►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
23 Mar 2023 ·
AUTO ·
Cândva voi schimba Jeep-ul Compass și vreau să îl înlocuiesc cu un SUV electric. Noul Ford Explorer electric intră pe lista foarte scurtă de posibile automobile care se potrivesc dorințelor mele.
Lista ar fi următoarea: Ford Explorer electric, VW ID4 sau ID5, Tesla Model Y, Ford Mustang Mach-E. Da, a intrat și Model Y pe listă de când cu recentele reduceri de prețuri.
De ce l-am pus pe listă? Pentru că între anunțul oficial al modelului și astăzi am văzut câteva clipuri de prezentare. Jurnaliștii străini au pus mâna pe mașină, așa că am aflat detalii suplimentare despre ea.
Dimensiunile sunt 4,46 metri lungime, 1,87 metri lățime și 1,6 metri înălțime. Este aproape identică la gabarit cu Jeep Compass, chiar vreo 3 cm în plus. O comparație mai ușoară ar fi cu Dacia Duster, care are 4,32 x 1,82 x 1,65 metri (pe acolo). Altfel spus, un SUV bun pentru majoritatea oamenilor.
Apoi, fiind făcută pe platforma MEB de la Volkswagen, cred că ne putem aștepta la un sistem electric similar. VW ID.4 cu bateria de 77 kWh are o autonomie de peste 500 km în testul WLTP pe motorul de aproximativ 200 CP. Varianta AWD are 480 km autonomie, dar este mai puternică. Încărcarea se face la 175 kW DC și sunt și variante mai puternice.
Practic, am motive să cred că și Ford Explorer electric în varianta de bază va avea măcar 450 km autonomie și încărcare la 175 kW. Mi se par cifre suficiente pentru mine.
Nu prea mă încântă acea consolă mobilă din centru. Nu văd motive pentru a o da în jos, aș ține-o mereu sus. Sunt și prea multe butoane capacitive în mașină. Mach-E măcar are acel comutator rotativ fizic integrat în ecran, dar Explorer se duce all-in pe butoane capacitive.
Pe de alta parte, îmi place că pe bord pare a fi un soundbar, deci vei avea sunet de calitate în mașină. Spațiu pare a fi suficient. În cotieră încape un laptop de 15 inci, which is crazy. În spate este loc suficient inclusiv pentru adulti.
Arată a genul de mașină care bifează lista mea de cerințe și de asta a intrat pe lista de mai sus. Sigur că trebuie condusă și comparată cu restul înainte de o achiziție, dar momentan asta este lista.
Iată clipurile cu mai multe detalii:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
23/03/2023 la 7:12 AM
Pana acum niste ani, masinile electrice erau niste buburuze de oras la care abia te puteai uita de cat de urate erau.
Astazi, masinile electrice sunt niste namile de masini cu care abia poti sa iesi din oras, la care in continuare abia te poti uita la ele de cat de urate sunt.
Faptul ca e o namila de masina nici macar nu e cea mai mare problema a fordului asta, ci butoanele capacitive – niste mizerii absolute de care vom scapa abia dupa ce se vor fi ars cu vanzarile (sau mai precis, lipsa lor, sper eu!)
BGDN(Citează)
23/03/2023 la 8:43 AM
Sa nu exageram. Nu sunt chiar atat de urate. Se schimba tiparul de design fiindca, surpriza, suntem in 2023.
In schimb, cu butoanele touch, ai foarte mare dreptate.
Radu, legat de masina, nu cred ca ai nevoie de sfaturi. Esti tipicar si nu lasi lucrurile astea la intamplare.
Semi offtopic, aseara am luat 2 actiuni ford.
Niles(Citează)
23/03/2023 la 7:39 AM
”Mach-E măcar are acel comutator rotativ fizic integrat în ecran” – let me disagree, si ala e tot capacitiv. Nu pot da mai multe detalii :)
Costi(Citează)
23/03/2023 la 11:27 AM
Este comutator fizic in sensul ca intinzi mana si il simti acolo, il invarti tu ca sa modifici ceva. Ca in spate este tot un senzor capacitiv fiindca ar fi fost prea dificil sa gaureasca ecranul, este cu totul altceva.
Andrei G(Citează)
23/03/2023 la 8:17 AM
Rezumatul comentariilor de la articolul asta: e mare, e scumpa, e urata, o sa ramai fara curent pe autostrada la Boița, stai la bloc, o sa fie coada la incarcat, mai bine un Ioniq (aici subscriu, ala macar e urat intr-un mod interesant).
Astept review-ul :)
Sorin(Citează)
23/03/2023 la 9:13 AM
Ma intreb cu cat i-ar creste autonomia daca ar face o compacta pe design clasic cu aceleasi motoare/baterii.
ipo(Citează)
23/03/2023 la 10:14 AM
Intre model 3 si model Y, cu fix aceleasi componente diferenta e roughly 10%
add(Citează)
23/03/2023 la 12:21 PM
@add cred că Model Y e crossover, așa pare din poze. Prin compact mă refeream la designul tip Golf. Așa se spunea pe vremea mea.
ipo(Citează)
23/03/2023 la 10:46 AM
Mustangul electrie e superbitate pe langa aceasta cutie pe roti.
Andrei(Citează)
23/03/2023 la 11:06 AM
numai bun video asta de la Not Just Bikes
https://www.youtube.com/watch?v=jN7mSXMruEo
fordul asta e masina ideala pentru mers in oras la mancat burgeri.
Costin(Citează)
23/03/2023 la 11:16 AM
Sunt curios de ce ultra premiatele si bine vandutele Ioniq 5 sau Kia EV6 nu sunt pe lista ta de optiuni.
Sol(Citează)
23/03/2023 la 11:59 AM
Arata foarte bine. Evident comentează experții care au dizăl sh de <5.000 euro, parveniți si cu rate la un apartament spre Popești sau Berceni. Electrica nu e pentru toata lumea, deocamdată.
Coco(Citează)
23/03/2023 la 12:09 PM
Ce te face sa crezi ca cei care comenteaza au diesel sh de “<5000" si stau "spre Popesti sau Berceni", si peste toate astea mai sunt si parveniti? Ce parvenit si-ar lua spre Popesti sau Berceni si diesel sub 5000, sincer? Electrica nu e pentru toata lumea, deocamdata, pentru ca nu ai unde sa o incarci. Vezi cum e treaba cu incarcatul si cati se plang ca nu mai gasesc loc liber, dupa infuzia de Spring-uri.
zetanu(Citează)
23/03/2023 la 12:39 PM
Nu-i bine nicicum, dacă ai una sub 5 mii ești sărac, dacă ai una de 30 de mii tot sărac ești, dar ți-ai luat-o pentru statut. Sau cu aia peste 30 de mii nu mai ești parvenit? hm..
dam167(Citează)
23/03/2023 la 12:39 PM
s-a gasit sa vorbeasca asta de clasifica oamenii dupa ce masina conduc. ai 8 ani?
Robert(Citează)
23/03/2023 la 3:32 PM
Cu numere de TR, OT, DJ, DB. Bașca aia de BZ. E frumos la oraș?
Coco(Citează)
23/03/2023 la 12:20 PM
A vrut să înjure și a crezut că rezolvă asta cu “parvenit”, deși din context e clar că nu știe ce înseamnă. Urmează “frustrat”.
ipo(Citează)
23/03/2023 la 12:51 PM
Si noi ne uitam la o electrica, tesla in special, dar daca nu o poti incarca acasa pare foarte complicat.
Alin(Citează)
23/03/2023 la 1:21 PM
Dacă ai loc de parcare cumpărat oare nu poți să ceri să-ți pună un contor de curent separat pentru el? :-?
Ciuby(Citează)
23/03/2023 la 4:32 PM
Pentru locurile de resedinta, din sector 6, nu se poate.
Alin(Citează)
23/03/2023 la 1:02 PM
eu consider ca simplul fapt ca Radu renunta la Jeep este un pas in directia buna, in 10 ani poate renunta la americance…
2Du(Citează)
23/03/2023 la 8:11 PM
Chiar daca nu iti face cu ochiul la design, avantajele la Model Y sunt softul, tehnologia mai buna, eficienta mai buna, pompa de caldura leading class, spatiul mare in masina, dar mai ales in portbagaje. Cu un singur copil ai loc de bagaje in concedii lungi si cu un ford focus; dar cand apar doi e mai greu, pentru ca ocupa aproape toata bancheta numai scaunele de masina.
Eu m-as feri de modele complet noi, netestate macar 1 an de altii in viata reala.
In plus: uita-te la un ID4 chel, nu e rau de tot, dar nici nu te da pe spate. Unul care arata ca in pliante (bine) nu are pretul de pornire din pliante. Presupun ca asa va fi si la acest model: cel din clipurile de prezentare arata foarte bine dar sa il vedem in configurator.
Cosmin(Citează)