un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄

asus s5507

Bolarzi cu lanț pe trotuare în sectorul 4, ca în cartiere-pușcărie

5 Apr 2023  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

49 comentarii

Cineva cu relații la Primăria probabil că s-a dus acolo și a spus “hei, știți cum ați putea să-mi dați un contract mai mare, ca să profităm cu toții și mai bine de banul public? Nu doar că montez cele mai mari pietroaie posibile pe post de bolarzi de trotuar, dar le unim și prin lanțuri groase! Lanțurile sunt grele și de fier! Facem un contract mai mare așa!”

Și au pus și lanțuri între bolarzi. Nu știu de ce. Mașinile oricum nu pot intra pe trotuar printre bolarzi, chiar și fără lanț. Pentru ce mai este deci lanțul acolo? Nu poate fi pentru aspect, că mai multe cartiere din sectorul 4 arată acum a pușcării, mă aștept să văd și oameni cu o ghiulea legată de picior cu lanț, ca în desene animate.

O fi pentru a împiedica bicicletele și trotinetele să intre oriunde pe trotuar, plus cărucioarele de copii. De ce ai face asta? Poate ai ajuns în dreptul scării tale și trebuie să urci pe trotuar.

Oamenii angajați de primărie n-au putut să facă nici o pantă bună la stradă, așa că toată apa se strânge în locurile de traversare, acolo unde nu există lanțuri. Și așa apar situații aiurea precum cele de mai jos, unde ai de ales: mergi cu căruciorul de copii prin baltă și te faci fleașcă pe pantofi și pe raftul de sub cărucior; sau ocolești balta ieșind pe bulevard și trebuie să treci peste lanțuri înalte de 30 de cm un cărucior cu tot cu copilul din el.

3 aprilie

11 februarie, cu gheață

2 februarie

27 ianuarie

asus s5507

    49 comentarii

  1. Mi se pare ca prezinti gresit situatia. Problema o reprezinta modul in care a fost turnat asfaltul si faptul ca nu s-a facut o panta corespunzatoare ca sa se scurga apa. Nu faptul ca exista lanturi intre bolarzi si nu poti sa traversezi cu caruciorul pe sosea.

    Plus asta cu “ai ajuns dreptul scarii tale si trebuie sa urci pe trotuar” poate insemna doua lucruri, ambele gresite:
    1. Ai traversat cu caruciorul prin loc nepermis pentru ca nu ai avut chef sa mai mergi 10-20-50 de metri pana la trecerea de pietoni.
    2. Ai oprit masina in loc nepermis, posibil incurcand traficul, pentru ca nu ai mai avut chef sa mergi 10-20-50 de metru pana la un loc unde oprirea este legala.

      (Citează)

    • Andrei G: 2. Ai oprit masina in loc nepermis, posibil incurcand traficul, pentru ca nu ai mai avut chef sa mergi 10-20-50 de metru pana la un loc unde oprirea este legala.

      Reguli pentru circulaţia vehiculelor – Oprirea, staţionarea şi parcarea –
      Art. 63. –

      (1) Se consideră oprire imobilizarea voluntară a unui vehicul pe drumul public, pe o durată de cel mult 5 minute. Peste această durată, imobilizarea se consideră staţionare.

      (2) Nu se consideră oprire:
      a) imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia pe drumul public respectiv;

        (Citează)

    • nashu_mare: îmbarcarea sau debarcarea unor persoane

      caruciorul e persoana?

        (Citează)

    • john2381: caruciorul e persoana?

      In marea majoritate a cazurilor, atunci cand nu contine o butelie, carutul contine o persoana. Si, in toate cazurile, carutul este impins de catre o persoana.

        (Citează)

    • Caruciorul nu, dar in el avem un…copil, copil care este…persoana..hai ca nu e greu.

        (Citează)

    • @Andrei G: sau am ajuns cu bicicleta in dreptul blocului meu si vreau sa urc bicicleta in bloc. De ce ma impiedici sa fac asta?

        (Citează)

    • vezi ca nu e obligatoriu sa mergi cu masina sau sa traversezi cu caruciorul prin loc nepermis. daca esti cu bicicleta nu poti sa urci pe bordura sa mergi acasa pt ca lant. daca esti cu trotineta nu poti pentru ca lant

        (Citează)

    • Sincer nu inteleg cum poate fi asta o problema atat de mare. Adica te decizi sa pleci cu copilul la plimbare. Cobori din bloc, urci copilul in masina, urci caruciorul in portbagaj si pleci spre parc… sau unde ai tu de gand sa te plimbi.
      Ajungi in parc, plimbi copilul in carucior si apoi urci din nou carutul in masina si pleci spre casa.
      Eee… aici vedeti cu totii o problema grava daca trebuie sa opresti masina la 50 de metru de intrarea in bloc si trebuie sa parcurgi acei 50 de metri pe jos.

      Dar in zonele in care pe marginea troruarului este iarba verde sau sunt flori, ce faceti? Treceti cu caruciorul prin flori? Sau militati pentru a fi scoase si inlocuite cu ciment?

        (Citează)

    • @nashu_mare, @alunelu
      Acum mi-am dat seama din poze ca lanturile sunt puse doar in colturile strazii, asa ca aici pica ambele probleme: si cea cu caruciorul si cea cu bicicleta.

        (Citează)

    • Andrei G:
      @nashu_mare, @alunelu
      Acum mi-am dat seama din poze ca lanturile sunt puse doar in colturile strazii, asa ca aici pica ambele probleme: si cea cu caruciorul si cea cu bicicleta.

      Pozele sunt doar din colturile strazii, deci lanturi sunt numai din colturile strazii. Logica de beton.
      Daca stii sa citesti, nu doar sa te uiti la poze, reia pasajul asta din articol:

      O fi pentru a împiedica bicicletele și trotinetele să intre oriunde pe trotuar, plus cărucioarele de copii. De ce ai face asta? Poate ai ajuns în dreptul scării tale și trebuie să urci pe trotuar.

      De unde, cu o logica mai putin betonata, deducem ca sunt lanturi peste tot, deci ambele probleme se ridica de unde au picat si stau din nou in picioare.

        (Citează)

    • @alunelu, treci peste modul in care interpretezi tu ce a scris Radu.
      Pur si simplu poti sa te uiti la ultimele 2 poze din articol si o sa vezi ca bolarzii cu lanturi sunt doar pe coltul strazii si doar pe partea dinspre bulevard. Haide sa nu mai inventam probleme care nu exista.

        (Citează)

  2. Mie mi se pare ca prezinti corect situatia: in Romania, aproape tot ce se face in orase este impotriva locuitorilor acelor orase.

    Zici ca cineva se gandeste special cum sa le faca viata mai grea locuitorilor, mai ales daca e vorba de locuitorii care se deplaseaza cu picioarele.

    Daca nu s-ar face nimic, ar fi mai bine, pentru ca s-ar ajunge la solutii “naturale”, care desi de obicei nu sunt cele mai bune, macar sunt eficiente (de exemplu cand se face un spatiu verde si lumea trece prin el pentru ca acela e drumul cel mai logic intre 2 puncte).

    Dar nu: nu se poate face orasul mai prietenos cu locuitorul/ pieton, nu se poate macar sa nu se faca dracului nimic. In loc de asta, se investesc bani pentru a face lucrurile mai rele.

      (Citează)

  3. nu ai mai scris la un moment dat de bolarzi? sau ai uitat?

      (Citează)

  4. Cum urci bordura aia cu bicicleta sau trotineta? Oricum trebuie sa te dai jos si sa o ridici peste.

      (Citează)

    • Alin:
      Cum urci bordura aia cu bicicleta sau trotineta? Oricum trebuie sa te dai jos si sa o ridici peste.

      Oricum ridic, așa că mă obligi să ridic 15 de kg mai sus cu 25 de cm față de cât ridicam deja, că e simplu, și nu doar să ridic, ci să transport prin aer pe toată lungimea bicicletei, că se agață de lanț, nu e ca la bordură unde ridici și apoi împingi pe sol, și cu bicicleta în mână trebuie să dau pasul peste lanț fără să mă împiedic, că e simplu să faci echilibristică într-un picior cu 15 kg în brațe.
      Tu ești real? Poți respira fără ajutor?

        (Citează)

    • Nu te “obliga” nimeni sa ridici bicicleta. Poti sa urci pe trotuar in capatul strazii, acolo unde nu sunt lanturi. Si cei 50 de metri pana la intrarea in bloc sa ii mergi pe langa bicicleta.

        (Citează)

    • Andrei G:
      Nu te “obliga” nimeni sa ridici bicicleta. Poti sa urci pe trotuar in capatul strazii, acolo unde nu sunt lanturi. Si cei 50 de metri pana la intrarea in bloc sa ii mergi pe langa bicicleta.

      Nu ma obliga sa ridic bicicleta, ma obliga sa o iau pe jos pe undeva. Tot a obligatie suna, si e o obligatie artificiala.
      Nu mai bine ne enumeri tu beneficiile acestor lanturi mirifice?

        (Citează)

    • La fel de aiurea sunt si trecerile de pietoni, ca te obliga sa mai maergi pe jos cativa metri in loc traverseze fiecare pe unde vrea.

      Beneficiile lanturilor sunt sa te impiedice pe tine sa sari de pe trotuar cu bicicleta direct in trafic sau sa ii impiedice pe cei care sunt cu carucioarele si prefera sa faca jaloane printre masini in loc sa mai mearga 50 de metri pana la trecerea de pietoni. Adica pe scurt sa proitejeze viata unora care nu se gandesc foarte la partea asta si cred ca lor nu li se poate intampla.

        (Citează)

    • Boss, merg cu bicicleta pe drum, regulamentar, îmi sare lanțul și vreau să mă trag repede pe trotuar să nu mă calce mașina. Sau fac pană la trotinetă, sau mi s-a pus un cârcel de la pedalat pe frig, sau mi-a intrat o muscă în ochi și nu mai pot merge nici un metru. Lanțul ăla tocmai m-a omorât.

        (Citează)

    • Deci tu spui ca daca mergi pe marginea drumului cu bicicleta, esti in siguranta. Dar daca iti sare lantul (sau ti se pune un carcel) si trebuie sa mergi 10 metri pe langa bicicleta, deja ai murit.
      De ce? Cumva soferii ocolesc biciclistii care pedaleaza, dar aleg sa loveasca in plin biciclistii care merg pe langa vehicul?

        (Citează)

    • Tocmai ai intrat in tabara:

      unora care nu se gandesc foarte la partea asta si cred ca lor nu li se poate intampla

      Realizezi diferenta dintre o bicicleta/trotineta care se deplaseaza cu 20 km/h in acelasi sens cu masina, si un obstacol de pe drum, cu viteza 0? Sa zicem ca masina din spatele meu ma vede ca opresc brusc si ma ocoleste, urmatoarea se trezeste cu mine in fata si intra in plin. N-ai vazut niciodata scenariul asta?

        (Citează)

    • Bine, haide sa te intreb altfel. De cate ori ti s-a pus un carcel cand mergeai pe bicicleta si a trebuit sa te arunci pe trotuar in maxim 10 metri ca sa eviti sa te omoare o masina?
      Adica exista si o chestie numita inertie care te ajuta sa te deplasezi in continuare o bucata de drum (chiar si fara lant sau cu carcel). Nici o bicicleta nu se opreste brusc decat daca apesi franele la maxim.

        (Citează)

    • Andrei G:
      Nici o bicicleta nu se opreste brusc decat daca apesi franele la maxim.

      Sau daca i se blocheaza roata intr-un grilaj de canal sau, sau, sau…
      Din pacate cei care au avut nevoie sa se urce din scurt pe trotuar si nu au mai apucat nu mai sunt printre noi. Se cheama “survivor bias”.

        (Citează)

    • Cred ca ati rasucit prea mutl problema.

      Daca vrea cineva sa mearga cu bicicleta pe trotuar, va merge. Va intra pe unde traverseaza pietonii si va circula pe trotuar. E atat de simplu. Si o vor face si cei care poate nu ar vrea sa circule pe trotuar dar care sunt obligati sa intre doar prin anumite locuri ca sa ajunga unde au treaba.

      Sau scutere care merg spre parcare in diverse ganguri sau “firide”

        (Citează)

    • @alunelu, deci daca i s-a blocat roata intr-un grilaj, problema este ca sunt lanturi si nu poate sa urce repede cu bicicleta pe trotuar?
      Nu cumva problemele ar fi:
      1. Ca este roata blocata si nu prea poti sa o scoti?
      2. Ca daca s-a blocat roata din fata, oricum ai fost aruncat peste bicicleta si posibil deja te-ai accidentat?

      PS: oricum, deja ma inceput sa aberam.
      Daca este sa ne luam dupa ce spui tu, ar trebui sa dispara si bordurile si bolarzii si spatiile verzi de pe marginea trotuarelor.

        (Citează)

    • @Andrei G: Pentru ca chestiile in viata sunt doar albe si negre, nu exista cale de mijloc, fie mergi in continuare din inertie, fie ramai blocat de nu mai poti scoate roata de acolo decat cu macaraua. Not.

        (Citează)

    • @alunelu, nu mai are sens sa iti demontez toate afirmatiile si sa-ti explic ca nu au logica. O lasam asa ca tine, din cauza lanturilor si a faptului ca nu poti sari tu cu bicicleta pe trotuar in zona aia de 10 metri, exista toate sansele sa mori.
      Sper sa nu ai nici tu si nici nimeni altcineva ghinionul se treaca prin situatiile imposibile de care spui mai sus.

        (Citează)

  5. macar aveti tomberoane cu pedala

      (Citează)

  6. Salut!

    Marele merit al administrației locale a sectorului 4 e că a scos mașinile de pe trotuare. Că soluția aleasă vă zgârie estetic, e chestie de gust.

    Ia încercați să faceți o plimbare în sectorul 2, să vezi ce harababura e acolo pe trotuar. E jale.

      (Citează)

  7. Lanțuri negre, numai bune sa nu le vezi noaptea si sa te împiedici. O tiganeala pe bani publici. Totusi, majoritatea o sa-l voteze in continuare pe Baluta.

      (Citează)

  8. Probabil nu ajută, dar o să spun din nou că e mai complicat decât pare. Culmea, cred că asfaltul e turnat bine, panta trebuie să fie spre margine la carosabil, iar la trotuar, din ce văd în poze, nu prea putea fi dus în altă parte (de obicei tot spre drum se face). lângă bordură, probabil înainte sau după trecerea de pietoni trebuia să fie o gură de scurgere. Canalizarea pare să fie pe mijlocul drumului, deci apa n-are cum să se ducă acolo (acolo unde sunt capacele alea). Dar da, trebuia ca cineva să se gândească la problema asta sau să refacă după ce s-a observat că se adună acolo atâta apă.

    Nu știu cum și ce e pe strada care dă în bulevard, dar dacă numai aici aproape de intersecție e problema, se putea face o gură de scurgere cu racord la canalizare. Doar că de canalizare nu se ocupă primăria și na, e un caz tipic de „nu e treaba mea”. În astfel de cazuri trebuie puși la masă reprezentanții tuturor utilităților, nu fiecare să facă ce consideră el că e treaba lui.

      (Citează)

  9. In situatiile astea iese in evidenta impostura angajatilor fara studii, fara viziune, pusi acolo sa manance o paine si o pensie. Sunt tot felul de situatii de genul asta unde au imbinat combinatiile lor de a sparge bani cu kitchul pentru ca nici nu pot face mai bine.

      (Citează)

    • Ce faci când nu găsești oameni cu studii și viziune să-i angajezi? fie pentru că nu mai sunt, fie pentru că n-ai cum să-i motivezi să vină la primărie.

        (Citează)

  10. Lanțuri de fer? Unde mâncaț-aș că acu se rezolvă, nici nu o să știi că au fost acolo, le luăm și umbra.

      (Citează)

  11. Legat de ce intra printre bolarzi, tine minte trei cuvinte: trotinete, biciclete, scutere, motoare si altele hipstereli care nu au ce cauta pe trotuar.

      (Citează)

  12. Vad ca exista si pentru S4 o aplicatie cu care poti face sesizari.

    In S3 de cele mai multe ori primaria se ocupa sesizarile facute, cel putin din experienta mea ce am facut vreo 10 sesizari in ultimii 2 ani pentru diverse lucruri. Chiar au venit sa repare sistemul de aspersoare din fata blocului cand a fost nevoie. Cu sesizarile pentru parcare ilegala e mai greu dar si acolo se misca.

    Daca tot ai vazut problema aia din Ianuarie ma gandesc ca nu te deranjeaza atat de tare incat sa faci o sesizare.

      (Citează)

  13. Nu mi se pare ok, cum sa blochezi accesul masinilor pe trotuar fara sa faci locuri de parcare pentru fiecare masina din Bucuresti, in fiecare loc in care s-ar putea opri masina aia? Ce e asta, nazism?

    Lanturile alea ar trebui sa fie pentru oameni, sa stea in bucata lor de juma de metru de trotuar.

      (Citează)

  14. Nu cred ca e regulamentar/legal sa blochezi accesul pompierilor/ambulantelor pe trotuar.
    De-aia sunt si mobile, unele lipsesc.

      (Citează)

    • Accesul la ce? clădirile trebuie să aibă proiectat acces, nu se face de pe trotuar. Iar accesul pe trotuar (atunci când pe trotuar e problema) se face de pe carosabil. La străzile pietonale e alt regim, aici e doar trotuar.

        (Citează)

    • @Dan, din ce spui tu concluzia ar fi ca bolarzii trebuie sa dispara, nu? Fiindca din cauza acestora nu pot urca masinile de pompieri/ambulantele pe trotuar, nu din cauza lanturilor.

        (Citează)

  15. Nevasta mea folosește un scuter electric pentru a se putea deplasa. Bine că nu locuim în sectorul 4, să se bucure și ea de binefacerile acestei invenții. :)
    Oricum, șoferii noștri parchează astfel încât circulația unei persoane cu astfel de probleme de deplasare să fie cât mai “plăcută”.
    Ce sa faci, oraș european, capitală, anul 2023, civilizație maximă. :)

      (Citează)

    • Daca nu erau lanturi, sotia ta ar fi urcat cu scuterul electric pe bordura de 20 cm inaltime? Sunt total de acord ca orasul nu este foarte prietenos pentru oamenii care sunt in astfel de situatii, dar hainde mai bine sa incercam sa rezolvam / corectam unde este cazul. De exemplu aici trebui facut ceva sa nu se mai adune apa la trecerile de pietoni.

        (Citează)

  16. Andrei G:
    @Dan, din ce spui tu concluzia ar fi ca bolarzii trebuie sa dispara, nu? Fiindca din cauza acestora nu pot urca masinile de pompieri/ambulantele pe trotuar, nu din cauza lanturilor.

    Da, adica macar unul.

      (Citează)

  17. Pe soseaua Giurgiului, pe ambele sensuri, cred ca sunt 1000 de pietroaie din astea.
    Cineva a facut enorm de multi bani de pe urma lor. O fi aceeasi fabrica care face bordurile lui Negoita in 3?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus