un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Cum mi s-a părut Formula 1 în Bahrain: Aston Martin a venit tare cu pretenții la locul 3 general

6 Mar 2023  ·

AUTO  ·

31 comentarii

Cred că Formula 1 a început bine în 2023. Red Bull și Verstappen au arătat imediat că sunt în continuare marii favoriți la ambele titluri, luând locurile 1 și 2.

Mult mai interesant este ce s-a întâmplat în restul clasamentului. Alonso de la Aston Martin a luat locul 3, iar coechipierul său Lance Stroll a luat locul 6 (deși concura după o operație la încheieturile mâinilor, fracturate la ski). Aston Martin este într-o formă foarte bună în acest an, din ce se pare, iar Alonso, deși are 42 de ani, este un pilot foarte precis, controlează în continuare bine monopostul și știe să-și conserve pneurile.

I-a depășit prin luptă cinstită pe Hamilton și pe Sainz și mi-a plăcut asta. Acum câțiva ani mă întrebam de ce mai stă prin Formula 1, în loc să lase niște tinere talente. Uite că mă înșelam și Alonso încă poate concura la cel mai înalt nivel, obținând acum podiumul numărul 99 al carierei și îi țin pumnii pentru numărul 100.

Nu mi-a plăcut însă că Mercedes pare acum că se luptă cu Aston Martin pentru locul 3 în clasament. Ferrari, în ciuda abandonului lui Ferrari, pare echipa de locul 2. Speram ca Mercedes să se fi îmbunătățit suficient pentru a lupta cu Ferrari pentru locul 2. Se pare, însă, că mai degrabă au fost ajunși din urmă de Aston Martin.

Momentan Aston Martin este locul 2 la contructor. Cred că pe termen lung Hamilton și Russell pot strânge împreună mai multe puncte decât perechea Alonso + Stroll. Alonso, însă, are șanse mari se lupte pentru un loc înainte lui Hamilton în clasamentul pilotilor dacă monoposturile rămân la fel de competitive în viitor.

De apreciat și performanța Williams, care a terminat cu Albon pe 10 și Sargeant pe locul 12, echipa luând puncte (well, punct, unul) din prima cursă a sezonului.

McLaren a fost un fail total. Piastri s-a retras din cursă după vreo 12 tururi, cu o problemă tehnică (la volan?), iar Norris s-a clasat pe ultimul loc cu 2 tururi întârziere. Haas a mers de asemenea destul de slab, locurile 13 și 15.

Gasly a avut o cursă bună pentru Alpine. A plecat ultimul, a terminat pe locul 9. Ocon a avut niște pățanii ciudate, a fost penalizat de 3 ori, inițial 5 secunde pentru că nu s-a plasat bine pe grila de start, apoi 10 secunde pentru că nu a executat bine prima penalizare, apoi 5 secunde pentru că a avut viteză prea mare pe linia boxelor în timp ce se ducea să execute acea penalizare.

Mie mi se pare ridicolă penalizarea pentru că nu s-a plasat bine pe linia de start. Piloții poate că ratează cu câțiva centimetri linia pe care trebuie să plaseze monopostul; nu e ca și cum au o vizibilitate foarte bună la ce se află sub roata din față. Există însă o mulțime de stewarzi pe lateral care ar putea observa problema și ar putea-o corecta înainte de start. “Băi, împingeți mașina aia 5 centimetri mai în spate”. Nu e ca și cum monoposturile nu au nevoie de o mulțime de asistență exterioară oricum în timpul cursei.

Dar na, asta e regulamentul.

Sigur, a fost doar prima cursă a sezonului. În general ce se întâmplă în primele trei nu este musai reprezentativ pentru ce va urma în restul sezonului. Mai apar îmbunătățiri, se mai descoperă probleme de fiabilitate, multe se pot schimba în continuare. Începutul însă mi s-a părut bun pentru că, dacă Aston Martin a venit cu un monopost competitiv, înseamnă că vom avea parte de mai mult spectacol în următoarele curse, ceea ce este bine.

Poate își revine și McLaren. Îmi plăcea când se luptau cu Alpine și Alphataurim și Alfa Romeo.

Moar info: Clasamentul piloților, clasamentul echipelor, rezumatul cursei pe YouTube

asus s5507

    31 comentarii

  1. Alonso a facut o cursa extraordinara si toate privirile erau tintite spre el datorita spectacolului pe care l-a facut pe circuit.
    Masina l-a ajutat, echipa l-a ajutat si a avut rezultate excelennte, bv lui.

    Verstappen deja concureaza singur pe circuit, nu are rival, el este rivalul lui propriu.
    Hamilton parca nu mai are tragere, nu mai este indraznet si pare “obosit”.

    Asta e parerea mea.

      (Citează)

  2. RedBull par a fi in alta liga. Au facut stint pe soft mai lung decat celelalte echipe pe hard si au stat toata cursa in management mode, castigand cu avans de 30 de secunde.
    Si mai in gluma, mai in serios. inca mai au vopsea pe masina, iar la nevoie o dau jos pentru a mai usura cateva kilograme, cum au facut deja Mercedes si alte echipe.

      (Citează)

    • Sol: inca mai au vopsea pe masina, iar la nevoie o dau jos pentru a mai usura cateva kilograme, cum au facut deja Mercedes si alte echipe.

      De ce, e metal sau fibră de carbon natur?

        (Citează)

    • Anul asta masina este din fibra de carbon neagra, fara niciun strat suplimentar de vopsea.

        (Citează)

  3. Fain articol. Acum urmărești mai îndeaproape și restul grilei și lupta constructorilor.
    Imaginează-ți cum se simte Totto Wolf acum că Alonso a terminat în fața lui Hamilton și Stroll în fața lui Russel cu aceleași motoare Mercedes.

      (Citează)

    • Cum să se simtă, e bucuros că motorul e bun, deci mașina lor are șanse, că restul de chestii se pot modifica.
      M-a distrat faptul ca echipa nu i-a zis lui Alonso cine l-a lovit în primul tur, el a trăit toată cursa cu impresia că a fost Russel, a aflat numai la final că era daddy’s boy.

        (Citează)

    • Cred ca Wolff stă liniștit. Probabil că locul 3 este al lor, au doi piloți buni.

        (Citează)

  4. Taman am revazut Rush. Si mi-am reamintit de ce ultimele curse de F1 la care m-am uitat au fost alea de pe finalul anilor 90 . Ptr ca pe vremea aia inca mai aveau suflet. Acu totu pare prea “robotizat”. Felicitari alora care mai au rabdare sa le urmareasca.

      (Citează)

  5. Random idea, hai să facem o ligă de F1 Fantasy pentru cititorii nwradu și să concurăm în predicții acolo.

      (Citează)

  6. Cam greu cu ski-ul in Bahrain…

      (Citează)

    • Accidentul (de ciclism) a fost în Spania, nu în Bahrain.

        (Citează)

    • alunelu:
      Accidentul (de ciclism) a fost în Spania, nu în Bahrain.

      Zici tu ca a fost in Spania? Radu ne spune ca a fost accident de Ski…

      Uneori cred ca trebuie sa explicam si glumele…

        (Citează)

  7. Blackskull:
    Taman am revazut Rush. Si mi-am reamintit de ce ultimele curse de F1 la care m-am uitatau fost alea de pe finalul anilor 90 . Ptr ca pe vremea aia inca mai aveau suflet. Acu totu pare prea “robotizat”. Felicitari alora care mai au rabdare sa le urmareasca.

    Eh, nostalgia trap. In multe privinte era si mai robotizat atunci, masinile alea avand sisteme care acum sunt ilegale (traction control, suspensii active). Plus ca foloseau zeci de motoare pe sezon, si multe curse si campionate au fost decise de abandonuri tehnice.

      (Citează)

    • Și acum mi se pare că au o grămadă de setări și control computerizat. Dacă vă uitați și la calificări și alte momente, piloții non-stop butonează pe volan acolo diverse moduri de rulare și de power management.

        (Citează)

  8. Hmmm, cred ca Alonso a trecut de Sainz pt ca echipa nu i-au permis un mod al motorului mai bun ca sa evite un dublu DNF. Dar performanța Aston e remarcabila. Sper sa rămână la același nivel și pe alte circuite… Cu toți vrem spectacol, nu piloți care depășesc cu unul sau chiar 2 tururi pe restul.

      (Citează)

  9. Accidentul lui Stroll a fost la ciclism, nu la ski (ai scris bine in articolul anterior :))))) ).

    Alonso arata potentialul de anul trecut din Alpine-ul total inferior celorlalte 3 echipe. Ei au nevoie de masini ca sa arate valoarea si oricand as alege un Vettel/Alonso/Hamilton in dauna unui Sargeant care n-are rezultate mari in F-urile inferioare, dar aduce bani ca-i american.

      (Citează)

    • Nu știu de ce am reținut ski după cursa de ieri…

        (Citează)

    • Cred ca încă îl avem pe Schumacher in minte cu schiul. Îmi pare rău că Mick nu mai e anul asta în F1, speram sa ii dea și vreo alta echipă șanse. Înțeleg ca totuși a fost campion de F2 înainte, deci n-o fi cel mai varză.

        (Citează)

    • Echipele mari nu l-au vrut pe Schumacher fiindca nu a aratat prea multe in ultimul an. Iar echipele mici, cu probleme de buget nu au vrut sa riste cu un pilot care cred ca are recordul la cele mai multe masini distruse.

      Totusi a ramas ca pilot de rezerva atat pentru Mercedes, cat si pentru McLaren. Poare are o sansa sa revina anul viitor in curse.

        (Citează)

  10. Fază tare cu Ocon. Mecanicii s-au apucat de lucru la mașină cu 0,4 secunde înainte de expirarea celor 5 secunde de penalizare, așa că a primit o alta penalizare.

    Apoi a depășit viteza la boxe cu 0,1 km/h. Cred că intră și în marja de eroare a radarului, dar tot a fost penalizat. Sunt curios dacă piloții mari ar fi primit penalizare pentru 0,1 km/h

      (Citează)

  11. De mult nu am vazut un articol atat de neingrijit si lasat cu greseli:

    Ferrari, în ciuda abandonului lui Ferrari

    Momentan Aston Martin este locul 2 la contructor

    Îmi plăcea când se luptau cu Alpine și Alphataurim

      (Citează)

  12. nwradu:
    Hamilton mi se pare că vrea, dar nu are cu ce. Mașina a fost sub așteptări, a zis și el asta în declarațiile de după cursă.

    Ce-i drept nu am văzut declarațiile de presă, dar am avut intenția. Nu mă gândeam că McLaren nu mai are mașina cu care sa concureze.

      (Citează)

  13. Îmi pare rău de Hamilton, ca e clar ca nu are mașină nici anul asta și ii trece vremea. Ar fi fost mișto sa ia și al 8lea campionat mondial și sa facă istorie. Plus ca nu îl suport pe Verstappen.

      (Citează)

    • Tag Heuer are niște ceasuri superbe F1 și un model personalizat Red Bull… ghici de ce nu îmi iau nici unul dintre ele.

        (Citează)

    • Matilda:
      Îmi pare rău de Hamilton, ca e clar ca nu are mașină nici anul asta și ii trece vremea. Ar fi fost mișto sa ia și al 8lea campionat mondial și sa facă istorie. Plus ca nu îl suport pe Verstappen.

      Plot twist: Verstappen continua sa ia titlu după titlu pana ajunge la 8 și face el istorie. S-ar putea sa urmeze niște ani grei pentru cei care nu-l suporta pe Verstappen…

        (Citează)

    • Gaelex:
      Tag Heuer are niște ceasuri superbe F1 și un model personalizat Red Bull… ghici de ce nu îmi iau nici unul dintre ele.

      Ia-ți un IWC, că aia poartă idolul Hamilton.

        (Citează)

    • Hamilton este un pilot extraordinar de bun, dar trebuie sa recunoastem si faptul ca mai mult de jumatate dintre titlurile castigate au fost datorate inclusiv masinii, care a fost mult superioara concurentei.

        (Citează)

    • Andrei G: jumatate dintre titlurile castigate au fost datorate inclusiv masinii

      la unii jumatate dintre titluri sunt datorate lui massi si incalcarii regulamentului

        (Citează)

  14. Matilda:
    Cred ca încă îl avem pe Schumacher in minte cu schiul. Îmi pare rău că Mick nu mai e anul asta în F1, speram sa ii dea și vreo alta echipă șanse. Înțeleg ca totuși a fost campion de F2 înainte, deci n-o fi cel mai varză.

    Nu cred ca mai primeste Mick a doua sansa, a avut 2 ani la Haas sa demonstreze, in primul sa zicem ca nu l’a ajutat nici masina, dar in al doilea a avut sanse si le’a cam irosit, ii lipseste sclipirea sau extra push’ul pe care nu’l are si face diferenta la unii. Nu e batran si s’a irosit, dar vin altii din spate care intr’un final vor confirma.
    Problema cu Verstappen care va urca in campionate castigate va reduce exact tot ce a muncit Netflix sa ridice si anume interesul, oamenii s’au plictisit cand era Schumacher si la fel s’a intamplat si cu Hamilton.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus