►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Apar clone de T5 și de ce astfel de proiecte de traffic ranking nu sunt cu adevărat utile
Am testat noii senzori Tapo smart home de ușa deschisă și mișcare și hubul lor »
7 Mar 2023 ·
Glumesc, topul este aproape similar cu al anilor trecuți, Apple dominând clar și făcând-o cu modele care costă în medie 1.000 de dolari bucata.
8 din 10 modele din top sunt Apple. Samsung intră cu alte două, dar cele mai ieftine. Un Samsung A13 costă 799 lei acum, iar Samsung A03 costă 625 de lei.
Prin comparație, iPhone 13 costă azi 3.700 de lei, iPhone 13 Pro Max este 6.150 de lei, iar iPhone 14 Pro Max este 6.500 de lei acum la ofertă.
De remarcat și că iPhone 14 Pro Max a vândut în 3 luni pe piață mai mult decât 13 Pro într-un an de zile, și mult mai mult decât iPhone 14 Pro, deși au fost multe probleme de stocuri în întreaga lume și pauze în producție la fabricile din China. Este un rezultat remarcabil.
Cel mai ieftin telefon Apple din top 10 este iPhone SE 2022 de pe locul 9, care costă 2.363 lei. Aproape 500 de euro și este pe locul 9. Având în vedere câte modele Pro și Pro Max sunt deasupra sa, chiar cred că media de preț pentru un telefon iPhone vândut în 2022 a fost de 1000 de dolari, poate chiar mai mult pentru că prețurile de mai sus au fost pentru capacitățile minime de stocare.
Impresionantă realizare. Dacă țin bine minte, ultima oară când Samsung a avut un flagship prin top 10 a fost la Galaxy S9 sau S10.
sursa: GSMarena.com
« Apar clone de T5 și de ce astfel de proiecte de traffic ranking nu sunt cu adevărat utile
Am testat noii senzori Tapo smart home de ușa deschisă și mișcare și hubul lor »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
37 comentarii
07/03/2023 la 12:59 PM
La ce piata face referire? Global, US, judeteana…
Sigur, iPhone e tatic.
Coco(Citează)
07/03/2023 la 1:31 PM
In poza scrie Global Top 10 Best-selling Smarphones 2022. Pare clar.
Catalin(Citează)
07/03/2023 la 1:31 PM
Share of global top, deci nu merge nici aia cu ‘americanii sunt prosti’
xixache(Citează)
07/03/2023 la 1:32 PM
Mda, incredibil. Si eu m-am gandit initial la piata americana. Dar aparent nu.
Catalin(Citează)
07/03/2023 la 2:34 PM
Unde sunt ăia de ziceau că Samsung are un market share mai mare? Păi normal să aibă dacă vând telefoane de 100-150$, nu e logic?
Apple are market share de peste 75% în zona premium și ce este interesant este că se luptă cu 3000 de firme care folosesc Android (conform Google). Mie asta mi se pare o realizare mare.
Claudiu(Citează)
07/03/2023 la 3:24 PM
Cate milioane de telefoane a vandut samsung anul trecut si cate milioane apple? Eu cred ca sunt cateva milioane diferenta pentru samsung
Alin(Citează)
07/03/2023 la 4:14 PM
Băi Aline, nu citești și tu ce am scris înainte? Normal, pentru că Samsung vinde telefoane ieftine, Apple doar telefoane premium.
Nu toată lumea are $1000 de cheltuit.
Claudiu(Citează)
07/03/2023 la 4:36 PM
“”Unde sunt ăia de ziceau că Samsung are un market share mai mare”” …aici suntem :)).
Alin(Citează)
07/03/2023 la 6:28 PM
Tu realizezi ca acolo ai doar vreo 20% din market, nu?
Boris(Citează)
07/03/2023 la 3:31 PM
O sa-i apara bubite pe piele lui Gaelex. Chiar, nu prea l-am mai zarit pe aici. S-a angajat?
Andrei(Citează)
07/03/2023 la 5:04 PM
S-a terminat vacanta.
Alex(Citează)
07/03/2023 la 11:07 PM
nu au mai platit netu’ la spital
GabrielG(Citează)
07/03/2023 la 3:49 PM
Clasamentul este pe valoarea vânzărilor nu pe numărul de telefoane vândute.
lp(Citează)
07/03/2023 la 3:52 PM
99% dintre cei care au trecut la un iPhone sau iPad nu o sa mai revina niciodata la un Android. 1% sunt cei care au nevoie de o anumita componenta(software sau hardware) care nu este compatibila cu iOS. Si cei care fac aceasta trecere sunt tot mai multi din cauza ca nu sunt multumiti de device’urile cu Android. Multi din jurul meu fac aceastra trecere cu inima stransa si nemultumiti de pretul foarte mare al dispozitivelor Apple, dar dupa cateva luni cand ii intreb cum este noua experienta imi zic ca merita fiecare banut. Asta e situatia momentan, dar nu se stie daca o sa ramana forever asa…
Dan(Citează)
07/03/2023 la 4:51 PM
Aparent fac parte din cei 1% si nu in sensul care trebuie. Am trecut de 3 ori la iphone, de ultimele 2 ori fortat. Abia astept sa nu mai fiu fortat.
Experienta e mai proasta decat cu un Android bun.
Giani Mucea(Citează)
07/03/2023 la 5:16 PM
E doar o impresie data de bula personala. Daca ar fi asa la nivel global, am avea o crestere continua a cotei de piata a iOS si o scadere a Android. De vreo trei ani incoace, cotele de piata la nivel mondial sunt aproape nemiscate: Android pe la 72%, iOS pe la 27%.
silicon_v(Citează)
07/03/2023 la 5:54 PM
@Giani ai trecut la iPhone la variantele Pro, sau cele simple? Variantele simple sau SE nu ar fi fair sa le compari cu Android bun. Experiența de utilizare pe termen lung e imposibil sa fie mai proasta pe iPhone Pro sau Pro Max. Așa cum ziceam se poate ca anumite lucruri sa nu funcționeze pe iOS: de ex aplicația unui senzor de monitorizare a glicemiei subcutanat, aplicația unui senzor infrared de detectie de temperatura, sau astfel de chestii super specifice. Lucrez in industria software de peste 15ani și am butonat toate device’urile de la iPhone 3GS și Samsung S2 încoace. Știu ce vorbesc despre UX. Trecerea de la Android la iOS nu este ușoară și primul sentiment este acela ca lucrurile sunt pe dos. După câteva luni nu poți sa mai treci înapoi. Totul ți se pare ca este la îndemâna. In realitate este același drac, doar ca Apple știu cum sa împacheteze mai bine software ca sa îți dea o impresie mai buna. La hardware, pana la chip’urile pe 2nm Apple stătea mai prost. Faza este ca am inca la munca iPhone 6s funcțional cu bateria originala pe când S6 s-a umflat bateria in el după vreo 2 ani și cam la fel și retul cu câteva excepții(sunt folosite intensiv la testare). Produsele Apple sunt overwall dpv hardware mai rezistente in timp.
@ silicon_v nu neg asta…tot din bula personală interesul pt a dezvolta aplicații android a scăzut…in ultimul timp clienții cer specific doar iOS, și nu mai vor sa investească și in android. Dar face parte tot din bula pt ca dezvolt pt US și UE, in Asia ar fi alta discuție…
Dan(Citează)
07/03/2023 la 6:29 PM
@Dan: am trecut de la un OnePlus 7 Pro la un iphone 12. Ai zice ca e incorect, dar de viteza nu ma plang, telefonul se misca decent. Ma plang de interfata aiurea fata de OxygenOS, de restrictii absolut stupide cand vine vorba de automatizare, de bug-uri random sau regular. Da, camera e mai misto, dar mie nu imi pasa de asta. Da, are si chestii mai misto decat Android (Carplay si aplicatiile de munca spre exemplu).
Overall experienta e frustranta, sunt o gramada de chestii marunte (a, vrei sa inchizi o aplicatie cu shortcuts? nu se poate. A, vrei sa share chestia asta cu o aplicatie anume? nu se poate. A, vrei sa dai back? uite aici merge swipe left, aici nu merge dar ai sageata de back in partea de sus a ecranului si aici ai in partea de jos).
Overall e mult mai putin intuitiv decat OxygenOS, nu m-am obisnuit cu el dupa 2 ani dar daca vreau sa fac ceva cu OP-ul, la 2 ani dupa, totul e exact acolo unde trebuie sa fie.
Sa fie clar, nu-mi pasa ca tu lucrezi in industrie si ca stii ce vb cand vine vorba de UX. Apelul la autoritate merge la fani. Eu vreau sa folosesc telefonul, nu sa ma simt multumit cu mine ca sunt parte din ecosistem.
Giani Mucea(Citează)
07/03/2023 la 6:38 PM
@silicon_v07: Pentru că sunt peste 3000 de firme care folosesc Android vs. Apple și pentru că Apple nu are telefoane în segmentul de $100 — $300.
Au o cotă extraordinară dacă ne gândim bine.
Claudiu(Citează)
08/03/2023 la 10:31 AM
Toti tembelii isi iau iphone ca sa “arate”, aia e clasamentul. Cu mine un frunte, am doua acum, mediocritati limitate, nu sunt bune nici la citit o stire pe blogul asta.
Ba gresesc, sunt bune la jucat rummy, au ecran putin mai lat decat androidul pe care il mai folosesc
Uite asa apple are cota 2:1 numai cu mine desi tot in ceea ce ma priveste sunt deviceuri prapadite. Daca pun si trecutul, cota apple e si mai mare, am tot cumparat telefoane ca poate poate e ceva de ele. Mult marketing si atat, limite gramada, nu poti avea incredere nici ca iti poti citi emailul
Add(Citează)
07/03/2023 la 4:43 PM
Zice “unit sales share”, eu inteleg asta in nr de aparate vandute.
Pe de alta parte, gama de modele Apple e foarte restransa, comparativ cu alti producatori. In topul care inteleg eu ca aduna toate modelele unui brand Samsung e la 21% share si Apple la 18%. https://www.counterpointresearch.com/global-smartphone-shipments-share-last-eight-years/
ipo(Citează)
07/03/2023 la 6:25 PM
Greșeala mea.
Am citit doar articolul din GSMarena nu și articolul inițial pe baza căruia a fost făcut.
lp(Citează)
07/03/2023 la 4:55 PM
Acest top nu reflecta cota de piata Apple din total telefoane vindute. Există citeva zeci de modele android de la Huawei, Oppo, OnePlus, Xiaomi, Vivo și Samsung ce adunate depășesc cu mult numărul de iPhoane vindute. Evident că un iPhone plin de grăsime de la mici e mai valoros in general decit un android oarecare.
finch(Citează)
07/03/2023 la 6:36 PM
“Interesant este că Apple a primit toate aceste aprecieri la Mobile World Congress, un târg la care nu participă și la care rivalii companiei se înghesuiesc pentru a avea o vizibilitate cât mai bună.”
Păi rivalii tot iPhone folosesc 😂 CEO-ul Huawei, OnePlus și Xiaomi au fost prinși folosind un iPhone 😂
Claudiu(Citează)
07/03/2023 la 5:09 PM
Cu riscul hate-ului, Samsung vinde jucarii pe labga Apple. De cand am reparat difuzorul la un S10 de 3 ori si am trecut pe iPhone, inteleg perfect perfect topul asta.
Gigel(Citează)
07/03/2023 la 6:00 PM
Gigele, e o singură experiență personală ce nu reflectă realitatea. S10 am de 4 ani și absolut nici o problemă. Se mișcă ca în prima zi și nu am nimic de reproșat.
Ioan(Citează)
07/03/2023 la 6:51 PM
You poor thing. Nu te-a abuzat cineva si cu vreo Tesla X sau Porsche Taycan?
Anda(Citează)
07/03/2023 la 8:25 PM
Cel mai tare comentariu :)
Ionut(Citează)
08/03/2023 la 12:06 AM
Nu, partea amuzantă e că mașina pot să mi-o aleg, dar telefonul nu. Oricum, mașinile de care vorbești tu sunt pentru alt gen de 1%
Giani Mucea(Citează)
07/03/2023 la 7:02 PM
Prosti da’ multi.
Gaelex(Citează)
07/03/2023 la 7:13 PM
Te incadrezi perfect in marea masa, chiar daca tu crezi altceva. By the way Gaelex, tu esti prost de mic sau ai devenit pe parcurs, pe masura ce ai inceput sa urasti produsele Apple ?
Gerry(Citează)
08/03/2023 la 6:45 AM
Probabil nu ai vazut ca le-am acordat o sansa, cumparand iPad Air 5, din pacate sistemul de operare este execrabil si nu mi-a permis sa pastrez produsul.
Gaelex(Citează)
07/03/2023 la 9:31 PM
la cate mizerii face samsung de cativa ani, topul asta n-ar trebui sa mire pe nimeni
personal voi trece la Iphone15 PRO din toamna
Mihai(Citează)
07/03/2023 la 10:04 PM
Cum să crezi că scrie Global când știm toți că pământul e plat?!
motanes(Citează)
07/03/2023 la 11:57 PM
total gresit! are forma de covrig!!
https://twitter.com/BagelEarth
Mihai(Citează)
08/03/2023 la 4:09 PM
Apple se uită în general și la gradul de satisfacție al clienților, iar asta înseamnă că cei care au iPhone probabil că tot asta vor cumpăra atâta timp cât sunt mulțumiți. Poate că au o creștere relativ mică de la an la an pentru că ăia care au iPhone îi conving pe cei din jur (de exemplu în familie), nu aleargă haite de oameni la iOS doar pentru că e mult mai bun ca Android – aici e o discuție complicată, e greu să tragi linie la modul obiectiv.
De asta nici n-are rost să încerci să-i explici care-i faza cu iOS dacă el are un buget limită pentru telefon, buget care e departe de prețurile pe care le pune Apple. În rest mi se pare stupidă înverșunarea asta de ambele părți, mai ales că sunt două sisteme care ar trebui să rămână diferite ca să concureze. Cea mai idioată chestie e inventatul de motive pentru care își ia lumea aifon, unde cireașa de pe tort e impresionatul cuiva.
@Add și Gelex: fără voi 2 nu știu cum ar supraviețui Apple. Țin să vă mulțumesc, în numele fanilor, căci fără voi ar trebui să trecem la Android.
dam167(Citează)
08/03/2023 la 4:47 PM
nu inteleg despre ce este discutia, e normal ca Apple sa fie in top vanzari per tip de device, pentru ca are device-uri mai putine.
gen sunt 10 telefoane apple si 1000 alte marci.
daca erau 1000 de apple si 1000 de alte marci, cu siguranta topul nu mai arata la fel, chiar daca la total nr de unitati vandute Apple ar fi fost in continuare in top
si inca ceva: vad ca procentii scad repede la 1%, deci probabil si top 20-30 are in componenta telefoane care au cota de piata in jur de 1% si care difera la a doua zecimala sau ceva
asta iarasi nu e decat efectul numarului mai mare de modele cu android vs nr de modele apple, alta concluzie nu se poate trage din acest top
Marean(Citează)