►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 7 iunie 2023
Klarna, principala companie de buy now pay later din lume, intră oficial și în România »
7 Jun 2023 ·
AUTO ·
Cursa din Barcelona a fost excelentă. Ați văzut ce înseamnă revenirea pe un circuit de viteză, foarte larg, cu zone de degajare ample care nu taxează cea mai mică greșeală precum o face un parapet metalic pe un circuit stradal? Cursa din Spania a adus depășiri din plin, mai multe curse de recuperare în drumul spre podium și inclusiv dueluri în 3 monoposturi.
Calificările au venit cu promisiunea de spectacol. Perez urma să plece de pe locul 11 și a declarat înainte de cursă că ținta lui este podiumul. Leclerc a schimbat ceva la monopost și a plecat penultimul de pe linia boxelor. Russell a pornit de pe locul 12 și Alonso de pe locul 8, toți acești piloți promițând deci spectacol.
Și l-am avut. Verstappen a câștigat din nou. O să spun și despre el câteva cuvinte pentru că este câștigător și merită atenție pentru asta, deși clasarea lui nu mai este o surpriză pentru nimeni.
Mie mi-a plăcut din nou ce rachetă a fost olandezul. A fost mai rapid pe pneuri medii decât alți piloți pe softuri, iar monopostul Red Bull este o realizare tehnică excelentă.
Același monopost performant i-a permis și lui Perez să ajungă la final pe locul 4. Nu podiumul la care spera, dar cum nu a fost nici un safety car sau red flag în cursă, probabil este rezultatul cel mai bun posibil pentru mexican.
Spectacolul a fost în urma lui și Barcelona a venit cu cea mai bună clasare de până acum pentru Mercedes, ambii piloți terminând pe podium după urcări semnificative în clasament. Hamilton a plecat de pe 4 și a terminat pe 2, iar Russell a plecat de pe 12 și a terminat pe 3!
Mai mult, Hamilton a făcut cursă foarte bună împotriva lui Sainz, care era clasat mai bine înainte de primul schimb de pneuri, dar Mercedes-urile au fost mai performante și Hamilton a revenit pe circuit în fața lui Sainz după un schimb de pneuri. Russell a venit și el tare din spate și l-a depășit pe merit pe Sainz, meritând locul 3 după o cursă excelentă.
Upgrade-ul de monopost adus cursa trecută pare promițător. Ambii piloți s-au văitat înainte de cursă de instabilitate, dar mi se pare că strategia Mercedes este să se vaite mult pentru a nu crea așteptări în cursă. Hamilton a declarat după această cursă că fabrica le promisese îmbunătățiri chiar mai mari, dar este mulțumit cu ce a obținut acum și vor continua să tuneze suplimentar mașina.
Alonso n-a mai avut o cursă bună. A plecat de pe locul 8, a terminat pe 7, în spatele lui Stroll (care a pierdut o poziție față de grila de start). Mi-a plăcut că, deși Alonso a ajuns la sub o secundă de Stroll și ar fi avut DRS la dispoziție, spaniolul a anunțat că nu va încerca să-l depășească în ultimele tururi.
Ce-i drept, este o situație ciudată la Aston Martin. Echipa este deținută de tatăl lui Stroll. Alonso este, pe de altă parte, vedeta lor și omul aflat pe locul 3 în clasamentul general. Orice altă echipă ar fi făcut rapid inversarea piloților prin ordine de echipă.
Este posibil ca la Aston Martin să fi fost și o strategie greșită. Sunt singura echipă care a făcut un singur schimb de pneuri în cursă, toți ceilalți piloți schimbând de două ori.
Ferrari nu a avut o zi bună. Sainz a plecat de pe locul 2 și a terminat pe 5, fiind depășit de ambele Mercedes și de Red Bull-ul lui Perez. În principiu, cam acesta este nivelul de performanță al Scuderiei în acest moment.
Am avut senzația că pe Sainz l-au chemat prea devreme la boxe. Hamilton se apropiase în spatele său la mai puțin de o secundă și probabil urma să-l depășească pe Sainz sub DRS, fiind mai rapid. Echipa l-a chemat pe Sainz la boxe în acel moment, eliminând astfel un posibil duel spectaculos din cursă.
Eu l-aș mai fi lăsat. Poate că Hamilton era mai rapid, dar pentru o depășire ar mai fi tocit anvelopele suplimentar încă 1-2 tururi, ceea ce ar fi însemnat că și britanicul ar fi trebuit să schimbe mai rapid anvelopele. În plus, orice depășire este riscantă, dar pentru ambii piloți. Poate că greșea Hamilton ceva, ieșea un pic în decor, pierdea timp cât să nu mai fie o amenințare pentru Sainz. Nu vom ști niciodată.
Leclerc a plecat de pe 19 și a terminat pe 11. Sigur se aștepta la mai bine, având în vedere că în fața lui s-au clasat Gasly, Zhou, Ocon, sau Stroll, care mie mi se par piloți inferiori monegascului ca talent și ca monopost disponibil sub ei. Cred că declarația sa de după cursă spune multe: ““I don’t understand what we are doing wrong, but we are doing something wrong.” (link)
Din nou, un safety car pe la jumătatea cursei ar fi schimbat multe, dar nu a fost să fie.
În interviurile de după cursă Sainz a declarat oricum că a mers la maximul posibil al monopostului. A mai spus și că nu s-a luptat prea mult cu cele două Mercedes-uri pentru că asta i-ar fi tocit mult pneurile și doar ar fi amânat momentul în care acestea urmau să-l depășească.
Alpine mi se pare că a arătat din nou că merită locul 5 în clasamentul general. Ambii piloți au ajuns în puncte, locurile 8 și 10, pe când concurenții de la McLaren s-au clasat pe 13 și 17, din nou fără punct. Norris a avut un mic acroșaj la început, a schimbat aripa față și a ajuns pe ultimul loc, de unde nu a recuperat decât 3 poziții până la final.
De remarcat clasarea lui Zhou Guanyu pe locul 9, pornind de pe 13. Chinezul a pilotat peste așteptări și și-a dublat punctele din clasamentul general.
Nu știu ce se întâmplă cu Bottas. Poate că nu are monopost la dispoziție, dar anul trecut ne obișnuise să mai termine în puncte. Acum în Spania a terminat pe locul 19 din 20 și are 4 puncte în total în clasament.
Russell a avut o fază amuzantă. La un moment dat a raportat că plouă în virajul 5. După câteva tururi, a întrebat pe radio dacă a mai raportat cineva ploaie, că bănuiala lui este că de fapt ar fi vorba doar de transpirație. A declarat după cursă că nu și-a ascuns bine tot părul sub cagulă, iar câteva fire de pe frunte îl făceau să transpire și în virajele unde frâna puternic câteva picături de sudoare săreau pe de frunte pe vizorul căștii.
Clasamentul piloților arată acum ca mai jos. Verstappen a rupt legătura cu Perez. Alonso păstrează locul 3, dar Hamilton îi suflă în ceafă.
În clasamentul constructorilor s-a făcut inversarea despre care eram sigur că o vom vedea în Barcelona. Mercedes a urcat pe locul 2, iar Aston Martin a căzut pe trei. Mercedes are și un avans bunicel de 18 puncte; au trecut de la -1 la +18 puncte față de Aston Martin într-o singură cursă.
Urmează cursa din Canada, pe care o vom vedea pe 18 iunie la ora 21. Este un circuit rapid, dar și cu câteva zone de frânare puternică, ceea ce anunță că strategia de schimbare a pneurilor va fi importantă aici.
Hamilton și Mercedes probabil vor semna un nou contract pentru 2024. Ambele părți spun că au ajuns la o înțelegere și mai sunt de făcut doar formalitățile birocratice.
În alte știri amuzante, Chanel, casa de modă franceză, a lansat o colecție de haine inspirate de sport și Formula 1. Un tricou costă 4.400 de dolari.
Această serie este susținută de Bitdefender.
La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.
Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari
« Știrile zilei despre tehnologie – 7 iunie 2023
Klarna, principala companie de buy now pay later din lume, intră oficial și în România »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
9 comentarii
07/06/2023 la 1:29 PM
Inca n-am vazut cursa, am pus sa mi se inregistreze. Desi de obicei evit spoilerele, acum am citit articolul, dar tot ma face sa vreau sa o vad.
alunelu(Citează)
07/06/2023 la 3:10 PM
A fost sub așteptări, nu pierzi mare lucru… Monaco pe ploaie a fost peste, cine ar fi crezut.
Vlad(Citează)
07/06/2023 la 1:42 PM
Stroll îmi amintește de Pedro Diniz, pentru cunoscători.
* Mișto proiectul cu bitdefender! Felicitări agenției, deși ceva îmi spune că nu a fost inițiativa lor.
ipo(Citează)
10/06/2023 la 2:28 PM
<3
Matilda(Citează)
07/06/2023 la 2:01 PM
Aston Martin a avut aceeași strategie cu câte două opriri la boxe.
Pitstop 1 Stroll în turul 14.
Pitstop 1 Alonso în turul 19.
Pitstop 2 Stroll în turul 34.
Pitstop 2 Alonso în turul 44.
Marian(Citează)
07/06/2023 la 2:05 PM
Deci asta e colaborarea de care spuneai :D Sa inteleg ca vei scrie mai des despre Formula 1 de acum :D
eBogdan(Citează)
07/06/2023 la 3:05 PM
De ce vii cu articolul abia astăzi, fiind miercuri, la 3 zile după cursă? :) Ai impresia că alții nu au urmărit-o sau?!
Vlad(Citează)
07/06/2023 la 5:37 PM
dureaza pana indexeaza ai-ul comentariile de dupa cursa :)
ceva mai ontopic: mie mi-a displacut mesajul lui alonso ca e zero risk pt stroll.
mi-ar fi placut sa ramana cuminte in spate si in liniste SAU sa il atace (dpdv al spectatorului).
mesajul ala insistent mi s-a parut o bataie de joc.
daca as fi fost stroll (evident ca nu sunt / nu as “soferi” la fel de bine ca el intr-o “masina” de f1) probabil ca mi-ar fi placut mai mult sa fiu atacat (as fi avut ocazia sa lupt, deci mai interesant + as fi fost sigur ca sunt in locul ala pe care il meritam)
john2381(Citează)
10/06/2023 la 2:30 PM
A explicat Radu și în comentariile anterioare ca așteaptă sa apară toate interviurile de după cursa și analizele ca să ofere un rezumat complet, opinia lui full.
Matilda(Citează)