►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
1 Mar 2023 ·
GÂNDURI ·
Mă uitam pe Instagram la o doamnă care s-a fotografiat la mișto în palton și cu batic într-o saună.
Înțeleg din mesajul ei că anterior a avut o fotografie normală în sauna și a acuzat-o lumea că este prea despuiată pentru o femeie care este mamă și soție.
Probabil că imaginea inițială era aceasta:
Fotografiile sunt mai puțin importante, pentru mine au fost doar un punct de plecare într-o cugetare. Mă gândeam văzând reacțiile acestea la ce ființă uimitoare este omul și cum încearcă întotdeauna să-și impună normele morale asupra altora, deși activitatea aceasta nu are nici o logică!
Treburile care țin de moralitate stârnesc mereu atenția unora. Puteți include aici și religia, care până la urmă tot un cod moral este, în practică, și unul propovăduit asiduu de atâția.
Adică sunt multe lucruri despre care alți oameni ți-ar putea atrage atenția că ar fi bine să le faci. Este bine și să mănânci mai multă salată, dar nu-ți bate nimeni la ușă ca să-ți spună asta, cu o varză în mână. Este bine și să parchezi doar în locurile permise, dar nici măcar cei însărcinați cu aplicarea legii nu te bat la cap cu asta. Este bine și să mai faci curat prin casă sau să reciclezi, dar nu-ți bat la ușă pe rând vecinii cu un clopot mare în mână, intonând “reciclează! reciclează reciclează!”.
Eh, dar când este vorba de moralitate, situația se schimbă. Acolo dintr-o dată mulți oameni insistă să-ți spună cum cred ei că ar trebui tu să-ți trăiești viața. Nici nu te cunosc, nici nu te vor întâlni vreodată, dar îți spun cum trebuie să te comporți odată ce ai copii, cum să te îmbraci, cum să te distrezi. Nu mai stai la saună, nu mai ieși fără batic. You’re a mom!
Și aceleași lucruri se întâmplă în orice alt caz ce ține de moralitate. Am trecut printr-un referendum pentru redefinirea familiei, nu vreunul pentru redefinirea corupției. Dogmele religioase sunt mereu un subiect polarizant. O grămadă de oameni abia așteaptă să-ți spună părerea lor despre homosexualitate, sex înainte de căsătorie și după căsătorie, cum să te îmbraci în funcție de vârstă și în ce culori (asta este poate cea mai ciudată), dacă mai este sau nu ok ca o femeie căsătorită să iasă în oraș seara însoțită doar de alte prietene, unde și ce ai voie să îți tatuezi pe propria piele, cât ai voie să bei (în funcție de sex și vârstă, desigur), tipuri de sex acceptabil sau nu șamd.
Tu nu vrei să le afli părerea. Chiar nu vrei, că ai lucruri mai bune de făcut. Ei insistă însă să ți-o spună. Și sunt mulți! Se aliază pe rețele sociale, unde pot descoperi minți asemănătoare ce doar la validează propriile opinii. Te bat la cap cu părerea lor, de parcă li s-ar schimba viața în mai bine după aceea. Iar dacă doamne-ferește tu ai făcut ceva ce nu corespunde normelor propuse de ei, discursul este și mai vehement!
Cum ar fi țara aceasta dacă oamenii nu s-ar mai uita așa de des în ograda celorlalți? Cum ar fi dacă oamenii s-ar preocupa de îmbunătățirea propriei vieți, iar despre a altora ar spune “dacă așa îi place, treaba lui sau ei, ce-mi pasă mie”?
Mai bună, așa ar fi!
sursa: @ruxandra_luca, care înțeleg că-i prezentatoare TV la Antena.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
48 comentarii
01/03/2023 la 7:11 AM
Nu stiu ce sa zic, Radu… Barbat insurat la casa ta, cu copil, si te uiti la alte femei pe internet. Si mai si scrii despre asta.. nu cred ca iti sade bine asa.
Morrissey(Citează)
01/03/2023 la 9:04 AM
Fiecare face ce vrea, nu trebuie sa dictam altora cum sa traiasca. Bine, asta daca nu cumva doamne fereste sunt ‘omosexuali de aia, care ar trebui sa se corecteze.
Boris(Citează)
01/03/2023 la 9:06 AM
Intrebau astia pe la tara despre infidelitate in cuplu si o mamaie zice: “Ei, maica, la femeie e pacat mare asta, dar la barbat, scapa palaria, o ia de jos si merge mai departe” 😁
Dr Love(Citează)
01/03/2023 la 9:19 AM
Dubla masura in acest caz isi are radacinile in perioada in care mijloacele contraceptive nu existau (sau nu erau foarte bine cunoscute).
In cazul infidelitatii feminine, exista sansa ca aceasta sa ramana insarcinata, iar responsabilitatea pentru cresterea copilului sa cada in sarcina sotului incornorat. In schimb, daca un barbat isi face de cap prin vecini, sansele ca sotia inselata sa fie nevoita sa aiba grija de copilul altei femei tind spre zero.
Andrei G(Citează)
01/03/2023 la 7:20 AM
Nu știu dacă ești in măsura sa vorbești ceva despre moralitate atât timp cât consideri OF “munca”.
Despre LGBT nu ma pronunt, e foarte periculos.
Despre tatuaje, eu le consider dezgustătoare. Sa vezi o femeie frumoasa și tatuată, mi se pare oribil.
Dan.S(Citează)
01/03/2023 la 7:54 AM
X
Marean(Citează)
01/03/2023 la 8:20 AM
Norocul nostru ca nu esti dictator =)
Pyro(Citează)
01/03/2023 la 8:39 AM
… și am auzit că Radu merge la biserică doar la cununii și botezuri…
ipo(Citează)
01/03/2023 la 9:08 AM
Ai grija ca esti in post, nu cumva sa te gandesti la sex.
Dr Love(Citează)
01/03/2023 la 10:03 AM
Pai hotaraste-te, ori e frumoasa ori e tatuata
Sorin(Citează)
01/03/2023 la 12:18 PM
@Dan.S, pai OF este munca(persoane care ofera servicii de placere propriului corp si obtin bani de la alte persoane care doresc sa vada aceasta prestare de servicii).
Nu pot sa inteleg ce este dezgustator la tatuaje, arta pe care o alegi sa o pui pe trup si nu pe pereti. Ok sunt oameni care exagereaza cu astea, dar ei nu sunt norma ci doar exceptia.
LGBT, la fel sunt oameni ca noi care doresc sa traiasa si sa iubeasca ca noi. Si aici sunt unii extremisti dar nu reprezinta majoritatea.
GEAMANA(Citează)
01/03/2023 la 1:30 PM
Doar ca peste pe la 30+ ani se trezeste că nimeni nu vrea o relatie stabila cu ea pentru ca “are un trecut”. Sau să-i complice viața copilului ei etc.
Este firesc sa ai niste preferințe. Nu este ironic că nu poti să-i respecți preferintele? Asta in rubrica de comentarii a unui articol despre toleranță.
Aici combați ce ai tu in minte. Cei mai multi oameni nu sunt deranjați de ce fac intre ei membriiL LGBT. Sunt deranjați de cerintele lor, pentru ca vor sa aranjam societatea pentru nevoile lor.
valentinul(Citează)
02/03/2023 la 11:08 AM
Anna Bell Peaks ftw
S(Citează)
01/03/2023 la 7:33 AM
Ce face fiecare cu corpul lui (sau impreuna cu altcineva, liber consimțit) cred ca este fix treaba lui/lor.
Restul sunt traume și idei fixe din copilărie și regimul trecut.
Cred ca o sa mai fie nevoie de niște ani sa depășim niște ideologii fixe.
Luci(Citează)
01/03/2023 la 8:21 AM
Mai degraba niste secole, din pacate.
Pyro(Citează)
01/03/2023 la 9:31 AM
Mai putin la vaccin, pe care trebuie să-l faci. Nu vrei sa fii aratat ca conspiraționist.
valentinul(Citează)
01/03/2023 la 2:19 PM
Da, dar de fapt nu.
Tatuajele ti le faci cu un scop destul de bine determinat – sau sa impresionezi pe ceilalti, sau sa semnalizezi apartenenta la Yakuza sau ceva. Problema celor cu tatuaje e cand impresioneaza negativ, nu pozitiv cum ar fi vrut ei.
Daca eu simt repulsie instinctiv fata de ce afisezi tu, asta e dreptul meu asupra corpului meu.
mac gregor(Citează)
01/03/2023 la 7:55 AM
Dar nu e corect sa spui ca “oamenii” incearca sa impuna altora normele morale.
Corect e sa spui ca “oamenii din societatile inapoiate” fac asta. Sau poate tocmai de aia societatile alea sunt inapoiate.
Uite de ex nu poti avea o societate civilizata cu oameni ca Dan S de mai sus.
Marean(Citează)
01/03/2023 la 10:55 AM
Nu numai oamenii din societățile înapoiate fac asta. Realitatea e că există extremiști și printre progresiști, iar asta e o problemă mai mare acum.
Giani Mucea(Citează)
01/03/2023 la 12:45 PM
Mmm, greu de crezut ca extremistii progresisti sunt o problema mai mare decat, eu stiu, talibanii sau aia care vor sa interzica avortul in US, ca sa dau 2 exemple aflate la extremitati.
Cel mai mare rau pe care il fac extremistii astia progresisti e sa iti ceara sa folosesti pronume neutre de gen sau sa vezi filme cu negri, corect? E enervant, sunt de acord.
Marean(Citează)
01/03/2023 la 12:45 PM
woke much?
joke aside, sunt de acord cu tine Giani.
Pyro(Citează)
01/03/2023 la 12:58 PM
Extremiștii progresiști sunt o problemă mai mare pentru că îi ajută involuntar pe ăia care vor să interzică avortul, prin inflexibilitatea atitudinii lor.
Extremiștii de dreapta sunt cunoscuți. Ne luptăm cu ei încercând să schimbăm lumea încet-încet, introducând legi noi care asigură drepturi pentru din ce în ce mai mulți oameni și dând suficient timp societății să își dea seama că nu moare nimeni din chestia asta. Extremiștii de stânga vin apoi și ne fut în gură, pentru că nu am dat fix legile pe care le vor ei, fix acum. Asta ajută la degenerarea discuției, împinge mai mulți oameni care ar fi fost de acord cu progresiștii în tabăra cealaltă, iar tabăra cealaltă ajunge să aibă suficientă putere pentru interzicerea avortului.
Uite, ăsta e un clip care îmi place mult și o parte din el începe să explice problema extremiștilor de stânga:
https://www.youtube.com/watch?v=G1juPBoxBdc
Giani Mucea(Citează)
01/03/2023 la 1:01 PM
@Pyro
Explica-mi ce inseamna “woke” si iti spun daca sunt sau nu.
Eu nu stiu ce inseamna “woke”.
Daca il folosesti asa ca un termen cu sens peiorativ doar pt ca asa ai vazut tu la alex jones sau mai stiu eu ce alt right eri dezaxati urmaresti tu, atunci sa stii ca de injurat pot sa injur si eu, probabil mai bine decat tine.
Deci?
Marean(Citează)
01/03/2023 la 7:43 PM
In 2023 singurii care se prefac ca nu inteleg ce inseamna woke sunt cei woke.
mac gregor(Citează)
01/03/2023 la 9:49 PM
@Marean – asta inseamna woke: https://www.laitimes.com/en/article/3qw1q_47l18.html
Pyro(Citează)
02/03/2023 la 12:47 AM
In rest, nush despre ce vorbești, cine e Alex ala sau ce înseamnă alt righters.
Îmi pari un pic agresiv, maybe take a chill pill?
Pyro(Citează)
02/03/2023 la 8:24 AM
@Pyro
Ok, e clar ca nu ai habar de nimic despre nimic.
Marean(Citează)
02/03/2023 la 8:56 AM
@Giani, ce zici tu seamana un pic cu teoria lui Macron ca “Rusia nu trebuie umilita” – mutatis mutandis
Adica vine unul, iti da un pumn in gura, si tu iti faci griji sa nu raspunzi prea agresiv ca sa nu ii ranesti sentimentele
Marean(Citează)
02/03/2023 la 8:57 AM
E bine ca esti tu destept si cizelat.
Cum ar fi ca atunci cand discuti argumentat cu oameni sa iti insulti interlocutorul, sa-i faci aluzii la injuraturi? Dar tu n-ai face asta, ca esti educat, cizelat, si stii cum e cu progresismul.
Oh wait…
_______________
Enough said, nu ma voi mai obosi sa discut cu specimene ca tine, e limpede ce-ti poate capul. Ciudat totusi, imi lasasei alta impresie, dar hei, toti imbatranim si ni se ard neuronii.
Pa.
Pyro(Citează)
02/03/2023 la 9:02 AM
@Pyro
Educat nu stiu cat sunt, dar ce e sigur e ca cizelat nu sunt. Pare rau daca am lasat alta impresie.
Tu vii si arunci aiurea un cuvant caruia nici macar nu ii stii sensul, in schimb ai pretentia sa aduc argumente. Sa aduc argumente la ce mai precis, ca nu sunt woke?
Habar nu am ce inseamna woke, eu incerc sa gandesc cu capul meu si nu ma inscriu in nici un curent ideologic
E foarte posibil ca ideile mele sa fie aliniate uneori cu o anumita ideologie, dar asta nu inseamna ca inghit pe nemestecate ce zice ideologia aia si ca sunt un robot care doar repeta niste idei ale altora
Marean(Citează)
02/03/2023 la 10:20 AM
@Marean: cred ca ai inteles gresit ce am zis. Nu ziceam sa menajam extremistii de dreapta, ziceam ca extremistii de stanga au fiecare cate o idee exacta despre cum ar trebui sa arate lumea, idee care evident e diferita de ideile celorlalti oameni, si dau cate un pumn in gura oricui nu e perfect de acord cu ei, indiferent de delta sau de motiv. Presupun ca nu vrei sa zici ca asta e normal.
Giani Mucea(Citează)
02/03/2023 la 1:18 PM
@Giani – am inteles ce zici, si mi se pare ca e un pic ca Rusia. In fine.
Ce zici tu e ca sunt oameni care ar fi dispusi sa asculte argumentele de stanga, dar faptul ca exista extremisti de stanga este un turn off pentru ei si din cauza asta au o reactie de respingere.
Problema e ca acesta e un comportament infantil si ipocrit. Adica sa zicem ca eu tind sa accept ideea ca avorturile nu ar trebui interzise, insa cand vad ce zic extremistii pro life, imi schimb opinia.
Pai ori sunt impotriva interzicerii, ori nu.
Faptul ca intr-o chestiune atat de importanta imi schimb opinia din cauza unor idioti extremisti si ajung sa resping la pachet toate ideile de stanga arata, dupa mine, ca de fapt sunt cel putin un enabler daca nu chiar un sustinator al dreptei, doar ca inca nu am constientizat asta.
La fel alt exemplu: zic ca sunt de acord cu ce zice feminismul in general, dar din cauza unor feminazi care-si arata pe tiktok parul de pe picioare trec in partea ailalta.
Infantil si ipocrit, dupa cum ziceam. Extremistii trebuie combatuti indiferent in ce tabara ar fi si asta ar trebui sa fie tot.
Marean(Citează)
01/03/2023 la 8:02 AM
Ma simt incoltiti de normele morale ale lui Radu. Tine-le pt tine, eu o sa traiesc dupa ale mele.
valentinul(Citează)
01/03/2023 la 8:08 AM
A venit o prietena din Olanda cu copilul in vizita. In cele 3 zile a fost “certata” de vreo 4 persoane ca e copilul prea dezbracat sau ca de ce nu are caciula.
Pe Ruxandra o urmareste sotia, mereu ne amuzam pe seama comentatorilor ei.
Celalalt(Citează)
02/03/2023 la 10:56 PM
Romanii sunt niste fatalai
Deea, ai legatura :)))
S(Citează)
01/03/2023 la 11:04 AM
Nu stiu daca Social Media este exemplul cel mai bun. Aici cred ca discutia este ceva mai complexa.
Ar trebui sa pornim in primul rand de la intrebarea: “De ce am nevoie de validarea unor straini/unor necunoscuti?” Si abia apoi sa ajungem la “De ce niste straini/niste necunoscuti incearca sa-mi impuna normele lor morale?”.
Andrei G(Citează)
01/03/2023 la 11:39 AM
As zice ca oamenii incearca sa isi impuna parerea in legatura cu orice, inclusiv in situatiile pe care le folosesti drept contraexemplu : mancat sanatos, reciclat si parcat.
Dar hei, este doar parerea mea, tu poti crede ce doresti. :))
Catalin(Citează)
01/03/2023 la 4:07 PM
Reciclatul sau lipsa lui, într-o măsură, mă afectează și pe mine și copilul meu. De parcat aiurea nu mai zic. Așa că exemplele sunt stupide.
Cipper(Citează)
01/03/2023 la 1:10 PM
Fix la asta ma gândeam și eu când încerca Radu sa ne spună “va sfatuiesc și pe voi să faceți la fel” (gen investiții sau alte articole)
Nu, mersi.
Tano(Citează)
01/03/2023 la 1:47 PM
M.(Citează)
01/03/2023 la 1:58 PM
Ramai independentă!
valentinul(Citează)
01/03/2023 la 3:50 PM
Ai ghicit, fix despre mine vorbeam.:)) Chiar și așa, mulțumesc de sfatul bun, sper din suflet să îl urmeze și toate femeile care au norocul de a te cunoaște!
M.(Citează)
02/03/2023 la 11:09 AM
A trecut si moda vaccinului
S(Citează)
02/03/2023 la 3:10 PM
Nu cred ca ai inteles, dar asta e si pentru ca nu m-am exprimat eu foarte detailat.
Eu zic ca sunt oameni dispusi sa asculte argumente de stanga si sa isi schimbe parerile cu 5% intr-o directie. Dar exista 100 de extremisti de stanga, cu 100 de directii vag diferite, care cer vocal si agresiv schimbarea cu 100% in directia respectiva CHIAR ACUM. Iar daca nu esti de acord cu asta, esti nazist.
Adica sa zicem ca extremistii de dreapta vor efectiv persecutarea persoanelor trans. Aia de centru-dreapta sunt mai normali la cap si pot fi convinsi ca persoanele trans ar trebui sa aiba aceleasi drepturi. Aia de centru-stanga cred ca in plus ar trebui sa discutam si de suport social in diferite moduri si reusesc sa ii convinga pe aia de dreapta. Si apoi vine Gigel si incepe sa injure pe toata lumea, pentru ca singura solutie pentru o societate perfecta e sa oferim tratament gender-affirming ireversibil copiilor, fara nici un fel de control medical (evident, e o situatie putin exagerata). Si daca nu esti de acord, esti nazist.
Acum tu ca om de stanga poti sa-l lasi pe ala sa vorbeasca pentru ca e doar un idiot. Dar ala e vocal si va reusi sa impinga discutia in directia preferata de el, iar aia de dreapta vor avea senzatia de slippery slope si nu vor mai accepta nici macar schimbarea aia de 5%, fiind evident pentru ei faptul ca stanga are de fapt alte obiective, clar absurde.
Si vor vota cu partidul de dreapta, care va interzice avortul.
O fi infantil, o fi ipocrit. Dar vezi tu, avortul tot interzis ramane.
Giani Mucea(Citează)
02/03/2023 la 3:46 PM
Observi ca ai un bias spre a menaja sentimentele celor right leaning?
De ce nu punem problema in felul asta dar invers, adica sa spunem ca cea mai mare problema sunt extremistii de dreapta, care sunt turn off pt cei de centru stanga dispusi sa asculte argumentele dreptei?
Marean(Citează)
02/03/2023 la 4:07 PM
Nu, am un bias spre rezolvarea problemei (schimbarea societatii intr-o directie cat mai buna pentru cat mai multi, adica plm, definitia progresismului) si ma uit la cea mai eficienta metoda de a obtine asta si la posibilele piedici in calea acestui lucru.
Situatia e asta: pentru a face opusul a ceea ce vor extremistii de dreapta, trebuie sa convingem pe cei right leaning sa isi schimbe parerile. Fiind oameni, trebuie sa ii iei incet-incet. Daca nu ii iei incet-incet, nu isi schimba parerile. Daca nu isi schimba parerile, nu voteaza cum vrei tu. Daca nu voteaza cum vrei tu, voteaza cu unii care abia asteapta sa interzica avortul. O fi infantil, dar asa sunt oamenii. Poti sa te plangi de ei sau poti sa lucrezi cu ce ai.
Realitatea e ca oamenii de stanga trebuie sa inceapa sa ii respinga complet si vocal pe extremistii de stanga (cum ii resping complet si vocal si pe extremistii de dreapta), daca vor sa schimbe ceva. Lupta nu e data de dreapta contra stangii, e data de extreme contra centrului.
Giani Mucea(Citează)
02/03/2023 la 10:54 PM
Majoritatea dreaptei din tarile ciumate de acest fenomen woke foloseste peiorativ termenul, nu mai e doar alt right-ul.
Ieri am citit un interviu cu Soder, premierul Bavariei, care zicea ca la ei nu o sa accepte woke-ismul berlinez
Asa, ca exemplu.
S(Citează)
06/03/2023 la 1:45 PM
Ruxandra Luca e doar de urmarit pe Instagram, nu si de ascultat (e rau) in story-uri sau la TV cand are 5 minute de faima la Neata cu Razvan si Dani.
Da, e usor sa fii mama de 3 cand stai toata ziua sa ai grija de ei ca ai timp.
Da, e usor sa fii mama de 3 cand “job-ul” tau e sa apari 10 minute cate 2 zile la TV si sa te hilizesti pe instagram.
Da, e usor sa fii mama de 3 cand ai un barbat cu ceva business-uri.
PaulT(Citează)