un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Porsche Cayenne are deja 21 de ani (și un facelift a fost lansat acum)

20 Apr 2023  ·

AUTO  ·

12 comentarii

Porsche Cayenne a împlinit 21 de ani de la lansarea pe piață. Bravo lui, I guess..

Îmi aduc aminte de acel moment. Cum spuneam, am blogul de 17 ani, înainte de asta am stat mulți ani pe forumuri, așa că am văzut multe opinii despre lansarea Cayenne. Aproape toate erau de genul “nuuuu, o să strice total marca”, “Porsche este o mașină aerodinamică și rapidă, nu un SUV”, “ce o să mai facă apoi, tractoare?” și alte asemenea proteste.

Oamenii de atunci erau convinși că s-a terminat cu Porsche, că și-au stricat brandul, că este cea mai mare greșeală din catalogul greșelilor.

Acum vreo 6 ani am vizitat fabrica Porsche Cayenne/Macan din Leipzig. Șeful de acolo ne-a spus că 80% din vânzările Porsche erau de Cayenne și Macan. Macan era majoritar, desigur, se vinde mai mult decât toate celelalte Porsche la un loc. Cayenne era locul doi. Cu 20% în vânzări erau toate celelalte modele Porsche: 911, 718, Panamera etc.

Cine a gândit Cayenne-ul a fost un geniu în business. Nu i-a păsat de ce zice lumea în jurul său, ci a avut o intuiție bună sau s-a bazat pe date concrete, pe studii de piață privind ce vor clienții cu bani de Porsche șamd, iar datele arătau o trecere spre SUV-uri. Apoi Porsche a știut să facă un model care îmbină cu succes luxul și performanța, iar Cayenne a rămas un model ușor de recunoscut pe șosele.

Lamborghini s-a prins de asta abia în 2018, iar acum Urus are și la ei vreo 80% din producție. Ferrari abia lansează acum primul lor SUV, Purosangue, dar unul micuț. Rolly Royce Cullinan a fost lansat prin 2018 și compania nu poate produce suficiente pe măsura cererii. Bentley Bentayga are o problemă similară, șefii caută soluții în timp ce numără banii.

Înapoi la Porsche. Am scris asta pentru că Porsche este printre puținele mașini pe benzină pe care le-aș cumpăra acum. Mai exact, nu Cayenne, care mi se pare inutil de mare pentru mine, ci Macan, care îmi place din toate punctele de vedere.

 

Recent au anunțat un facelift pentru Cayenne. Frumos modelul, îmi place în continuare, în interior este acum plin de ecrane, dar și câteva butoane fizice.

asus s5507

    12 comentarii

  1. Desi nu era in plan, urmeaza sa imi cumpar si eu o masina noua. Preturile pare ca au luat-o razna :)). O sa dau aproximativ 40.000euro pe o masina relativ mica, un crossover, 2litri benzina 190 cai.(cupra formentor )

      (Citează)

    • „Mașina pe care ți-o permiți de-adevăratelea este maximum venitul tău pe 6 luni”
      Zice un consultant financiar.

        (Citează)

    • Pe 6 luni pentru avans poate, la care adaugi un leasing pe 5 ani😁

        (Citează)

    • In general in tarile dezvoltate (a.k.a. Germania) oamenii isi cumpara masini si le inlocuiesc dupa 3 ani. Presupunand ca dupa 3 ani o vinzi cu 30-40% dn pretul de achitie, rezulta ca ai cheltuit efectiv 60% din pretul masinii.

      Daca mai facem niste calcule si pastram regula de care spui tu cu salariul pe 6 luni, rezulta ca rata la masina se invarte undeva la 16% din venitul tau lunar (ceea ce este rezonabil).

        (Citează)

    • @Andrei G a inceput sa se cam schimbe acest obicei al nemtilor. Dovada este trendul masinilor SH din Germania. Pretul din ce in ce mai mare al vehiculelor noi ii afecteaza si pe ei si nu mai inlocuiesc masinile la fel de des. Eu sper ca ei sa aiba bani sa isi cumpere altele noi ca eu sa le cumpar pe cele SH de la ei. Am avut numai experiente super cu masini SH si nu cred ca o sa imi mai cumpar in viitor o masina noua. Platesc ora de manopera 450lei + TVA(dar il decontez) la reparatii si asta imi convine inca sa repar masini SH. Cand o sa se scumpeasca mai mult ora de manopera, piesele si calitatea masinilor SH o sa ma orientez si eu spre masini noi. Cred ca la SH trebuie sa te orientezi atunci cand cumperi pe masini cu fiabilitate buna si la capat de generatie.

        (Citează)

    • E practic venitul meu+sotie(pe 10luni), deci cred ca suntem ok.

        (Citează)

    • @Dan.S: nouă sau SH?

      Ar fi bine să avem atunci când dăm cu cardul un consultant de-ăsta financiar virtual (cu mult AI, că e bun) să ne spună imediat dacă ce cumpărăm ne permitem deadevăratealea sau deafalselea, să nu facem prostii.

      A-ți permite sau a nu-ți permite, asta e întrebarea.

        (Citează)

    • Cred ca poti sa-ti dai seama singur daca iti permiti un lucru sau nu. De exemplu in cazul masinilor este foarte important unde locuiesti si cum vei folosi masina. Fiindca daca stai in oras, langa o statie de metrou, nu va fi atat de necesara ca pentru cineva care locuieste intr-o localitatea din afara unui oras mare.

      Deasemenea mai conteaza si ce alte cheltuieli lunare mai ai (credite la casa, copii in intretinere, etc) si cati bani iti raman dupa ce platesti rata la masina.
      Mai iei in calcul si cati ani planuiesti sa pastrezi masina. Fiindca difera situatia in care vrei sa o pastrezi 3 ani fata de situatia in care ai de gand sa o folosesti timp de 10 ani.

        (Citează)

    • Da, cu rabla și negociere Formentor era 35k acum 2 ani. Varianta VZ eHybrid de 245 cai.

        (Citează)

  2. e urata, nuuuu…
    spusera intr-un singur glas 90% dintre persoanele ce nu-si vor permite niciodata un Cayenne.

      (Citează)

  3. Alin:
    Desi nu era in plan, urmeaza sa imi cumpar si eu o masina noua. Preturile pare ca au luat-o razna :)). O sa dau aproximativ 40.000euro pe o masina relativ mica, uncrossover, 2litri benzina 190 cai.(cupra formentor )

    Frumoasa masina.

      (Citează)

  4. Apropo de cayenne, in oraselul in care am copilarit, prin 2003-2004, erau maxim vreo 4 masini jmechere (ale unor interlopi evident). Una din masinile astea era un cayenne alb perlat, cu numere de america. Tin minte ca avea niste jante mari de tot cu multe spite. Era senzatie la vremea aia.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus