►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Ameninț de mult contul meu bancar că voi cumpăra o mașină electrica și în cele din urmă am ales o Tesla Model Y Long Range. De ce Tesla? De ce Tesla, mai ales având în vedere că acum câțiva ani spuneam că or fi cool mașinile, dar nu merită cumpărate în România.
Well, spuneam asta în principal din cauza lipsei unui service oficial în România, dar asta s-a rezolvat între timp.
Am condus acum mulți ani o Tesla Model S, cea a lui Radu Apostolescu de la eMAG. Cred că și-a luat primul Model S P100D din România și m-a invitat să dăm o tură. Am dat. În anii următori, însă, am aflat de la el și de la alții și ce dificil este să ai o Tesla în România, cu cel mai apropiat service tocmai în Viena, cu perioade lungi de așteptare pentru orice piesă șamd. Era și perioada de minimă fiabilitate pentru Tesla și între timp s-a mai rezolvat acest aspect.
Update: luați o Tesla prin linkul meu și primiți discount de minim 250 euro (variază). Citiți și:
Așa că de ce am ales Tesla Model Y și nu Ford Mustang Mach-E sau Volkswagen ID.4, care mai erau pe lista mea? Mai multe motive:
Acum există Tesla România și service oficial. Am scris chiar eu despre el, au câteva elevatoare închiriate la DAB Auto Serv pe Splaiul Unirii și se construiește în aceeași curte o clădire nouă de service doar pentru Tesla.
Să zicem deci că situația este mai bună, cel puțin pentru bucureșteni, decât în trecut. Speranța mea este să nu am nevoie de service. O Tesla are puține piese, totuși, față de o mașină ICE.
Rețeaua Supercharger a Tesla. O rețea cu încărcătoare de 250 kW și prețuri decente (1,9 lei/kWh), disponibilă doar pentru acest brand? Cu siguranță este un avantaj.
În România există Supercharger în Constanța, București, Pitești, Sibiu, Cluj-Napoca și Timișoara. Craiova este în plan cu deschidere în Q4. Practic Tesla a construit un culoar de la vest spre Constanța, iar în viitor sper să deschidă încă unul în București (se tot spune de Mega Mall) și poate și ceva în Moldova, poate la Iași.
Sunt multe avantaje ale rețelei. Mașina îți spune de la distanță câte prize libere sunt pentru încărcare. Taxarea se face automat, tu doar conectezi și deconectezi un cablu la mașină. Și chiar dacă sunt multe Tesla în prezent și Supercharger-ul din București pare mereu ocupat, în practică timpii de așteptare nu sunt mari. Majoritatea încarcă acolo vreo 30 de minute. Ultima oară am găsit toate posturile ocupate, dar s-a eliberat unul după 10 minute (și alte două tot atunci, de altfel), iar cât am așteptat am vorbit cu un posesor de Model S care încă beneficia de Supercharger gratuit pe viață.
Nu ajung eu prea des în Promenada, dar o mașină cu autonomie 500 km oricum nu se încarcă prea des când mergi doar prin oraș. Am suficient de des treabă prin zona de nord încât să profit din când în când și de Supercharger-ul din București. Sunt bune și restul, iar în afara țării noastre rețeaua este atât de mare încât nu mai sunt probleme de capacitate.
Mașina este mai cool decât altele. ID4 arată ca toate celelalte VW-uri. Mustang Mach-E este mișto de tot, dar plăteam mai mult. Tesla este… altceva, m-a convins tura dată cu mașina unui cititor (mulțumesc Radu pentru ocazie!). Portbagaj în ambele părți, doar un ecran pe centru și atât, autopilotul avansat, plafon panoramic. Pilot automat mai bun decât pe altele, practic cu o generație în față.
Un alt sistem de a gândi mașinile, aș spune, incluzând aici un minimalism în design care mie îmi place.
Update-uri dese pentru softul mașinii. Îmi place la un software (think Android sau iOS) când update-uri periodice îmbunătățesc multe aspecte. Îmi place și mai mult când se întâmplă asta la mașini. În cele 2 saptămâni de când am mașina a venit deja un update care a adus diverse îmbunătățiri în interfață. Text mai mare, sunet diferit când schimbi modul de condus, acces la toate camerele video. Dacă nu este nimeni pe scaunul pasagerului, temperatura climatizării pentru pasager nu mai este afișată pe ecran pentru a face interfața mai puțin aglomerată. Schimbări din acestea micuțe, dar binevenite.
Îmi place însă sistemul, așa trebuie gândită o mașină care este un computer electric pe roți. Am citit chiar un articol despre o viitoare îmbunătățire complexă, folosind un sistem neuronal care utilizează toate camerele mașinii, pentru a tuna cât mai bine… ștergătoarele automate de parbriz.
Aplicație top de mobil. Și asta a fost important pentru mine. Aplicația îmi permite să pornesc de la distanță climatizarea și să văd starea mașinii, dar asta este ceva uzual pentru electrice.
Îmi place că pot vedea de la distanță camerele mașinii, inclusiv în interior, ca să verific că este totul în regulă în parcare. Îmi place că pot claxona, deschide uși și alte șmecherii de la distanță. Îmi place că telefonul este singura cheie necesară mașinii și am eliminat încă un obiect de cărat în buzunar.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
48 comentarii
21/06/2023 la 6:45 AM
Da, dar pe de alta parte il sustii pe Elon Musk, un sociopat dovedit des si frecvent.
Gaelex(Citează)
21/06/2023 la 9:37 AM
Pe de alta parte Elon Musk e singurul african-american care are succes in domeniul tehnologiei.
mac gregor(Citează)
21/06/2023 la 6:56 AM
Verifica certificatele pentru site, a intrat kav in functiune si nu ma lasa sa intru ca sunt probleme.
Silviu(Citează)
21/06/2023 la 7:21 AM
Vezi ca a expirat certificatul pe 20 june.
Ce SIM are masina? Ce rețea? Dacă te duci in Turkey mai merge controlul de la distanță?
Dan.S(Citează)
21/06/2023 la 8:33 AM
Nu e vb ce sim, intrebarea e dacă are parteneriat cu retele de acolo.
Probabil ca o sa existe legislație ca la tv “must carry” si pt comunicatii auto.
Dar sincer cred ca e bine sa eviți sa călătorești in țări suspecte, mai ales cu tesla.
Dan(Citează)
21/06/2023 la 8:23 AM
Oh god, acum vom avea cate un articol cu Tesla la fiecare 2 zile ? :-)))
“Text mai mare, sunet diferit când schimbi modul de condus, acces la toate camerele video.”
Clar merita banii.
Marean(Citează)
21/06/2023 la 8:29 AM
eu sper ca da. dar tu poti sari linistit peste ele
corny(Citează)
21/06/2023 la 3:37 PM
Eu sper să aibă minim 2-3 pe zi. Vreau sa mă simt de parca Tesla lu Nwradu ar fi a mea. Sa știu orice zgârietură și cel mai mic detaliu.
Louis(Citează)
22/06/2023 la 9:55 AM
Daca schimba alea de F1 cu chestii despre Tesla n-o sa fie nicio problema :))
rdb(Citează)
21/06/2023 la 9:29 AM
De la hyundai nu era nimic pe lista? C-am inteles ca au niste chestii foarte faine.
Blackskull(Citează)
21/06/2023 la 9:42 AM
Pai nu pare sa fi dorit o masina cu care sa se deplaseze de la A la B, ii place ca “mașină care este un computer electric pe roți”.
Pentru el detaliile astea au facut diferența.
valentinul(Citează)
21/06/2023 la 12:36 PM
Îs banii lui și-si ia ce vrea omu. Doar eram curios daca in alegere, au existat si alte criterii dincolo de faptu ca claxoneaza singura si face din faruri. Adica ceva gen era mai spatioasa, mai ieftina, mai usor de intretinut, calitate de fabricatie mai buna, confort mai bun…etc.
Blackskull(Citează)
21/06/2023 la 1:33 PM
de exemplu ca nu o astepti un an de zile, how about that?
add(Citează)
21/06/2023 la 10:10 AM
imi place ca pot claxona de la distanta, probabil prima oara folosit acest argument in justificarea unei achizitii:))
vlad(Citează)
21/06/2023 la 10:10 AM
Prea multi hateri aici. In loc sa va bucurati de bucuria lui Radu voi tot spuneti ce cazan prost si-a luat. Am avut posibilitatea de a achizitiona Tesla model 3 in Decembrie, dar am mers pe o kia sportage Mhev. Din simplul motiv ca inca imi este frica de electrice. La ICE te opresti max 10 min faci plinul si mergi inca 600 km minim. Plus ca e garantia de 7 ani la Kia (2 ani la baterie, baterie care nu conteaza prea mult in ecuatia motorizarii).
Dar ma bucur cand aud oameni care isi cumpara electrice. Asta inseamna stimularea acestei industrii si accelerarea dezvoltării bateriilor si autonomiei, plus ca e mai ECO. Bateriile deja incep sa se recicleze deci toate devin tot mai bune si copiii nostrii au o sansa de a vedea cerul albastru si in viitor.
dif(Citează)
21/06/2023 la 10:26 AM
ma bucur ca te bucuri, cum ar veni. Asta cu deschisul usilor, pornirea climei, claxon au multe masini ICE, deci e nice to have, dar meh.
Cred ca mai degraba ai vrut-o fiindca e cool sa fii in tech si sa ai Tesla, ceea ce din nou inteleg. Merita sa ai o masina electrica macar 1 data in viata.
Apreciez ca nu o dai eco cum o dau multi, ca vezi Doamne cum salveaza ei planeta. Sa o folositi sanatosi si fara evenimente.
Nu poti spune ca seria ID e la fel ca toate Volkswagenurile, come on…asta iti spui tie :) nici designul interio, nici cel exterior nu seamana cu nimic ce are VW pe piata.
monciu(Citează)
21/06/2023 la 11:27 AM
Ce masini ICE au pornirea climei??? Standard nu are niciuna pentru ca asta ar inseamna pornirea motorului, ceea ce este interzis in UE. Doar masinile electrice au aceasta functie.
dif(Citează)
21/06/2023 la 12:00 PM
Esti sigur ca nu exista? Ca la Kodiaq/Cupra pot porni totul din aplicatie… si au doar motoare termice.
Alin(Citează)
21/06/2023 la 6:16 PM
@dif: XC60 diesel. 2019. Pornire clima din aplicație (implică pornirea motorului, nu doar ventilația), încuiat, descuiat, claxon, lumini, poziție pe harta.
Da, Tesla are mai multe în aplicație dar baza o au și alte ICE și în mod sigur hibridele.
CristiX(Citează)
21/06/2023 la 10:33 AM
Este misto ca nu te lasa sa flosesti Apple CarPlay sau Android…..:))
BogdanP(Citează)
21/06/2023 la 10:42 AM
Am testat ID4 si Mach-E. ID4 e o mizerie, daca asta face VW de acum incolo din punctul meu de vedere VW nu mai exista. Mach-E e fain dar are cateva chestii enervante (scaune, directie). Ambele sunt mult mai scumpe decat Y.
Giani Mucea(Citează)
21/06/2023 la 11:05 AM
Giani, eu am zis strict de design, fiindca de asta s-a legat autorul, iar model Y sa ma ierte, nu e tocmai o frumusete de masina la randul sau. Are sens sa incerce si o electrica, fiind in tech business, asta cu statul la bloc si electrica in schimb, mi-ar da mari emotii.
Problema mea cu electricele in special Tesla e ca nu prea vorbeste nimeni de partile negative:
– daca arde te uiti la ea pana arde de tot sau se termina lichidul din baterii
– daca o lovesti putin mai serios e dauna totala
– la revanzare va fi distractie
– poluarea reala a masinilor electrice + reciclarea lor
– reteaua energetica nu face fata la dezvoltarea si vanzarea masinilor electrice
– in caz de urgenta ( incendii, inundatii etc) cu masina clasica bagi benzina in 5 min, cu cea electrica daca nu e full ai cam pus-o
– ca si nota personala la drumuri mai lungi prefer sa fac un pisu, alimentez si in 10 min sa pornesc la drum, nu vreau sa stau 30-40 min sa se incarce masina
– reteaua de incarcare rapida in romania e cam trista
Le spun doar fiindca majoritatea nici nu se gandesc la aspectele astea. Vad doar partile pozitive:
– par cool cu Tesla
– acceleratie de electrica
– servisare rara
– tehnologii faine
monciu(Citează)
21/06/2023 la 11:29 AM
Eu am zis de tot pachetul, inclusiv design interior si confort, acceleratie, software, nivel de echipare etc. Da, model Y e uratel, dar la interior e decent spre fain.
Nu stiu de altii dar eu am luat in considerare si chestiile de care vorbesti tu:
– electricele ard mai rar decat ICE-urile si de obicei protectia cabinei e suficienta incat sa iesi relaxat daca se intampla ceva
– dauna totala inseamna masina noua
– nu cumpar masina, o iau in leasing operational
– poluarea reala a masinilor electrice este MULT mai mica decat a ICE-urilor, daca iei in considerare tot lantul. Bine, nu imi pasa de poluare asa ca asta e un non-argument
– reteaua energetica de aici face fata lejer
– in caz de urgenta e preferabil sa ai masina electrica decat ICE. Modul de utilizare a EV-urilor presupune sa le tii la incarcat cand nu le conduci, deci presupune ca ai bateria plina in majoritatea timpului. Cu ICE poate ai rezervorul gol si cand da urgenta te inghesui cu alti 10000 de oameni la o benzinarie.
– ca si nota personala, am constatat ca daca fac cum zici tu ajung mult mai obosit la destinatie. Pauze de 10 minute la 1-2 ore sunt ok, dar am nevoie de 2-3 pauze de minim 30 min pe zi. Asta se potriveste perfect cu EV-urile.
– reteaua de incarcare rapida din Olanda e beton iar aia din Romania o sa se imbunatateasca accelerat.
– nu esti cool cu Tesla. E masina de NPC. La un drum pana la birou vad mai multe Y sau 3 decat Polo spre exemplu.
Pentru mine e simplu: e mai ieftin sa iau o electrica decat un ICE. Acum 4 ani am ales sa platesc mult mai mult pe un ICE pentru ca imi placea masina, dar acum nu mai exista un model pentru care sa fac efortul asta. Asa ca iau ce e mai ieftin, adica EV.
Giani Mucea(Citează)
21/06/2023 la 12:50 PM
Oricum ai da-o, cu electrica tot esti mai limitat decat cu ICE.
Chiar si in Olanda, zic eu din observatii personale, ca ma uit sa vad cate locuri libere sunt pe oriunde vad locuri de incarcare.
Deocamdata e ok, gasesti peste tot cel putin 1-2 locuri libere, dar sa retinem ca procentul masinilor electrice in NL este de 3%-4% din flota, adica infim, deci nu este exclus sa asistam in urmatorii ani la o explozie de electrice pentru care nici macar Olanda sa nu faca fata in prima faza.
Adica, in jur am tot mai multi oameni care isi iau electrica: Giani, un vecin de-ai mei, pana si sotia mea m-a intrebat recent cat costa o Tesla, ca a mers cu o prietena :-)
Marean(Citează)
21/06/2023 la 1:37 PM
Că tot vorbim de Olanda, la calculele mele nu ies deloc mai ieftin cu o electrica, pentru că stau la bloc și trebuie să încarc pe strada. Tocmai am schimbat o Corolla la care plăteam pe 100 km (combinat vara-iarna) aproape la fel ca un prieten cu electrica care incarca pe strada. Aveam nevoie de o mașină mai mare, și după multe calcule am ales un ICE pentru că în 3 ani “pierd” cam 3000 de euro la benzină și mentenanță, vreo 5000 la costul de revânzare, dar “câștig” mai mult de 15000 la costul de achiziție. Scuze mediule înconjurător, dar țin cu buzunarul meu.
Costin(Citează)
21/06/2023 la 1:52 PM
@Marean: procentul cred ca e mai mare acum, parca in 2022 erau 500k EVs. Oricum, eu cred ca a trecut perioada riscanta cand vine vorba de infrastructura – prin 2019-2020 a inceput explozia de electrice si se punea problema daca vom avea unde sa le incarcam. Acum nu-mi mai fac griji pentru ca sistemul public si privat au demonstrat ca pot tine pasul cu cresterea de masini.
@Costin: e posibil sa fie altfel calculele tale, eu trebuie sa iau masina de la munca si astia au alte reguli. Bugetul include combustibil si am senzatia ca firmele de leasing presupun ca un PHEV e condus doar pe benzina cand fac ofertele, deci costul lunar al PHEV e enorm comparativ cu EVs. Spre exemplu un EQE se incadreaza in buget dar un 508 nu, desi e o masina cu 20-30k mai ieftina.
Giani Mucea(Citează)
21/06/2023 la 2:01 PM
Pe firma e alta discuție, că ai diferența la bijtelling (taxe plătite pentru utilizarea mașinii de serviciu), și un id3 are același cost ca un polo de exemplu. Dar probabil în câțiva ani se scot reducerile pentru ev cu totul și o să fie un mic șoc pentru toți care au luat pe firmă cel mai scump EV la care se încadrau.
Pentru mine, ca privat, asta o sa fie de bine, că multe flote vor fi la vânzare și mai scad prețurile.
Costin(Citează)
21/06/2023 la 2:11 PM
Diferenta la bijtelling nu e mare (16 pana in 30k vs 22%), diferenta e la pretul total, ca include combustibil si taxe. In plus, ma gandesc ca firmele de leasing iau in considerare si valoarea de revanzare cand fac o oferta de cost lunar.
Soc nu va fi pentru cei care au luat deja masini, ca taxele sunt in functie de anul productiei masinii si nu cresc retroactiv.
Pentru tine cred ca va fi super peste cativa ani, se va umple de Y la revanzare si, avand in vedere ca apar modele noi cu baterii noi, cred ca vor fi destul de ieftine.
Giani Mucea(Citează)
21/06/2023 la 3:18 PM
Deja se întâmplă asta cu model 3. Dar nu mă văd conducând iar cu telefonul în bord, ca să am acces la Waze/Flitsmeister, ca în 2010. Sunt și multe minusuri pe care le are tesla ca să o iau în calcul.
Costin(Citează)
21/06/2023 la 3:33 PM
Ah da, asta cu Flitsmeister e enervanta. Desi pe mine nu m-ar deranja neaparat ca e de pe telefon, oricum nu folosesc decat avertizarea de camere iar aia e suficienta sonor.
Da, Tesla are o gramada de minusuri, dar nu prea am alternativa. Adica XC40 e cam mic, BZ4X si Ariya nu sunt bune la drum lung, Polestar 2 e inghesuit (dar fain in rest) iar i4 si EQE vin cu un bijtelling de 650-750 eur. Singura alternativa ar fi fost EV6 dar interiorul ala…
Giani Mucea(Citează)
21/06/2023 la 4:52 PM
Goedemiddag, ma bag si eu un pic in discutie:
Costin: Daca stai la bloc, intr-adevar esti limitat. Banuiesc ca nu e un bloc cu garaj subteran si parchezi pe strada.
Dar la birou sau la lucru, nu aveti statii de incarcare? Sau daca ar fi, ai plati tot ca pe strada?
C(Citează)
21/06/2023 la 9:01 PM
Bloc fără garaj, parchez pe stradă. La birou mă duc cu bicicleta și oricum nu sunt stații decât pe stradă și acolo.
Dar și dacă ar fi să încarc ieftin, să zicem la 0.25 eur/kWh cat plătesc curentul acasă (deși eu am un contract vechi cu preț bun…), la un consum de 15kwh/100km ar costa 3.75 eur. La Corolla hibrid aveam consum 4.5 l/100km, adică 8.1 eur, și la mașina actuala am 6 l/100km, adică 10.8 eur.
La 15000 km/an, asta înseamnă așa:
– 562.5 eur EV
– 1215 eur hibrid
– 1620 eur ICE
La încărcat pe stradă, prețul este in medie 0.55 eur/kWh. Asta înseamnă 8.25 eur/100km și 1237.5 eur/15000km.
Daca as fi avut vreo reducere de 10000 de euro că în ro, poate ar fi fost o opțiune. Dar la prețurile actuale nu merită.
Costin(Citează)
21/06/2023 la 12:06 PM
Exista masini termice la ora actuala, de 40-50000 euro la care sa nu ai aplicatie, in care sa vezi starea masinii, range-ul etc?
Dezavantajul mare la electrice, daca nu le poti incarca acasa, e ca momentan poti merge sa incarci masina, sa fie plin, sa astepti zeci de minute pana apare un loc disponibil apoi sa mai stai sa se si incarce…Si daca patesti asta la un drum mai lung inseamna ore in plus…
Alin(Citează)
21/06/2023 la 1:12 PM
Aceste discutii sunt ca steaua-dinamo, android-iOS si blonda-bruneta :-)
Fiecare isi cumpara ce doreste si nici unul din noi nu va salva real planeta.
Si eu cochetez cu electrica si recunosc ca am inceput sa ma uit la model Y dpdv pret si livrare. Tesla are si multe puncte negative, dar important e ce ni se potriveste fiecaruia. Eu la prima vedere m-as duce pe Ioniq 5, dar nu astept 12 luni minim never-ever.
Cat priveste autonomia, realist vorbind, cine pleaca din Bucuresti merge pana la mare, Brasov, Sibiu – oriunde mai departe de atat e recomandat sa opresti – cu organizare buna, e super ok electrica – iar daca stai la casa si ai panouri, practic folosesti moca masina vs benzina/motorina.
Eu tot astept informatia aia cu Casco :-) ….. acolo pare ca devine interesant :-)
Silviu(Citează)
21/06/2023 la 5:24 PM
Doar o mentiune la ce spui tu cu incarcarea moka daca stai la casa si ai panouri electriice: nu este chiar moka pentru ca ai platiti initial pentru acele panouri.
Andrei G(Citează)
21/06/2023 la 2:05 PM
un posesor care “încă beneficia de Supercharger gratuit pe viață”.
Cu alte cuvinte eu inteleg ca omul era viu.
Acum nu stiu daca superchargerul e pe viata lui sau viata masini. Dar in primul caz e clar ca era viu iar in al doilea caz e clar ca “inca avea masina”
Serj K(Citează)
21/06/2023 la 6:21 PM
daca alimentezi fara sa faci nimic doar plug-in, atunci statiile stiu masina deci este pe viata masinii, nu poti incarca alta masina cu beneficiul gratuit care a fost oferit limitat prin 2017 si care poate fi oricand oprit de Elon.
Mihai(Citează)
21/06/2023 la 2:54 PM
Plafonul panoramic mi se pare un downgrade dpdv al sigurantei la orice masina.
Inca nu sunt convins cu Tesla, dar sper ca politica asta agresiva de scadere a preturilor sa ii determine si pe ceilalti producatori sa faca la fel pe partea de electrice.
Sol(Citează)
21/06/2023 la 4:46 PM
Din ce am văzut. Dacă mergi cu 130 km/h pe autostradă, un Tesla îți consumă cam 23 kwh. Adică poți face 300 km.
Mă duc in Vamă și pe lângă durerile de cap de la alcool le mai am și pe astea cu unde să încarc :)
Iulian(Citează)
21/06/2023 la 6:07 PM
Cash? Rate? Credit? :-)
miluch(Citează)
22/06/2023 la 1:18 PM
Why ask?
Matilda(Citează)
22/06/2023 la 2:59 PM
Întoarce-te și recitește articolul în care povestește că și-a luat Tesla și ai acolo răspunsul!
motanes(Citează)
21/06/2023 la 6:23 PM
Arde și ICE la fel de frumos. Și oricum daca pornește focul tot dauna totala se cheamă.
Da, ajunge mult mai ușor dauna totala. In principiu din cauza unității bateriei (orica parte a bateriei o atingi ai șansa mare de dauna totala).
In afara cazului în care ești pompier/ambulanței/politist, cataclismele nu au treabă în ecuația de alegere a mașinii.
De acord cu tine cu pauzele mici la drumuri lungi. Asta până am avut copiii. Că după aia sa vezi cât durează până face pipi tot clanul. :)
Rețeaua de încărcare e in evoluție. Da, înainte să iei mașina ai o anxietate de distanta și încărcare dar dispar rapid. Iar pentru încărcare te superi până dai drumul la un film și auzi sistemul audio.
Ce aș adăuga pe lista sunt suspensiile uimitor de rigide și incomode pentru model Y. Și așa cum a mai zis cineva lipsa android auto/waze.
CristoX(Citează)
22/06/2023 la 12:59 AM
Ca tehnologie da, dar bordul de la Tesla e urat rău. Singurul bord care imi place e cel de la Mercedes.
Catalin(Citează)
22/06/2023 la 8:50 AM
Corect, dar sistemul ala il folosesc si la curentul consumat in mod uzual – deci cumva exista un return. Dar, da, ai dreptate, panourile alea au costat ceva – ca si TCO, cred totusi ca iesi ok cu o masina electrica pt oras. Sa vad daca am curaj sa fac pasul si spre ceva pt masina principala.
Silviu(Citează)
22/06/2023 la 8:59 AM
Been there. Acu am 2 electrice :) din cauza ca de cate ori aveam ocazia, luam electrica sotiei. Te sui greu in termica dupa.
add(Citează)
22/06/2023 la 8:37 PM
Mulțumesc, reiau acolo. :-)
miluch(Citează)
22/06/2023 la 9:41 PM
Au fost stiri cum ca angajatii de la Tesla aveau literalmente acces la toate camerele si microfoanele masinii si unii din voi tot nu va invatati minte, ba mai mult ii dai unui psihopat bani ca saracu moare de foame … Musk este un cretin dovedit. Se pare ca lumea cand face cumparaturi nu tine cont si de anumite aspecte in ce companie toxica isi baga banii, atata timp cat e ” cool “. Triste vremuri … nu mai exista principii … ce sunt alea, lasa sa iasa toti toxici cu banutii vostrii, toxici care sapa democratia pe zi ce trece si care pune oameni sa fie sclavi moderni in birou … misto personaj.
Alex(Citează)