un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Noul Mercedes clasa E include cameră de selfie, TikTok, Zoom și WebEx în bord, ca să poți munci de oriunde cu spor

28 Feb 2023  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

27 comentarii

Mercedes a arătat interiorul noului clasa E și este modern și luxos. Este și un birou pe roți și nu știu dacă îmi place ideea aceasta. Credeam că, după o perioadă de “veșnic conectat la muncă” făcută posibilă de laptopuri și mobile, ne îndreptăm spre una în care perioada de muncă este din nou bine delimitată și la ora 18 cel târziu aplicațiile de muncă se închid.

Mercedes, în schimb, pare să construiască biroul pe roți. Chiar au spus asta. Despre noul lor parteneriat cu Cisco WebEx, Mercedes a spus “This partnership will help people get work done safely, securely and comfortably in their vehicles“.

Mercedes clasa E 2024 are o cameră web în interior. Asta n-ar fi mare lucru. Poate vrei să-ți faci un selfie la volan, cum e plin pe Insta. Poate vrei să îți studiezi machiajul în “oglindă”. Poate fi utilă și pentru securitatea șoferului, pentru monitorizarea stării acestuia șamd.

Așa că auzi “cameră video” și te gândești “yey, nice, shut up and take my 90.000 de euro!”

Apoi auzi că mașina are la bord aplicații de TikTok, ceea ce este ciudat, dar na… ok. Și Zoom și WebEx pentru video-call-uri. De ce ai vrea așa ceva la bord? Cum faci un call în timp ce conduci?

În primul rând, mașina are autonomie de nivelul 3, adică poate conduce singură câtă vreme șoferul rămâne alert și gata să intervină (am explicat nivelurile de autonomie aici), deci ar putea intra într-un call în acele momente. Sau poate că pur și simplu aplicațiile vor funcționa doar când mașina stă pe loc, parcată, în ideea că poate ai vreun call urgent.

Dar totuși, call-uri în mașină? În primul rând, o să presupun că ești șef dacă ai Clasa E și faci call-uri din mașină. Or sa dea angajații ochii peste cap de o să-și vadă ceafa atunci când îi vei suna din mașină, de parcă n-ai putut să aștepți să ajungi la birou. Mi se pare… prea mult.

Apoi, într-un call de obicei mai este și cu screen-sharing și PowerPoint, iar aici probabil că nu le vei avea la dispoziție. Apoi ai nevoie de autentificare securizată și update-uri dese ale aplicațiilor respective pentru a le ține funcționale. Nu este mai simplu să parchezi și să deschizi propriul laptop sau telefon mobil și gata? Că doar nu ai doar mașină inteligentă și conectată, nu și altceva.

Mi se pare o complicație foarte mare. Ia-ți un Mercedes și nu te vei opri niciodată din muncă, nici măcar în mersul mașinii! Știu că ideea probabil va surâde unor antreprenori sau manageri care au genul de job unde sunt mereu pe calluri și mereu trimit idei echipei sau validează ceva cu alți angajați, dar parcă nu este ceea ce are nevoie societatea noastră acum.

Poate că va fi o tendință generală și vom vedea Zoom și pe BMW, Audi și alte mărci premium. De obicei, însă, știrile despre noi funcții pe modele de top sunt primite cu bucurie și entuziasm. Aceasta parcă este cam…. meh. Great, non-stop în birou!

asus s5507

    27 comentarii

  1. Exista workaholici. Si inaintea lor au existat toate influenceritele care s-a filmat la volan conducand pe autostrada fara centura. Probabil pentru ca daca ar fi purtat-o, lumea le-ar fi zis centuriste – de la viteza peste 100km/h sau pentru ca o poarta o data la 100 de ani. Nicidecum de la profesia de altfel cinstita.

    Deci clar exista o piata pentru asa ceva. Ca nu vor fi prea multi sponsori de influencerite care sa le ia amantelor cadou un Mercedes asta e alta discutie.

      (Citează)

    • Am uitat să zic în articol. Lumea tot cu telefonul se va filma și fotografia. Vezi pe toți cei care vorbesc cu telefonul la ureche în mașină, deși aceasta include bluetooth cu conectare automată și microfoane bune.

        (Citează)

  2. Ceea ce se intampla in momentul actual in industria auto, din punctul meu de vedere bineinteles, este o mare mizerie. Aceste masini sunt gunoaie cu roti. Exceptand faptul ca au sisteme de siguranta atat pentru sofer cat si pentru pietoni mult mai bine dezvoltate in comparatie cu masinile de anii trecuti, aceste dispozitive pe 4 roti sunt de unica folosinta. Sunt concepute sa le cumperi, sa le consumi cat mai repede si sa treci la versiunea mai noua lansata in anul urmator. Pot fi comparate cu telefoanele pe 4 roti. Daca ar lansa Samsung acum un telefon cu 4 roti, sa te duca din A in B, aia e masina.
    Din pacate nu ne putem scapa de aceste dispozitive pe 4 roti, ca doar nu ne putem muta in pesteri. Evoluam trist, nu neaparat prost.
    E punctul meu de vedere la momentul actual.

      (Citează)

    • Alexje: aceste dispozitive pe 4 roti sunt de unica folosinta

      Nu știu ce să zic. Este clar că ar prefera să faci mai des schimbul de mașină. Dar legat de fiabilitatea pe termen lung, cred că este cam la fel. Sunt mai multe lucruri care se pot defecta (radare, camere, senzori) decât acum 20 de ani, dar acelasi lucru este valabil pentru orice.

        (Citează)

    • @Alexje, pentru pietele unde conteaza, nu prea este o problema daca masina incepe sa se strice dupa 3-4 ani. Asta pentru ca majoritatea celor cu bani oricum o schimba dupa 3 ani. Suntem afectati noi, astia de pe pietele sarace unde ne bazam pe masini second-hand.

        (Citează)

    • Eu am luat electrica pentru ca desi e un calculator cu roti, e mult mai simpla decat termicele din ultima perioada care au ajuns numai fire, relee si microprocesoare. Si inevitabil se strica chestii.

        (Citează)

    • Nu prea are sens ce zici. Mașinile din ziua de azi sunt mai fiabile decît cele din trecut, pe de-o parte pentru că folosesc piese și sisteme care au avut deja problemele lor, pe de altă parte pentru că mașinile electrice sunt mult mai fiabile decăt ICE-uri. Dacă adaugi faptul că update-urile de software pot aduce funcții noi sau optimiza mașina, diferența e și mai mare.

        (Citează)

    • Ai dreptate Alexje! Radu ar schimba mașina zilnic dacă ar avea bani, atât de mult îi pasa lui de mediu.

        (Citează)

  3. Dacă aude șefu’ de modelul ăsta, parcă văd că o să fie următoarea mea mașină de serviciu, doar ca să mă bage în ședință în drumul spre birou :(

      (Citează)

  4. Păi cam asta înseamnă tech acum – ecrane, camere, microfoane și conexiuni de date (totul cu AI dacă se poate) – deci na, ce altceva puteau să facă?
    E interesant cum doar aici a trecut totul la muncă, nici în articolul citat și nici prin comentariile de acolo nu e careva obsedat de muncă și șefi. N-am văzut cum promovează Mercedes toată povestea, dar mă îndoiesc că ar construi vreo argumentație pe muncă.
    Șefii ăia adevărați nu conduc ei astfel de mașini în interes de serviciu și n-au treabă cu apelurile video cu prezentări. Probabil că puține dintre mailurile pe care le trimit chiar sunt scrise de ei, de multe ori și mesajele trimise pe Whatsapp sunt compuse de altcineva.

      (Citează)

  5. “(am explicat nivelurile de autonomie aici)” este fara link.
    Te simt rezistent la schimbare.
    Pentru seful meu masina asta este ideala

      (Citează)

  6. Habar nu ai tu cate call-uri se fac din masina. Cand ajung acasa macar 2-3 insi sunt in sedinta in masini asteptand sa se termine ca sa intre in casa. Eu personal evit sedintele pe cat posibil si la birou, dar nevasta care lucreaza la corporatie asta face toata ziua si unele pe care le pun vesticii tarziu trebuie sa le ia din masina.
    Acu cu video na, to each his own.

      (Citează)

  7. nwradu:
    Dar nu ai telefon mobil?

    Am, dar la ăla s-au calicit și mi-au luat un Redmi…

      (Citează)

  8. speedy gonzales

    28/02/2023 la 11:10 AM

    deja vor sa adauge in-car purchase, adica sa cumperi chestii cat timp esti in masina

      (Citează)

  9. Pe vreo 2 bossulica din firma mea ii gasesti aproape 80% din timp in masina. Si calluri lungi sau importante, nu un raspuns si inchid. Oamenii umbla non stop. Ei, pentru genul asta de oameni probabil vor fi niste jucarii misto de cumparat.

      (Citează)

  10. Am intrat în câteva ședințe Teams din mașină, dar ultimul lucru pe care îl voiam era să mă pun pe video. Adică prima chestie era să trec pe mute, să pot înjura în liniște. Ar fi fost fain să pot vedea screen sharing dar asta e, Carplay nu permite.

    Oricum, mașină cu TikTok n-o să iau vreodată.

      (Citează)

    • Si ce faci daca Tesla adauga functia asta pe masina ta? O vinzi?

        (Citează)

    • Nu că nu pot să vând mașină în leasing. Dar pot să iau altceva când expiră contractul. Dacă ne referim strict la Tesla, e improbabil să iau una oricum. Iar Mercedes-ul ăsta să zicem că e puțin în afara bugetului.

      Bine, speranța mea e că TikTok și majoritatea aplicațiilor chinezești de genul ăsta vor fi interzise în Europa într-un viitor nu prea îndepărtat.

        (Citează)

    • Ma scuzi, nu stiu de ce aveam impresia ca detii o Tesla.

        (Citează)

    • A, nu, Peugeot deocamdată. Apreciez Tesla pentru ce reprezintă, sunt sigur că e o mașină perfect acceptabilă dacă iei tot pachetul în considerare, dar acum există alternative europene mai mișto pentru fiecare model. Când o să o schimb pe asta sunt obligat să iau PHEV sau EV, iar dacă mă decid la EV, Tesla nu e pe listă.

        (Citează)

  11. Am avut un call cu unul care era in autobuz, dar a tinut sa mentioneze ca tocmai venea de la service unde isi lasase masina de serviciu.
    Sper sa faca si STB un parteneriat cu Webex, sau macar cu VKontakte, e pacat sa se piarda atatea milioane de ore productive.

      (Citează)

  12. dati un shot de fiecare data cand cititi “call”. alt cuvant nu gaseai? gen apel, sedinta…

      (Citează)

  13. (VIDEO) Germanii spun de ce Mercedes-urile clasice erau indestructibile, iar cele moderne nu mai sunt la fel

    https://piataauto.md/Stiri/2023/02/VIDEO-Germanii-spun-de-ce-Mercedes-urile-clasice-erau-indestructibile-iar-cele-moderne-nu-mai-sunt-la-fel/

    🗞️📰 👀

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus