►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 20 iunie 2023
Primăria București a simplificat masiv plata parcării prin SMS »
Cursa de Formula 1 din Canada a prezentat din nou înfruntarea care probabil va rămâne emblematică pentru acest sezon: Alonso vs Hamilton, doi campioni mondiali foarte experimentați, mereu în control perfect al mașinilor de curse.
Calificările au fost ciudățele, a plouat, niște piloți i-au împiedicat pe alți piloți să facă tururi rapide, au fost câteva penalizări. Apoi a venit cursa, care s-a desfășurat în condiții bune și a avut suficient spectacol, zic eu. Rezumatul este pe YouTube.
Verstappen a condus cap-coadă și a câștigat. Nici nu este ceva special de zis aici, dar na… este câștigătorul, o să-l menționez. Red Bull a obținut astfel victoria cu numărul 100 din istoria lor, intrând într-un club select de echipe. Verstappen a obținut victoria cu numărul 41 din carieră și l-a egalat astfel de Ayrton Senna. Prin urmare, au avut destule de sărbătorit după încheierea cursei. Perez a plecat de pe 12 și a terminat pe locul 6.
Înfruntarea principală a fost între Alonso și Hamilton. Alonso a plecat de pe locul 2, dar a fost depășit de Hamilton la start. Pe la o treime din cursă, Alonso a revenit pe locul 2 și l-a păstrat până la final. A declarat apoi că a fost o cursă foarte complicată, practic 70 de tururi de calificare, pentru că o înfruntare cu Hamilton nu este niciodată simplă.
Hamilton a terminat pe locul 3. Mă uitam admirativ la cursele celor doi. Nici o greșeală, nici o blocare de roți, nici un viraj luat prea lung sau prea scurt. Au condus cap-coadă excelent, la maxim (maximul posibil pentru monoposturile lor, desigur). Încep să cred că Alonso va avea locul 2 la finalul campionatului pentru că acum, în Canada, a dovedit că Aston Martin este mai rapid decât Mercedes și el mai rapid decât Hamilton. Să vedem de câte ori se va repeta sau nu situația.
Coechipierii lor nu au avut la fel de mult noroc. Russell a lovit zidul “campionilor”, a făcut pană și a rupt aripa față. A revenit pe circuit și a făcut o cursă bună de recuperare, dar până la urmă s-a retras după probleme cu frâna. Nu mi-e clar ce avea la frână, s-a spus ceva de supraîncălzirea lor.
Stroll a plecat de pe 16 și a terminat pe 9, deci teoretic o cursă bună, dar practic monopostul său Aston Martin poate mai mult.
Ferrari mi s-au părut mari câștigători, clasându-se pe 4 cu Leclerc și pe 5 cu Sainz. Rezultatul este bun pentru că au plecat de pe locurile 10 și respectiv 11, deci amândoi piloții au terminat cu 6 locuri mai sus. Au avut o strategie interesantă. La safety-car-ul apărut după accidentul lui Russell au fost printre singurii care nu au schimbat anvelopele. De fapt, au fost printre singurii cu o strategie cu o singură oprire la boxe, pe când ceilalți au schimbat în general de două ori anvelopele, iar asta i-a ajutat să păstreze locurile 4 și 5 la final.
Un alt câștigător pentru mine a fost Albon, care și-a clasat Williams-ul pe locul 7. Echipa a venit cu un mic upgrade de performanță, iar Albon a rezistat până la capăt atacurilor piloților din spatele său. A fost probabil una dintre cele mai bune curse pentru thailandez.
Marii pierzători pentru mine au fost cei de la McLaren. Au plecat de pe 7 și 8, au terminat pe 11 și 13, fără nici un punct. Norris a avut de fapt o cursă bună, a depășit îndrăzneț de câteva ori, iar la final s-a clasat pe locul 9. A fost apoi penalizat 5 secunde, ceea ce l-a dus tocmai pe locul 13 în clasamentul final.
Norris a fost penalizat pentru comportament nesportiv. Pe safety car, echipa i-a comunicat că ambele McLaren vor intra simultan la boxe pentru schimb de anvelope. Piastri era în fața lui Norris. Norris a circulat mult mai încet decât era necesar, cu vreo 50 km/h mai încet decât monopostul din fața sa, pentru a crea o distanță mai mare între Piastri și el. Astfel, când au intrat amândoi la boxe, Norris a pierdut mai puțin timp așteptând în spatele lui Piastri.
Comisarii au considerat însă că astfel a întârziat multe alte monoposturi din spatele său, pilotând cu viteză prea mică, și l-au penalizat din acest motiv.
Și Hulkenberg a fost printre pierzători. A plecat de pe locul 5, a terminat pe 15. Sigur spera de fapt la puncte.
Nici Alpine n-a excelat, doar Ocon s-a plasat în puncte pe locul 8, dar măcar echipa franceză a mărit diferența în clasament față de McLaren, care nu a luat nici un punct în Canada.
Am făcut acest tabel cu poziții câștigate sau pierdute față de start:
Dacă ne uităm pe clasamentul piloților, Alonso se apropie de Perez. Mexicanul a avut câteva curse proaste și sunt sigur că, dacă-i merge bine în următoarele, va mări din nou diferența față de Alonso. Așa cum stau lucrurile acum, însă, performanța lui Alonso este remarcabilă.
La constructori situația este aproximativ aceeași: Mercedes, Aston Martin și Ferrari sunt într-o întrecere pentru locurile 2-4. Alpine se distanțează ușor de McLaren. Restul stau parcă pe loc.
Urmează Austria, pe 2 iulie, de la ora 16.
Această serie este susținută de Bitdefender.
La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.
Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari
« Știrile zilei despre tehnologie – 20 iunie 2023
Primăria București a simplificat masiv plata parcării prin SMS »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
5 comentarii
20/06/2023 la 11:36 AM
O cursa foarte buna. Pacat ca Alonso a plecat mai slab, cred ca l-ar fi putut pune sub presiune pe Verstappen.
Russell – Dupa anul excelent de debut pe care l-a avut la Mercedes, pare ca vrea sa devina Bottas 2.0.
Alt moment notabil, gafa de amator facuta de Nick de Vries in duelul lui cu Hulkenberg. Deja are atatea incat m-as mira ca RB/AT sa nu il inlocuiasca in pauza de vara, de dupa MP al Belgiei.
Sol(Citează)
20/06/2023 la 12:14 PM
Cred ca nu Russel a făcut un sezon bun anul trecut, ci Hamilton a fost mult prea demoralizat după pierderea titlului(pe nedrept din punctul meu de vedere și nu țin cu Mercedes). Anul asta pare ca i-a mai crescut moralul…
Dan(Citează)
20/06/2023 la 12:07 PM
Leclerc a primit ordin “box box” sub SC. Monegascul a vociferat ca nu vrea sa între la boxe iar apoi cu câteva secunde înainte de boxe a primit ordin “opposite of Noris”. :))
Dan(Citează)
20/06/2023 la 1:31 PM
Într-adevăr, am și eu un motiv sa ma uit anul asta – Hamilton vs Alonso.
Matilda(Citează)
20/06/2023 la 10:20 PM
pai si.. ai facut si tu un excel ca sa-ti meriti banii de la bit?
cosmin(Citează)