►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
6 May 2023 ·
GÂNDURI ·
Înainte de o conferință susținuta la Sala Palatului, Jordan Peterson s-a întâlnit și cu câțiva deputați români. Or fi fost fani.
Apoi, în timpul discursului său ținut la Sala Palatului în fața plătitorilor de bilete, Peterson a spus:
“Tocmai am vorbit astăzi cu unul dintre parlamentarii dumneavoastră, care mi-a spus că 70% din legile dumneavoastră sunt elaborate la Bruxelles. O idee foarte proastă!”
„Pentru că nu vor fi 70% pentru mult timp. (aplauze puternice în sală). Și veți fi la 99% în timp real. Și ceea ce se va întâmpla este că puterea și ierarhia de la Bruxelles vor fi din ce în ce mai înguste. Și va fi din ce în ce mai multă putere și libertate în mâna a tot mai puțini oameni. Iar asta va duce la o luptă care va fi practic a tiranilor împotriva sclavilor.” (Libertatea)
I-au zis parlamentarii ceva și Peterson i-a crezut imediat. Nu a verificat, ba chiar pare că s-a indignat direct de ceea ce a aflat. O fi obișnuit cu parlamentari care nu mint sau se pricep la meseria lor, cine știe. Poate că nu-i vina sa. Poate că vine dintr-un loc unde “aleșii” nu te mint. Sau poate că nici nu știa exact dacă este în Budapesta sau București.
Cuvintele respective fac însă parte din același discurs naționalist pe care l-a încercat și Dragnea. Ne conduc străinii, ne conduc corporațiile, ne impun alții ce să facem în țara noastră! Huo!
Și apoi oamenii care țin acest discurs fură de obicei cu două mâini, ba chiar mai cheamă niște rude și prieteni ca să fure și mai mult. Normal că ar vrea să fie lăsați în pace și de străini!
Nu știu alții ce-au auzit, dar eu în ultimii ani dinspre Bruxelles am auzit doar inițiative bune, logice, formulate ca parte a unei idei generale ce poate fi rezumată astfel: “hai să trăim bine în Europa”. Și “hai să trăim cu toții bine”, motiv pentru care CE dă niște directive valabile pentru toate țările, dar apoi lasă oricum fiecăreia libertatea de a le transpune cu diverse adaptări.
Europa, sau măcar Uniunea Europeană, este puternic interconectată. Nu mai poate face fiecare țară chiar ce vrea, este un lucru asumat când s-a dorit o uniune și avantajele pe care le aduce aceasta. Este un open relationship, dar un relationship. S-a văzut de fapt după invazia Rusiei că UE ar fi trebuit să facă front comun în mult mai multe aspecte de acum mulți ani.
Am mai văzut de la UE și dorința de a ne da o mulțime de bani prin fonduri nerambursabile, doar ca să crească și economia României mai aproape de nivelul celor vestice. Ei vor să facă un uplift aici. Parlamentarii noștri ar vrea în schimb să fure, de asta nu vor proiecte pe bani europeni, ci pe bani de la bugetul țării, unde nu se fac verificări. De asta și PNRR-ul se duce treptat pe copcă, iar orice sistem social aproape că se prăbușește.
Aș vrea să zic că am văzut legi bune și venite din inițiativa parlamentarilor români, dar nu-mi vine nici una în minte. Ultima care a făcut vâlvă voia să legalizeze abuzul în serviciu cu un prag mai mare decât a vrut Dragnea. A fost o lege atât de bună încât a fost retrasă câteva zile mai târziu și nimeni nu și-o asuma.
Am mai văzut și multe promisiune electorale neonorate, am văzut proiecte de lege cu dedicație (“interceptările telefonice sa nu poată fi folosite în cazuri de corupție” – de ce?), am văzut incompetență și discurs inutil de la parlamentarii noștri. Au și alte țări astfel de parlamentari. Norocul altor țări este că nu sunt majoritari sau, unde ajung majoritari, țara respectivă are o fundație solidă și supraviețuiește cu bine câțiva ani, până se lămurește lumea și nu-i mai votează.
Încep să cred că externalizarea administrației ar fi de fapt o soluție bună pentru România. Să-i aducem aici și pe parlamentarii din Germania, din Austria, din Cehia, din Suedia și alte țări, să le zicem “ne place ce-ați făcut acolo, faceți și la noi acum”. Nu se poate, asta e.
Cât despre Peterson, părerea mea este că omul are succes în rândul celor care sunt dezinteresați de a se informa zilnic despre mersul țării, al societății, despre felul în care se învârte lumea modernă și ce o pune în mișcare. Pentru mulți este prea complicat să se informeze sau poate că este vorba despre analfabetism funcțional, care este tot mai prevalent în multe țări.
Și apoi pe nișa aceasta vine Peterson, spune niște platitudini, dă niște cugetări pe modelul “explică-mi de parcă aș avea 5 ani” și gata, are succes la oameni care ar prefera să le spună cineva ce să facă în loc să gândească chiar ei calea de urmat în propria viață.
Dar na, “explică-mi ca și cum aș avea 5 ani” este o cerință tot mai populară în lume.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
71 comentarii
06/05/2023 la 6:57 AM
Realizezi sper ca apartenența de UE înseamnă ca 100% din legile României trebuie sa fie (si deja cam sunt) în acord cu cerințele comunității europene?
UE da bani pentru dezvoltarea țărilor sărace nu din bunatatea inimii sau pentru ca au prea mulți euro care aduna praf în visterii, ci pentru că dezvoltarea impreuna duce la o Europă mai puternică împotriva SUA, China si Rusia.
Afirmațiile despre PNRR sunt deplasate, lucrurile ar putea sta mai bine totuși.
Gaelex(Citează)
06/05/2023 la 7:08 AM
Triste vremuri traim daca faptul ca JP e un escroc, un clovn si un guru pt analfabeti functionali e o opinie nepopulara.
Dar in fine, hai sa vedem cati inceli sunt printre comentatori :-)
Mcgregor (sau cum ii zice baiatului care e f suparat ca joaca negri in filme) – ai legatura!
Marean(Citează)
06/05/2023 la 7:24 AM
Nu stiu de ce crezi tu ca daca arunci 3 insulte asta te face sa ai dreptate. Dar probabil ti se trage de la faptul ca esti woke, si nah, oamenii n-au ajuns celebri pentru ca inteligenta.
Ar fi mai bine sa vezi un psiholog. A fost unul recent in Romania, o somitate, Jordan Peterson.
mac gregor(Citează)
06/05/2023 la 7:34 AM
Parca te rugasem sa explici ce inseamna “woke”, ca sa iti spun daca sunt sau nu, si nu ai reusit.
Eu in schimb pot sa iti explic f bine ce este un homar, daca vrei.
Marean(Citează)
06/05/2023 la 9:22 AM
@Vanghelie Poti sa faci un test rapid sa vezi dacă ești woke.
Te uiți la Star Trek Discovery, vezi ca pe personajul principal o cheamă Michael deși este femeie, vezi doua persoane de același sex sărutându-se. Acum, in funcție de reacția ta poti fi catalogat ca woke sau nu.
Iar la subiect, eu n-am auzit de acest domn pana de curând.
Dan.S(Citează)
06/05/2023 la 9:54 AM
@dansator
Sunt indiferent ca pe aia o cheama Michael. Cei doi homosexuali mi s-au parut in pic cringe, dar whatever.
Cred ca e reactie de om normal care vrea sa vad un serial si nu se incurca in nimicuri. Adica, serialul a fost slab, dar nu din cauza asta
Deci sunt sau nu woke?
Dar aia care fac spume la gura din pricina asta cum se cheama, apropo? Ce parere ai de “Alt-right-eri inceli turbati de nefericirea ca sunt prea prosti ca sa gaseasca o p*zda”?
Marean(Citează)
06/05/2023 la 9:38 PM
Brea la asa invitatie nu pot să ratez șansa să intru in clubul incelilor.
Jordan a avut partea lui in discursul public. Mesajul lui era adresat tinerilor care incep viata de adult și din cate am înțeles mesajul asta a rezonat cu multi tineri si i-a ajutat. Din punctul meu de vedere este un câștig.
Daca eram mai aproape de generatia careia i se adresează și as fi avut timp as fi mers la eveniment doar ca să-l sustin, si rasplatesc pentru ce a facut, nu pt mesajul de astăzi.
valentinul(Citează)
07/05/2023 la 1:29 AM
Ce să vezi:
Ai scris greșit “bărbați”. Cu 2 tipe sigur n-ai probleme.
Înfiorător mi se pare că o tipă cu trăsături clar asiatice are nume de grecoaică, Philippa Georgiou, îți dai seama, wokism din ăla nesimțit /s
Marș înapoi în copacul vostru.
alunelu(Citează)
06/05/2023 la 7:15 AM
Sunt curios dacâ le-a zis asta și americanilor. “Nu e bine să aveți statele unite, mai bine se guvernează fiecare stat singur, fără intervenție federală”.
Oare canadienii încă suferă din cauza dominației britanice de sute de ani?
hoinaru(Citează)
06/05/2023 la 7:22 AM
1 Pe bune ca atat ai inteles tu? Nu politica este punctul forte a lui Jordan Peterson si nu de aia a ajuns el celebru. A ajuns pentru 12 reguli pentru viata, unde e vorba de psihologie. Pe partea de politica, omul se arunca pe subiecte unde nu stie, dar ma rog, asta e dreptul lui. E ca si cum l-ai critica pe Einstein pentru ca e sofer prost. O fi, dar nu asta era subiectul.
2 Nu mi se pare deloc sanatos sa avem parlamentari care produc legi cretine. Dar sa externalizam producerea de legi catre UE nu stiu daca e foarte sanatos nici asa.
mac gregor(Citează)
06/05/2023 la 8:16 AM
Astept sa vina si Gabor Mate, de exemplu, sa ne spuna despre situatia politica din UE.
Sau Anton Zeilinger sa vorbeasca despre condusul defensiv.
Albert(Citează)
06/05/2023 la 8:36 AM
“E ca si cum l-ai critica pe Einstein pentru ca e sofer prost.”
Daca Einstein ar fi fost un sofer prost dar se apuca sa ofere cursuri de conducere defensiva atunci mergea la fix comparatia ta.
Peterson e doar unu dus cu pluta care a devenit popular la un moment data si acum face bani pe spatele fraierilor.
Cat despre legi, pai nu sunt si europarlamentari care participa la facutul legilor europene? Nu e ca si cum noi nu avem nimic de spus in privinta asta. Nu toti europarlamentarii sunt interesati sa fure tot ce pot asa cum sunt guvernantii nostrii.
etk(Citează)
06/05/2023 la 10:19 AM
@etk
Uniunea europeana e foaaaaaarte ciudata din punct de vedere al transparentei si al democratiei.
Ai zice ca avem niste parlamentari care fac legi in Parlamentul European, dar cand te uiti mai de aproape dai de ciudatenii, drepturile pe care le are respectiva institutie nu sunt deloc de a face legi. Si asa e cu toate institutile europene, oriunde te uiti numai ciudatenii si voturi pe la spate.
Nu e deloc lipsita de trafic de influenta, ci as zice ca e la next level, unde tragatorii nostri de sfori sunt la nivel de gradinita prin comparatie. Si nu e clar nici ca merge intr-o directie buna, s-ar putea sa fie cateva idei care ii dau forta, gen Piata Comuna si libertatea de circulatie, iar restul sa fie paraziti.
mac gregor(Citează)
06/05/2023 la 10:28 AM
@etk
Acum am vazut prostia asta.
“Peterson e doar unu dus cu pluta”
bine ca pui tu diagnostice psihiatrice de la distanta. Esti psiholog?
” care a devenit popular la un moment dat”
asa, fara nici un motiv, fara sa contribuie cu niste idei interesante la discutia mondiala?
” si acum face bani pe spatele fraierilor.”
oaaa, cum ii faci tu fraieri pe oamenii care isi permit sa plateasca o suma destul de mare de bani.
mac gregor(Citează)
06/05/2023 la 8:57 AM
Are dreptate Radu.
Filip(Citează)
06/05/2023 la 8:05 PM
Pai nu zici si care e procentajul daca tot ai verificat?
Bogdan(Citează)
06/05/2023 la 9:15 AM
Nu mai e chiar nepopulara opinia asta.
Am vazut si in Romania multe critici la adresa lui Peterson.
Omul a inceput cu un fel de educatie de viata plecand de la profesia lui de psiholog. Si spunea chestii utile, nu mari rafinamente, dar chestii clare si bine comunicate unui public care nu se omora cu lectura sau stiinta.
Ce e greu de acceptat pentru fanii lui e ca acum e cu totul altceva. A trecut printr-o chestie medicala naspa (dependenta de niste medicamente psihiatrice), aparent rezolvata in Serbia si Rusia (!?!), care l-a tinut deoparte o perioada mai lunga.
Mie mi se pare ca dupa ce a revenit nu mai e chiar stabil psihic (plange des public, are aerul de predicator – vezi la Rogan unde vorbeste 3 ore aproape neintrerupt, e de neurmarit). Apoi, daca il urmaresti pe Twitter, vezi e foarte bagat pe treaaba cu mesaj politic. Posteaza rahaturi insignifiante doar ca sa obtina o reactie si sa intretina scandalul si publicitatea.
Cred ca Vestul s-a cam lamurit cu dl Peterson, motivul trist pentru care acum a ajuns si in Romania.
gigi22(Citează)
06/05/2023 la 11:43 AM
Omul suferea dinainte de niste idei proaste și plus are skilluri de dezbatere îndoielnice. L-am urmărit în câteva dezbateri și e okish până da de cate unul mai deștept că el gen Sam Harris sau Matt Dilahunty, și atunci își dă arama pe fața – are câteva idei fixe și proaste. Pe partea cu sănătatea eu cred că e ipohondru rău de tot și asta îl face să ia niste decizii îndoielnice, cum e aia cu dieta carnivora și tratamentul in Rusia și Serbia. Fii-sa e și ea shady: are legături cu Andrew Tate și pretenții de dietetician iar nevastă-sa are mai nou și ea canal de Youtube in care își exprimă ideile de tradwife. Toată familia e cringe.
rox(Citează)
06/05/2023 la 9:28 PM
@rox nu am mai urmarit personajul Sam Harris. Ce este drept eu sunt un om simplu care ascultam discutii casual, iar Dam era prea abstract și cerea atenție.
Sa nu o mai lungesc, am vazut ca topul a devenit prea plin de el si spune niste prostii pe care nu as avea rabdarea să le urmăresc:
https://youtu.be/u10qCcKJ5tE
valentinul(Citează)
06/05/2023 la 9:46 AM
Dincolo de Peterson, nu sunt asa cunoscator al activitatii lui, nu pot sa nu ma intreb: de ce va place sa va mintiti? Nu este evident ca Romania a cedat din puterea de a se conduce singura in schimbul securitatii nationale si a cresterii economice?
A fost asta de bun augur? Eu zic ca da, momentan, Romania nu a fost niciodata in istoria recenta mai bine ca acum. Este insa un exercitiu misto de imaginatie sa te gandesti cum va fi peste 30 de ani.
Marius(Citează)
06/05/2023 la 11:11 AM
Sunt multe proiecte de legi in parlament care sunt create doar pt aratat pisica si astfel pus presiune pe continuat cotizatiile.
Doar 2 exemple:
1. Scoatem pacanelele in afara orasului/si variatiuni pe tema. In traducere: daca nu continuati/mariti procentul de cotizatie, uite, noi avem ganduri.
2. Reorganizare teritoriala. In traducere: dom primar, daca nu tragi tare cu noi, ca uite se apropie alegerile, noi avrm ganduri. Si tu nu o sa mai ai comuna.
Morrissey(Citează)
06/05/2023 la 11:39 AM
Nu vor sa scoata pacanelele din oras. Vor sa fie la minim 300m de scoala, parc, loc de joaca. Si sa nu mai apara la tv decat dupa ora 23.
Si legea vine oarecum dupa decizia de a considera dependenta de jocuri de noroc ca afectiune recunoscuta si periculoasa, pusa pe acelasi loc cu tigarile si alcoolul.
Vale(Citează)
06/05/2023 la 11:47 AM
Peterson a început cu unele idei valide, nu originale, dar valide. În timp, din cauză de bani și de probleme personale majore (fă ce zice Peterson, nu ce face Peterson), s-a înfipt într-o nișă de carnaval conservator. Ceea ce la urma urmei n-ar fi deranjant dacă, de obicei, asta nu ar veni la pachet cu un proautoritarism grețos. Pozițiile lui în raport cu invazia din Ucraina precum și cu criza Covid l-ar descalifica în afara sferei sale de competențe și dacă ar fi un geniu (ceea ce nu e).
Asta nu înțeleg la fanii ăstuia (sau, păstrând proporțiile, ai lui Tate și ai altor asemenea stâlpi ai societății). Duc lipsă de idoli de pus pe un poster? E greu de preluat unele idei care sunt bune și eliminat restul personalității, de obicei dezagreabile ? N-ar trebui, după ieșirea din pubertate. Nu poți suplini lipsa de cultură cu prezența unor „falși Mesia”.
Da, pe alocuri mi se pare bizar spre penibil drumul pe care merge societatea occidentală, în special inepțiile cu cote de gen, inflații de gen, masochism în interpretarea istoriei și alte asemenea. Dar suntem într-o societate perfectibilă, iar conservatorismul ar trebui să fie un pol de echilibru. În schimb e factor major de clivaj, pretext pentru colportarea tezelor antioccidentale, metodă de a stoarce bani de la indivizi (tineri, dar nu numai) debusolați. De ar vedea naivii ce se află în spatele reperelor morale pe care le înalță pe un piedestal…
Peredhil(Citează)
06/05/2023 la 12:09 PM
Dar oare nu putem lua informatiile utile si constructive din orice discurs si sa le filtram pe cele cu care nu suntem de acord?
Si inainte sa facem asta poate ar fi util sa ne gandim la credintele noastre, sa le revizuim, sa vedem daca vreo alta parere este de luat in calcul, poate una diferita de cele pe care ni le-am format in trecut ?
Venisem pentru dezbaterile din comentarii, dar am gasit mai mult jigniri si mai putin dezbatere.
Catalin(Citează)
06/05/2023 la 12:30 PM
Zi tu o idee de-a lui JP care nu e ridicola si promit ca incerc sa dezbat.
Iti spun eu: nu are idei care nu sunt ridicole si in general nu prea are idei, el are doar aluzii pt alt right (dog whistling) si un ghiveci imens de asa zise argumente preluate de peste tot, care impresioneaza prostii dar care nu dovedesc nimic.
In afara de alea cu fa-ti patul, stai drept si exprimate-te precis (ceea ce el nu face lol), ca cu alea sunt perfect de acord. Desi si alea sunt ridicole, ca le stie toata lumea de la ma-sa, e penibil sa le pui intr-o carte.
Marean(Citează)
07/05/2023 la 11:23 AM
Pana la urma ai gasit singur cateva idei utile. 😀
Faptul ca nu este singurul care vorbeste despre ele nu inseamna ca trebuie sa le invalidam. Am mai auzit argumentul asta legat de alti autori, daca nu vii cu o idee originala munca ta nu conteaza, dar nu sunt de acord. Abilitatea de a structura si a prezenta niste idei intr-o forma mai accesibila sau de a le pune pe toate la un loc este si asta valoare adaugata.
Cred ca acelea sunt informatiile utile pe care le putem lua de la JP.
Catalin(Citează)
08/05/2023 la 9:30 AM
Bravo man.
Daca eu zic:
1. E bine sa ai umbrela cand ploua.
Si
2. Ceausescu a facut mult bine Romaniei.
Tu o sa spui ca am dreptate “cel putin partial” si ca cel putin unele lucruri pe care le zic sunt sfaturi bune.
JP e guru pentru analfabeti functionali, dupa cum ziceam.
Marean(Citează)
06/05/2023 la 12:36 PM
Pe mine filmuletul asta m-a vindecat de Peterson anul trecut…
https://youtu.be/hSNWkRw53Jo
Radu(Citează)
06/05/2023 la 1:57 PM
Uniunea Europeana inseamna ca si noi sa influentam ce se decide la Bruxelles. Sau mai bine zis, grupurile de la noi care se aliaza cel mai bine numeric cu grupuri din alte tari astfel incat sa dicteze cel mai mult din ce se decide la Bruxelles.
La alegerile nationale nu voi vota cu AUR, dar la cele europene, 100%.
Voi vota cu FDGR la locale (ca-s din Sibiu), PSD la parlamentare, AUR la europene si probabil PNL la prezidentiale. Toti trebuie sa aiba putin de putere.
S(Citează)
06/05/2023 la 2:01 PM
Bravo S, în definitiv și Rusia are nevoie de cât mai multe voci care să-i susțină interesele la Bruxelles.
Peredhil(Citează)
06/05/2023 la 2:50 PM
ce-mi plac prostii care se exhiba!
daddy(Citează)
06/05/2023 la 5:36 PM
PSD la parlamentare? Care e logica aici?
Iti place cum te conduc de 30 de ani? Sau esti sadic?
Orice dar să nu încercăm altceva, mai bine cu prostii nostri.
Răzvan(Citează)
07/05/2023 la 3:08 AM
Facepalm altu care nu a inteles nimic, esti cumva pro rus sa inteleg ca altfel nu inteleg cum i-ai pune fix pe aia anti eu la carma europarlamentarilor sa ne facem si mai de … sa pierdem si finantarile care si asa cu greu le obtinem ca avem coruptia in floare … mare iti e gradina, asa va place sa va trageti suturi singuri in fund ba nene treziti-va la realitate, votati in pana mea partide pro EU si anti coruptie daca vreti sa avem o tara prospera, terminati cu toti coruptii si propagandistii kremlinisti, jesus christ …
Alex(Citează)
06/05/2023 la 2:39 PM
Probabil nu Jordan asta de a venit la rumani sa debiteze gugumanii sponsorizate de kkremlin. Asta saracu´ de l-au trimis pe aici, e doar un ret*rd imb*cil.
Tom(Citează)
06/05/2023 la 9:51 PM
mac gregor:
“Esti psiholog?”
Nu stiam ca “dus cu pluta” e un diagnostic. Si da, poate sunt psihiatru, ca psihologii se ocupa cu altceva.
“[…] sa contribuie cu niste idei interesante la discutia mondiala?”
Am ras. Interesante pentru cine?
“oaaa, cum ii faci tu fraieri pe oamenii care isi permit sa plateasca o suma destul de mare de bani.”
Exact, sa dai atatia bani pentru nimic… Nici macar entertainment nu e.
etk(Citează)
07/05/2023 la 12:42 AM
E totul un joc
S(Citează)
07/05/2023 la 12:43 AM
Nu am votat in viata mea cu psd, dar am realizat ca sunt perfect multumit cu viata mea. Asa ca , de ce nu psd?
Asta cu anti psd era valabila in perioda post Revolutie. Care s-a incheiat in 2020. Acum e cu totul alta era, in caz ca nu v-ati dat seama.
S(Citează)
07/05/2023 la 12:47 AM
Ok, dar tot cu AUR o sa votez :)
S(Citează)
07/05/2023 la 1:57 AM
Banene, nu imi place sa etichetez oamenii dupa un singur lucru stupid spus, dar tu ai spus ceva atat de retardat incat nu pot sa te consider om intreg. Au existat mereu femei cu nume de barbati, daca tu caracterizezi orice in functie de lucrul asta inseamna ca esti cretin.
Giani Mucea(Citează)
07/05/2023 la 11:24 AM
Yep, aia cu Michael e cel mai ne-woke lucru legat de personajul ala
De curand am vazut nu mai stiu ce film vechi in care era o femeie pe care o chema Michael.
S(Citează)
07/05/2023 la 1:58 AM
Decat alt left, mai bine alt right.
S(Citează)
07/05/2023 la 2:09 AM
Sau mai bine faci un efort sa nu fii dobitoc si daca nu ai IQ din 2 cifre iti dai seama ca exista mai multe optiuni si poate iti formezi o opinie separata de alt left SI de alt right.
Bine, nu tu, ca tu nu poti. Ma refeream asa, in general.
Giani Mucea(Citează)
07/05/2023 la 2:04 AM
Ce-mi place la Peterson e ca chiar incearca sa inteleaga punctul celuilalt de vedere si nu foloseste artificii pentru a respinge contraargumentele primite.
Ce nu-mi place la Peterson e ca parerile lui sunt formulate pe baza unor bias-uri si refuza sa inteleaga asta, desi i s-a demonstrat clar de multe ori. Al doilea lucru care nu-mi place e faptul ca nu isi exprima parerile onest.
Pe scurt: cand vine vorba de psihologie omul pare competent. Cand vine vorba de religie si politica, mai putin.
Giani Mucea(Citează)
07/05/2023 la 11:25 AM
Bine spus!
Catalin(Citează)
07/05/2023 la 3:24 AM
Peterson este un retardat la care din pacate multi pustani se uita in gura lui si invata fix nimic … doar prostii, avem atatea modele pozitive si wholesome care au ce spune si care nu se baga in seama cu japca, dar care din pacate nu sunt atat de apreciate si urmarite si aici ma refer strict la oameni de genul celor ca, Keanu Reeves, Hugh Jackman, Ryan Reynolds, Jack Black, Henry Cavill care pur si simplu inspira prin actiunile lor fara sa faca gargara si politica anti ceva, doar prin putere exemplului. Desigur ca exista multi altii, asta a fost doar un mic exemplu. Cat despre ” woke ” shit si ” conservatori ” am impresia ca multi de pe aici sunteti blocati doar in extreme … exista sa stiti si balans middle grounded, cu oameni cu picioarele pe pamant care stiu sa vada si si, nu totul trebuie pus in alb si negru, nuante exista in orice … lafel si in politica, nu trebuie sa fie doar PSD, PNL sau AUR, va limitati singuri la niste optiuni care literalmente reprezinta niste extreme.
Alex(Citează)
07/05/2023 la 9:58 AM
Ultimele chestii scoase de el nici eu nu le-am mai urmarit. Dar da, nu arata ok ce a zis acolo.
rox(Citează)
07/05/2023 la 11:22 AM
Tu esti ala care crede ca Peterson e alt right :)
E destul de arogant sa-i consideri prosti pe aia cu alta opinie politica. Extremist.
S(Citează)
07/05/2023 la 7:47 PM
Nu stii ce cred eu ca e Peterson boss, ca n-am zis.
Nu te cred prost pentru ca ai alta opinie politica, te cred prost pentru ca esti de parere ca exista doar doua tabere si ca trebuie sa alegi una din ele.
Giani Mucea(Citează)
07/05/2023 la 11:52 AM
Ia zi, cei de la putere din Polonia sunt pro rusi?
Nu pierzi finantarile daca si UE o sa fie condusa de genul asta de partide. Sau daca au un 30%-40% in Parlamentul European si daca conduc in majoritatea tarilor UE.
Care partide si-au dat seama ca e mai bine sa fie la putere in UE decat sa destrame UE. Uita-te la cei din Italia si la cei din Franta, care nu o mai dau cu iesirea din UE sau zona Euro. I-am lasat pe britanici sa experimenteze cu asta si am vazut ca nu e bine.
S(Citează)
07/05/2023 la 11:44 PM
Analfabetism functional? N-ai vazut ca votez cu toate partidele? Sau aproape, ca nu-s destule alegeri. Oricum cu usr am votat in 2020, sa mai prinda si altii votul meu.
S(Citează)
08/05/2023 la 12:54 AM
Nu inteleg de ce continui sa fii dobitoc cand ai avut atatea ocazii sa te opresti.
Giani Mucea(Citează)
08/05/2023 la 9:26 AM
Spre deosebire de tine, care jignesti oamenii pe internet ca nu iti convin alegerile lor.
Si eu sunt alt right. Jigneste-ma si pe mine.
Sau sunt ce nu iti convine tie. Da drumul la insulte, ca de purtat frumoa doar iti place la altii sa vezi.
Corcoran(Citează)
08/05/2023 la 10:39 AM
Păpușă, n-am jignit pe nimeni pentru că ar fi alt-right. L-am jignit pe unul care consideră folosirea numelor “de barbați” de către femei ca un exemplu de “woke”, orice ar însemna asta în bila aia pe care o cară pe umeri.
Dar sigur, dacă vrei neapărat, te jignesc și pe tine. Dar ar trebui să știu mai multe despre părerile tale, că e insuficient faptul că te consideri alt-right.
Giani Mucea(Citează)
08/05/2023 la 10:11 AM
Nu intelegi pentru ca esti prostanac, logic. Se vede ca ai zero argumente.
S(Citează)
08/05/2023 la 10:42 AM
Ce argumente îmi trebuie bosulică? Vrei să argumentez că părerile nu se împart doar între alt-left și alt-right? Eșt real, magnificule?
Giani Mucea(Citează)
08/05/2023 la 3:28 PM
Cum ziceam, n-ai. Cand am zis eu ca exista doar alt left si alt right? Asta intelegi tu, bai analfabet functional, daca zic ca mai bine alt right decat alt left? Cum dracu sa fii atat de prost sa ajungi la concluzia asta cand zic ca votez si cu psd, si cu pnl si cu aur?
Probabil ai ales ironic user-ul, dar chiar esti un giani mucea.
S(Citează)
08/05/2023 la 6:15 PM
Nu-mi pasa cu cine zici ca votezi, cretinel. Cand zici ca decat o extrema mai bine cealalta, implica faptul ca nu consideri decat cele doua extreme ca variante pe care pe poti selecta. Inca o data, nu mai fii dobitoc.
Giani Mucea(Citează)
09/05/2023 la 12:03 AM
Mai taci bah.
Ai pareri de doi lei, paraleu pe internet 😃
Corcoran(Citează)
09/05/2023 la 12:58 AM
Pai asa facem maestre, ma rogi frumos sa te jignesc si apoi nu oferi material sa imi pot face treaba competent? Pai e bine? Daca te jignesc fara o baza solida si vine altul si iti zice “cine v-a jignit dom’le aici”?
In alta ordine de idei, a mers vreodata sa-i zici cuiva sa taca? Adica stiu ca nu poti sa gasesti multe idei sau amintiri in cutia aia in afara de “woke” si “noi nu ne vindem tara” dar incearca sa-ti aduci aminte. Sunt curios.
Giani Mucea(Citează)
09/05/2023 la 12:06 AM
Si de ce sa nu aleaga o extrema? Ca nu iti place tie?
Omul alege ce vrea el.
Comportament de circ0pitec, nu iti convine ceva sari cu insultele.
Corcoran(Citează)
09/05/2023 la 1:00 AM
Cred ca te depaseste discutia asta in care te-ai bagat asa, ca nu e probabil nici o telenovela la ora asta. Bine, si pe alalalt, dar la tine e mai evident.
Giani Mucea(Citează)
09/05/2023 la 9:22 AM
Telenovela? Lasa-ma sa ghicesc, ai spre 40? 😃
Stai jos tataie, lasa-i pe altii sa discute daca nu poti sa scrii civilizat.
Corcoran(Citează)
09/05/2023 la 11:22 AM
Lol, am ajus sa ma cert cu copii cu nevoi speciale.
Giani Mucea(Citează)
09/05/2023 la 12:57 PM
Faza amuzanta este ca Giani nu a zis nicaieri ca JP este alt-right – eu am zis.
Doar ca analfabetism functional csf ncsf
Marean(Citează)
10/05/2023 la 9:21 AM
Cine a zis ca sunt copil?
Ca de obicei, in stilul tau caracteristic, te arunci ca rata la muc! si cand ti-o iei peste bot realizezi si tu ca pierzi timpul aruncand cu noroi pe net.
Corcoran(Citează)
10/05/2023 la 9:23 AM
@Marean – te bagi si tu in seama ca chil0tu …
Mai citeste o data ce am scris, e posibil sa ai o revelatie despre cine e analfabet functional.
Corcoran(Citează)
09/05/2023 la 8:28 PM
Nu, e o comparatie intre doua lucruri. O comparatie intre 2 lucruri nu implica ca celelalte nu exista. Eu am ales sa fac comparatia aia, nu alta. Si e “fi”, nu “fii”.
S(Citează)
10/05/2023 la 9:24 AM
Giani Mucea e muci la scris corect gramatical… daca a invatat doar din telenovele…
Corcoran(Citează)
10/05/2023 la 8:40 PM
Ai dreptate la faza cu “fii”. Am gresit.
N-ai dreptate in rest. Daca aduci cealalta extrema intr-o discutie despre una din ele, ala e cercul in care te invarti. N-am o problema ca esti alt-right ca dobitocul celalalt, am o problema ca esti incapabil sa fii altceva decat extremist.
Giani Mucea(Citează)
10/05/2023 la 10:21 AM
Opinie si mai nepopulara: sa platesti bani ca sa iti tina unul un discurs, fie ca e JP, orice TEDtolcs, Bill Clinton sau Obama, e prostie.
nashu_mare(Citează)
10/05/2023 la 10:11 PM
Eu.
Greu cu cititul, baiatu’.
Giani Mucea(Citează)