►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Cursa de Formula 1 din Miami a avut mult show extravagant, dar mai degrabă în afara circuitului. Organizatorii s-au dus all-in în SUA, a fost inclusiv un show de prezentare a piloților, care intrau ca vedetele pe stadionul din Miami, pe muzică și cu prezentator. A fost plin de alte vedete pe acolo, de mari actori, Jeff Bezos, Tom Cruise etc.
Cursa se anunța interesantă pentru că în calificări Leclerc a avut un mic accident și sesiunea a fost oprită cu 2 minute înainte de timpul total programat, iar Verstappen nu a apucat să prindă un tur rapid, așa că a început de pe locul 9 cursa, în timp ce Perez pleca din pole-position. Hamilton, de asemenea, a avut o calificare slabă, cu start de pe locul 13.
Și apoi a venit cursa. Alonso a plecat al doilea, apoi Sainz și Magnussen și Gasly, nume nu tocmai uzuale pentru astfel de poziții la start, cel puțin nu în acest sezon.
A urmat însă o cursă în care lucrurile s-au așezat pe făgașul deja așteptat. Verstappen a făcut o cursă excelentă de recuperare și a câștigat plecând de pe locul 9. Spuneam anterior că Perez îi poate face față dacă olandezul nu are parte de o calificare bună, dar aici nu a avut șanse. Verstappen a câștigat curat și cinstit, trecând chiar și pe lângă Perez fără probleme după o strategie bună de pit stops. Rezumatul poate fi văzut aici.
Și Hamilton a avut o cursă bună. A plecat de pe 13 și a terminat pe 6. În condițiile date, sunt rezultate bune.
Alonso a terminat pe locul 3. Este al patrulea podium în 5 curse și spaniolul mi se pare că redevine vedeta Formulei 1 prin aceste performanțe. Totuși, la Miami s-a văzut exact ceea ce spuneam cu alte ocazii că este riscul cel mai mare pentru Aston Martin, care spre deosebire de Mercedes sau Ferrari nu are doi piloți constanți. Lance Stroll a terminat pe locul 12, fără nici un punct, ce-i drept plecând de pe locul 18, însă dezamăgitor când știi cât de rapid este același monopost sub Alonso.
Mercedes a terminat pe 4 și 6. Ferrari pe 5 și 7. Alpine a luat puncte cu ambii piloți, Gasly pe 8 și Ocon pe 9. Totuși, la echipa franceză a fost scandal, iar după cursă CEO-ul Alpine a făcut niște declarații în care spunea că echipa trebuie să-și revină din etapa de “amatorism”, altfel managementul ei va fi tras la răspundere. Este foarte posibil ca șeful Otmar Szafnauer să fie înlocuit în curând.
Alpine vine acum după o cursă în Australia unde piloții s-au lovit între ei și au abandonat și apoi cea din Baku unde nu au luat nici un punct, așa că locurile 8 și 9 în Miami sunt rezultate foarte bune. Alpine ajunge astfel în clasament la egalitate cu McLaren, cu doar 14 puncte după 5 curse.
Problema echipei franceze este că anul trecut au obținut locul 4 în clasamentul final și probabil îl doreau și în acest sezon. Aston Martin, însă, s-a dus direct în top, iar acum locul 4 va fi la Mercedes, Ferrari sau Aston Martin. Alpine și McLaren deja luptă pentru locul 5 în clasamentul final, ceea ce înseamnă mai puțini bani și o involuție în ochii sponsorilor.
Pe locul 10 în Miami s-a clasat Magnussen de la Haas, care nu era deloc încântat de asta, pornind de pe locul 4, iar echipa Haas fiind totuși un americană. McLaren a fost din nou la pământ, locurile 17 și 19, iar Logan Sargeant, care este la origine din Miami, a terminat ultimul pe terenul de acasă.
Anul acesta pare că McLaren, Haas și Alfa Romeo sunt într-o formă proastă. Alpine are mai multe șanse să iasă din aceeași pasă proastă, zic eu.
Despre Ferrari nu sunt multe de zis. Sainz și Leclerc au plecat de pe 3 și 7, au terminat pe 5 și respectiv. Culmea este că acestea sunt și locurile lor actuale în clasamentul general, Sainz fiind în acest sezon un pilot mai constant decât Leclerc. Nu cred că puteau face mai mult în Miami. Circuitul este unul stradal, destul de îngust, cu depășiri posibile doar sub DRS și asta pentru monoposturi cu diferențe mai mari de performanță. Red Bull-ul lui Verstappen s-a dus imediat sus. Hamilton a depășit ce-a putut, dar apoi s-a plafonat la locul 6.
Dacă ne uităm pe clasamentul piloților, mi se pare că Alonso se distanțează treptat de Hamilton, fiind mult mai constant. Se dă o luptă interesantă de fapt între locurile 4-7 și una la vârf, pe 1-2.
În clasamentul echipei situația este mai echilibrată, Mercedes ține aproape de Aston Martin pentru că au doi piloți care strâng puncte serioase. Se cam vede deja că lupta principală a sezonului va fi pe locurile 2-4 între Aston Martin, Mercedes și Ferrari. Restul aproape că nu contează.
Alpine și McLaren se luptă pentru locul 5, dar este o luptă fără vlagă. Restul parcă nici nu ar fi în acest sezon.
Urmează Italia, Emilia Romagna pe 21 mai, la ora 15 a României.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
1 comentariu
13/05/2023 la 10:07 AM
Per total o cursa fada, anosta si insipida. Nici o surpriza, nici un accident, nimic interesant.
Gaelex(Citează)