un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄

asus s5507

Facebook este atât de mort încât are zilnic 2 miliarde de utilizatori activi și lunar 3 miliarde de utilizatori activi

27 Jul 2023  ·

TEHNOLOGIE  ·

14 comentarii

Meta a publicat raportul financiar trimestrial și acesta include creșteri pe majoritatea planurilor.

Spre uimirea mea, Facebook are 2,064 miliarde de utilizatori activi zilnic, în creștere față de trimestrul trecut. That’s 2.064.000.000 oameni care intră zilnic pe Facebook.

Pe lună, Facebook a depășit pentru prima oară 3 miliarde de utilizatori activi. Eu sunt în această categorie, intru pe FB doar la câteva zile.

În toate aplicațiile lor—Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Threads—sunt 3,88 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună.

Unele știri zic că asta înseamnă jumătate din populația planetei și au dreptate. Eu cred că putem însă spune că este mai mult de atât. Dacă ne referim la populația care știe sau are interes să folosească rețele sociale și deci eliminăm din ecuație niște copii și niște bătrâni care nici măcar nu știu ce-i internetul, cred că rezultă un procent mult mai mare din populația “conectată”, ca să zic așa.

Altfel spus, business-ul de profilat oameni merge bine în continuare, Meta anunțând rezultate financiare bune inclusiv din veniturile din publicitate. Nu știu dacă este o veste bună. Felul în care Facebook este organizat, felul în care preferă să obțină engagement, este axat pe scandal, nefericire, conspirații, clickbait, indignare și negativism. Am zis anterior că este un cancer al societății și că ar putea fi mai bun, dar nu este.

La un moment dat, însă, te poți întreba dacă Facebook este în totalitate de vină pentru asta sau dacă nu cumva natura umană preferă astfel de conținut. În fond, numărul de utilizatori crește. Este clar că cele două părți aleg să se întâlnească undeva la mijloc și asta este lumea în care trăim. Mai rău, nu poate fi schimbat sau moderat.

Metaverse-ul merge însă prost (ce este metaverse-ul?). Divizia Reality Labs a pierdut 3,7 miliarde de dolari în acest trimestru și 13,7 miliarde de dolari în 2022.  Cifrele sunt aproape dificil de înțeles ca ordin de mărime, vorbim de un nivel de business la care puține companii pot ajunge, mai ales că vorbim de pierderi, iar aceste pierderi oricum nu sunt suficiente pentru a crea probleme companiei Meta. Meta merge bine, iar investitorii cumpără acțiuni.

Meta a anunțat recent că nu va mai produce o nouă generație a căștii Quest Pro, iar pe cea curentă o va vinde cât mai țin stocurile. Casca era gândită mai degrabă pentru profesioniști, dar nu cred că s-a înghesuit nimeni la cumpărarea ei nici după ieftinirea ei de la 1500 la 1000 de dolari.

Meta a pariat mult pe metaverse. Populația a zis “meh, n-am chef de o cască pe cap”, iar un an mai târziu a venit tare de tot AI-ul și tehnologia părea că se îndreaptă în acea direcție. Inclusiv Meta a pivotat spre AI, iar acum are un parteneriat amplu cu Microsoft în acest domeniu. Metaverse-ul s-ar putea dovedi cea mai mare țeapă din ultimii ani, dar să-și lanseze și Apple casca lor Vision Pro și vedem apoi cum evoluează lucrurile.

surse: TechCrunch, TechCrunch.

asus s5507

    14 comentarii

  1. Bine ca intri tu si pentru mine, sa compensezi, ca eu nu am feisbuci.
    Acum, drept vorbind, 3 miliarde e suma mica daca tinem cont cit de innebuniti sint asiaticii (care nu-s chiar puțini) care c-o mînă lucrează și cu ailaltă “feisbukează”…

      (Citează)

    • Facebook a blocat in china, si restul asiaticilor au retelele lor, nu stii despre ce vorbesti.

        (Citează)

    • Intrebarea e de unde stie el oare cum muncesc asiaticii: cu o mana si cu ailalta stau pe Facebook. In conditiile in care Japonia si Coreea de Sud, de exemplu, au productivitate dubla sau tripla fata de noi, iar in China nu este Facebook.

      Interesanta teorie.

        (Citează)

  2. Eu daca am un user de facebook pe care intru de 1-2 ori pe luna si un user de whatsapp folosit zilnic, care teoretic nu e legat de cel de facebook (facebook nu are numarul meu de telefon, whatsapp nu are mailul) sunt numarat ca 2 utilizatori din aia 3,8 miliarde?

      (Citează)

    • @Sorin: da
      Probabil acolo unde conturile sunt linkuite (ma gandesc la FB + messanger in special) e considerat ca un user.
      FB-ul poti sa il linkui cu instagram, iar IG cu threads. ( nu stiu sa poti direct fb- threads).
      Iar wapp din ce stiu nu poti sa il conectezi cu nici una.
      Deci cei 3.8 miliarde ar veni din urmatoarele perechi de aplicatii:
      fb-mess
      fb-ig
      ig-threads
      wapp
      + combinatii din astea (unde e posibil)

        (Citează)

  3. “Unele știri zic că asta înseamnă jumătate din populația planetei și au dreptate. Eu cred că putem însă spune că este mai mult de atât. Dacă ne referim la populația care știe sau are interes să folosească rețele sociale și deci eliminăm din ecuație niște copii și niște bătrâni care nici măcar nu știu ce-i internetul, cred că rezultă un procent mult mai mare din populația “conectată”, ca să zic așa.”

    Eu zic ca se apropie de 99% din populatia activa a universului.

    Bine, daca te-ai apuca sa elimini si botii si fermele de trolli de pe FB atunci mai mult ca sigur nu ar mai fi atat de impresionat numarul total.

      (Citează)

  4. Sorin:
    Eu daca am un user de facebook pe care intru de 1-2 ori pe luna si un user de whatsapp folosit zilnic, care teoretic nu e legat de cel de facebook (facebook nu are numarul meu de telefon, whatsapp nu are mailul) sunt numarat ca 2 utilizatori din aia 3,8 miliarde?

    Si da si nu, pentru ca practic isi poate da seama ca esti tu pe ambele conturi.

      (Citează)

    • Isi poate da seama, dar nu conform legislatiei de protectie a datelor :)

        (Citează)

    • Legislatia aia de protectie a datelor este valabila doar pe teritoriul Uniunii Europene, adica se aplica doar pentru 5,5% din populatia lumii.

        (Citează)

  5. Numara si postaci pe paginile de stiri/politica? daca da as reduce suma la jumate.

      (Citează)

  6. Facebook nu e mort pentru ca nici utilizatorii lui nu sunt morti. Inca.

    Pentru ca la 40-50-60 de ani esti inca verde.

      (Citează)

    • Corect… un utilizator de 40 de ani mai are speranta de viata de 30-40 de ani, asa ca si Facebook are in continuare suficient timp sa se reinventeze.
      Ba chiar poate sa astepte sa se maturizeze utilizatorii de TikTok si sa atraga in platforma urmatoarea generatie de copii.

        (Citează)

  7. speedy.gonzales

    27/07/2023 la 9:11 PM

    ei considera useri activi inclusiv faptul ca aplicatia de pe telefon se conecteaza la servere si isi trag datele si notificarile ptr acel user
    ca doar facebook nu au mintit niciodata in raportarile lor, nici la nr de vizualizari ale reclamelor, nici la nr de vizualizari al filmuletelor, sunt perfect de incredere !!! – asta e o ironie, sper ca nu o ia cineva de buna

      (Citează)

  8. Spiritul de turmă nu ar trebui sa fie motiv de bucurie.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus