un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Cum anume îți poți selecta clienții în mod indirect? (Sun Plaza face asta)

22 Feb 2023  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

23 comentarii

La intrarea în centrul comercial Sun Plaza am găsit afișul de mai jos, care spune: “Centrul Comercial SUN PLAZA își rezervă dreptul de a-și selecta vizitatorii, într-un mod direct sau indirect.”

Metoda directă o înțeleg: te dau afară. Dar nu pot să-mi imaginez care este metoda indirectă de a alege clienții. Serios, ce-a vrut să spună autorul anonim?

Am pus fotografia pe Facebook și am obținut câteva răspunsuri foarte amuzante. Cineva a sugerat că poate intră toți subit în pauză atunci când apare un client nedorit, iar clientul nu are altă variantă decât să plece. S-a mai spus că direct înseamnă că te dau ei afară, indirect că îi pui pe alții să te dea afară.

Mă mai gândesc că poate rulează reclame targetate pe invers. Să zicem că nu vrei un anumit tip de clienți. Poate că îi țintești doar pe aceia cu reclame în social media, reclame care spun “hei, vino în mall-ul Băneasa, este cel mai tare!” Sau poate că se poartă foarte urât cu tine orice ai cere sau face pe acolo, ca să pleci. “N-avem”. “Nu pot să vă dau”. “Se poate plăti doar prin Bitcoin.”

Totuși, cum anume indirect?

asus s5507

    23 comentarii

  1. Cateva exemple, dupa cum le vad eu pe tema asta:

    -selectie directa: te vad “intoxicat cu alcool” – nu te las sa intrii sau te dau afara.
    -selectie indirecta: fara manele/hard metal in muzica ambientala – de aici se mai triaza vizitatorii.

      (Citează)

  2. Probleme existentiale majore, no?

      (Citează)

  3. poate indirect este cand vecinul de la masa de langa plateste restaurantul pentru ca tu sa fii dat afara.
    Si atunci e o alegere indirecta a clientilor.

      (Citează)

  4. Sa va spun sau sa mai pastram misterul? 😁
    Anuntul a fost montat in pandemie cand nu aveai acces decat pe baza certificatului verde.

      (Citează)

  5. Direct: te dau afara
    Indirect: nu te las sa intri

      (Citează)

  6. Anunturile alea cu “ne rezervam dreptul de a ne selecta clientii”, fara direct si indirect, sunt legale?

      (Citează)

  7. ipo:
    Anunturile alea cu “ne rezervam dreptul de a ne selecta clientii”, fara direct si indirect, sunt legale?

    Asta mă întrebam și eu

      (Citează)

  8. Hei, relax, e vorba de vizitatori nu de clienți

      (Citează)

  9. E caz clasic de discriminare si de incalcare a Codului Consumului.

    OG 137/2000 cu modificarile aduse de legea 167/2020.
    art.2 alin.2 lit.f
    (2) Principiul egalităţii între cetăţeni, al excluderii privilegiilor şi discriminării sunt garantate în special în exercitarea următoarelor drepturi
    f) dreptul de acces la toate locurile şi serviciile destinate folosinţei publice.

    Prin discriminare se înţelege orice deosebire, excludere, restricţie sau preferinţă, pe bază de rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, sex, orientare sexuală, vârstă, handicap, boală cronică necontagioasă, infectare HIV, apartenenţă la o categorie defavorizată, precum şi orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrângerea, înlăturarea recunoaşterii, folosinţei sau exercitării, în condiţii de egalitate, a drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, în domeniul politic, economic, social şi cultural sau în orice alte domenii ale vieţii publice.
    Sunt discriminatorii, potrivit prezentei ordonanţe, prevederile, criteriile sau practicile aparent neutre care dezavantajează anumite persoane, pe baza criteriilor prevăzute la alin. (1), faţă de alte persoane, IN AFARA CAZULUI în care aceste prevederi, criterii sau practici sunt JUSTIFICATE OBIECTIV de un scop legitim, iar metodele de atingere a acelui scop sunt adecvate şi necesare

    Codul consumului zice:

    Art. 28 – Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator FARA UN motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.

    Deci daca vrea cineva sa se distreze le poate face reclamatie

      (Citează)

  10. Ce mă distrează glumele cu “nu e voie să interzici accesul nimănui, sub nici o formă”. Oricărei persoane în mod evident beată, agresivă sau care are pe talpă un rahat de câine, care poate provoca distrugeri, deranja clienți, face mizerie i se poate interzice accesul. Evident că dreptul persoanei respective de a face plângere împotriva interdicției respective este garantat.
    Dacă se dovedește că dau afară din mall numai bețivii negri sau evrei sau gay, în timp ce bețivii albi pot rămâne, e o problemă.

      (Citează)

    • … cauze justificate obiectiv, nu? Astea sunt acoperite de lege. Mai putin rahatul de caine … (no joke, asta vara spalau rahatul de pe jos intr-unul din mall urile din Cluj , nu mi-e clar cum a ajuns acolo. Nu era de caine)

        (Citează)

  11. La terasa restaurantului de la Casa Armatei, acum ceva ani buni, căci nu am mai trecut pe acolo, dacă aveai o figură mai dubioasă, nu aveau nimic în menu din ce ai fi dorit.

      (Citează)

  12. La noi in Mall se vinde doar cafea la 100 lei paharul. Ai selectat indirect doar vizitatorii care-si permit asa ceva?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus