbul de anvelope au dat de trafic și Leclerc a avut și o penalizare de 5 secunde pentru viteză prea mare la boxe și acesta a fost rezultatul final.

Mi s-a părut din nou că Sainz a fost pilotul mai bun în prima jumătate, dar apoi Leclerc s-a impus. Până la urmă, cu tot cu penalizarea primită, Leclerc a terminat în fața coechipierului său. Chiar cred însă că o problemă minoră pentru Ferrari este că au doi piloți tineri și foarte apropiați ca valoare, ceea ce pe termen lung poate crea probleme în ordinele de echipă.

Aston Martin m-a dezamăgit acum. Alonso locul 9, Stroll locul 10, nu rău față de calificări, dar mă obișnuisem să-l văd cel puțin pe Alonso ceva mai sus în clasamentul final, ne obișnuise cu podiumuri. Cred că Aston Martin a avut un start bun de sezon, dar apoi atât Mercedes, cât și McLaren și-au îmbunătățit performanța și celor de la Aston Martin nu le mai este atât de simplu să ajungă din nou sus.

Ricciardo, la revenire, a plecat de pe 13 și a terminat pe 13. Nu-i rău, având în vedere că la start a fost lovit din spate și a pierdut niște poziții. În plus, Alphatauri nu are un monopost competitiv. Nu cred că se așteaptă cineva să obțină rezultate uimitoare, ci doar puncte.

Nu sunt multe de zis despre restul clasamentului. Zhou Guanyu, plecând de pe locul 5 și distrugând și câteva mașini la start, a terminat pe penultimul loc.

O fază foarte amuzantă a avut loc pe podiumul de premiere. S-au dat trofee din ceramică, niște vase mari. Norris și-a deschis șampania lovind-o de podeaua treptei pe care stătea trofeul lui Verstappen, care a căzut jos și s-a spart. Clipul este chiar amuzant, dar trebuie să dați pe poziția 2 din caruselul de mai jos ca să-l vedeți sau mergeți aici pe Instagram:

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de FORMULA 1® (@f1)

La fel și reacțiile echipelor pe social media:

Clasamente

Hamilton a redus mult distanța față de Alonso. Poate chiar îl întrece cursa viitoare.

Russell, de asemenea, l-a depășit pe Sainz pentru locul 5 general. Norris a trecut de Stroll și cred că pune ochii pe Leclerc.

În clasamentul general al constructorilor, Mercedes se distanțează de Aston Martin și McLaren de Alpine.

I-am văzut apoi pe cei doi piloți McLaren într-un reel pe Instagram. Norris numește echipa Alpine “competitorii noștri vechi” și spune că acum au alți competitori în Formula 1. În fața lor este Ferrari cu 167 de puncte și mă întreb dacă asta țintește acum echipa McLaren.

Următoarea cursă: în Belgia, la Spa-Francorchamp, pe 30 iulie de la ora 16. Această cursă va avea și o etapă de Sprint sâmbătă, deci se joacă multe puncte.


Această serie este susținută de Bitdefender.

La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.

Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari

asus s5507

    4 comentarii

  1. un format ceva mai bun de articol.
    totusi, cursa nu a fost nici pe departe palpitanta (cel putin cea la care m-am uitat eu).
    ai uitat de pit-stopul lui leclerc de aproape 10 secunde (penalizare neinclusa).

      (Citează)

  2. Nu cursa a fost memorabila (cam exagerat folosit cuvantul asta) ci niste detalii extra: nr de curse castigate de RB, pitstop de 1.9 secunde si spargerea trofeului. Sau formatul diferit de calificari (cu cauciucuri diferite pt fiecare Q)
    Restul sunt tehnicalitati subiective. O fi pornit prost Ham, dar dupa ultimul schimb a recuperat 10 secunde fata de Perez (unii spun ca l-ar fi depasit daca mai avea 2-3 ture). Sainz pe soft-uri poate ar fi avut alta cursa daca era lasat sa treaca in fata (asa cum Russel l-a lasat pe Ham sa treaca, fiind pe alt ciclu de schimb de pneuri). Sau Leclerc ar fi fost mai sus daca nu ramanea in pit prea mult.

      (Citează)

  3. Aia cu trofeul la sfârșit este inexplicabila, dar funny rău.

      (Citează)

  4. In continuare e unul din cele mai boring circuite din calendar si nu se bate deloc sa scape de “denumirea” asta.
    Cu toate astea, mi-am luat si eu bilete la anu’ unde sper sa fie ceva interesant.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus