►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
6 Feb 2023 ·
AUTO ·
Se simte clar revitalizarea din Formula 1. Începând cu 2026, vom asista la o mulțime de schimbări binevenite.
Acum câteva luni, Audi a anunțat că va intra în Formula 1 din 2026. Vor colabora cu echipa Sauber, care în prezent este cunoscută drept Alfa Romeo.
Acum câteva zile, Red Bull a anunța că tot din 2026 va colabora cu Ford ca motorist. De fapt, colaborarea lor probabil începe de acum, dar din 2026 va fi gata pentru ieșit pe circuit. Red Bull a ales Ford, în cele din urmă, după luni de zvonuri privind o posibilă colaborare cu Porsche și după ce s-a aflat chiar că Porsche s-a oferit să cumpere pachetul majoritar al echipei, dar șefii Red Bull au refuzat.
În cele din urmă, este Ford. Este un moment foarte important și care arată de fapt transformarea acestei competiții. Revin la ideea aceasta.
A treia intrare: în 2026, Andretti vrea să intre în Formula 1 cu o echipă în colaborare cu Cadillac. Încă se ceartă pe subiect și, spre deosebire de Audi și Ford, aici încă nu este nimic bătut în cutie și s-ar putea să nu se concretizeze intrarea Cadillac, dar importantă este intenția legată de Formula 1 și 2026. Cadillac, apropo, aparține lui General Motors.
De ce au apărut aceste intenții?
În primul rând, Formula 1 este acum pe val. Personal cred că toate echipele ar trebui să mulțumească și să sponsorizeze Netflix cu niște bani pentru că a făcut competiția celebră. Am pierdut socoteala celor care mie personal mi-au spus că nu se uitau la Formula 1 înainte, dar serialul Drive to Survive i-a transformat în spectatori și fani.
Matilda este un exemplu bun. Nu avea nici o treabă cu F1, dar de când cu Drive to Survive, se uită alături de mine la fiecare cursă, știe piloții, încă este ofticată pe felul în care Hamilton a fost trișat de titlul din 2021 și este la curent cu toate noutățile din sport.
Se văd și roadele noului management din Formula 1. Liberty Media a știut ce face, a transformat sportul într-unul atrăgător, au fost introduse curse sprint, au apărut curse aproape în toată zona Golfului Persic, una cu bani mulți și, mai important, există de acum 3 curse de Formula 1 în SUA. Miami, Texas și din 2023 în Las Vegas. SUA, unde tradițional interesul pentru Formula 1 a fost mic. Poate mai țineți minte și fiasco-ul total de la o cursă din SUA în care doar 6 monoposturi s-au prezentat la start.
So, Formula 1 are viață nouă. Sunt mult mai mulți spectatori, fizic participă vreo 400.000 de oameni la fiecare weekend de circuit, audiențele TV bat recorduri. Totul merge bine.
Și va veni sezonul 2026. În 2026 are loc următoare mare schimbare de regulament tehnic, una prin care Formula 1 se adaptează vremurilor moderne și schimbă balanța motoarelor hibride cu care operează deja.
Partea de combustie internă va rămâne aceeași, vor fi în continuare motoare V6 de 1,6 litri. Componenta lor electrică, însă, numită MGU-K, se va tripla de la 120 kW la 350 kW. MGU-K este componenta care recuperează energie din frânare și o transformă în energie electrică pentru motor. Până acum, însă, fiind limitată la maxim 120 kW, recupera doar o mică parte din energia pe care ar fi putut să o recupereze.
Triplându-i-se capacitatea, motoarele de Formula 1 devin “mai hibride”, componente lor electrică având o pondere mai mare. Păstrează la fel partea de combustie, deci fanii vor avea în continuare nevoie de dopuri de urechi pentru a vedea cursele din tribune, iar sunetul motoarelor rămâne neschimbat.
Tot din 2026, Formula 1 intenționează să nu mai folosească deloc combustibil din surse tradiționale epuizabile. Aramco, compania petrolieră a Arabiei Saudite și principalul sponsor al competiției, dezvoltă pentru Formula 1 combustibil care nu provin din carbonul “dinozaurilor”, ci din carbon recuperat din deșeuri și alte surse. Este treaba lor cum fac asta. Important este că din 2026 Formula 1 va folosi combustibil obținut din reciclare sau din alte surse, nu din țiței. Asta se întâmplă deja, o parte din combustibil este deja “bio-fuel”, dar în 2026 va fi 100% de acest tip.
Motoarele vor avea peste 1000 de cai-putere, dar vor fi mai ecologice. Creșterea componentei electrice înseamnă o scădere a consumului de combustibil. În 2013, o mașină folosea 160 kg de combustibil într-o cursă. În 2020 s-au folosit aproximativ 100 kg de combustibil într-o cursă, iar ținta pentru 2026 este de 70 kilograme (o cifră bună, având în vedere că o cursa are 300 de kilometri lungime).
Genul acesta de măsuri sunt de foarte mare interes pentru producătorii de automobile, care fac și ei trecerea spre hibrid și electric. De asta Audi, Ford și Cadillac au devenit dintr-o dată interesați de Formula 1. Competiția le va permite să cerceteze și să dezvolte noi tehnologii in acest domeniu, pe care apoi să le aplice mașinilor de serie vândute publicului. Bio-combustibil? Scos untul din tehnologia unui motor electric pentru eficiență cât mai mare? Cine nu ar fi atras de așa ceva.
Și în plus, se adaugă ceea ce am zis la mijlocul articolului. Formula 1 este o competiție tot mai populară, iar prezența aici înseamnă publicitate bună.
Uitați ce-a zis CEO-ul Ford, Jim Farley, apropo de viitorul parteneriat cu Red Bull:
We’re adding 2 million vehicles at capacity, we have not grown since 1928 like this.
We’ve got to generate a lot of interest. We want to use Formula 1, and its growth in the US, with a new younger audience, to promote our EVs.
The two areas that will help the consumer are battery technology and software.
Este un moment foarte bun pentru a fi în Formula 1, iar meritul este împărțit între managementul competiției și Netflix, aș zice eu.
2026 este departe, dar deja sună foarte interesant.
Apropo, Ford are tradiție în Formula 1, doar că înainte erei noastre. N-au mai participat de vreo 20 de ani în competiție. Istoric vorbind, însă, Ford este pe locul 3 ca număr de victorii ca motorist (după site-ul F1) și locul 4 (după The Race), inclusiv Schumacher câștigând primul său titlu mondial cu Benetton-Ford. Au 176 de victorii în total, cu 10 echipe, inclusiv 10 titluri de constructori și 12 de campion mondial.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
06/02/2023 la 12:41 PM
misto. abia astept sa nu ma uit
GabrielG(Citează)
06/02/2023 la 2:06 PM
+1 Eu fiind fan de mic, dar în ultimii ani a devenit o l..ă tristă.
Cristi(Citează)
06/02/2023 la 3:36 PM
1. Pe langa intrarea Ford (ca partener RBPT) si Audi (preluare Sauber), FIA a anuntat o depunere de propuneri pentru a primi inca 2 noi echipe, in 2025-2026. Andretti-Cadillac vor intra pe aceasta procedura, insa cele 10 echipa existente deocamdata sunt foarte reticente in acest sens, ca vor trebui sa imparta placinta financiara in mai multi…
2. Pentru 2026 s-a publicat recent o lista cu producatorii de motoare interesati sa fie prezenti – Ferrari, Mercedes, RBPT Ford, Audi, Alpine si… Honda! Este o aparitie extrem de interesanta, mai ales in contextul anuntului cu Ford. De vazut, poate vor intra cu o echipa noua sau poate cu Williams.
3. Nu inteleg formularea cu “Hamilton a fost trisat”, a fost o depasire superba si o lupta la baioneta in ultimul tur din ultima cursa a unui sezon super palpitant. :-)
alexduduman(Citează)