►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 11 iulie 2023
Jumbo a lansat magazinul online și de acum nu trebuie să mai stați cu orele în labirintul lor »
Cursa de la Silverstone a fost foarte bună. Cred că este meritul circuitului, care nu degeaba este unul celebru. Este lat și are un echilibru excelent între viraje rapide și linii drepte, ceea ce face antrenantă cursa de Formula 1. Cea din 2023 a confirmat asta.
S-a prefigurat o cursă interesantă încă din calificări. Verstappen în pole-position, nu mai scapi de el de la conducere, dar apoi urmau pe grila de start cele două McLaren, cele două Ferrari și cele două Mercedes. McLaren pe locurile 2 și 3? Da, au venit cu upgrade de monopost, iar circuitul acesta li se potrivește bine. Și Albon a făcut o figură frumoasă calificându-se pe locul 8.
La startul cursei, Norris l-a depășit pe 1️⃣ Verstappen și a stat la conducere vreo 5 tururi. Olandezul l-a depășit cu DRS după o vreme și a condus apoi până la final, câștigând cursa, dar pentru un McLaren să fie la conducere 5 tururi, după un start foarte slab de sezon, este excelent!
Și forma bună a continuat până la capăt. 2️⃣ Norris a obținut locul 2. Coechipierul său, 4️⃣ Oscar Piastri, a luat locul 4, cel mai bun al carierei în F1, McLaren plecând de aici cu multe puncte în clasament. Pe lângă duelul Mercedes-Aston Martin-Ferrari de pe locurile 2-4, probabil vom avea acum un duel bun și între Alpine și McLaren mai jos în clasament.
L-am văzut pe Norris pilotând foarte bine. S-a apărat excelent împotriva lui 3️⃣ Hamilton pentru câteva tururi, în special după ce echipa McLaren a greșit-o un pic punându-i anvelope hard cu vreo 15 tururi înainte de final (soft-uri ar fi fost la fel de bune pe o asemenea distanță) și a condus bine toată cursa. Cred că aici la Silverstone Norris a arătat tuturor că s-ar putea descurca bine la orice echipă mare din Formula 1.
Piastri, de asemenea, tocmai a devenit cel mai “bun” debutant al sezonului cu acel loc 4 obținut acum (și avea șanse la locul 3, dar a avut ghinion cu un safety car). Este pe locul 11 în clasamentul general, pe când ceilalți debutanți ai sezonului, Sargeant și De Vries, sunt pe locurile 19 și 20.
Mai mult, Oscar Piastri este momentan în fața lui Pierre Gasly de la Alpine în clasamentul general. Având în vedere că Piastri a fost implicat în acel scandal în pre-sezon din faptul că ar fi trebuit să concureze pentru Alpine, dar a ales McLaren și echipele s-au dat în judecată pe contracte, în cele din urmă pare că a făcut o alegere bună și s-a făcut remarcat prin această cursă.
Hamilton a terminat pe locul 3. Un rezultat bun, având în vedere că a pornit de pe locul 7 și apoi la începutul cursei a ieșit larg într-unul dintre primele viraje și a pierdut multe poziții. Le-a recuperat și chiar s-a luptat cu Norris pentru locul 2.
Russell a plecat de pe 6 și a terminat pe locul 5. L-am văzut făcând una dintre cele mai frumoase depășiri împotriva lui Sainz, pe exteriorul unui viraj lung, sper să fie între cele votate în competiția pentru depășirea lunii.
Perez a avut din nou o zi proastă în calificări, clasându-se pe locul 15. În cursă a recuperat și a terminat pe locul 6. Cred că norocul său este că echipa Red Bull oricum câștigă detașat campionatul și că mai are și contract cred că inclusiv pentru 2024, altfel și-ar putea simți mai amenințat locul decât este probabil în prezent.
A pilotat bine. Poate mai important pentru el, a terminat cu un loc înaintea lui Alonso, deci în clasamentul general a mărit un pic distanța față de acesta. Alonso și Stroll au avut curse nememorabile, iar monoposturile Aston Martin parcă n-au fost la înălțime pe Silverstone. Stroll a fost clasat oficial pe locul 14 după o penalizare de 5 secunde (după ce l-a scos din cursă pe Gasly), așa că Aston Martin pleacă de aici cu doar 6 puncte.
Albon s-a clasat pe locul 8 după un weekend bun în Practice și calificări. Mi se pare că a demonstrat că este un pilot capabil, dar în general nu-l ajută monopostul, fiind universal considerat că Williams nu are fondurile necesare pentru dezvoltarea unui sistem mai performant.
Și acum ajung la echipele care probabil nu sunt deloc mulțumite cu evoluția lor versus așteptările pe care le aveau. Ferrari a terminat pe locul 9 cu Leclerc și 10 cu Sainz. Au pornit de pe locurile 4 și 5 pe grilă, deci rezultatul este slab. Au avut și ghinion, au schimbat anvelopele înainte de un safety car și deci au pierdut mai mult timp decât alți piloți, dar problema a fost ritmul de cursă.
Sainz a avut o problemă ciudată. Pe final a fost depășit de 3 piloți. Primul care l-a depășit l-a făcut să iasă un pic de pe trasa ideală și din acest motiv a mai pierdut două poziții în 3 viraje, dar asta este viața.
A doua echipă probabil foarte nemulțumită de weekend este Alpine, unde ambii piloți au abandonat. Zero puncte luate de la Silverstone, pe când concurenții de la McLaren au plecat cu 30 de puncte.
Per total, grand prix-ul britanic a avut 2 piloți britanici pe podium și 3 piloți în top 5 clasați. Mai mult, Piastri este australian, deci un pic tot de-al lor. Albon are și cetățenie britanică, este născut în Londra cu tată englez, deci Marea Britanie sau, în fine, Commonwealth-ul britanic a avut vreo 5 piloți în top 10 și mai multe echipe britanice sau cu sediul în Marea Britanie în puncte.
Clasamentul general al piloților este mai jos. Perez pune 19 puncte între el și Alonso, iar Hamilton stă un pic mai în spate. Sainz, Russell și Leclerc duc lupta lor. Norris vs Stroll este un al duel de urmărit în viitor.
În clasamentul echipelor nu sunt schimbări la vârf. Red Bull are mai mult de dublu față de Mercedes, care se distanțează de Aston Martin. 22 de puncte sunt însă nimic cu doi piloți pe circuit și multe curse rămase, ba chiar și Ferrari rămâne în luptă pentru locul 2, având în vedere ca s-a demonstrat cum un upgrade de monopost sau un weekend norocos poate aduce multe puncte unei echipe.
McLaren depășește Alpine și se vor lupta în restul sezonului pentru locul 5 general. Williams este oficial clasată înaintea celor de la Haas, Alfa Romeo și Alphatauri, dar diferența de puncte este infimă.
Urmează cursa din Ungaria pe 23 iulie. Ungaria este un circuit unde tradițional nu se pot face depășiri și contează mult calificările și safety car-urile. Vom vedea ce va fi.
Această serie este susținută de Bitdefender.
La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.
Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari
« Știrile zilei despre tehnologie – 11 iulie 2023
Jumbo a lansat magazinul online și de acum nu trebuie să mai stați cu orele în labirintul lor »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
11/07/2023 la 1:19 PM
“Practice și calificări”?
de ce nu practice si quali?
sau antrenamente si calificari?
“soft-uri ar fi fost la fel de bune pe o asemenea distanță”
esti sigur?
eu am vazut ca softurile se cam terminasera pe final.
iar hardurile mclaren il adusesera pe piastri foarte aproape de hamilton.
john2381(Citează)
11/07/2023 la 2:18 PM
Da, Lando a fost nervos pe echipa pentru ca l-au pus pe hards, dar la degradarea pe care o produce masina lor, s-a dovedit ca a fost alegerea corecta pentru final.
Sol(Citează)
11/07/2023 la 3:07 PM
Faina cursa. Eu unul sper ca ce a facut McLarren la cursa asta sa nu fie doar un noroc chior. Sa nu se stinga precum s-a stins si batranul Alonso…
eBogdan(Citează)
11/07/2023 la 3:15 PM
Hai că ești simpatic… E constant in top 5-7 și cică s-a stins… Momentan, observ că e pe 3 în clasamentul general.
Vlad(Citează)
11/07/2023 la 4:00 PM
A avut podium dupa podium…
eBogdan(Citează)
11/07/2023 la 6:10 PM
Ok, are o vârstă și nici monopostul Aston nu știu cât poate face față… Oricum, vedem de la anul încolo ce și cum, cu parteneriatul cu Honda.
Totuși, încă pare ușor peste Hamilton, e constant, deși mai că schimbă echipa de la an la an, pe când britanicul e de cât, 15-16 ani la Merc?
Vlad(Citează)
11/07/2023 la 3:28 PM
Pt Mercedes e valabil, dar AM il are doar pe Alonso.
Adrian(Citează)
11/07/2023 la 5:57 PM
E greu sa nu fie in puncte echipele cu sediul in Marea Britanie.
6 din 10 echipe au sediul acolo. Iar dintre celelalte 4 ar conta doar Ferrari:)
In alta ordine de idei, Norris promite lupte interesante la varf de acum incolo.
Doar sa aiba si masina buna, ca oricum e si extrem de popular (nu doar in UK). Chiar ar fi interesant de vazut ce ar face intr-un Red Bull. Nu stiu daca Max ar mai fi atat de relaxat:)
P.S. A vazut cineva pe ce loc a terminat Brad “PittStop” cursa? Ca la imnuri era in rand cu baietii :)))
https://www.planetf1.com/news/brad-pitt-f1-movie-storyline-details/
Tudor(Citează)
11/07/2023 la 6:12 PM
Chiar dacă nu au sediul acolo, producția tot în Regat este, idem și cu Haas, care deși are sediul în Carolina de Nord, SUA, au mutat sau vor muta producția în Anglia.
Vlad(Citează)
11/07/2023 la 6:40 PM
Ricciardo vine la Alpha Tauri in locul lui De Vries. Mi se pare normal, desi mi-e mila de el in masina aia.
alunelu(Citează)
11/07/2023 la 7:59 PM
Poate ca vor sa vada cum se descurca si planuiesc ca anul viitor sa il inlocuiasca pe Checo la echipa mare.
Andrei G(Citează)
27/07/2023 la 3:01 PM
Nu vad de ce ai aduce un batran in locul altui batran in loc sa mizez pe un tanar care sa invete meserie de la Verstappen si sa faca totusi si puncte cat sa tina Redbull pe 1 la general.
PaulT(Citează)