►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
30 Mar 2023 ·
AUTO ·
La Șincai a fost un accident. Eu am văzut doar urmarea lui: o mașină cu număr de TR urcată pe trotuar, cu bolarzi dărâmați pe sub ea.
Cam așa a devenit Bucureștiul când Poliția Rutieră lipsește de pe străzi și atunci șoferii prind pe zi ce trece și mai mult curaj să forțeze codul rutier: stai pe trotuar la semafor și te poate lovi o mașină.
Trotuarul acela este uneori foarte aglomerat. Vizavi este un liceu și un șantier și o clădire mare de birouri, sunt momente ziua când se stă om lângă om pe trotuar la traversare.
Culmea este că acum 5 zile am fotografiat tot acolo faptul că cineva a scos cei trei bolarzi din pământ. Nu știu de ce. Acum la accident pare că un bolard este sub mașină, deci poate au fost puși la loc.
Nu mi-e clar nici dacă stâlpii aceștia protejează sau nu pietonii de astfel de accidente. Sunt înfipți cam 5 cm în asfalt. Sunt bucăți mari de granit, se rup la accident. Dacă ești pieton prins pe buza trotuarului, îți mai cade și bolardul acela pe picioare sau devine proiectil.
Treptat, însă, Bucureștiul o să devină un oraș în care pietonii trebuie să stea mai în spate pe trotuar, că pe marginea lui nu ești în siguranță. Cel puțin asta este concluzia mea. Nu voi mai sta cu Alice pe marginea trotuarului, ci mai în spate.
La Șincai, de exemplu, se ia cu viteză un viraj stânga dacă vii de la deal și o iei spre Unirii. În viteză și mai mare dacă forțezi semaforul, mai ales dacă-ți faci nervi pentru că mulți depășesc coloana oprită la semafor și se bagă apoi în fața ei. Într-o zi am numărat 11 mașini care au depășit întreaga coloană oprită la semaforul de stânga și s-au băgat în fața lor. Când s-a făcut verde, au trecut mult mai puține mașini dintre cele care făcea corect virajul stânga, de pe banda dedicată.
Poliție n-am văzut niciodată acolo. Soluții ar fi multe, de la semaforizare diferită pentru virajul stânga, exact cum se face cu o intersecție mai jos, până la crearea unui mare giratoriu stil Charles de Gaulle. Dar v-am mai zis cum stă situația: nimeni din Administrația Drumurilor sau din Poliția Rutieră nu este numit la conducere pe baza unor indicatori clari. Cu cât a redus numărul de accidente, cu cât s-a fluidizat traficul față de anul anterior șamd. Așa că nu există nici un motiv pentru a se lua măsuri.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
30/03/2023 la 7:45 AM
Din punctul meu de vedere situația este mult mai complexă și pornește de la faptul că mulți șoferi încalcă zilnic regulile de circulație, astfel că pentru ei încălcarea regulilor a ajuns o obișnuință, începând de la parcare în locuri interzise, depășirea vitezei legale, trecerea pe roșu etc.
Așa cum la școală se învață mai întâi adunarea și scăderea și treptat se ajunge la ecuații așa și disciplinarea șoferilor ar trebui să înceapă cu lucrurile cel mai ușor de realizat.
Cel mai ușor de sancționat este parcarea în locuri interzise și ar trebui ca legislația să fie modificată astfel încât să poată fi aplicată o amendă pe mașină, care să fie plătită de proprietarul mașinii, fără a conta cine a condus-o – iar ulterior proprietarul nu are decât să ceară banii înapoi de la cel căruia i-a dat mașina.
Totodată, plata amenzii ar trebui corelată cu dreptul de circulație – adică dacă nu s-a plătit amenda în 6 luni (să zicem) să se retragă dreptul de circulație pentru acea mașină și să se ridice certificatul de înmatriculare.
În București probabil jumătate din mașini sunt parcate în locuri interzise deoarece nu există atâtea locuri de parcare câte mașini sunt – oamenii aceia ar trebui să renunțe la mașini – deci aplicarea unei astfel de legi probabil ar duce la revolte sociale.
Situația este similară și pentru depășirea vitezei legale și alte reguli de circulație încălcare frecvent – pur și simplu oamenii s-au obișnuit să le încalce iar aplicarea legii ar crea o nemulțumire enormă.
Adică în concluzie poliția poate să fie eficientă atunci când în general oamenii respectă legea și doar 1 din 100 o încalcă, dar atunci când 50 din 100 de conducători auto încalcă zilnic diverse reguli de circulație este foarte complicat să îi sancționezi pe toți.
Mirel(Citează)
30/03/2023 la 8:31 AM
Ori l-ai rugat pe chatgpt sa scrie un text care sa justifice inactivitatea politiei, ori esti purtator de cuvant la ighepere.
Explica-mi si mie ce e asa greu pe legislatia actuala. Pui 2 echipaje de politie, 4 oameni: unul in intersectie sa “fluidizeze” si sa supravegheze, unul pe margine inainte de semafor sa filmeze contraventia (virat stanga de pe banda de inainte in exemplul dat de Radu), 2 la “primire” dupa intersectie, opresc pe baza numerelor date prin statie si avertizeaza/amendeaza.
Faci asta cateva ore, o zi pe saptamana, timp de 2-3 luni, si ai curatat intersectia aia. Iti garantez ca 3 sferturi din cei care taie coloana sau blocheaza intersectia sunt oameni care trec zilnic pe acolo, si fac asta zilnic.
In 3 luni, cu 2 echipaje, ai civilizat 5 intersectii mari. 2 echipaje cu juma de norma, le mai raman 4 ore sa stea la birou sau in boscheti cu radarul.
Sorin(Citează)
30/03/2023 la 8:40 AM
@Sorin, de acord cu tine, Politia nu are chef sa dea amenzi.
Am vazut de multe ori situatii in care s-a incalcat legea de fata cu politistii si acestia nu au facut nimic.
Andrei G(Citează)
30/03/2023 la 8:49 AM
@Mirel: sunt cu Sorin aici, (nu legat de ChatGPT :D) legile actuale sunt ok, dar nu le aplică nimeni. Dacă introduci o nouă lege care să ridice mașina dacă ai amenzi neplătite, cine o aplică? Cine ridică mașina respectivă? Tot Poliția?
Asta este și problema în prezent, că Poliția nu este vizibilă și nu aplică amenzi. Iar când nu este vizibilă în trafic și nu aplică amenzi, se întâmplă ce zicea tu la început: “mulți șoferi încalcă zilnic regulile de circulație, astfel că pentru ei încălcarea regulilor a ajuns o obișnuință, începând de la parcare în locuri interzise, depășirea vitezei legale, trecerea pe roșu etc.”
Chiar avem un Cod Rutier bun, trebuie doar aplicat.
Uite o temă de gândire. Data viitoare când mergi prin București, uită-te în jurul tau și întreabă-te “dacă aș întoarce aici pe linia dublă continuă, m-ar sancționa cineva?”. Gen pe Magheru sau Dorobanți sau whatever. Și vezi în jur dacă te-ar sancționa cineva. Așa prind curaj oamenii, încalcă azi una mică, mâine una mai mare.
Eu sunt chiar uimit că pe Morodan a oprit-o poliția de 2 ori într-o zi. Poate mergea în zig-zag.
nwradu(Citează)
30/03/2023 la 9:58 AM
@Radu
Eu nu spun să se ridice mașina – spun doar să i se retragă dreptul de circulație – iar acest proces să funcționeze automat.
Adică se aplică amenda, se introduce într-o bază de date și după 6 luni se retrage dreptul de circulație, INDIFERENT unde este mașina în acel moment – asta se comunică proprietarului, se trece în bază de date înmatriculări și orice polițist care oprește în trafic acea mașină ridică certificatul de înmatriculare și nr. aplicate pe mașină, iar din acel moment nu se mai poate circula cu acea mașină.
Amenda pe mașină ar fi foarte simplu de aplicat în lipsa proprietarului – adică este suficient un formular tipizat cu data/ora/locul de parcare, nr. de înmatriculare și eventual 1 – 2 fotografii – amenda s-ar trimite prin poștă la adresa proprietarului și gata.
În acest mod aplicarea unei amenzi ar dura maxim 3 minute (să zicem) deci un om ar putea aplica 160 amenzi pe zi (în 8 ore). Comparativ, la soluția propusă de @Sorin, aplicarea unei amenzi clasice durează cam 20 de minute, deci un om poate aplica maxim 24 de amenzi pe zi – adică dacă sunt 4 oameni în intersecție din care doar 2 aplică amenzi înseamnă că în total se aplică 48 de ameni pe zi la 4 oameni – adică o medie de 12 amenzi/om.
Nu vreau să se înțeleagă din asta că iau apărarea poliției, spun doar că este foarte greu să disciplinezi oamenii atunci când o mare parte din ei consideră că este de la sine înțeles să încalce legea.
De aceea din punctul meu de vedere simplificarea și automatizarea procedurii de amendare pentru unele abateri (parcare în loc interzis, depășire viteză legală, trecere pe roșu etc.) combinat cu retragerea dreptului de circulație pentru neplata amenzii într-o anume perioadă ar permite amendarea mai multor șoferi zilnic, iar în timp acei șoferi vor fi mai atenți cu respectarea TUTUROR regulilor de circulație, nu doar a acelor reguli pentru care au fost amendați.
Mirel(Citează)
30/03/2023 la 8:03 AM
Politia rutiera este prezenta. In fiecare sambata seara pe centru vechi. Cu televiziunea dupe ei. Isi fac norma atunci si restu saptamanii stau relaxati.
Blackskull(Citează)
30/03/2023 la 8:21 AM
Aici a fost un accident, nu cred că se întâmplă prea des.
Însă gropile din asfalt și cedările șoselelor din jurul gurilor de canal sunt întâlnite zilnic, la orice oră, pe toate arterele.
Vali(Citează)
30/03/2023 la 8:45 AM
Gropile țin de altcineva, altă problemă.
nwradu(Citează)
30/03/2023 la 8:54 AM
Nu, Administrația Străzilor București are atribuții și responsabilități pe toate aspectele discutate aici:
http://www.aspmb.ro
Vali(Citează)
30/03/2023 la 8:51 AM
Accidente in care masinile au ajuns pe trotuar au fost intotdeauna. Nu mi se pare ca acestea sunt mai dese decat in trecut. Doar ca acum tu nu te mai gandesti doar la tine, te gandesti si la Alis care ar putea sa fie ranita mai grav in cazul unui accident.
PS: dupa acest articol ti-ai mai schimbat parerea despre lanturile dintre bolarzii de la Piata Sudului?
Inca mai consideri ca este in regula sa te strecori cu caruciorul printre masini in loc sa mai mergi 15-20-50 de metri pana la trecerea de pietoni?
Andrei G(Citează)
30/03/2023 la 9:48 AM
Asa e cand ai copii, descoperi lucruri la care inainte nu te gandeai.
Ca stai prea aproape de strada e unul din ele.
Stai sa vezi cand iti dai seama de faza urmatoare: traversezi cu carutul pe trecerea de pietoni, prin fata autobuzului care este oprit in statie pe banda 1.
Dupa o vreme realizezi cat de periculos e asta, pentru ca tu pui carutul pe banda 2 inainte sa vezi daca vine sau nu o masina, inainte sa vezi daca o masina care vine te-a vazut si are de gand sau timp sa opreasca etc.
Practic iti pui copilul in situatia celor care traverseaza prin fata autobuzului fara sa se asigure si cu totii stim la ce duce asta – e plin youtubul de faze din astea.
Nice one, eh?
Marean(Citează)
30/03/2023 la 9:51 AM
Stai cu Alice la iarba verde si cer albastru. Muta-te undeva in rural, unde e calm, liniste si aer curat.. Toate problemele astea vor disparea.
Nu inteleg cum va place sa stati in niste cutii de beton mai mari sau mai mici, in zgomot, poluare si nesiguranta rutiera.
IonP(Citează)
30/03/2023 la 12:09 PM
nu cred ca ajunge glovo acolo
GabrielG(Citează)
30/03/2023 la 12:57 PM
Acolo te mananca ursul.
In toate locurile se gasesc pericole care sa te faca sa nu mai iesi din casa. Sau sa o faci cu frica.
nashu_mare(Citează)
30/03/2023 la 7:02 PM
Cred ca ar fi util sa le scrii si celor de la Politia rutiera sau Min Interne despre faptul ca lipsesc cu desavarsire din trafic si sa publici apoi raspunsul lor. Probabil e utopic, insa daca semnalam mai multi asta, in diverse locuri, poate se misca ceva…
paul(Citează)
30/03/2023 la 8:25 PM
Cred ca o solutie simpla pentru a motiva politia romana sa iasa in trafic si sa aplice sanctiuni ar fi ca un procent din amenzile date sa ajunga la agentul constatator sau in bugetul institutiei la care lucreaza, iar in functie de rezultate sa fie recompensat ulterior la salariu.
Da, imi dau seama ca s-ar putea produce abuzuri, dar, la cum se circula in prezent ar avea de unde alege pe cine sa amendeze.
Scorpy(Citează)