►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
21 Mar 2023 ·
AUTO ·
Cred că Ford simte că nu are în Mustang Mach-E un concurent serios pe segmentul electric pentru Europa. Mach-E arată a mașină sport, are un preț de pornire mai mare și inclusiv o versiune GT de performanță mai înaltă. Cred că Europa cere însă mașini de familie, SUV-uri cu aspect “safe” și preț ceva mai mic de pornire, un segment pe care Volkswagen și Tesla activează bine prin ID.4 și Model Y.
Așa că Ford a anunțat Explorer electric, ce va fi produs la Koln și va fi disponibil la finalul acestui an sau în prima parte a lui 2024.
Ford Explorer în prezent este un SUV de dimensiuni mari, apropo. Este disponibil în SUA, are aceeași platformă ca și Lincoln Navigator, o lungime de 5,05 metri… în fine, SUV american.
Ford Explorer electric, ce va fi vândut probabil doar în Europa, este un SUV/crossover de dimensiuni mai mici. Nu știu cât de mici, pentru că nu le-au anunțat și imaginile de presă pot fi înșelătoare, însă eu îl văd în clasa lui ID4 și Model Y, de unde și titlul.
N-au zis nici ce autonomie va avea, ci doar că se încarcă de la 10% la 80% în 25 de minute. Sper că va fi de minim 400 de kilometri, dar nu m-ar mira să înceapă de la 300 km, în funcție de gabarit. Mașina are un portbagaj de 470 de litri, scaune și volan încălzit, masaj pentru șofer, sisteme de asistență la condus inclusiv Assisted Lane Change, când tu doar semnalizezi schimbarea benzii și mașina face singură asta în mod lin.
Sistemul multimedia din centru se numește SYNC Move. Move pentru că tableta aceea de mari dimensiuni este mobilă, după cum se vede în clipul de prezentare. Include Android Auto și Apple Carplay wireless, dar cam toată lumea are așa ceva acum.
Preț de pornire: 45.000 euro fără TVA și fără bonusuri Rabla incluse aici. Sper să ne facă o surpriză plăcută cu autonomia.
Clipul de Instagram arată mai bine mașina:
Vezi această postare pe Instagram
Pe YouTube sunt multe alte detalii de la prezentarea oficială:
Imaginile sunt simulate, apropo, după cum scrie în clip.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
21/03/2023 la 5:15 PM
Ioniq 5 sau EV6. Nu ai cum sa spui ID.4, atunci cand exista Ioniq 5 sau EV6. Pur si simplu, can’t do that.
zetanu(Citează)
21/03/2023 la 9:14 PM
Poti sa spui Skoda Enyaq. Daca as avea pe lista un SUV/crossover electric, probabil ca Enyaq as lua.
Giani Mucea(Citează)
21/03/2023 la 7:56 PM
Coeficient aerodinamic? Ce e ala? Ii mai bagam inca 500 kg de baterii, sa fie.
Dr Love(Citează)
21/03/2023 la 8:21 PM
Va folosi platforma VW pe care sunt construite modelele ID3, ID4, ID5…..
mihai(Citează)
21/03/2023 la 9:15 PM
Produs in Koln. Asa.
Giani Mucea(Citează)
21/03/2023 la 10:29 PM
Pai chiar ID4 este. Impart aceeasi platforma.
Bogdan(Citează)
22/03/2023 la 7:55 AM
Lucid Air. Asa tre sa aiba o masina electrica specificatiile : 800 km autonomie totala si in 20 min o incarci cat sa mergi 400 km.
Are doar o mica mititica bila neagra : pretul.
Blackskull(Citează)
22/03/2023 la 8:26 AM
Are, ca oricare altă electrică, încă două probleme mici mici de tot: ce faci când nu o să mai aibă autonomia aia și ce se întâmplă cu bateriille după ce se uzează și nu mai pot fi folosite?
GuestStar(Citează)
22/03/2023 la 8:46 AM
@GuestStar:
Le cumpara cei care vor stocare off grid pentru panouri solare. Chiar si la 50% capacitate sunt excelente pentru ei.
Sau, citeste si aici sa vezi ce bine se recicleaza bateriile:
https://arstechnica.com/cars/2023/03/heres-what-redwood-learned-in-its-first-year-of-ev-battery-recycling/
rdb(Citează)
22/03/2023 la 10:07 AM
De 12 ore:
Trei variante disponibile:
Un motor electric, 170 CP, roți motrice spate
Un motor electric, 286 CP, roți motrice spate
Două motoare electrice, 340 CP, tracțiune integrală
Autonomia maximă va fi de peste 500 de kilometri.
alunelu(Citează)
22/03/2023 la 12:10 PM
Not bad, imi place.
Dar mai au chestii de rezolvat: sistemul de ghidare pt GPS e prost facut in display-ul soferului, are o bara care scade pe masura ce te apropii dar daca te bazezi pe ea cand nu stii drumul vei trece de momentul in care trebuie sa schimbi directia. Cei de la Hyundai au facut chiar fain, iti arata pe display pe unde trebuie sa o iei. Senzorii functioneaza cu intarziere, pozitionarea camerei pentru marche-arriere este f proasta, se murdareste incredibil de repede.
In rest imi place masina, apare fix cand mi se termina leasing-ul la Mach-e. Doar sper sa nu puna butoane capacitive pe volan, ar fi tare nasol.
Actzipild(Citează)
22/03/2023 la 2:59 PM
Nu e cam cutie așa ca formă?
Matilda(Citează)