Un youtuber a prăbușit intenționat un avion într-o campanie pentru un portofel. Sper că a fost bine plătită. “He ejected himself from the aircraft about 35 minutes into the flight, recording himself parachuting to the ground as the plane crashed into a dry brush area in Los Padres National Forest. Unfortunately, that wasn’t the end of Jacob’s wallet-shilling shenanigans. He then waited two days to report the incident to the National Transportation Safety Board (NTSB); in the report, he incorrectly described it as an accident. Then, after the NTSB told him he was responsible for preserving the wreckage for examination, he returned to the crash scene by helicopter, which he used to airlift the wreckage to a local vineyard and winery. There, he loaded it onto a trailer attached to his pickup truck and hauled it to Lompoc City Airport, where he cut the plane’s remains into pieces, dumping them into nearby trash bins. Around this time, he lied to investigators, telling them he didn’t know where the wreckage was.”
Dacia Spring este vinduta in China cu echivalentul a 8000€, sub marca locală a firmei ce o produce pentru Renault. Nu știu dacă există rabla la ei, dar nu ar fi exclus să nu existe așa ceva, ci atît costă mașina cu profit. In definitiv e o coajă lipită cu chit peste care e pusă vopseaua. Nici măcar nu e un Sandero cu motor electric, cum mă așteptam la început cînd a apărut. E extrem de ieftin construită, in stilul chinezesc, one time use. Toți deținătorii se plîng de probleme, care sunt foarte greu rezolvate. Am condus una vreo citiva km, nu mai mult, că deja nu mai aveam nevoie. Sunet de Matiz ruginit, numai bun de dat la rabla. Chederele ușilor sună a gol, ca la Matizul ruginit. E prea ieftin și prost făcută. Dar nu doar Springul e așa. Noul Logan are chederele și rama geamurilor făcută din plastic prost și sunt rupte de forta macaralei geamului. Are un vecin un Logan de serviciu și tocmai ce am descoperit cu el în weekend că are chederele ușilor spate rupte, geamul forțează deja in caroserie și iese ușor în afară.
Dacia a umblat la design și mașinile arata fain, dar calitatea e căzută sub nivelul primei generații.
Springul ar merita prețul de 12-13 mii (după prima de rabla) doar daca ar fi măcar un Sandero. Dacă facem calculele, motorul cu ardere plus cutia sunt cam echivalente la pret cu bateria (mica) plus motorul electric.
Dar nu putea Renault să o vindă cu 15-16 mii €, că afecta piata. Fără prima rabla mașina asta nu se vinde.
Masina costa 5000euro restul pana la 20 000 este profitul renault.
Oricum ne bucuram ca statul roman sustine industria chineza si corporatia renault.
Cat mai este alocatia, da bursa pentru elevi ? 50e ? naspa, asta e, nu sunt bani
Nu prea poti compara modelul european cu cel din china, pentru ca are airbaguri, radar, probabil are echipamente de vreo 1000-2000 de euro in plus. Nu merg chiar toti bani in buzunarul Renault sau al chinezilor.Mai sunt si taxele vamale,de port, transportatorii care nu sunt chiar ieftini ca masinile nu se teleporteaza din China. In final probabil Renault face vreo 3.000 de euro/masina ma gandesc, din pacate nu vom sti cu adevarat precum la alti producatori prea curand. Iar profitul ala de 3.000 de euro este mancat de problemele de calitate pe care trebuie sa le rezolve ulterior in garantie.
Un sandero electric la 16.000 euro (26.000 fara rabla) ar fi fost misto, dar de ce nu fac alti producatori asta ? cel mai apropiat lucru este un Opel Corsa E pe la 24.000 euro. O sa vedem ID2, dar sunt sigur ca si ala va fi peste 20.000 cu tot cu rabla.
Avea fiu-meu Flex, i s-a mai dezactivat acum cateva luni, nu mai exista in aplicatie, am activat o oferta de cartela, acum o luna aparuse iar (nu stiu de cand) si l-am activat, a mers pana ieri. Am trecut iar la cartela, dar vad ca exista o oferta de abonament RED 12 la 4 euro, poate fac trecerea.
Dacia Spring. Ce să faci cu o mașină cu o autonomie reală de 100 km, extraurban? Ca să fac un drum Constanța – Oradea, de câte ori trebuie să opresc pentru încărcare și în cât timp pot ajunge la destinație?!
Nu poate fi o mașină decât pentru deplasări în propriul oraș.
De parca nu scrie clar ca – AUTOTURISM DE ORAȘ 100% ELECTRIC , UN VEHICUL CITADIN COMPACT, bateria sa compactă (26,8 kWh) asigură autonomia necesară pentru deplasări în oraș pe parcursul întregii săptămâni! . Nu este conceputa pentru drumuri lungi de la Oradea la Constanta, cu un plin, un drum pe care il faci maxim de 2 ori pe an, poti sa il faci daca ai rabdare, dar daca esti un plangacios, o sa te plangi absolut orice, statii defecte, timpul de incarcare, confort, ca nu incape cortul si saltele de dormit, ca nu ai cotiera, ca este un singur stergator, etc. Este gandita strict ca o masina pentru o naveta maxima de 150km dus-intors, pentru orice altceva exista alte solutii cum ar fi tren, avion, rent-a-car, sau a doua masina care poate sa fie mai confortabila si mai mare cum ar fi un Espace.
Cătălin Tănase, foarte mișto experiența omului. Mi-a plăcut. Asta nu înseamnă că mașina e altceva decât este. Iar bani de două mașini nu au mulți și nici eco nu e să faci asta…
Mihai, unii dintre noi călătorim mai mult, alții se mulțumesc să-și ia mașină ca să se ducă la muncă să aibă bani să-și plătească mașina cu care se duc la muncă. Dacă vorbim de oameni care dispun de suficiente mijloace materiale încât să li se pară ok să cumpere două mașini, atunci de ce să nu cumperi o mașină mai ok decât Spring?!
motanes:
Dacia Spring. Ce să faci cu o mașină cu o autonomie reală de 100 km, extraurban? Ca să fac un drum Constanța – Oradea, de câte ori trebuie să opresc pentru încărcare și în cât timp pot ajunge la destinație?!
Nu poate fi o mașină decât pentru deplasări în propriul oraș.
Aici e problema. De ce consideri că Spring e o mașină pentru extra-urban sau altceva decât pentru navetă? Aveți așteptări prea mari de la mașina aia și nu vreți să înțelegeți că nu vă obligă nimeni s-o cumpărați. Dacia Spring e ca un scooter cu acoperiș (sau un Twizzy mai răsărit). Dacă vrei să mergi la Constanța, iei altceva. A, nu e la fel de ieftină? Ghinion.
GuestStar: Aici e problema. De ce consideri că Spring e o mașină pentru extra-urban sau altceva decât pentru navetă? Aveți așteptări prea mari de la mașina aia și nu vreți să înțelegeți că nu vă obligă nimeni s-o cumpărați. Dacia Spring e ca un scooter cu acoperiș (sau un Twizzy mai răsărit). Dacă vrei să mergi la Constanța, iei altceva. A, nu e la fel de ieftină? Ghinion.
Toti astia care vor sa faca 1.000 de km cu Spring-ul uita ca nu le pune nimeni pistolul la cap sa il cumpere. Pot sa isi ia bine mersi un Touareg 3.0 tdi de aceeasi bani , dar pe urma sa nu se planga ca a ajuns motorina 7 lei, sau ca nu incape masina intr-un loc mic de parcare cand ajung la mare. Sau daca vor tot ceva mic si ieftin, Aygo sau Picanto si gata, fiecare trebuie sa isi faca temele si cumpara de ce crede ca are nevoie. Daca nu este nevoie de masina asta, nu se vindea, in schimb vanzarile la monovolume a scazut, si a crescut la segmentul mic.
Macron a anuntat ca vor sa renunte la voucherul electric pentru masinile construite in afara EU. Niste oameni politici cu cap, mai fac si strambe dar vin si cu idei utile, nu e doar spaga de ei.
Dam 10k euro subventie pe o coaja de electrica ce asigura salariile chinezilor, pentru care nu avem infrastructura, in timp ce sunt pensionari cu 1200 lei pensie. IPOCRIZIE!
Total de acord cu legea asta, ar trebui extinsa la nivel european. Orice subventie, indiferent de domeniu, ar trebui oferita numai pentru produse fabricate in Europa.
Nu are niciun sens ca statul Roman sa subventioneze cu 11.000 euro industria din China pentru fiecare Spring vandut.
motanes:
Dacia Spring. Ce să faci cu o mașină cu o autonomie reală de 100 km, extraurban? Ca să fac un drum Constanța – Oradea, de câte ori trebuie să opresc pentru încărcare și în cât timp pot ajunge la destinație?!
Nu poate fi o mașină decât pentru deplasări în propriul oraș.
Este alternativa cu acoperis, cu 4 scaune si 4 roti a unei banale trotinete electrice.
Mai mult de 7000-8000 euro nu are de ce sa coste, cu transport si alte gablonzuri.
Masinile electrice sunt noua mina de profit maxim cu investitie si cost de productie minime pentru industria de automobile, capitalizand pe naivitatea noii generatii si pe dorinta nestavilita de showoff si plictiseala generatiilor care au facut deja destui bani de spart pe diverse prostii etichetate sclipicios de marketingul actual.
Astept Aston Martin electric sa-si faca debutul in urmatoarea serie Bond…
Costul in China e incredibil de mic comparativ cu ce suntem noi obișnuiți. Va dau un exemplu de comparație.
Citeam la un moment dat explicația unui instalator american (cred că un fel de PFA, că doar el lucra) cum construiește el costul unei operații de schimbare a unui vas de wc. Și pune omul acolo toate angaralele, materiale, transport, timp de lucru normat, taxe, chestii. Ajunge la … amețitoarea sumă de vreo 720$. Băi, un vas de wc. Omul era cît se poate de realist, adică a calculat că nu poate cîștiga suficient să traiască decent dacă face sub prețul ăla, că nu poate pune cite trei wc-uri pe zi non stop. Mai făcuse omul și o școală de instalatori, plătise cu credit scoala și era încă dator citeva mii de dolari din creditul ăla. Cit costa in Romania înlocuirea unui vas de wc? 200-300 lei cu un meșter plus prețul vasului, 2-3 ore dacă o faci singur prima dată, jumă de ora dacă știi precis. In China probabil că e 50-100 lei maxim.
Zic unii că 23mii coiro un Spring e decent, comparing coaja chinezeasca cu WV E-UP sau Skoda E-Go, sau WV ID3, sau Tesla 3 cheală. Băi, e o coajă efectiv, care mai și ia foc (căutați articolul cu Springul ce a ars in Timiș). Eu inclin să cred că 8 mii € e prețul cu ceva profit minimal.
Eu am făcut greșeala să mă uit la un Spring cu rotile scoase la service la schimbat cauciucuri. Era ruginită deja la suspensie, avea cică 2 ani, din primele cumpărate, am schimbat doua vorbe cu proprietarul. Nici el nu era prea vesel de rugina aia, a zis că o aruncă la rabla dacă cedează bateria in 3 ani, dar macar să ajungă cu ea acolo.
Normal ca se profita de bonusurile oferite de stat ( vezi programul casa verde ) pentru a umfla preturile. Normal ca se mai pluseaza ca este electrica. Acelas lucru este valabil pentru toti producatorii, Opel Corsa merita 35.000 ? Dar profitul companiilor le fac la volum, sa nu crezi ca dau tunuri de 10.000 euro / masina.
Uite aici niste statictici, in care se vede cat de departe este Tesla fata de restul, din cauza ca ei fac lucrurile diferit fata de producatorii cu traditie, carora le este greu sa isi schimbe liniile de productie acuma. https://www.visualcapitalist.com/charted-teslas-unrivaled-profit-margins/
Si pe urma ce inseamna sa cumperi o masina de 2.000$ de pe alibaba, ca tot se gaseste Spring acolo cu 6.000$. si o sa vezi ca la final cand tragi linie numai e 2.000. https://www.youtube.com/watch?v=yRG0Wai4sR0&t=1s
Deci da, nu este masina de 21.000 cum o vinde Dacia, dar in acelas timp pretul la toate marcile sunt umflat mai mult sau mai putin din cauza tichetului rabla.
P.S. Pana acuma doar 2 Spring-uri au luat foc, si e destul de clar de ce, ramane de vazut daca Dacia isi asuma vina, si ce vor face.
Andrei G:
@finch, mai ai articolul ala?
Chiar sunt curios ce costuri exista in SUA si cum a ajuns la valoarea de 720 de dolari pentru o lucrare de 1-2 ore.
Daca la ei totul este atat de scump, nu ar trebui sa se mire nimeni ca transportul cu ambulanta pana la spital costa 2000 de dolari.
Da si eu sunt curios.
Eu cred ca include vasul. Numai ala e 250-400$.
Nu stiu daca e lucrare de 2 ore (normate) probabil mai mult, plus deplasarea, plus materiale, profit, taxe etc. Ora nu cred ca e mai ieftina de 75$ (pt comparatie, pana la 6 ore de manopera cu “amanuntul” in Spania la un meserias bun si nu scump care lucreaza la negru e cca 150€ pentru prieteni, altfel e minim dublu, deci min 50€/ora).
Daca ar include vasul, probabil ca cei 700$ ar fi un pret corect.
In general, dupa pandemie si in plin razboi te intrebi vazand preturile la diverse (dar si feed-ul de Insta al lui Radu): ce mai inseamna mia de euro in ziua de azi?!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
15/05/2023 la 8:45 AM
Dacia Spring este vinduta in China cu echivalentul a 8000€, sub marca locală a firmei ce o produce pentru Renault. Nu știu dacă există rabla la ei, dar nu ar fi exclus să nu existe așa ceva, ci atît costă mașina cu profit. In definitiv e o coajă lipită cu chit peste care e pusă vopseaua. Nici măcar nu e un Sandero cu motor electric, cum mă așteptam la început cînd a apărut. E extrem de ieftin construită, in stilul chinezesc, one time use. Toți deținătorii se plîng de probleme, care sunt foarte greu rezolvate. Am condus una vreo citiva km, nu mai mult, că deja nu mai aveam nevoie. Sunet de Matiz ruginit, numai bun de dat la rabla. Chederele ușilor sună a gol, ca la Matizul ruginit. E prea ieftin și prost făcută. Dar nu doar Springul e așa. Noul Logan are chederele și rama geamurilor făcută din plastic prost și sunt rupte de forta macaralei geamului. Are un vecin un Logan de serviciu și tocmai ce am descoperit cu el în weekend că are chederele ușilor spate rupte, geamul forțează deja in caroserie și iese ușor în afară.
Dacia a umblat la design și mașinile arata fain, dar calitatea e căzută sub nivelul primei generații.
Springul ar merita prețul de 12-13 mii (după prima de rabla) doar daca ar fi măcar un Sandero. Dacă facem calculele, motorul cu ardere plus cutia sunt cam echivalente la pret cu bateria (mica) plus motorul electric.
Dar nu putea Renault să o vindă cu 15-16 mii €, că afecta piata. Fără prima rabla mașina asta nu se vinde.
finch(Citează)
15/05/2023 la 9:27 AM
Masina costa 5000euro restul pana la 20 000 este profitul renault.
Oricum ne bucuram ca statul roman sustine industria chineza si corporatia renault.
Cat mai este alocatia, da bursa pentru elevi ? 50e ? naspa, asta e, nu sunt bani
Andrei(Citează)
15/05/2023 la 9:29 AM
Daca nu ar exista programul Rabla, probabil doar cineva masochist ar fi dispus sa dea peste 20.000 euro pe o astfel de masina.
Andrei G(Citează)
15/05/2023 la 9:44 AM
Dacia Spring este dovada faptului ca interventia statului in orice piata, cu subventii semnificative, duce la aberatii.
Sorin(Citează)
15/05/2023 la 10:32 AM
Nu prea poti compara modelul european cu cel din china, pentru ca are airbaguri, radar, probabil are echipamente de vreo 1000-2000 de euro in plus. Nu merg chiar toti bani in buzunarul Renault sau al chinezilor.Mai sunt si taxele vamale,de port, transportatorii care nu sunt chiar ieftini ca masinile nu se teleporteaza din China. In final probabil Renault face vreo 3.000 de euro/masina ma gandesc, din pacate nu vom sti cu adevarat precum la alti producatori prea curand. Iar profitul ala de 3.000 de euro este mancat de problemele de calitate pe care trebuie sa le rezolve ulterior in garantie.
Un sandero electric la 16.000 euro (26.000 fara rabla) ar fi fost misto, dar de ce nu fac alti producatori asta ? cel mai apropiat lucru este un Opel Corsa E pe la 24.000 euro. O sa vedem ID2, dar sunt sigur ca si ala va fi peste 20.000 cu tot cu rabla.
Mihai(Citează)
15/05/2023 la 10:38 AM
Avea fiu-meu Flex, i s-a mai dezactivat acum cateva luni, nu mai exista in aplicatie, am activat o oferta de cartela, acum o luna aparuse iar (nu stiu de cand) si l-am activat, a mers pana ieri. Am trecut iar la cartela, dar vad ca exista o oferta de abonament RED 12 la 4 euro, poate fac trecerea.
alunelu(Citează)
15/05/2023 la 10:59 AM
Dacia Spring. Ce să faci cu o mașină cu o autonomie reală de 100 km, extraurban? Ca să fac un drum Constanța – Oradea, de câte ori trebuie să opresc pentru încărcare și în cât timp pot ajunge la destinație?!
Nu poate fi o mașină decât pentru deplasări în propriul oraș.
motanes(Citează)
15/05/2023 la 11:19 AM
Cineva a mers cu un Spring până în Thassos:
https://youtu.be/xb1MnMLISBc
Ai acolo răspunsuri la toate întrebările :)
Cătălin Tănase(Citează)
15/05/2023 la 11:55 AM
De parca nu scrie clar ca – AUTOTURISM DE ORAȘ 100% ELECTRIC , UN VEHICUL CITADIN COMPACT, bateria sa compactă (26,8 kWh) asigură autonomia necesară pentru deplasări în oraș pe parcursul întregii săptămâni! . Nu este conceputa pentru drumuri lungi de la Oradea la Constanta, cu un plin, un drum pe care il faci maxim de 2 ori pe an, poti sa il faci daca ai rabdare, dar daca esti un plangacios, o sa te plangi absolut orice, statii defecte, timpul de incarcare, confort, ca nu incape cortul si saltele de dormit, ca nu ai cotiera, ca este un singur stergator, etc. Este gandita strict ca o masina pentru o naveta maxima de 150km dus-intors, pentru orice altceva exista alte solutii cum ar fi tren, avion, rent-a-car, sau a doua masina care poate sa fie mai confortabila si mai mare cum ar fi un Espace.
Mihai(Citează)
15/05/2023 la 10:39 PM
Cătălin Tănase, foarte mișto experiența omului. Mi-a plăcut. Asta nu înseamnă că mașina e altceva decât este. Iar bani de două mașini nu au mulți și nici eco nu e să faci asta…
Mihai, unii dintre noi călătorim mai mult, alții se mulțumesc să-și ia mașină ca să se ducă la muncă să aibă bani să-și plătească mașina cu care se duc la muncă. Dacă vorbim de oameni care dispun de suficiente mijloace materiale încât să li se pară ok să cumpere două mașini, atunci de ce să nu cumperi o mașină mai ok decât Spring?!
motanes(Citează)
15/05/2023 la 11:42 AM
Aici e problema. De ce consideri că Spring e o mașină pentru extra-urban sau altceva decât pentru navetă? Aveți așteptări prea mari de la mașina aia și nu vreți să înțelegeți că nu vă obligă nimeni s-o cumpărați. Dacia Spring e ca un scooter cu acoperiș (sau un Twizzy mai răsărit). Dacă vrei să mergi la Constanța, iei altceva. A, nu e la fel de ieftină? Ghinion.
GuestStar(Citează)
15/05/2023 la 12:03 PM
Toti astia care vor sa faca 1.000 de km cu Spring-ul uita ca nu le pune nimeni pistolul la cap sa il cumpere. Pot sa isi ia bine mersi un Touareg 3.0 tdi de aceeasi bani , dar pe urma sa nu se planga ca a ajuns motorina 7 lei, sau ca nu incape masina intr-un loc mic de parcare cand ajung la mare. Sau daca vor tot ceva mic si ieftin, Aygo sau Picanto si gata, fiecare trebuie sa isi faca temele si cumpara de ce crede ca are nevoie. Daca nu este nevoie de masina asta, nu se vindea, in schimb vanzarile la monovolume a scazut, si a crescut la segmentul mic.
Mihai(Citează)
15/05/2023 la 12:30 PM
Macron a anuntat ca vor sa renunte la voucherul electric pentru masinile construite in afara EU. Niste oameni politici cu cap, mai fac si strambe dar vin si cu idei utile, nu e doar spaga de ei.
Dam 10k euro subventie pe o coaja de electrica ce asigura salariile chinezilor, pentru care nu avem infrastructura, in timp ce sunt pensionari cu 1200 lei pensie. IPOCRIZIE!
Robert(Citează)
15/05/2023 la 4:02 PM
Total de acord cu legea asta, ar trebui extinsa la nivel european. Orice subventie, indiferent de domeniu, ar trebui oferita numai pentru produse fabricate in Europa.
Nu are niciun sens ca statul Roman sa subventioneze cu 11.000 euro industria din China pentru fiecare Spring vandut.
Andrei G(Citează)
15/05/2023 la 2:18 PM
Este alternativa cu acoperis, cu 4 scaune si 4 roti a unei banale trotinete electrice.
Mai mult de 7000-8000 euro nu are de ce sa coste, cu transport si alte gablonzuri.
Masinile electrice sunt noua mina de profit maxim cu investitie si cost de productie minime pentru industria de automobile, capitalizand pe naivitatea noii generatii si pe dorinta nestavilita de showoff si plictiseala generatiilor care au facut deja destui bani de spart pe diverse prostii etichetate sclipicios de marketingul actual.
Astept Aston Martin electric sa-si faca debutul in urmatoarea serie Bond…
Tom(Citează)
15/05/2023 la 2:52 PM
Costul in China e incredibil de mic comparativ cu ce suntem noi obișnuiți. Va dau un exemplu de comparație.
Citeam la un moment dat explicația unui instalator american (cred că un fel de PFA, că doar el lucra) cum construiește el costul unei operații de schimbare a unui vas de wc. Și pune omul acolo toate angaralele, materiale, transport, timp de lucru normat, taxe, chestii. Ajunge la … amețitoarea sumă de vreo 720$. Băi, un vas de wc. Omul era cît se poate de realist, adică a calculat că nu poate cîștiga suficient să traiască decent dacă face sub prețul ăla, că nu poate pune cite trei wc-uri pe zi non stop. Mai făcuse omul și o școală de instalatori, plătise cu credit scoala și era încă dator citeva mii de dolari din creditul ăla. Cit costa in Romania înlocuirea unui vas de wc? 200-300 lei cu un meșter plus prețul vasului, 2-3 ore dacă o faci singur prima dată, jumă de ora dacă știi precis. In China probabil că e 50-100 lei maxim.
Zic unii că 23mii coiro un Spring e decent, comparing coaja chinezeasca cu WV E-UP sau Skoda E-Go, sau WV ID3, sau Tesla 3 cheală. Băi, e o coajă efectiv, care mai și ia foc (căutați articolul cu Springul ce a ars in Timiș). Eu inclin să cred că 8 mii € e prețul cu ceva profit minimal.
Eu am făcut greșeala să mă uit la un Spring cu rotile scoase la service la schimbat cauciucuri. Era ruginită deja la suspensie, avea cică 2 ani, din primele cumpărate, am schimbat doua vorbe cu proprietarul. Nici el nu era prea vesel de rugina aia, a zis că o aruncă la rabla dacă cedează bateria in 3 ani, dar macar să ajungă cu ea acolo.
finch(Citează)
15/05/2023 la 3:54 PM
Normal ca se profita de bonusurile oferite de stat ( vezi programul casa verde ) pentru a umfla preturile. Normal ca se mai pluseaza ca este electrica. Acelas lucru este valabil pentru toti producatorii, Opel Corsa merita 35.000 ? Dar profitul companiilor le fac la volum, sa nu crezi ca dau tunuri de 10.000 euro / masina.
Uite aici niste statictici, in care se vede cat de departe este Tesla fata de restul, din cauza ca ei fac lucrurile diferit fata de producatorii cu traditie, carora le este greu sa isi schimbe liniile de productie acuma.
https://www.visualcapitalist.com/charted-teslas-unrivaled-profit-margins/
Si pe urma ce inseamna sa cumperi o masina de 2.000$ de pe alibaba, ca tot se gaseste Spring acolo cu 6.000$. si o sa vezi ca la final cand tragi linie numai e 2.000.
https://www.youtube.com/watch?v=yRG0Wai4sR0&t=1s
Deci da, nu este masina de 21.000 cum o vinde Dacia, dar in acelas timp pretul la toate marcile sunt umflat mai mult sau mai putin din cauza tichetului rabla.
P.S. Pana acuma doar 2 Spring-uri au luat foc, si e destul de clar de ce, ramane de vazut daca Dacia isi asuma vina, si ce vor face.
Mihai(Citează)
15/05/2023 la 5:34 PM
@finch, mai ai articolul ala?
Chiar sunt curios ce costuri exista in SUA si cum a ajuns la valoarea de 720 de dolari pentru o lucrare de 1-2 ore.
Daca la ei totul este atat de scump, nu ar trebui sa se mire nimeni ca transportul cu ambulanta pana la spital costa 2000 de dolari.
Andrei G(Citează)
15/05/2023 la 8:48 PM
Da si eu sunt curios.
Eu cred ca include vasul. Numai ala e 250-400$.
Nu stiu daca e lucrare de 2 ore (normate) probabil mai mult, plus deplasarea, plus materiale, profit, taxe etc. Ora nu cred ca e mai ieftina de 75$ (pt comparatie, pana la 6 ore de manopera cu “amanuntul” in Spania la un meserias bun si nu scump care lucreaza la negru e cca 150€ pentru prieteni, altfel e minim dublu, deci min 50€/ora).
Daca ar include vasul, probabil ca cei 700$ ar fi un pret corect.
In general, dupa pandemie si in plin razboi te intrebi vazand preturile la diverse (dar si feed-ul de Insta al lui Radu): ce mai inseamna mia de euro in ziua de azi?!
Tom(Citează)